Jarkko Ruutu – Jokeri

  • 997 254
  • 3 184

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eilisessä pelissähän Jokerit ei kaatunut Rudyn 5+20 -jäähyyn, vaan selvitti alivoiman. En laittaisi eilistä Jakelle, mutta typerässä paikassa kilahti.

Jokerien sentteritilanteen ollessa mikä on JRuutua tarvitaan erittäin paljon puolustusalueella jossa hän pelaa oikeastaan enemmän sentterinä kuin sentterinsä Teräväinen. Toki näin pitää ollakin sillä hontelo 17-v Teräväinen ei vielä pysty hoitamaan Jyppiä vastaan puolustusalueen sentterin tehtäviä.

Vaikka JYP ei Kilpeläisen loistopelastusten ansiosta JRuudun kakkosen ja myöhemmän viiden minuutin jäähyn aikana pystynyt peliä ratkaisemaan, JRuudun jäähy ratkaisi sen silti.

Jokereille JRuutu on varsinkin nyt niin tärkeä pelaaja että hänen poissaolonsa heijastuu kaikkeen tekemiseen: alivoimapelaamiseen, Teräväisen auttamiseen sentterinä, vastustajan pitämiseen hieman varovaisena sekä myös maalitilanteiden rakentamiseen. Vastaavaa yhtä monipuolista ja taitavaa pelaajaa Jokereilla ei ole.

Siksi JRuiudun toiminta oli petos omaa joukkuetta kohtaan ja tasan siinä vaiheessa kun JRuutu tepposensa teki, Jokerit hävisi pelin. Se näkyi joukkueen tekemisessä joka oli selvästi kuolleempaa kuin ennen JRuudun ulosajoa.

Näin se vaan on eikä PROJRuutu liike pääse faktasta mihinkään. JRuudulla on kyky ratkaista otteluja Jokerien eduksi mutta kauden tärkeimmällä hetkellä hän teki sen Jypin eduksi.
 

Kulmapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teukat, Jokerit, Flyers
Mitäs veikkaatte, mikä olisi ollut JRuudun #25 rangaistus, jos olisi tehnyt saman kuin Tommi Huhtala eilisessä pelissä taklatessaan kiekotonta? Edit: Ja jatkokysymys, kuinka monta jeesusteluviestiä siitä olisi tullut?

Huhtalahan sai tuosta muistaakseni kakkosen. Näissä poffeissa laskujeni mukaan Huhtalalta törkeä sikailu numero 3. Huhtalakin osaa myös pelata, kuten Jakkekin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Näin se vaan on eikä PROJRuutu liike pääse faktasta mihinkään. JRuudulla on kyky ratkaista otteluja Jokerien eduksi mutta kauden tärkeimmällä hetkellä hän teki sen Jypin eduksi.

Mä en ole nähnyt niin paljon jokerimatseja, että olisin niin sisällä hänen tärkeydessään joukkueelle. Mutta kyllähän siinä pitäisi meistä itsekunkin avata silmiä, että jääkiekko vuonna 2012 on kovin toisenlaista peliä kuin 90-luvun lopulla, jolloin Ruutu vielä saattoi pelotella vastustajalta paskat housuun. Laji kuin laji, mua vituttaa tyypit, jotka osaavat, mutta eivät aina viitsi. Osaajia on kuitenkin niin paljon vähemmän kuin niitä, jotka tekevät aina kaikkensa, mutta taitorajoite estää heitä olemasta isoja pelaajia. HIFK:ssa tällainen hahmo on Turo Järvinen. Jarkko Ruutu on mulle tasokas voimahyökkääjä ja loistava av-pelaaja, jolta puuttuu "turojärvisen" nöyryys eli joukkueelle pelaaminen. Mutta mä vaan pidän persoonista, enkä pysty olemaan Anti-Ruutu.

