Oletetaan hetki, että Kapanen on kertonut osatotuuden ja että kovaa puhetta on ollut kaukalossa heti matsin alkaessa.
Kertokaa rakkaat palstaveljet oma henkilökohtainen mielipiteenne. Olen itse juuri se pelaaja, jolle Rudi on kuiskutellut heti ottelun alussa valojen sammuvan. Tiedän, että hän pelaa sääntöjen rajamailla ja että nyt haetaan henkistä yliotetta poffeja varten.
Jos minä TIEDÄN, että joku haluaa pelata MINUA vastaan kovaa ja on jo yrittänyt ajaa minua onnistumatta, niin voinko OIKEASTI oman pääni sisällä kuvitella, että mitään ei tapahdu? EI, voin ainoastaan toivoa parasta ja pelata omaa peliäni tietoisena mahdollisesta taklauksesta.
Nuoresta iästä johtuen Lehkonen ei osannut pelata tilanteen mukaan ja kenties valmennus on rohkaissut häntä olemaan välittämättä Rudista. Tämän takia mahdollinen herpaannus tilanteessa -> tapahtui mitä tapahtui ja juuri tämän asian takia koira älähtää kalikan kalahdettua. Koska Kalpa EI pysty vastaamaan fyysiseen pelotteeseen kentällä, on Kalpa pakotettu itkemään mediassa.
Ilman mitään värilaseja voi todeta, että päätös oli kohtuullinen, sillä teknisesti taklaus oli puhdas ja tämän perusteella kaikki telotus-viestit ovat turhaa itkua. Jos Rudi olisi oikeasti halunnut satuttaa olisi nopeus ollut muuta kuin nyt ja kädet jossain muualla kuin alhaalla. Lätkä on miesten peli ja juuri fyysisyyden takia pelistä tykätään. Lätkä ilman fyysistä kontaktia ja puhtaita pommeja ei ole lätkää vaan jotain sellaista mitä allekirjoittanut ei suostu edes katsomaan.
Tästä episodista vedän myös itse johtopäätökset, että Kalpasta ei ole poffeista todellisuudessa vastusta kenellekään, joka pystyy pelaamaan fyysisempää kiekkoa. Ja itkun perusteella tieto on myös monen kalpafanin takaraivossa.
Rudi myy ja siksi tulos on tämä. Mikäli taklaaja olisi ollut esim. Mäki, asiasta ei edes keskusteltaisi.