Nyt, jos jättää kylmästi tunteet syrjään ja ajattelee tätä siirtoa puhtaasti järjellä, niin kyllä tässä enemmän plussaa on kuin miinusta.
Egoisti? Onko Jarkko sellainen? Itse ainakin olen jäänyt käsitykseen, että JR on jäällä vastustajalle inhottava hämmentäjä, joka on samalla kuitenkin omille arvokas joukkuepelaaja siitäkin huolimatta, että jäähyluvut ovat pelityylistä johtuen suuria kaudesta toiseen.
Kokemus? Kyllä, tuo tärkeää kokemusta jengiin. Keitetty kovissa liemissä uransa aikana. Pelannut SM-Liigan, NHL:n, Olympialaisten ja MM-kisojen finaalipeleissä ollen useimmiten häviävänä osapuolena, mutta joukkuepelin ollessa kyseessä ei voi yhden miehen niskaan tästä paskaa kaataa.
Ikäkysymys? Niin, onko 36-v ikäloppu? Lievää ikärasismia ollut havaittavissa tässä ketjussa. Itse sanoisin, että 36-v ei nykyisin ole vielä ikä eikä mikään, jos pelaaja on hyvässä fyysisessä iskussa. Itse olen sellaisessa käsityksessä, että JR on pitänyt itsensä kohtuu kondiksessa. Vielä on aikaista sanoa riittääkö Jaken vauhti vielä SM-liigaan.
Merkitys Jokereille? Tuo tarvittavaa fyysistä voimaa pehmeähköön hyökkäyskalustoon. Jos Ruutu jossain vaiheessa istutetaan ykköseen, niin tekee tarvittavaa tilaa kahdelle taiturille (Filari & Ben) tilaa operoida. Lyhyesti: JR on huomattavasti miellyttävämpi nähdä omassa joukkueessa kuin vastustajan riveissä.
Viihdepuoli? Suuri. Todella suuri. Jarkko on liigan värikkäimpiä hahmoja, joka herättää persoonana tunteita. Johan sen näkee tämän ketjun viestimäärästä yhden päivän aikana!
Vaara? En näe, että Ruudussa olisi pelillisesti suurta floppivaaraa, sillä mitään pistekuningasta hänestä ei todellakaan odoteta. Sen sijaan suurin vaara on, että SM-liigan tuomarien silmätikuksi joutuminen ajaa hänet jatkuvasti boxiin, jolloin hänestä on enemmän haittaa omille kuin hyötyä.
Siinä sekavaa hajatelmaa ilman värilaseja ja tunteita.
*lasit takas päähän*