Mun mielestäni Erkka ja Rudy ovat Kekäläisen ainoat signaukset hänen SM-liiga-aikaansa liittyen. Kun Kekäläinen lähti Suomesta, Erkka ja Jakke olivat isoja hahmoja. Mitä mieltä olet tästä: kun Erkka lähtee Jokereista, tekeekö modernisti ajatteleva Lämsä yhtään mitään Ruudulla?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä mieltä olet tästä: kun Erkka lähtee Jokereista, tekeekö modernisti ajatteleva Lämsä yhtään mitään Ruudulla?

Jos JRuutu saa pimeän ja itsekkään puolensa hallintaan, jokaisella joukkueella on JRuudulle käyttöä. Lämsä voi toki saada JRuudun pelaamaan pitempään samalla tavalla kuin JRuutu pelasi Lämsän johdolla ne kaksi ensimmäistä playoff-peliä HIFK:ta vastaan.

Mutta. Itse en tähän usko. Miten JRuutu muuttuisi kun hän ei ole tähänkään asti ymmärtänyt tai pikemminkin halunnut ymmärtää joukkuepelaamisen merkitystä? Voin vain kuvitella Kekäläisen raivoa eilisen jälkeen. Kekäläinen sanoi jo runkosarjan aikana JRuudun typeryyksien riittävän ja antoi julkisuuteen tiedon JRuudun puhuttelusta ko. asiasta. Kun tämä tie on jo käytetty, seuraava voi sitten olla astetta kovempi eli hyllyttäminen.

Oma näkemys on se, että parasta kaikille osapuolille olisi JRuudun kalliin sopimuksen purkaminen ja joukkuepelaamisen ymmärtävän ammattimiehen hankkiminen hänen tilalleen.

Se van ei taida JRuudulle sopia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Oma näkemys on se, että parasta kaikille osapuolille olisi JRuudun kalliin sopimuksen purkaminen ja joukkuepelaamisen ymmärtävän ammattimiehen hankkiminen hänen tilalleen.

Se van ei taida JRuudulle sopia.

Joka taas olisi ihan saatanan typerää jääkiekkojohtamista. Ei ole Jarkko Ruudun syy että Jarkko on pelillisesti niin isossa roolissa ja tärkeä Jokereille, meidän muiden isojen pelaajien pitäisi nostaa omaa tasoaan niin että 35 vuotias (ikä muistista, jos on väärin niin olkoot) NHL-veteraani ei olisi niin tärkeä vaan heidän panoksensa ratkaisee. Ei yhdestä tärkeästä pelillisestä, vaikkakin osaltaan arvaamattomasta, palasesta luopuminen paranna Jokereita vaan se huonontaa sitä. Tottakai sanot että Jarkko korvaittaisiin joukkuepelaamisen ymmärtävällä ammattimiehellä mutta tuo on vain sanahelinää jos ei puhuta asioista niiden oikeilla nimillä. Kekäläinen toki voi täydentää Jokereiden miehistöä siten että siellä on isoihin tekoihin kykeneviä pelaajia, jos nykyisestä ei niitä tarpeeksi löydy.

Jokereiden pitäisi olla niin vahva joukkue ja onhan se niminä ainakin niin vahva että oli Jarkon panos sitten millainen tahansa niin se ei yhteen mieheen kaadu, eikä saa kaatua (maalivahti toki on sellainen pelaaja jonka panos yksinään voi myös joukkueen upottaa mutta Jarkko ei taida olla maalivahti).
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Oma näkemys on se, että parasta kaikille osapuolille olisi JRuudun kalliin sopimuksen purkaminen ja joukkuepelaamisen ymmärtävän ammattimiehen hankkiminen hänen tilalleen.

Niin, että sinä heittäisit pois pleijareiden parhaan hyökkääjämme vai? Enkä oikeen käsitä, että mielestäsi rudi ei ole joukkupelaaja. Hän antaa kaikkensa joukkueelle, ja on aina ollut erittäin pidetty joukkuetoveri. Välillä hän tekee mitä tekee, koska hän elää niin tunteella pelissä, että raja onnistumisen ja töpeksemisen välillä on marginaalinen.

