Jarkko Ruutu – Jokeri

  • 995 232
  • 3 184

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
No sitten laitan. Mainitsin asiasta,ja lähteeksi IFK:n hyökkääjän. Mutta tämä tästä, en jaksa todistella lähteitäni, koska kenenkään ei tarvitse uskoa.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

Jos Ruutu todella on syljeskellyt pelissä vastustajan päälle, niin alas on vajonnut. Odotetaan ensin jotain kättä pidempää pöytään kuitenkin, ennen kuin tuomitaan. Täällä kenelläkään ei tunnu olevan tapahtumasta mitään varmuutta, mutta eiköhän lehdistö jotain paljasta, jos paikkansa pitää.

Mutta paljastatko sinä nyt viimein sen syyn, miksi Ruutu aloitti tappelun Liivikin kanssa? Tämä tuntui muillakin jäävän epäselväksi.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uskon tämän heti kun joku pystyy minulle perustelemaan:

1. Miksi KUKAAN ei asiasta suostunut kirjoittamaan ennen UL:n Liigaennakon ilmestymistä, vaikka ovat siitä tienneet etukäteen. HBL on vielä kilpaileva lehti, joten en oikein ymmärrä miksi se tietoisesti luovuttaisi näkyvyyttä UL:lle.

2. Miten pelissä jossa tapellaan usieta kertoja ei kukaan mene millään tavalla muistuttamaan Ruutua, joka on sylkenyt useita kertoja pelaajan päälle? Jopa jalkapallossa sylkeminen aiheuttaa painit, eikä se lajina ole samalla tasolla agression suhteen edes normaalin liigapelin kanssa, saati viime lauantain kaltaisen sodan.

Onko nyt tosiaan niin, että kukaan ei edes halua koittaa antaa näihin jotain vastauksia? Mikä on se voima, jolla Seppänen on saanut kaikki muut olemaan tästä hiljaa (pois lukien tietysti pienet mainokset twiiteissään, jolla saatiin hypeä jo etukäteen nostettua), jos ei ole itse edes se lähde tälle huhulle? Nythän urheilulehden sivuilla on tästä asiasta pieni kirjoitus, mutta voi että kun poikkeuksellisesti juuri tämä juttu jatkuukin sielä liigaennakossa, vaikka normaalisti nämä jutut on kirjoitettu ihan kokonaan tuonne nettiin. Eli muuta kun kaikki kauppaan ostoksille!
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Eihän tuossa räkätempussa nyt ollut oikeastaan edes mitään pahaa (sikäli kun tapahtui). Fanithan yrittivät saada pelaajat pissaamaan HIFK:n päälle. Rudi vaan ei vetänyt asiaa ihan niin hc-meiningillä.

Joko hallissa ensi paikallisessa raikaa rudin innoittamana: Spotta på IFK?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko nyt tosiaan niin, että kukaan ei edes halua koittaa antaa näihin jotain vastauksia? Mikä on se voima, jolla Seppänen on saanut kaikki muut olemaan tästä hiljaa (pois lukien tietysti pienet mainokset twiiteissään, jolla saatiin hypeä jo etukäteen nostettua), jos ei ole itse edes se lähde tälle huhulle?

Ottamatta kantaa tapahtuiko asioita ja mitä mieltä niistä olen, niin höblärin toimittaja twiittasi eilen varmistavansa asian ensin ainakin toisesta lähteestä ennen kuin päästää mitään kynästään ja tämän päivän lehdessä asiasta on kuulemma mainittu (en ole lukenut lehteä) ja HBL:lla on huomattavasti korkeampi julkaisukynnys kuin UL:llä. Toisin sanoen oman lähdekritiikin valossa päättelen loogisesti Saxénin löytäneen jonkun toisenkin lähteen johon luottaa kuin Seppäsen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
TosiFanihan hyvin ennakoi eilen asiaa

Eli vaikka Seppänen kertoisi kuulleensa pukukoppikäytävältä, että Ruutu kusi HIFK:n mailojen päälle, yleisö uskoisi näin tapahtuneen.

Suhtaudun tässä vaiheessa kevyellä varauksella sensaatio-Seppäsen kirjoituksiin....
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Siis meinaatko sä että joku jokeripelaaja kanteli Rudista. Väänänen kertomassa tuomarille, että Rudi sylkäisi edellisessä vaihdossa vastustajan naamaan :D Kyllä se info IFK:n pelaajilta tietenkin tulee, jos jotain tollasta tapahtuu.

