Jari Porttila teki sen taas...

• 687 848
  • 1 745

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jairzinho näyttää vähän jäähdyttelevän näin välipäivänä mutta eiköhän sieltä taas ole tulossa kunnon matskua kunhan kisat taas jatkuu.

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onhan siellä se mitalijuna-kolumni. Ihan mukavaa settiä, etenkin: Jos Virpi hiihtää, mitä suuresti epäilen, mutta mitä kuitenkin pidän mahdollisena jollain tavalla huippu-urheilijan mielenlaatua ymmärtäen, niin mitali olisi todellisen sisun näyte

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Turder kirjoitti:
Onhan siellä se mitalijuna-kolumni. Ihan mukavaa settiä, etenkin: Jos Virpi hiihtää, mitä suuresti epäilen, mutta mitä kuitenkin pidän mahdollisena jollain tavalla huippu-urheilijan mielenlaatua ymmärtäen, niin mitali olisi todellisen sisun näyte
Tässä kyllä loistava malliesimerkki kaikille Sporde-akatemian oppilaille! Hivenen ylipitkä lause, vaikeaselkoisia virkkeitä, huonoa pilkuttamista, ja mikä tärkeintä; pelataan ns. varma nakki. Kävipä miten tahansa (nyt kävi niin ettei Virpi hiihtänyt), Mestari on sen tiennyt ja maininnut kolumnissaan.

scholl

Jäsen
Mestari on kyllä saanut haastajan. Lauri Hollo kertoo mtv3.fi sivuilla mm. seuraavaa:

"Minä olen aina tiennyt, että Hannu pystyy siihen. Minä olen aina tiennyt, että Hannulle on aikaisemmin sattunut vain niin turkasen huono tuuri. Minä olen aina uskonut Hannuun. Minä…hetkinen vain, palaan pian, täytyy vain käydä kääntämässä takkia välillä.

Sapporon kisat ovat olleet The Golden Momentum kaltaisilleni rohkeille näkijöille ja visionääreille. Hannu sinä teit sen, ihanaa Hannu, ihanaa!

...

Taidolla sitä naidaan, eikä suurella kalulla, filosofoi aikoinaan mies, jolla ei ollut ilmeisesti kumpaakaan. Meille joille on suotu molemmat, ei jää muuta mahdollisuutta kuin maalata sitä suurinta kuvaa mahdollisimman isolla pensselillä. Nippelianalyysit me jätämme virallisille nippelianalyytikoille, ja toki heitäkin tarvitaan. Muuten voisi jokin nippeli jäädä analysoimatta. Jatkaisin vielä, mutta tuottaja Freud ei enää salli…

Teksti: Lauri Hollo"

Eli Sporde ei saa enää yksinään mellastaa ko. nettisivuilla.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mestari on aina Mestari, muut ovat vain halpoja kopioita.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jälleen muutamia jäätävyyksiä Mestarin epistolassa.

Mestari on ilmeisesti häivyttänyt muististaan kunnon suomalaisen tavoin Lahden ja Val di Fiemmen häpeälliset viestit, koska Mestarin sana kertoo Pirjo Mannisen saavan tulikasteensa viestijoukkueen ankkurina. Lisäksi Mestari odottaa Mannisen ratkaisevan viestimestaruuden perinteisellä hiihtotyylillä huolimatta siitä että ankkuriosuus hiihdetään vapaalla, sillä Mestari kertoo kolumnissa luottavansa Mannisen tasatyöntöihin.

Joo on kyllä käsittämättömiä jäätävyyksiä tossa Porttilan kolumnissa... "Sitten mietittiin kuka hiihtää toisen perinteisen osuuden, Manninen vai Aino-Kaisa Saarinen. Tässä tapauksessa päädyttiin Saariseen, koska hän oli kärsinyt flunssasta". Miten se flunssa nyt liittyy mitenkään siihen hiitääkö Saarinen vapaalla vai perinteisellä. Eiköhän ton nyt pitäisi olla kaikille hiihtoa seuraaville selvä, että Saarinen hiihtää perinteisen sen takia koska on aina ollut siinä vapaata tyyliä parempi. Tai no eihän tuo ihme ole, että Mestari noita pohtii, koska hän on niin pihalla, että ei edes tiedä, että kaksi viimeistä osuutta hiihdetä vapaalla tyylillä. En tiedä sitten luuleeko, että kaikki matkat hiihdetään pertsalla vai mitä, mutta joka tapauksessa Porttilan pitäisi nyt edes vähän skarpata.

