Jarkko Immonen palaa JYPiin

  • 219 197
  • 740

Fordél

Jäsen
Erittäin hieno juttu tuo Immosen sopparin muokkaus! Enpä olisi uskonut, että näin hyvän kauden "jälkeen" ja jo sen tässä vaiheessa Immonen sitouttaa itsensä Jypiin. Todellinen kultakimpale sekä joukkueelle että koko liigalle tuoden sille rutkasti lisää uskottavuutta. Nyt voisi olla Helmisten jatkotkin jatkotkin mahdollisia.

Ehkä tämä kaikki Wallinheimo-tapauskin on kääntymässä parhaaseen päin kun niillä rahoilla saadaan kaikkia mukavia asioita aikaan...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kuka muistaa Kari Tynin tuuletuksen vuonna 2003 kun Immonen voitti aloituksen ja Perrin laukoi kiekon Bäckströmin taakse Raksilassa pudotuspeleissä? Noh, sanotaan nyt että minulta pääsi samanlainen kontrolloimaton huuto äsken kun tämän huomasin.

Uskomattoman hieno juttu JYPille ja tietenkin koko Sm-liigalle. Eniten tämä on kuitenkin imagollinen voitto. Tällä hetkellä tuntuu hienolta mutta jos joku NHL-organisaatio Jarkon vie, niin silloin kirpaisee. Kun Jarkko on kuitenkin hyvän kauden pelannut niin en ihmettelisi vaikka joku seurapomo Jarkon haluaisikin. Nyt kuitenkin voi rauhassa keskittyä pleijareihin...
 

anttibg

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP , JJK , HAPPEE !
Aivan mahtava fiilis. 1+1+1 vuotinen sopimus oli jo hyvin sitonut Immosta JYPiin mutta nykyisillä näytöillä pelkäsin että Jakke lähtisi jopa tämän ensimmäisen kauden jälkeen ison veden toiselle puolelle. Loistava liike organisaatiolta! Nämä ovat niitä sopimuksia jotka tuo jatkuvuutta JYPin menestykselle ja nyt on yksi joukkueen tärkeimmistä tukipilareista pystyssä ainakin seuraavat kaksi vuotta.

Kiitos Jukka , Kiitos Jarkko!
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
nykyisillä näytöillä pelkäsin että Jakke lähtisi jopa tämän ensimmäisen kauden jälkeen ison veden toiselle puolelle.

Siis kyllähän Jarkko edelleenkin voi NHL:ään siirtyä, muttei muualle. Eli ainoo muutos mikä tuossa sopimuksessa tapahtui, oli se että Immonen ei voi siirtyä muualle kuin änäriin.
 

dead c

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis kyllähän Jarkko edelleenkin voi NHL:ään siirtyä, muttei muualle. Eli ainoo muutos mikä tuossa sopimuksessa tapahtui, oli se että Immonen ei voi siirtyä muualle kuin änäriin.

Eikä varmasti lähde kuin yksisuuntaisella sopimuksella, joten itse veikkaisin että ensikaudella pelaa todennäköisemmin Jypissä kuin NHL:ssä. Mutta katellaan sitä sitten kesällä.
 

Erik Loka

Jäsen
En kyllä usko että vielä tämän kauden jälkeen siirtyisi NHL:ään. Viime visiitillähän puutteena oli nopeus, eikä se ole tainnut vielä tarpeeksi parantua.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Amen!

Muuta ei voi sanoa ja vielä plussana verrattuna joihinkin "kivenmäkiin" Jarkko lähestyy parhaita pelivuosia eikä ole myöskään loukkaantumisaltis. Jospa se mitali vielä lähivuosina kaivettaisiin( jos ei tänä keväänä)
 

anttibg

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP , JJK , HAPPEE !
Siis kyllähän Jarkko edelleenkin voi NHL:ään siirtyä, muttei muualle. Eli ainoo muutos mikä tuossa sopimuksessa tapahtui, oli se että Immonen ei voi siirtyä muualle kuin änäriin.

Luin vaan IltaSanomien otsikon ja olin sen verran innoissani että ei kerennyt lukea niin tarkkaan. Kiitos tarkennuksesta.

Samaa mieltä siitä että Jakke ei varmastikkaan tyydy enää paikkaan AHL:ssä vaan pelaa JYP:ssä jos paikka ylhäällä ei ole varma.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olin lähes satavarma että lähtee rahakkaammille apajille mutta olin väärässä. Hieno juttu ja onnittelut JYP-faneille!
 

edekingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK, Werder Bremen
Helvetti kun on ihanaa aikaa olla JYP-fani. Ensin paikka pleijareihin ja sitten vielä tämä. Arvostus Jarkko Immosta kohtaan nousi vähintään kolmanteen potenssiin! Hieno mies, hieno pelaaja ja mikä parasta meidän pelaaja. Kiitos Jakke!
 

Bosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Diskos
Uskomatonta!

Huh huh olipa kova pommi näin maanantaiksi. Kuninkaan jatko on se, mitä JYP ja Immonen ehdottomasti tarvitsivat. Nyt vain mitalijahtiin ensi kaudellakin.

Immonen olet tähti!
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jäitä hattuun siellä Jyväskylässä. Kyllä Immosen lähtö NHL:ään on enemmän kuin lähellä. Tuolla sopimuksella vain taattiin Jypille suuremmat korvaukset kun Immonen lähtee syksyllä Rapakon taakse!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olipahan mahtava viikon aloitus tuo Immosen jatko, lauantaina varmistui ensimmäinen puolivälieräpaikka viiteen vuoteen ja nyt tämä..ei tässä oikein saa jalkoja maahan ja hymyä revittyä korvista alas.