Vaikka kuinka kiristää pipo päässä, eikä se järkikään siellä pääkopassa näytä juoksevan, niin älä vääristele sanomisiani.

Jos jokeripelaajat ovat nähneet Ruudun sylkevän, niin asia leviää myös heidän toimesta jossain vaiheessa ulkopuolelle. Ei tuollaista kukaan pelaaja arvostaisi. Sama juttu tuomareiden osalta. Tai mahdollisesti puolueettomien katsojien. Jokin puolueeton taho aikanaan vahvistaa asian, jos se totta on.

Ei luulisi olevan vaikea ymmärtää, että tälläisessä tilanteessa IFK:n pukukoppi ei ole luotettava lähde Ruutu-huhuille, jos asiaa ei muualta vahvisteta.

Huom! en ole kiistänyt huhua, mutta huhuja ei - varsinkaan tälläisessä tapauksessa - ole vähäisintäkään järkeä käsitellä faktoina ja jaella mielipidetuomiota sen perusteella.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Rauha nyt. Jake on HIFK:n osaomistaja ja sylkee Jokereissa, jos Suomessa sylkee.

Jännä, että tälläinen juttu näkee päivänvalon kuusi päivää tapahtuneen jälkeen ja juuri ennenkuin rangaistuksia aletaan jakamaan ET-matsin tapahtumista.

Aika kauan on pitänyt tätä keitosta näköjään maustaa ennenkuin soppa keksitystä sylkemisestä on syntynyt. Sivumakuna on aika voimakkaasti se, ettei Rudia saada ruotuun koodeilla ja brändeillä ja nyt lähdetään rakentamaan tarinaa sylkemisestä. Kukapa muukaan kuin Seiska-Esko on helppo valjastaa kirjoittamaan aiheesta "vuotamalla" juttu hänelle. Se, että HBL kirjoittaa samasta asiasta yllättää kenet? Fakta on kuitenkin se, että mikäli sylkemistä kaikesta huolimatta on tapahtunut on jonkun HIFK:sta pitänyt ottaa asiasta erikseen yhteyttä mediaan kannellakseen siitä. Kuuluuko myös se koodistoon?
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No sitten laitan. Mainitsin asiasta,ja lähteeksi IFK:n hyökkääjän. Mutta tämä tästä, en jaksa todistella lähteitäni, koska kenenkään ei tarvitse uskoa.

Ymmärrätkö, että meikäläinen voisi ihan hyvin sanoa, notta oon keskustellut IFK:n puolustajan kanssa ja he pukukopissa ovat pohtineet mistä tämäkin huhu on lähtöisin? Jos haluaa nimettömiä huhuja kertoa, niin jonkinmoista uskottavuutta pitäisi kirjoittajalla olla, että edes joku ne uskoisi.

Mulle ei tulisi henk. koht. juurikaan yllätyksenä, jos Ruutu tällaiseenkin episodiin on syyllistynyt. Toki toivon, että ei ole, enkä ristiinnaulitsemiseen haluaisi osallistua ennen jonkinmoisia todisteita. Kieltämättä eniten yllättää tämä ajoitus. Jos peluri näin alhaiseen touhuun on syyllistynyt, niin kaipa asia olisi nostettu esiin vähän nopeammin matsin jälkeen. Melkein viikon odottelu, että joku lehti saa skuuppinsa on lievästi sanottuna epäilyttävää.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ottamatta kantaa tapahtuiko asioita ja mitä mieltä niistä olen, niin höblärin toimittaja twiittasi eilen varmistavansa asian ensin ainakin toisesta lähteestä ennen kuin päästää mitään kynästään ja tämän päivän lehdessä asiasta on kuulemma mainittu (en ole lukenut lehteä) ja HBL:lla on huomattavasti korkeampi julkaisukynnys kuin UL:llä. Toisin sanoen oman lähdekritiikin valossa päättelen loogisesti Saxénin löytäneen jonkun toisenkin lähteen johon luottaa kuin Seppäsen.

Hyvä vastine ja ihan hyvin myös mahdollinen. Silti tuo mielestäni hämärämpi osuus, eli itse peli, on vielä avoin. Jos tuota sylkemistä on tapahtunut enemmänkin, niin sitä on tapahtunut jo ennen toista erää, joka tarkoittaa että noiden suurimpien hulinoiden ollessa käynnissä on Jarkko jätetty täysin huomiotta. Sielä kuitenkin käytiin ilman mitään syytäkin käsiksi pelaajiin, niin jotenkin kuullostaa oudolta, ettei kukaan olisi edes töninyt Ruutua tuommoisen jälkeen. Ruudullahan ei ollut oikeastaan mitään hässäköistä tuon Melartin hyökkäyksen ja oman tappelunsa välillä.

