Olen seurannut kiusaantuneena tätä KalPan amatöörimäisyyttä monissa asioissa, esimerkiksi tiedotuksessa. Sama tahti on jatkunut vuosikaupalla. Mikä vittu teidän organisaatiota vaivaa? Jukuritkin hankki Liiganousun vuoksi tiedottajakseen - no, ei Hesarin toimittajaa, mutta IS:n toimittajan kuitenkin. Tähänkin mennessä homma on ollut vähän ammattimaisempaa kuin Kalpalla. Ihmeellistä sisäsiittoisuutta/välinpitämättömyyttä siellä.
Niin, en tiedä onko kyseessä välinpitämättömyys vai puhtaasti osaamattomuus. Tuskin kukaan haluaa välinpitämättömyyttään tehdä tappiota. Jokatapauksessa oma näkemys on, että useammalla pallilla operoi sellaiset henkilöt, joilla ei ole pätevyyttä hoitaa hommaa isoa liikevaihtoa pyörittävän liikeyrityksen vaatimalla tavalla. Se ei riitä, että töihin otetaan hyviä tyyppejä, niitä joiden kanssa on kivaa. Kuten yllä on todettu, kyseessä on 6,5 miljoonan euron budjettia pyörittelevä yritys. Ei mikään mummonkioski, jossa voi kauhalla työntää nallekarkkeja kympillä kun asiakas tilaa kahdella. Heikkoa suorittamista ja onhan tämä nähty viime vuodet: markkinointi vihkoon (ei katumainontaa, ei yhteisölle itsestä muistuttamista ja hypen luomista), tiedotus vihkoon (lue ketju), joukkueen kasaaminen osittain vihkoon (kapea rosteri, ei varaa lisähankintoihin) ja listaa voisi jatkaa mutta menisi varmaan nipottamiseksi...
Otan ilolla tiedon vastaan jos Jukurit on panostanut tiedotukseen, sillä se on todella iso osa näkyvyyttä ja sitä kautta koko tuotteen myyntiä. Se, millaisen kuvan annat itsestäsi yhteisölle ja muulle maailmalle merkkaa aika hemmetisti. Toivon itse Jukureille hyvää starttia ja yleisön ryntäystä halliin. Meillä pienillä organisaatioilla ei ole varaa tehdä persnettoa sillä noutaja tulee nopeasti. Mutta organisaatio voi takuuvarmasti siihen itse vaikuttaa vahvistamalla osaamistaan, yleisökatoa kun ei voi yksin kaataa laman, väärien päivien jne. piikkiin.