Stormy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Real Madrid Club de Futbol
Hah, Mestari vain testaa tietämättömiä, ja uskonkin, että hän paljastaa ovelan (norjalaisten harhaanjohtamiseen ja hämäämiseen tarkoitetun) juonensa seuraavassa kolumnissaan jota hän tulee kirjoittamaan Suomen naisten mitalijuhlien raikaessa. Tai sitten katkerana norjalaisten huijattua Suomelta mitalit.

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Koskahan The One And Only Sportacus iskee uudella kolumnilla. Aika hyvinhän tuo viimeinen ennustus naisten viestistä piti kutinsa. Pääsee Jari nostamaan itseään urheilujuornalismin huipulla. "Kuten jo viime kolumnissani tiesin..."

Moosehead

Jäsen
Manderville#48 kirjoitti:
Joo on kyllä käsittämättömiä jäätävyyksiä tossa Porttilan kolumnissa... "Sitten mietittiin kuka hiihtää toisen perinteisen osuuden, Manninen vai Aino-Kaisa Saarinen. Tässä tapauksessa päädyttiin Saariseen, koska hän oli kärsinyt flunssasta". Miten se flunssa nyt liittyy mitenkään siihen hiitääkö Saarinen vapaalla vai perinteisellä. Eiköhän ton nyt pitäisi olla kaikille hiihtoa seuraaville selvä, että Saarinen hiihtää perinteisen sen takia koska on aina ollut siinä vapaata tyyliä parempi. Tai no eihän tuo ihme ole, että Mestari noita pohtii, koska hän on niin pihalla, että ei edes tiedä, että kaksi viimeistä osuutta hiihdetä vapaalla tyylillä. En tiedä sitten luuleeko, että kaikki matkat hiihdetään pertsalla vai mitä, mutta joka tapauksessa Porttilan pitäisi nyt edes vähän skarpata.

Ehkä meidän maallikoiden mielestä flunssa ei vaikuta hiihtotapaan. Sporde on kuitenkin pureutunut lajin saloihin ja tietää asioita, joista edes hiihtäjille ei ole harmainta aavistusta.

Ajatteli Porttila itse mitä ajatteli, niin mielestäni hänen olisi juuri tuossa viime kirjoituksessaan pitänyt kirjoittaa sillä tavalla, että lukijat siitä jotain ymmärtäisivät. Ei kai kolumneja ole mitään järkeä ole kirjoittaa jos hän vain itse tajuaa sen pointin. Viime kirjoituksessa oli nimittäin monta kommenttia jotka olivat täysin käsittämättömiä. Siitä ei mielestäni lukija voi saada muuta kuvaa kuin sen, että Porttila on tietämätön asioista ja tässä tapauksessa kyse oli naisten viestistä.

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mää luulen ettei Sporde itse kirjoita juuri nyt näitä kolumneja vaan on Norjalaisten mäkimiesten voitelukopin taaimmaisessa roskiksessa tarkkailemassa käyttääkö norjalaiset suomalaisten voiteita paljon vai kokonaan. Mistä tällainen ajatus, noh. Kolumnissa tänään ei käsitellä ollenkaan Norjaa, kappaleita on vain alustus plus neljä ja joka kappaleessa on useita lauseita! Vai onko Sportacus vihdoin päässyt liian lähelle totuutta ja hänet on pitänyt vaientaa...

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
KingNothing kirjoitti:
Vai onko Sportacus vihdoin päässyt liian lähelle totuutta ja hänet on pitänyt vaientaa...

Sportzaa ei vaienna mikään... eikä kukaan... milloinkaan!

No tässä Sporden uusimmassa superlauantain toivot ei ole mitään epäselvää. Se on mielestäni hyvä ja selkeä. Siinä mainitaan muiden muassa, että Mannisen mäkiharjoitukset ovat sujuneet hyvin ja se että Ahosen mäkiharjoitukset ovat sujuneet hyvin ja mitaliodotuksille on katetta. Nämä ovat hyviä kommentteja, koska itselläni ei näistä harjoitustuloksista ollut mitään tietoa.

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
No joo. Sporde kirjoittaa lähes päivänselviä asioita. Hieman huolestuttaa onko tämä aikamme Eino Leino jäätymässä totaalisesti vaiko onko hän jonkin suuremman jutun jäljillä? Veikkaan viimeistä vaihtoehtoa. D-sanasta hän ei ole kirjoittanut pitkiin aikoihin, mutta nyt on nousemassa sääkysymykset pinnalle. Varsinkin tuuliolosuhteet puhuttavat. Veikkaan, että joku norjalainen hullu tiedemies on kehittänyt sääkoneen ja lyönyt hynttyyt yhteen Miran Tepesin kanssa. He sitten pilaavat suomalaisten mäkimiesten mitalitoiveet lopullisesti. Uskon, että Sporde on samoilla linjoilla kanssani ja tutkii kuumeisesti asiaa, kirjoitellen välillä päivänselvyyksiä, kunnes sitten kun kukaan ei osaa sitä odottaa, Mestari tiputtaa pommin.

Prkl! Mä oon melkein yhtä hyvä pilkuttamaan kuin Sporde. Tosin valovuosia mestaria jäljessä.

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh. Eipäs panetella kuningasta.

Sporde on aina ajan hemolla, jos aika ei satu olemaan Sporden hermolla, niin vika ei suinkaan ole Spordessa, vaan ajassa.

Suuresti ihmettelen moista kuninkaan parjausta. Tässä täytyy olla kyse siitä paljon puhutusta kateudesta!

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
mtuq kirjoitti:
Suuresti ihmettelen moista kuninkaan parjausta. Tässä täytyy olla kyse siitä paljon puhutusta kateudesta!

En ole panetellutkaan suurta kuningasta. Totesin vain, että mestari on ollut aika hissukseen viimeaikojen kolumneissaan. Kunnioitukseni suurta mestaria kohtaan on jotain sanoinkuvaamatonta, enkä koskaan tule mestaria aliarvioimaan. Tosin mestari, jos kuka tietää, että välillä on hyvä jäähdytellä, eikä tykittää kokoajan sata lasissa.

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Nyt Hannu voi olla varma siitä, että hänellä on aikanaan seuraaja, joka täyttää mestarin paikan. Siihen tosin on vielä aikaa.

Tuolla lailla Sporde sivaltaa kolumnissaan. Mutta mistä löytyy Mestarille itselleen seuraaja, joka täyttää havaji-paidan? En usko, että uhkaajia on olemassakaan. Mutta Mestari voisi todella alkaa kouluttamaan itselleen oppipoikaa.

Teksti: Jari Porttila ja oppipoika, Cannes

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
http://www.mtv3.fi/urheilu/mmhiihto2007/artikkelit.shtml

Porttilalta virtuoosimainen loppulausunto:

"Suomi oli kuitenkin palannut hiihtomaailman huipulle ja siitä riemuitsivat kaikki – jopa norjalaiset."

"Ruotsalaiset ovat jaksaneet ilkkua suomalaisille aina kun menestys on ollut heikkoa tai kun Ruotsin jääkiekkomaajoukkue on kaatanut Suomen. Nyt olisi vastaiskun paikka, mutta suomalaiset eivät sorru potkimaan maassa makaavaa, vaan tarjoavat jopa auttavan käden."

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
pete666 kirjoitti:
Tuolla lailla Sporde sivaltaa kolumnissaan. Mutta mistä löytyy Mestarille itselleen seuraaja, joka täyttää havaji-paidan? En usko, että uhkaajia on olemassakaan. Mutta Mestari voisi todella alkaa kouluttamaan itselleen oppipoikaa.

Teksti: Jari Porttila ja oppipoika, Cannes

Ehdotan Petteri Sihvosta. Sihvosen tosin pitää laajentaa lajivalikoimaansa, mutta sen ei luulisi olevan paha nakki älykkäälle analyytikolle.