Kuten olen jo sanonut, niin kyseessä on niin epäurheilijamainen temppu etten sitä missään tapauksessa puolustele, jos niin on tapahtunut. Tämän hetken tiedoilla, vaan en oikein näe, että todennäköisin vaihtoehto olisi tämä Seppäsen esittämä.
 

Kiraffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Epäilen vahvasti sitä, että tällainen asia olisi saatu pidettyä piilossa viisi päivää ottelun jälkeen, kun jokaikinen medialähde, joka mitenkään vaikuttaa pk-seudulla, on puinut tätä jatkuvasti. Sen verran erikoinen teko on kyseessä, että joku pelaajista (tai sen nähneistä katsojista) olisi vuotanut asian lähipiirilleen, ja kohta joku olisi maininnut sen esim. täällä. Esim. se on tiedetty, että Melart sanoi Jarkolle, että "kohta mennään", mutta sylkemisestä ei kukaan ollut kuullut mitään? Kuulostaa vahvasti keksityltä jutulta, mahdollisesti IFK:n keksimältä.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Nouti virolaisen pois Ossille tehdyn sikailun vuoksi. Ossi ei päässyt itse hoitamaan asiaa sattuneesta syystä.

OK. Tämä selvä. Itselleni jäi käsitys, että Ruudun aloittama tappelu liittyi tähän sylkemisepisodiin jotenkin. Ainakin asia niin esitettiin.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän, että kiihdyksissä on vaikea lukea toisten tekstejä, eikä lyhyetkään viestit mene perille. Niin käy itsellenikin joskus.

En tiedä kuka on kiihdyksissä, minä en ainakaan ole.
Esitin mielestäni ihan asiallisia kysymyksiä siitä, mikä sinun mielestäsi olisi puolueeton näkökanta. Tiedät varsin hyvin (tai pitäisi ainakin tietää), että tuollaista näkökantaa et tule saamaan mikä sinua tyydyttäisi. Siksi ilmeisesti siihen koko ajan vetoat.

Mikäli et lehdistöä usko niin sille en minä voi mitään. Muuta faktaa tapauksesta ei ole!
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Ymmärrätkö, että meikäläinen voisi ihan hyvin sanoa, notta oon keskustellut IFK:n puolustajan kanssa ja he pukukopissa ovat pohtineet mistä tämäkin huhu on lähtöisin? Jos haluaa nimettömiä huhuja kertoa, niin jonkinmoista uskottavuutta pitäisi kirjoittajalla olla, että edes joku ne uskoisi.
Ymmärrän ja tiedostan. Hyödytkö sä valheiden levittämisestä mitään? Niinpä.



Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän ja tiedostan. Hyödytkö sä valheiden levittämisestä mitään? Niinpä.



Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

Sisältää spekulointia, eli ei ole mitään oikeita väitteitä. Uskotsko sinä tosiaan, että HIFK ei voisi hyötyä MITÄÄN siitä, että jotkut pelaajat päättäisivät keksiä tuommoisen jutun ja vuotaisivat sen Seppäselle? HIFK on kuitenkin selkeästi ottanut taktiikakseen tässä konfliktissa yrittää ohjata julkisuuden valokeilaa nimenomaan tuohon Ben Amorin tapaukseen, eli etäännyttää itsensä kaikesta pelin sikailuista. Jos tällaisella huhulla saataisiin Jokerit näyttämään vielä pahemmalta ja samalla koko joukkuetta ärsyttävän (copyright Sormunen) Ruudun mainetta entistä huonommaksi, niin eikö se olisi jo oikeasti hyötyä? Sehän ei kuitenkaan olisi iso vaiva kertoa tuommoinen tarina ja antaa sen elää sitten omaa elämäänsä.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän ja tiedostan. Hyödytkö sä valheiden levittämisestä mitään? Niinpä.