Tottakai Immosen lähtö NHL:ään on mahdollinen, mutta kuten Erik Loka sanoi, Immosen liike on nyky-NHL:ään liian heikkoa. Ilman tätä heikkoutta Immonen ei olisi NHL:stä edes tullut takaisin.
 

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuolla sopimuksella vain taattiin Jypille suuremmat korvaukset kun Immonen lähtee syksyllä Rapakon taakse!
Immosesta on jo kertaalleen NHL-korvaukset saatu, joten jos Immonen lähtee tosiaan rapakon taakse, jää JYP nuolemaan näppejään. Tämä koskee kaikkia aikaisemmin NHL:ssä vierailleita.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Melkoisen mahtavaa tulla töistä ja lukea tämä uutinen teksti-tv:stä. Kiitos Jarkko, kiitos JYP. On hienoa kuulla, että jatkaminen Jyväskylässä kiinnostaa noinkin kovaa pelimiestä. Kolikolla on toki aina se kääntöpuoli, mutta nautitaan nyt tästä hetkestä..
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Fiiliksen puolestahan tämä kuuluisi tuonne positiivisuusketjuun asiana ja topikin otsikonkin voisi muuttaa muotoon Immonen jatkaa Jypissä!

Tällä hetkellä kuvio näyttää ainakin minun silmiini siltä, että Jakke on kalkuloinut asiat mielessään niin, että hänen kannattaa pelata mieluummin liigassa menestyvässä joukkueessa ja hyvässä valmennuksessa, vakiinnuttaa paikka maajoukkueessa ja lopulta saada sellainen tarjous änäristä, että sillä kannattaa lähteä sinne tahkoamaan. Immosen kaltaisen pelaajan tie änäriin ja parrasvaloihin kun ei välttämättä aukene parhaiten farmeissa tahkoamalla, lahjakkuudella voi siis myös olla kironsa (tässä hymiö). Asiat tietysti saattavat muuttua nopeastikin, mutta juuri nyt en pelkäisi niinkään NHL-korttia, jota jokunen kirjoittaja on esille viuhauttanut, vaan keskityn mieluummin nautiskelemaan entisestäänkin kovenevaa tulevan kauden rosteria ja näkymiä.

Hyvin menee, mutta menköön!
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Hieno juttu Immosen uusittu soppari. Seppäsen osalta kausi on onnistunut enemmän kuin kiitettävästi. Jos joukkue onnistuu yhtä hyvin niin...
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Immosesta on jo kertaalleen NHL-korvaukset saatu, joten jos Immonen lähtee tosiaan rapakon taakse, jää JYP nuolemaan näppejään. Tämä koskee kaikkia aikaisemmin NHL:ssä vierailleita.

Ns. kasvattajakorvaukset on todellakin maksettu jo, mutta Immonen on sopimuksenalainen pelaaja ja kyllähän JYP hänestä siirtokorvaukset luonnollisesti saa.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ns. kasvattajakorvaukset on todellakin maksettu jo, mutta Immonen on sopimuksenalainen pelaaja ja kyllähän JYP hänestä siirtokorvaukset luonnollisesti saa.
Mitäs nämä siirtokorvaukset ovat, minä olen luullut että NHL-optio mahdollistaa lähdön ilman mitään korvauksia?
 

SuperDumbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla oli vähän sellaiset kutinat, että näin tässä tulee käymään - h**vetin hyvä juttu. Yksisuuntaisen sopiksen saaminen rapakon taakse ei ole kuitenkaan aivan helppo juttu - siellä ne on ollut Kontiolat, Viuhkolat sun muut tänä vuonna AHLssä. Venäjälle sen sijaan ei suomalaiset hyökkääjät vielä ole liiemmin ryntäilleet. Onko kysyntää - en tiedä? Keski-Euroopassa tai Ruotsissa ehkä voitaisiin maksaa enemmän kuin Suomessa, mutta täytyy muistaa, että Jakke tienaa joka tapauksessa JYPissä aika mojovasti. Tämän kauden hyökkääjistä on enää Niemi, Helminen, Hannus ja Filppula signaamatta - aika hyvin on pidetty omista kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ns. kasvattajakorvaukset on todellakin maksettu jo, mutta Immonen on sopimuksenalainen pelaaja ja kyllähän JYP hänestä siirtokorvaukset luonnollisesti saa.
Niin, minä ainakin olen käsittänyt, että NHL-sopimus mahdollistaa pelaajasopimuksen purkamisen ilman minkäänlaisia korvauksia, kuten Jubomirkin tuossa jo ehdotti.

Ja tuosta NHL-pykälästä, sellaistahan ei itseasiassa tarvitse olla pelaajan sopimuksessa, sillä IIHF:n ja NHL:n välinen sopimus tarjoaa moisen pykälän. Siitä en taas sitten tiedä, miten toimitaan, mikäli IIHF:n ja NHL:n välinen sopimus ei ole voimassa, tuolloin luultavasti eurojakin liikkuisi.
 

Handyy

Jäsen
Mitäs nämä siirtokorvaukset ovat, minä olen luullut että NHL-optio mahdollistaa lähdön ilman mitään korvauksia?
Oikeassa olet. Esim. Wallinheimosta JYP sai aimo kasan rahaa, koska miehellä oli sopimus ilman mitään pykäliä JYPin kanssa (Rahaa olisi tullut myös, jos Wallinheimo olisi siirtynyt NHL:ään). Immosen sopimuksessa on takaraja, todennäköisesti syyskuu, johon mennessä tehty NHL-sopimus antaa Jarkolle mahdollisuuden purkaa JYPin sopimus eikä JYP voi asialle yhtään mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös