Myönnän, että kritiikki sinänsä on ollut nyt paikallaan. Piku pelasi tammikuun heikolla tasolla. Minä vaan en vielä sen perusteella anna lopullista tuomiota siitä, että Viuhkolalla ei ole asiaa seuraavien kausien joukkueeseen. Lopullisen tuomion aika ei ole vielä, koska ikää on vasta 32-vuotta. Täytyy tosin tunnustaa, että olen jossain määrin Viuhkola-fani, mikä varmaan saa minun antamaan hänelle enemmän mahdollisuuksia vaikeidenkin aikojen jälkeen kuin jonkun, jolle pelaaja on nykyään enemmän yksi muiden joukossa.Kyllä tässä ihan Viuhkolan parasta ajatellaan kun häntä kritisoidaan. Minä elän tässä hetkessä ja ajattelen Kärppien parasta. En halua elää menneessä, toki Viuhkolalla hienot ansiot, mutta se ei liity mitenkään ensi kauden Kärppiin.
Kuten moneen kertaan on mainittu, suurin ongelma tässä on ollut joukkueen rakentamisessa, jossa loukkaantumisista huolimatta on jatkuvasti kaavailtu Pikulle kahden kärkiketjun sentterin rooli. Tässähän ei ole ollut minkäänlaista järkeä. Pahiten tämä korostui tämän kauden alla, kun yhden huippusentterin hankinnan sijaan hankittiin kaksi kysymysmerkkiä sen kolmannen (Piku) kaveriksi. Olisi pitänyt hankkia yksi kova nimi ykköseen. Karmeinta oli, että kummastakin sentterihakinnasta jo ennalta tiedettiin, että eivät tule parhaimmillaankaan riittämään ykkösrooliin tässä liigassa. Ihannetilanteessa kakkosen roolin olisi sitten ainakin aluksi hoitanut Salomäki, Komulainen tai Huml, ja JOS Viuhkola olisi päässyt iskuun, olisi hän voinut kilpailla siitä kakkosen roolista, muuten kolmonen. Sitten sentteriosastoa olisi voitu tarvittaessa vielä vahvistaa kauden aikana. Nythän ei kuitenkaan toimittu ollenkaan tällä tavalla, vaan Pikun oletettiin kykenevän aina heti paluun myötä tuloksentekoon. Toivottavasti ensi kaudelle tilanne ymmärretään seurajohdossa. Sitä minä toivon, en suinkaan sitä että Viuhkola myytäisiin pois.