Jos Jatkoajan historiaa yhtään tuntee, niin paikkansapitämättömiä huhuja on levitelty vaikka kuinka paljon. Joskus ne ovat auttaneet omaa agendaa, joskus vaikea sanoa mitä kirjoittaja on hakenut paitsi ehkä jonkinmoista "kunniaa" omalle nimimerkilleen, jos arvaus olisikin mennyt oikein. Viimeisin omaan silmään osunut esimerkki taitaa olla nämä Peltosen niskanikamavammat.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
En tiedä kuka on kiihdyksissä, minä en ainakaan ole.
Esitin mielestäni ihan asiallisia kysymyksiä siitä, mikä sinun mielestäsi olisi puolueeton näkökanta. Tiedät varsin hyvin (tai pitäisi ainakin tietää), että tuollaista näkökantaa et tule saamaan mikä sinua tyydyttäisi. Siksi ilmeisesti siihen koko ajan vetoat.

Mikäli et lehdistöä usko niin sille en minä voi mitään. Muuta faktaa tapauksesta ei ole!

Olen vastannut noihin kysymyksiisi.

Ja lehdistö ei ole mikään "fakta", vaan tässä tapauksessa toimittajat levittävät käsittääkseni IFK-pelaajien kertomaa huhua. Toimittajat eivät siis ole tässä tapauksessa tietolähde, vaan tyypilliseen tapaan kertovat toisen käden tietoja tai huhuja. Se on myös toimittajien tehtävä.

Suhtautumiseni muuttuisi, jos joku toimittaja (ja mielummin IFK/Jokerit -fanituksen ulkopuolelta) vahvistaisi nähneensä sylkemisen. Ja kuten todettu: jos Ruutu on alentanut itsensä sylkijäksi, niin se vuotaa aikanaan julki myös muiden kuin IFK-pelaajien toimesta.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Sisältää spekulointia, eli ei ole mitään oikeita väitteitä. Uskotsko sinä tosiaan, että HIFK ei voisi hyötyä MITÄÄN siitä, että jotkut pelaajat päättäisivät keksiä tuommoisen jutun ja vuotaisivat sen Seppäselle? HIFK on kuitenkin selkeästi ottanut taktiikakseen tässä konfliktissa yrittää ohjata julkisuuden valokeilaa nimenomaan tuohon Ben Amorin tapaukseen, eli etäännyttää itsensä kaikesta pelin sikailuista. Jos tällaisella huhulla saataisiin Jokerit näyttämään vielä pahemmalta ja samalla koko joukkuetta ärsyttävän (copyright Sormunen) Ruudun mainetta entistä huonommaksi, niin eikö se olisi jo oikeasti hyötyä? Sehän ei kuitenkaan olisi iso vaiva kertoa tuommoinen tarina ja antaa sen elää sitten omaa elämäänsä.

Siis enhän mä voikkaan sanoa että näin on tapahtunut ja muuta faktaa ei ole. Tottakai IFK siitä hyötyisi, mutta minä olen kuullut tuon asian pelaajalta, ja minä uskon häntä. Uskooko muut on ihan eri juttu, ja niinkuin olen sanonut, kenenkään ei ole pakko uskoa. Tuskin uskoisin itsekkään jos tilanne olisi käänteinen..

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Jos Jatkoajan historiaa yhtään tuntee, niin paikkansapitämättömiä huhuja on levitelty vaikka kuinka paljon. Joskus ne ovat auttaneet omaa agendaa, joskus vaikea sanoa mitä kirjoittaja on hakenut paitsi ehkä jonkinmoista "kunniaa" omalle nimimerkilleen, jos arvaus olisikin mennyt oikein. Viimeisin omaan silmään osunut esimerkki taitaa olla nämä Peltosen niskanikamavammat.

Joo täysin totta. Peilasin nyt lähinnä omaan ajattelutapaan, johon ei kuulu "kunnian" hakeminen valheellisilla totuuksina esitetyillä tiedoilla.

Mutta tämä on asia Joka ratkeaa todennäköisesti vuosien päästä, jos silloinkaan.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisiko joku ystävällisesti selittää, miksi tämä väitetty sylkemisepisodi tuodaan julki viisi päivää tapahtuneen jälkeen? Miksi sitä ei tuotu heti, mikäli se oli totta ja loukkaa syvästi pelaajien tunteita? Miksi sitten tuoda ollenkaan?

En ota muuta kantaa tähän asiaan kuin sen, että oli tämä sitten totta tai ei, niin mielestäni vaikuttaa siltä, että tällä yritetään vaikuttaa yleiseen näkemykseen oikeutuksesta hakata Ruutu.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja lehdistö ei ole mikään "fakta", vaan tässä tapauksessa toimittajat levittävät käsittääkseni IFK-pelaajien kertomaa huhua. Toimittajat eivät siis ole tässä tapauksessa tietolähde, vaan tyypilliseen tapaan kertovat toisen käden tietoja tai huhuja. Se on myös toimittajien tehtävä.

