Itselle Jarkko Ruutu on ollut yllätys sekä hyvässä, että pahassa.
Tähän asti on tullut seurattua Jarkon pelejä ns. puolueettomasta näkökulmasta (NHL), että oman joukkueen puolelta (Leijonat). Jotenkin ei vaan mitenkään ole voinut olla pitämättä kaverin pelityylistä.
Sm-liigassa tilanne on taas aivan eri, kun pelaaja pelaa "väärällä" puolella. Tottakai itse pelissä ollaan aina huutamassa naama punaisena ämmää, tms. Mutta vähän kotimatkalla mietitään, että olisipa meilläkin samanlainen pelaaja.
Tämä asetelma on kuitenkin alkanut hiukan itselläkin murentua. Kauden ensimmäisen JYP-Jokerit pelin Ruudun ämmäilyt alkoivat ottaa päähän siksi, kun ne menivät niin yli. 3 kertaa kuollut joutsen jäälle siihen asti, kun tuomari viheltää pelin poikki, vaikka kertaakaan ei rangaistusta JYPin pelaajalle, kun tilanteessa ei ollut mitään rangaistavaa. Samassa pelissä tapahtunut ylimielisyys itse kiekkoa kohtaan, eli se ettei yritetty edes pelata, vaan hiihdeltiin 3 erää hakien koko ajan paikkaa, jossa hämmentää, tappoi vierasjoukkueeen pelin kokonaan.
Tämänpäiväinen oli sitten ainakin videon perusteella totaalinen ylilyönti. Katso Jarkko itse video tämänpäivän lapsellisuuksista (linkki youtubeen)
http://www.youtube.com/watch?v=3LWchGzjVaw ja mieti, onko tämä oikein.
Pelaa vahvuuksillasi liigassa. Ärsytä, mutta älä itse provosoidu. Jos keskityt vain siihen, koko Jokeripakka kärsii, ja häviätte aina nuo pelit. Jos tällä hetkellä olet hakannut jokeripakasta
kolmanneksi parhaat tehot, pisteissä takana mm. Hahl, Filppula, Hardt, Rita.. olet varmasti tehnyt jotain oikein. Kun saat tuon ärsytys aspektinkin jotenkin rajoihin, etkä itse provosoidu, niin
fanit,
kannattajat ja
yleisö arvostaa sinua.
Älä Jarkko tuo jalkapalloa jääkiekkoon, näytä miksi kovat jätkät vetää hokii.