Tuntuu olevan aika monella jokerifanilla vaikeuksia myöntää, että J Ruutu taitaa olla yksi pahimpia harhalaukauksia miesmuistiin. Joku vierasjengiläinen käy arvostelemassa Rudia (ihan aiheestakin), niin heti ollaan väittämässä, kuinka Jarkko on kuumentanut vierasfanit, kuinka Jarkko sitä ja tätä. Ja mitä sitten, jos Ruutu on vihastuttanut vierasfaneja? Paljonko se tuo pisteitä oman jengin pussiin? Nolla. Paljonko Jarkon omaan pussiin? Ehkä enemmän. Eikä Ruutu varmaan vastustajiakaan enää pahemmin kuumenna, kun sillehän lähinnä nauretaan. Joukkuepelaaja vailla vertaa...
Tuosta viimeisimmästä paikallispelistä kehutaan Jarkon hanskaepisodia, jolla Melartille 10min. Mitäs Melart hommasi Jarkolle? 2+10min. Eli kumpi voitti tuossa asiassa? Nössöhän Ruutu on, kun ei lähtenyt hanskaamaan, vaikka joidenkin puheiden mukaan jopa itse ehdotti alkuun. Sen vielä ymmärrän, jos Melart olisi tullut turhaan tönimään ja haastamaan, niin silloin olisi ollut vielä "hyvä" peliliike tuo heiluttelu, mutta jos itse mennään ehdottaa "lähdetkö?", niin silloin pitää olla myös miestä vastaamaan. Luulen, ettei Ruutu uskalla Melartia vastaa hanskata, kun riskit on liian suuret. Ruudulla ei yksinkertaisesti mitään voitettavaa, mutta hävittävää on. Ja jopa todennäköisesti tulos olisi Jarkon kannalta huono.
Ja en ole kateellinen J Ruudusta Jokereille. Olen tyytyväinen, ettei omassa jengissä pelaa (hyvistä pisteistä huolimatta). Eikä Ruutu ole myöskään mua mitenkään vihastuttanut, lähinnä säälittää aikuisen miehen teot. Myöskin valtava myötähäpeä iskee itseeni. Ikävä kyllä moni jokerifanikin joutuu kärsimään ja häpeämään omaa pelaajaa. Otan osaa.