Nythän siitä nousi nimenomaan mahdollisesti syyttömään kohdistunut kohu, jos Liivik meni sepittämään tarinan toimittajille. Ja kun ei tarvitse lehdistön lähdesuojan varjolla tulla julki, niin Liivikin olisi helppo turhautuneena syöttää toimittajille valhe sylkemisestä. Eli vanha temppu: laittaa helposti leviävä juoru kiertämään ilman omaa vastuuta.
Boldaus jälleen minun. Mistä heitit tämän Liivikin nimettömänä sepittämän tarinan? Jos viittaat esimerkkiini, on se olkinukke, sillä en puhunut moisesta. Kommentoin ainoastaan sitä, voisiko olla mahdollista ettei Simo olisi kannellut tempusta jos se olisi tapahtunut. Jos taas viittaat todellisuuteen likaat Simon nimeä samalla tavalla kun täällä Ruudun syyllisyyttä mutulla julistavat likaavat Jarkon.
Jos tilanne olisi yllä kuvaamasi kaltainen, olisin kanssasi samaa mieltä lainauksen viimeisestä lauseesta. Itsekin aiemmin kommentoin asiaa jotenkin tyyliin, että olisi kyllä Ruudun omilla aseilla pelaamista miestä vastaan, mutten toivo moista HIFK:lta, enkä ole valmis uskomaan ellei toisin todisteta. Onhan se silti mahdollista. Onneksi Ruutu oli tarpeeksi fiksu, eikä lähtenyt spekuloimaan huhun alkuperää, eikä syyttelemään HIFK:ta.
Tämä taas herättää vielä enemmän ihmetystä. Nopeasti ajateltuna vaikea miksi joku kolmas osapuoli Jokeirt/IFK akselin ulkouolelta ei uskaltaisi sanoa julkisesti nähneensä Ruudun sylkevän, jos kerran niin olisi tapahtunut.
Ja se on siis mahdotonta jos et keksi nopeasti ajateltuna sellaista syytä?
Nyt on vain anonyymi syyttäjä vs. julkinen tapahtuma, missä kukaan ei ole "lähdettä" lukuunottamatta väittänyt nähneensä sylkemistä.
Näinhän se tilanne on. Erittäin valitettavaa ja epäreilua kyllä, mutta turha sen perusteella on mitään salaliittoteorioita kehitellä. IFK:lla ja UL:llä ja HBL:llä on kaikilla omat eriävät intressinsä. Jos joku HIFK:n organisaatiossa on jutun takana, epäilen sen olevan joku muu kuin kukaan pelaajista.
Eli vähän hölmö on minulle kenenkään mussuttaa värilaseista, kun en ole missään vaiheessa edes kiistänyt Ruudun mahdollista syyllisyyttä. Pelkästään kyseenalaistanut todistusaineiston luotettavuutta.
En minä sinua ole Ruudun teon mahdollisuuden kiistämisestä syyttänytkään. Kuitenkin se, että näet Simon jonain "todennäköisenä" lähteenä, vaikka mahdollisuuksia pelkästään HIFK:n organisaatiossa on useita kymmeniä, puhumattakaan teidän pukukopista tai muista osapuolista. Lähinnä siis "mussutin" sinulle siitä, että kykenet näkemään Ruudun osalta asian loogisen järkevästi, muttet tunnu kykenevän samaan lehtijuttujen lähteen osalta. Ja minä olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että lähteen luotettavuus on näillä tiedoilla hyvin kyseenalainen, eikä kohu ole reilua Ruutua kohtaan. Tosin mies varmasti paskat nakkaa asiasta.
Noniin, katselin tarkemmin tuota esimerkkitilannettani, ja ilmeisesti sait siitä käsityksen että puhuin kuvitteellisesta tilanteesta jossa Simo on syväkurkku, mutta ei tule julkisuuteen. Tarkoitin nimenomaan tilannetta, jossa Liivik ei ole lähde, vaan joku muu, ja pohdin syitä siihen miksi Liivik ei itse ole asiaa tuonut esille. Olisihan tuon voinut selvemmin mainita.