Ja kuvitelkaapa itse, että yritätte pelata rauhassa. Sitten sinua itseä saadaan rikkoa aivan jumalattomasti, mutta kun kerran itse mukamas huitaiset maalivahtia lähdet boksiin. Kyllä siinä jatkuvia oikeusmurhia kärsiessä aika helposti menee pata jumiin. Ei siis ole mikään yllätys, että kaikkensa jäällä antava, ja poikkeuksellisen voitontahtoinen ihminen sortuu ylilyönteihin.

Ei kannata lukea joidenkin eskoseppästen tai petterisihvosten kolumneja, kun he kirjoittavat rudista. Ensiksi ylistävät ja kun sitten rudi tekee ylilyönnin, ovat ylpeinä sanomassa " mitäs mie sanoin".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Enkä oikeen käsitä, että mielestäsi rudi ei ole joukkupelaaja.

Valitan, tässä en voi auttaa. Asian joko käsittää tai ei.

Jo ennen kauden alkua tuli kirjoitettua miten Rudin kanssa käy. Että JR:lle oma JR-brändi aivopieruineen menee Jokerien edun edelle. Välillä sillä on selväjärkisiä pelejä mutta ennemmin tai myöhemmin järki tilttaa joka tapauksessa. Kysymys on vain ajasta.

Mutta se tästä osaltani.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jo ennen kauden alkua tuli kirjoitettua miten Rudin kanssa käy. Että JR:lle oma JR-brändi aivopieruineen menee Jokerien edun edelle. Välillä sillä on selväjärkisiä pelejä mutta ennemmin tai myöhemmin järki tilttaa joka tapauksessa. Kysymys on vain ajasta.

Jarkon pelityylillä tulee aina jossain vaiheessa ylilyöntejä, kun pelataan harmaalla alueella niin joskus se raja ylittyy halusit tai et. Luulisi sinun kokeneena kiekkomiehenä tietävän sen että et saa härkää ilman sarvia. Tottakai eilinen taklaus oli ajankohta silmällä pitäen hölmöilyä mutta ei siinä erityisesti mitään JR-brändiä haettu esille.

Minä olen aina pitänyt näistä liigan hämmentäjistä jotka saavat tunteita kuumenemaan niin kentällä kuin katsomossakin. Vaikka sitten vastustajan paidassa vaikka ne monesti pelitilanteessa saa sapen kiehumaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jarkon pelityylillä tulee aina jossain vaiheessa ylilyöntejä, kun pelataan harmaalla alueella niin joskus se raja ylittyy halusit tai et.

Mulle tuli mitta täyteen kun JRuutu jätti Teräväisen ja Jokerit kauden tärkeimmässä pelissä. Joskus voi vedellä ylilyöntejä mutta ei nyt vittu silloin kun sentteriksi on asetettu playoff-sarjan kolmannessa ottelussa 17-v Teräväinen joka tarvitsee JRuudun tukea puolustusalueen sentteritehtävissä. Eikä varsinkaan silloin kun kyseessä on kauden tärkein peli siihen asti.

Mulla raja vaan kulkee tuossa. JRuutu tarjosi Jypille tässä ottelussa voiton hopeatarjottimella. Ja kyse ei ole jäähystä vaan siitä, kuinka paljon JRuutua olisi tarvittu. Kentällä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mulle tuli mitta täyteen kun JRuutu jätti Teräväisen ja Jokerit kauden tärkeimmässä pelissä. Joskus voi vedellä ylilyöntejä mutta ei nyt vittu silloin kun sentteriksi on asetettu playoff-sarjan kolmannessa ottelussa 17-v Teräväinen joka tarvitsee JRuudun tukea puolustusalueen sentteritehtävissä. Eikä varsinkaan silloin kun kyseessä on kauden tärkein peli siihen asti.

Mulla raja vaan kulkee tuossa.

Minä olen edelleen sitä mieltä että kyseisestä taklauksesta ulosajo oli kyseisen pelin ja sarjassa nähdyn linjan mukaan tarkasteltuna liioittelua. Jarkko esimerkiksi itse sai paljon pahemman näköisen taklauksen itseensä kuin nyt antoi. Ja siellä Jokereissa pitäisi olla muitakin jotka pystyvät auttamaan Teräväistä puolustusalueella jos Jarkko ei ole siinä rinnalla. Ei sota yhteen mieheen saa kaatua.

Ajankohta silmällä pitäen Jarkon teko oli typerä ja se ulosajo jätti Jokerit sekä Teräväisen ketjuineen vaikeaan paikkaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Missähän näin tapahtui? Sinun painajaisunissasi luultavasti.

1.pelin ihan alku minuuteilla, taklaajana Filip Riska. Riska sai tempustaan 2 min.
 

Tuoppi

Jäsen
Oma näkemys on se, että parasta kaikille osapuolille olisi JRuudun kalliin sopimuksen purkaminen ja joukkuepelaamisen ymmärtävän ammattimiehen hankkiminen hänen tilalleen.

Aamen! Ruutu on SM-liigaan hyvä ellei jopa loistava kahdensuunnan hyökkääjä mutta ei ole painolastinsa takia käyttökelpoinen pelaaja.

Vituttaa tuo "rapatessa roiskuu" mantran käyttö eri muodoissaan. Täysin idioottimaista väittää että Jarkon aivopierut on jollain tapaa suoraan sidottavissa miehen rooliin. Kyllä ne Jarkolla lähtee ihan omasta egosta ja "brändistä". Kyllä maailma on täynnä siinä suurinpiirtein Ruudun tasolla olevia kahdensuunnan hyökkääjiä, jotka ovat käyttökelpoisia SM-liiga joukkueen kolmoskenttään mutta eivät omaa taipumusta tehdä tasaisin väliajoin jotain ihan vitun typerää. Tai intoa paistatella julkisuudessa.

Jarkko pystyy olemaan joukkuepelaaja. Mutta ei pysty olemaan sitä kokonaista kautta yhteen soittoon.

Toivottavasti joku venäläisseura äijästä kiinnostuu ja vie mennessään.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitää paikkansa, mutta eikös sen aikana tullut Jypille maali ?

Eilisessä pelissähän Jokerit ei kaatunut Rudyn 5+20 -jäähyyn, vaan selvitti alivoiman. En laittaisi eilistä Jakelle, mutta typerässä paikassa kilahti.
Minä en oikeasti välitä katsoa jäähyjä sillä lailla perssilmällä että jäähy on pelaajalle isompi synti jos sen aikana vastustaja tekee maalin. Mieluummin niin päin että oliko jäähy a) tarpeellinen tai b) aiheeton/puhdas vahinko, vai c) oikeasti tyhmä. Ja sitten tietysti ihan oma luokkansa d) Jarkko Ruutu-jäähy.

Se ensimmäinen torstaina taisi kuulua kategoriaan d). Eilinen iso oli sitten kirkkaasti c) ja siitä saa antaa rankkaa kritiikkiä.

En suostu liittymään mihinkään cobolin perustamaan PROJRuutu-ryhmään enkä allekirjoita mitään julistuksia. Ruudusta vain pitää nähdä hölmöilyjen takaa myös ne hyvät puolet joita kyllä on. Ihan vain ettei mentäisi samanlaiseen tuomarointiin jota liigassa harjoitetaan miehen kohdalla.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli mieleen, että IFK-sarjassa mies kykeni pysyttelemään sivuroolissa, koska kaikki odottivat häneltä jotain. Kun hän ei sitten tehnytkään mitään tyhmää, sai hän senkin ansiosta huomiota. Sivuroolista tuli päärooli. Nyt sitten Jyp sarjassa ollaan takaisin vanhassa asetelmassa, Jarkolle tärkeintä on olla puhutuin pelaaja.
 

Sakkoliha

Jäsen
Ja kuvitelkaapa itse, että yritätte pelata rauhassa. Sitten sinua itseä saadaan rikkoa aivan jumalattomasti, mutta kun kerran itse mukamas huitaiset maalivahtia lähdet boksiin. Kyllä siinä jatkuvia oikeusmurhia kärsiessä aika helposti menee pata jumiin. Ei siis ole mikään yllätys, että kaikkensa jäällä antava, ja poikkeuksellisen voitontahtoinen ihminen sortuu ylilyönteihin.

Toisaalta kun ajattelee, niin ihan itse Ruutu on maineensa tehnyt ja nämä tapahtumat vain huonontavat sitä mainetta. Tietenkään yhden ottelun tapahtumien ei kuuluisi vaikuttaa seuraavaan otteluun, mutta jos jatkuvasti esittää jäällä kuolevaa joutsenta joka toisen kontaktin jälkeen tai taklaa välillä hieman rajummin, niin kyllä ne tuomaritkin katsovat, että kuka siellä puuhailee, eivätkä enää tiedä esim. filmasiko vai tapahtuiko oikeasti rike. Tietenkin olisi hyvä jos vain viheltäisivät jäähyn sukeltamisesta, niin loppuisi sekin. Jarkko tekee kentällä myös paljon hyvää, mutta nämä aivopierut tuppaavat olemaan päällimmäisenä esillä ja näin ne ovat jo tuomareiden tajunnassa, että Ruudulla näitä sattuu normaalia enemmän. Mutta kuten sanottu, niin Jarkko on itse maineensa tehnyt ja näissä tilanteissa saa syyttää itseään, että miksi tuomio on useimmiten häntä vastaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vituttaa tuo "rapatessa roiskuu" mantran käyttö eri muodoissaan. Täysin idioottimaista väittää että Jarkon aivopierut on jollain tapaa suoraan sidottavissa miehen rooliin. Kyllä ne Jarkolla lähtee ihan omasta egosta ja "brändistä". Kyllä maailma on täynnä siinä suurinpiirtein Ruudun tasolla olevia kahdensuunnan hyökkääjiä, jotka ovat käyttökelpoisia SM-liiga joukkueen kolmoskenttään mutta eivät omaa taipumusta tehdä tasaisin väliajoin jotain ihan vitun typerää. Tai intoa paistatella julkisuudessa.

Aamen, part 2. Muutaman kirjoittajan Jakke- puolustelu alkaa olla jo surkuhupaisaa laatua. Ja mitä sitten, jos runkosarjassa vähän roiskuu, mutta jälleen kerran Jakella läikkyy yli pahimpaan mahdolliseen aikaan, kuten edellisissä liigan poffeissaan 2005 ja 1999. Ja juu, onhan noista jo aikaa, mutta niin vaan tuntuu sama meno jatkuvan edelleen. Ja tuossa viestissäsi se oleellinen on sanottu: Löytyy lukemattomia pelaajia, jotka pystyvät pelillisesti täysin samaan kuin Ruutu, mutta eivät jatkuvasti kuse oman joukkueen muroihin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eilinen iso oli sitten kirkkaasti c) ja siitä saa antaa rankkaa kritiikkiä.

No itse asiassahan siitä tässä on pääasiassa keskusteltukin. Väitän, että pohjimmiltaan Rudyn tapaus on eräänlainen tragedia. Vähän liian voimakas sana tähän, mutta suuntaa antava. Meillä on oikeasti tasokas pelaaja, joka on ansainnut aina esimerkiksi maajoukkuepaikkansa. Tragedia tulee siinä, että tuolla tasolla ja tehoilla pelaava kaveri on kuitenkin koko ajan sillä veitsenterällä, että hyödyttääkö vai haittaako hän joukkuettaan. Runkosarjasta sinänsä viis, sitä ei kannata muistella pleijarien aikana. Mutta pleijareissa pitäisi pahimmankin egoilijan nöyrtyä joukkuepelaajaksi. Kukaan ei jaksaisi kritisoida Jakkea, jos hän olisi pelaajana huonompi. Silloinhan hän olisi Patrik Lostedt -tyyppinen marginaalihahmo. Jos otetaan verrokiksi toinen iso persoona ja särmikäs kaveri Jere Karalahti, niin näiden ero tulee siinä, että Jere on loppuun asti joukkuepelaaja. Kelailin haun kautta läpi NHL-lakkokautta ja löysin itseltäni lähes identtisiä kirjoituksia HIFK-osiosta kuin mitä nyt kirjoitan tänne. Kuten totesin, olen auttamatta kuitenkin Jakke-fani, vaikka hän oli meilläkin yhtä arvaamaton ja rasittava. Nyt kuitenkin äijä on +35v ja olisi viimeinen tilaisuus jättää itsestään hieno pelillinen muisto. Pahimmillaan Jakke on kuin yli-ikäinen räppäri, joka yhä käy keikoilla vanhalla ohjelmistollaan ja puolet yleisöstä tuntee myötähäpeää. Kasvaisi jo aikuiseksi. Oli miten oli, hieno pelaaja pohjimmiltaan ja ainainen kiinnostuksen kohde.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No itse asiassahan siitä tässä on pääasiassa keskusteltukin. Väitän, että pohjimmiltaan Rudyn tapaus on eräänlainen tragedia. Vähän liian voimakas sana tähän, mutta suuntaa antava. Meillä on oikeasti tasokas pelaaja, joka on ansainnut aina esimerkiksi maajoukkuepaikkansa. Tragedia tulee siinä, että tuolla tasolla ja tehoilla pelaava kaveri on kuitenkin koko ajan sillä veitsenterällä, että hyödyttääkö vai haittaako hän joukkuettaan. Runkosarjasta sinänsä viis, sitä ei kannata muistella pleijarien aikana. Mutta pleijareissa pitäisi pahimmankin egoilijan nöyrtyä joukkuepelaajaksi. Kukaan ei jaksaisi kritisoida Jakkea, jos hän olisi pelaajana huonompi.
Totta kyllä, joka sana. Omalta kohdaltani ajaudun tähän cobolin PROJRuutu-ryhmään siksi että monien kirjoittajien viha Ruutua kohtaan vie kaiken kohtuuden kritiikistä. Paha aivopieru lauantaina, totta. Siihen saakka kuitenkin arvokasta peliä joukkueen eteen. Jokereiden pulma JYP-sarjassa ei ole Jarkko Ruutu, vaan jotain ihan muuta.

Samoin jotkut IFK-kirjoittajat jatkuvasti muistuttavat Ruudun hölmöilyistä 2005. Jos ihan oikein muistan, IFKoolla pulmat siinä sarjassa taisivat kuitenkin olla jossain muualla.

Ja sitten löytyy niitäkin kirjoittajia joiden mielestä Ruutu on ihan paska kun sen joukkueet eivät ole juurikaan mitään voittaneet. Hallelujaa, mitä järjellistä tuohon enää voi sanoa.

Ruudun erikoisominaisuus tuntuu olevan että mies kerää kuin magneetti kaiken paskan itseensä, senkin jonka ovat tuottaneet ihan toiset. Näin pääsiäisen aikana tulee väkisin mieleen että onko Jarkko Ruutu Jeesus joka kantaa kaikkien synnit harteillaan? Vai Juudas joka porukan lopulta pettää?
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Oma ja ainoa kommenttini J.Ruudusta

Kaveri on tehnyt jo junnuvuosinaan näitä aivopieruja ja nostan hattua että on munaa jatkaa samalla linjalla. Toki pitäisi sitoutua joukkueen juttuihin ja 3 min ennen erän ja ottelun loppua tuo on todella typerää.

Kuitenkin olen samaa mieltä kuin Ole Fart ongelma ei ole Ruutu vaan ihan muut pelaajat . Jos tänään ei Filppula -Eaves- Hardt- Lahti-Hahl- Pulkkinen taso nouse kutsuu pronssipeli.-
 

chili

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Lisäpenaltia ei tullut

Kurinpitopäätös Jarkko Ruudun asiassa ottelussa JYP - Jokerit 8.4.2012 - SM-liiga