Suhtautumiseni muuttuisi, jos joku toimittaja (ja mielummin IFK/Jokerit -fanituksen ulkopuolelta) vahvistaisi nähneensä sylkemisen. Ja kuten todettu: jos Ruutu on alentanut itsensä sylkijäksi, niin se vuotaa aikanaan julki myös muiden kuin IFK-pelaajien toimesta.

Sinä pidät tässä tapauksessa IFK-pelaajien kertomaa huhuna, minä ja jotkin toimittajat pidetään sitä faktana. Sinä et taida uskoa, että kyseinen pelaaja voisi moiseen alentua, minä pidän sitä hyvinkin mahdollisena. Sinä odottelet lisätietoa tapauksesta, minun ei tarvitse.

Ei tämä tästä mihinkään muutu, joten turha jatkaa.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Voisiko joku ystävällisesti selittää, miksi tämä väitetty sylkemisepisodi tuodaan julki viisi päivää tapahtuneen jälkeen? Miksi sitä ei tuotu heti, mikäli se oli totta ja loukkaa syvästi pelaajien tunteita? Miksi sitten tuoda ollenkaan?

En ota muuta kantaa tähän asiaan kuin sen, että oli tämä sitten totta tai ei, niin mielestäni vaikuttaa siltä, että tällä yritetään vaikuttaa yleiseen näkemykseen oikeutuksesta hakata Ruutu.

Erikoista että täysin puoleettomat henkilöt/mediat haluavat ajaa asiaansa sen takia, että löytyy syitä ja oikeuksia hakata ruutu. Kuullostaa todella oudolta ja olemme melko surkeassa tilanteessa, jos esim HBL tuo lehdessään suuressa jutussa esiin tämän sylkemisen (jopa melko tarkoilla yksityiskohdilla) sen takia että ihminen voidaan tämän takia hakata.

Todella kaukaa haettu. Todella.
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Helvetti, tarkoitus oli pysyä pois tästä keskustelusta, mutta vastatkaa kuitenkin tähän.
Miten suoritetaan jääkiekko-ottelussa kasvoille sylkeminen niin, ettei tapahtumaa havaitse katsomosta? Ja vielä useaan kertaan?

Tästä ottelusta on nyt venytetty pippeliä jo satojen viestien edestä, enkä ole havainnut kenenkään aiemmin maininneen mitään sylkemiseen liittyvää. Voisiko tällainen muka mennä ohi tuhansilta silmäpareilta??
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Sinä pidät tässä tapauksessa IFK-pelaajien kertomaa huhuna, minä ja jotkin toimittajat pidetään sitä faktana. Sinä et taida uskoa, että kyseinen pelaaja voisi moiseen alentua, minä pidän sitä hyvinkin mahdollisena. Sinä odottelet lisätietoa tapauksesta, minun ei tarvitse.

Ei tämä tästä mihinkään muutu, joten turha jatkaa.

Loistava kiteytys. Joku uskoo että ruutu pystyisi tähän, toinen taas ei. Tämä ei tästä eteenpäin mene. Omat ajatukseni tästä aikuisesta "miehestä" vaan laski aika lailla nolliin, koska tässä mentiin nyt kaikkien kyykkyjen ja muiden ohi. Reippaasti. Minulla on oikeus uskoa lähteisiini.

Tsemppiä ja hyvää kiekkokautta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Voisiko joku ystävällisesti selittää, miksi tämä väitetty sylkemisepisodi tuodaan julki viisi päivää tapahtuneen jälkeen? Miksi sitä ei tuotu heti, mikäli se oli totta ja loukkaa syvästi pelaajien tunteita? Miksi sitten tuoda ollenkaan?
Ehkä periaate siitä, mitä tapahtuu hallissa jää halliin on käypä tähänkin. Asia lopulta vuosi jostain.

En ota muuta kantaa tähän asiaan kuin sen, että oli tämä sitten totta tai ei, niin mielestäni vaikuttaa siltä, että tällä yritetään vaikuttaa yleiseen näkemykseen oikeutuksesta hakata Ruutu.
Olet kyllä niin kujalla kuin voi olla. Kuka tällä teolla on hakenut oikeutta hakata Ruutu? Jos asia pitää paikkansa, niin tämä voi olla syy, miksi Liivikillä keitti yli ja sen seurauksena hanskattiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös