sorry!
Uups, my baad! Vanha kunnon Urpo tv:n striimi kuoli mulla just ennen loppua, enkä nähnyt edes 3-0 -maalia. Jakke / Micke -tilanteen näin vain tilanteen jälkeen ja katsottuani clipin, korjaan virheeni: ei taklannut Jakke selkään ja 2 minuuttinen olisi ollut oikea tuomio. Oli siinä ryntäyksen makua, mutta ei missään tapauksessa 5+20 -arvoinen teko.
Mitä tulee Kangen maalineduspeliin, niin se oli kaunista! Jakke on ehkä viimeinen kiekkoilija maailmassa valittamaan siitä, että vastustaja tulee takaapäin ja ottaa naamasta kiinni. Sehän on Jaken bravuuri. Ja olen varma, että Kangen vinkkelistä ei pystynyt näkemään oliko Juuson kaatuminen filmiä vai ei. Annan täysin puhtaat paperit + aplodit Kangelle. Hieno mies, hienoa toimintaa! Ja se on nöyryyttäävää, kun rievotaan jäähän, vaikka se tapahtuisi takaapäin. Ei se siinä paljon lohduta. Myös suckerpunchin vastaanottaminen on nöyryyttävää siinä hetkessä ja varmasti jää vituttamaan. Mutta Jakkehan ei valita siitä, että häntä vastaan pelataan, kuten hän itsekin pelaa: tarvittaessa aivan järkyttävää filmaamista ja tilanteisiin menemistä takaapäin. Riksman on aivan harrastajanäyttelijä verrattuna Jaken joutseniin Jyväskylässä. Arvostan siis sitä, että HIFK kohteli Jakkea yhtä härskisti kuin hän itse pelaa, filmeineen kaikkineen. Ja tähän ei mitään värilaseja tarvita. Olin Jaken Oscar-ehdokkuuden kannalla jo hänen HIFK-aikanaan. Mainio ja värikäs pelaaja, joka piristää tätä liigaa!