"P: Sehän on selvää, että norjalaisten pelikirja tässä miesten viestissä ei ole suomalaisten tasolla.
"S: Minulle on luotettavalta taholta annettu ymmärtää, että norjalaiset käyttävät näissäkin kisoissa vippaskonsteja"

Ensimmäistä Mestarin ja Oppipojan yhteisjuttua odotellessa.

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
repe_joke kirjoitti:
Ehdotan Petteri Sihvosta. Sihvosen tosin pitää laajentaa lajivalikoimaansa, mutta sen ei luulisi olevan paha nakki älykkäälle analyytikolle.

"P: Sehän on selvää, että norjalaisten pelikirja tässä miesten viestissä ei ole suomalaisten tasolla.
"S: Minulle on luotettavalta taholta annettu ymmärtää, että norjalaiset käyttävät näissäkin kisoissa vippaskonsteja"

Ensimmäistä Mestarin ja Oppipojan yhteisjuttua odotellessa.

Tuo alkaisi jo kaikessa pelottavuudessaan hipomaan lähes neroutta. Nyt hereillä MTV. Yhdistäkää nämä kaksi "tietäjää" ja vähän äkkiä!

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Jarilta pitkästä aikaa melkoista tykitystä, tällä kertaa poliittisten päättäjien suhteen. Olisiko Mestarille vielä tiedossa makoisa virka poliittisena toimittajana? Vai hyppääkö Sporde neljän vuoden päästä eduskuntaan?

http://www.mtv3.fi/urheilu/porttila/

Jari Porttila kirjoitti:
Vaikka puolueen johtajat eivät ääneen asiaa myönnä, niin tosiasia on se, että kulttuuriministerin salkku on liian usein ollut palkinto muista ansioista, silloin ministerin pätevyys ei ole ollut kriteereistä suurin.

Pitäisi kai olettaa, että kulttuuriministeriksi valittu henkilö tietäisi nimeltä kansainvälisen Olympiakomitean KOK:n puheenjohtajan, tietäisi missä seuraavat kesä- ja talviolympialaiset järjestetään. Pahitteeksi ei olisi sekään, että tietäisi kuka on Suomen olympiakomitean puheenjohtaja.

En näillä sanoilla ja tällä tekstillä osoita ketään sormella, jos joku tuntee piston sydämessään, se lienee ansaittua.

Stormy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Real Madrid Club de Futbol
Kenties Mestari itse pyrkii kulttuuriministeriksi. Kun ottaa huomioon Mestarin nerokkuuden, en usko, että hänen tarvitsee vaivautua eduskuntavaaliehdokkuuteen, vaan hän hyödyntää vuosien aikana Norjalaisten tarkkailussa kertynyttä viekkauttaan sujauttaessaan jalkansa takaovesta.

scholl

Jäsen
Se edellinen Sporden Malysz-kolumni oli kanssa aivan loistavaa tykitystä. Varsinkin se kohta, missä Sporde haukkui suomalaismedian siitä, että kyykytti Lepistöä päävalmentajakauden aikana niin pahasti, ettei tämä vieläkään anna haastatteluja suomalaismedialle. Sporde tavallaan pystyy olemaan tuon ulkopuolella. Eli hän paheksuu suomalaismediaa, mutta ei ilmeisesti kuulu itse siihen porukkaan.

Tietyllä tavalla huvittavaa oli myös se hehkutus siitä, että kuinka Lepistö on palauttanut Malyszin huipulle. Siis tottakai Malysz on hyvä hyppääjä ja löytänyt kuntonsa, mutta tietyllä tavalla olisi voinut ottaa esille sen, että loppukaudesta on hypätty hitailla vauhdeilla. Ensin Malysz pärjäsi jaappanissa pikkumäessä ja sen jälkeen on ollut olosuhteita kuten märkä latu, jolloin vauhti ollut hidas ja se hyvä, oikea-aikainen ponnistus on ollut a ja o, eikä se lentotaito. Mutta kuten Sporde sanoo niin Lepistö on kuningas ja sillä sipuli. Ei mikään muu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy