Minua on jo vuosia huvittanut tämä jatkuva keskustelu Rudin ympärillä. Eritoten niiden ihmisten kommentit, jotka jaksavat itkeä, valittaa ja tarjota hamekangasta tälle miehelle. Niin monelta jää edelleenkin täysin tajuamatta se tosiasia, että se on juuri sitä mitä Jarkko Ruutu työkseen tekee, saa ihmiset pahoittamaan mielensä ja pois tolaltaan. Mies ärsyttää, agitoi, kaatuilee, provosoi, välillä sikailee ja iskee myös maaleja. Olen myös huolissani joistakin toimittajista (ainakin se Keskisuomalaisen itkijä ja Seppänen) että edelleen lähtevät mukaan tähän Rudin karuselliin, kohottamalla moralisoivan sormensa. Sama juttu myös vastustajien pelaajilla. Eikö kellekään ole kerrottu että Jarkko Ruutu on tässä touhussa todennäköisesti edelleenkin maailman paras? Käsi sydämellä voin todeta, että olen aina ollut Rudi-fani jollakin tavalla. Myös silloin kun hän julleissa pelasi. Tottakai punainen paita päällä jokainen on vihollinen, mutta omalta osaltani sanon että tajusin aika aikaisessa vaiheessa, minkälaisesta pelaajasta on kyse ja siksi hymyillen seurasin sekä arvostin hänen touhujaan jo silloin. On aina hauskaa seurata jotain pelaajaa, joka jollain tavoin poikkeaa valtavirrasta.
Arvostan kaikenlaista taitoa, on se sitten pitsin nypläystä tai ongintaa. Jarkko on tehnyt hienon uran ja eritoten nostan hattua siitä että mitkään puheet ja muiden halveksunnat eivät ole muokanneet hänen tyyliään pelata piirun vertaa. Hän rakastaa voittamista ja omilla tempuillaan pyrkii edesauttamaan sitä. Tietenkin joskus hänen temppunsa kostautuvat omalle joukkueelle, mutta ihan samalla tavalla ne joskus kostautuvat ylivoimapyörittäjien harhasyötötkin. Ei hänestä tule "hall-off-fameriä" mutta kyllä hänet muistetaan pitkään. Ja nykyajan urheilussa ei ole koskaan liikaa persoonia, jota Rudi nimenomaan on isolla P:llä.
Jarkko Ruutu on aina ollut ja tulee aina olemaan hemmetin viihdyttävä ja hyvä pelaaja. Go Rudi!