Periaatteessa ja sääntöjen mukaan Lehkonen oli kiekollinen pelaaja. Näin se on kirjattu.
Itse asiassa Ruutu heilutteli hanskojaan Riekkiselle, olisi halunnut myllyn ottaa. Onneksi jokuvitunriekkinen ei tuohon halpaan mennyt vaan Kukkonen tuli ja kelasi selästä. Jos Riekkinen olisi hanskat pudottanut niin seuraksena olisi ollut joko kilpparit Jarkolta tai sitten Riekkiselle turpasauna. Kummastakaan olisi ollut KalPalle mitään hyötyä.Ruutu jäi taklauksen jälkeen odottamaan reaktioita KalPan pelaajilta, koska tiesi ettei sieltä mitään kunnon vastusta olisi tulossa, korkeintaan joku nyhjäys josta olisi KalPalainenkin saatu ulos. Tuossa vaiheessa Ruutu tiesi jo lentäneensä ulos, joten fiksua olisi yrittää lisäksi saada vielä joku vastustaja mukaan.
Nähnyt tuon klipin ja urhon klipt jo useaan kertaan ja kyse ei todellakaan ole sadasosista kun kaveri on jo kiekon kanssa liikkeellä katsoen syöttöpaikkaa.Katsele uudelleen vaikka tuo Nelosen klippi ja siitä se missä ja kenellä on kiekko. Ota sieltsä hidastus, kiekko on seuraavalla Kalpa pelaajalla joitakin sadasosia ennen törmäystä. Ihan reilusti, katso tämä hidastettuna.
Itse taklauksesta olen sitä mieltä, että typerää Jarkolta. Menipä säännöt miten vaan niin tuossa on se pahin puute, vastustajan kunnioittaminen. Meni siis täysin yli Jarkolta, mutta jos nyt ihan rauhassa katsellaan hidastuksia niin "kiekko oli ollut jo jonkin aikaa.." tuo on täyttä paskaa. Seuraava KalPa pelaaja juuri saa kosketuksen ja sitten ajetaan yli.
mielestäni täysin puhdas taklaus ja edestä vielä. Lehkonen lasketaan mielestäni vielä kiekolliseksi tuossa tilanteessa. Ruutu ei olisi voinut pelata tilaa puhtaammin.
Miksi tästä(kin) täytyi oma ketju tehdä? Turha taklaus toki, mutta puhdas. Lensi S/M-Liigan toiminnan mukaan ulos siksi kun kaveri loukkaantui tilanteessa. Muuten perus kakkonen myöhäisestä taklauksesta olisi ollut riittävä.
Miksi tästä(kin) täytyi oma ketju tehdä? Turha taklaus toki, mutta puhdas.
Mun videossa, tuo Nelosen klippi, näyttää siltä, että Kalpa pakki on maalin toisella puolella juuri saanut kiekon, jonka Lehkonen heitti. Ja kun hidastusta selaa, niin pakki ehtii juuri ottamaan kiekon haltuun. Puhutaan sekunnin osista eli minusta "kiekko on jo jonkin aikaa ollut hallussa.. jne" ei ihan vastaan tapahtumaa.Lehkonen on syöttänyt kiekon jo laitaan omalle puolustajalleen, joka on ottanut kiekon haltuunsa ja ehtinyt ottamaan muutaman potkun kiekon kanssa. Sääntöjen mukaan Lehkonen on kiekoton pelaaja vai miten tilanteen tulkitsit?
Minunkin mielestäni puhdas taklaus edestä. Lehkosella pää alhaalla eikä kiekottomana odota pommia ja silloin käy näin.
Pelottavaa kuulla tämmöisiä sanoja tietyn joukkueen kannatajilta, toivottavasti vastaava mentaliteetti ei ole pesiytynyt joukkueen pelaajien ja valmentajien keskuuteen.Miksi tästä(kin) täytyi oma ketju tehdä? Turha taklaus toki, mutta puhdas. Lensi S/M-Liigan toiminnan mukaan ulos siksi kun kaveri loukkaantui tilanteessa. Muuten perus kakkonen myöhäisestä taklauksesta olisi ollut riittävä.