Näkemykseni mukaan Ruutu pitää mailaa kahdessa kädessä ja nostaa taklaustilanteessa vain vasemman käsivartensa ylöspäin. Vaikka Ruutu taklaa Koskista vasen käsivarsi kohotettuna ja maila kahdessa kädessä, katson kuitenkin, että ensimmäinen ja pääasiallinen kontakti Koskiseen tapahtuu Ruudun oikealla käsivarrella, joka on lähes kiinni vartalossa ja joka osuu Koskisen oikeaan olkapäähän.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä tunnustan, että arvosta Ruutua pelillisistä ansioista ja ymmärrän jopa lauantain kaltaiset ylilyönnitkin. Arvosta häntä ärsyttäjänäkin, mutta se miksi minä ja varmaan moni muukin inhoamme häntä on nämä kyykistymiset ja ennen kaikkea nuo lapselliset näyttelemiset. On hyväksyttävää, että jos huomaa kaverin mailan jaloissa, niin sitten kaadutaan ja koitetaan saada vastustajalle jäähy, mutta nuo lapselliset naaman pielyt ja jäällä tehdyt teatraaliset pyöriskelyt oksettaa. Ne eivät todellakaan ole aikuista käyttäytymistä ja niihin ei yksikään tuomari enää mene. Mitä hyötyä niistä sitten muka on? Ei mitään ja juuri noilla Ruutu on saanut maineen mistä saa kärsiä ja ihan oikeutetusti.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Tyhmä jäähyhän se oli, mutta pikkaisen jo naurattaa tuo kurinpitäjän arvio tilanteesta.

"katson kuitenkin, että ensimmäinen ja pääasiallinen kontakti Koskiseen tapahtuu Ruudun oikealla käsivarrella, joka on lähes kiinni vartalossa ja joka osuu Koskisen oikeaan olkapäähän".

Eli käsivarsi, joka on ollut kiinni vartalossa on osunut vastustajan olkapäähän taklaustilanteessa. Eikö olisi voinut ihan suoraan sanoa että ulosajo tuosta tilanteessa ja ottelun tuossa vaiheessa oli tuomiona aivan perseestä? Ihan riippumatta siitä, mitä Jarkko Ruudusta on muuten mieltä.
 

chil

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sampo Liusjärvi kirjoitti:
Ruutu taklaa Koskista vasen käsivarsi kohotettuna ja maila kahdessa kädessä, katson kuitenkin, että ensimmäinen ja pääasiallinen kontakti Koskiseen tapahtuu Ruudun oikealla käsivarrella, joka on lähes kiinni vartalossa ja joka osuu Koskisen oikeaan olkapäähän. Olkapäästä Ruudun oikea käsivarsi liukuu edelleen eteenpäin ja osuu Koskista päähän

Varmuudella voidaan sanoa, että ei se Ruudun taklaus ainakaan ensimmäisenä Koskisen OIKEAAN olkapäähän osu. (04:10 --> SM-liiga - JYP - Jokerit 7.4.2012 | Nelonenpro.fi ) Hidastuskuvan perusteella käsivarsi ei myöskään ole nähdäkseni kiinni vartalossa.

Tuomiosta olen kuitenkin samaa mieltä: ei ansaitse lisää pelikieltoa.

Snapshot videosta
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaveri on tehnyt jo junnuvuosinaan näitä aivopieruja ja nostan hattua että on munaa jatkaa samalla linjalla. Toki pitäisi sitoutua joukkueen juttuihin ja 3 min ennen erän ja ottelun loppua tuo on todella typerää.

Onko se nyt hatunnoston arvoinen suoritus saatika rohkeata(rinnastan nyt omassa päässäni sanan ''munaa'' rohkeuteen), että Jarkko Ruutu on onnistunut pilaamaan oman joukkueen pelin omilla hölmöilyillään jo ihan juniorivuosista lähtien tähän nykypäivään saakka oppimatta typeryyksistään mitään? Eikö tuo nyt ole enemmänkin itsekkyyttä ja piittaamattomuutta yhteisistä (joukkueen) säännöistä?

PS. Jakke on loistava pelimies kentällä ollessaan, joten siellä hänen kannattaisi pysyäkin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös