Jari Porttila teki sen taas...

  • 681 545
  • 1 739

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
dohf kirjoitti:
Jahas, Sorainen ja Hjallis ovatten näitä supertoimittajia uudessa, dynaamisessa urheiluohjelmassa. Voipi jäädä katsomatta. Jos siinä olisi ollut Sporde, olisin katsonut varmasti. Olisi ollut taattua laatukamaa, nyt voi anti jäädä vähän valjuksi.
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=540569

Ai Sorainen (Harkimo).

Varmaan toi nimi on jossain ideapalaverissa vaikuttanut ihan hauskalta, mutta ei se nyt oikein taida toimia oikeasti. "Aiotsä tänään katella Sorainen-Harkimoa?"
"Joo, mua kyllä vähän harmitti että Sporde oli tylysti sivuutettu Sorainen-suluissa-Harkimossa."
"Jännä kyl nähdä miten alas tää Sorainen-alkusulku-Harkimo-loppusulku saa vajotettua meikäläisen viimeisenkin uskon suomalaiseen urheilujournalismiin."

Ei toki teilata heti kättelyssä. En muuten tiedä miten reagoisin, mikäli studioon saataisiin vielä jonkin toisenkin liigavalmentajan perhe. Miksi Suomessa tuntuu olevan pakko ottaa aina tällainen "kepeä" näkökulma näinkin vakavaan asiaan kuin urheilujournalismiin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Troy kirjoitti:
Tärkeintä olisi, että löytäisivät jotain oikeasti mielenkiintoista puhuttavaa ja puhuisivat niistä sitten oikeasti.

Siinähän se, kun odotukset eivät todellakaan ole korkealla. Satuin kerran näkemään pätkän siitä Nelosen kiekko-ohjelmasta. Huh huh.
 
Mitä? Onko Sporde sivuutettu täysin tämän uuden superohjelman juontajavalinnoissa? Syytän tästä tasapuolisesti Ronny Ackermania, Miran Tepesiä ja kaikki norjalaisia tuomareita lajista riippumatta, perkele!
 

scholl

Jäsen
Mängimies kirjoitti:
Mitä? Onko Sporde sivuutettu täysin tämän uuden superohjelman juontajavalinnoissa?

SPorde on nykyisellään ulkomailla, joten ei ole valitettavasti voitu turvautua hänen palveluksiinsa. Onneksi sentää Sandikan sillalla väijyttää tälläkin hetkellä hänen fanejaan asuissa, jonka hihoissa lukee SP.

Se, mikä on yleisesti suomalaista tv:tä ajatellen suhteellisen säälittävää, on se, että tuo hjallis-shown kokoonpano menee heittämällä edelle Nelosen TimeOutin kaatopaikkaduosta. Ei sillä, että onhan Hjalliksella kokemusta sähköisestä mediasta jo Sport FM:n talkshown ajoilta, mutta silti.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anna Sorainen on tervetullut naamari takaisin ruutuihin.

Emännöimänsä Champions League-studio Kekeineen oli aina mukavaa katsottavaa, niin asiansa kuin juontajansakin puolesta. Aika viehättävä eukko kaiken kaikkiaan, toivottavasti ei nyt kuitenkaan hairahda uuteen komeaan työtoveriinsa, villiin ja vapaaseen sinkku-Hjallikseen.

Porttila on elukka.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
dohf kirjoitti:
Jahas, Sorainen ja Hjallis ovatten näitä supertoimittajia uudessa, dynaamisessa urheiluohjelmassa. Voipi jäädä katsomatta. Jos siinä olisi ollut Sporde, olisin katsonut varmasti. Olisi ollut taattua laatukamaa, nyt voi anti jäädä vähän valjuksi.
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=540569

No varmaan saadaan objektiivistä juttua jokereista? Toivottavasti Hjalmari paljastaa kaiken mitä joukkueessa on tapahtunut kauden aikana.

Hyvä että sporde on ulkomailla ja jatkaa norjalaisten hiihtäjien majapaikan roskisten kaivelua mahdollisten plasmapussien ja ruiskujen toivossa. Itseäni vaan arveluttaa miten paljon sporden kieli kestää alppihiihtäjien nuolemista?
 

Ezama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
HABS #11 kirjoitti:
No varmaan saadaan objektiivistä juttua jokereista? Toivottavasti Hjalmari paljastaa kaiken mitä joukkueessa on tapahtunut kauden aikana.

Hyvä että sporde on ulkomailla ja jatkaa norjalaisten hiihtäjien majapaikan roskisten kaivelua mahdollisten plasmapussien ja ruiskujen toivossa. Itseäni vaan arveluttaa miten paljon sporden kieli kestää alppihiihtäjien nuolemista?

Voin nähdä sieluni silmin Sporkkelin tonkimassa jonkun Keski-Eurooppalaisen hiihtokylän mökin paskaista roskista hullunkiilto silmissä ja kuolaa suunpielissä...Ja eikun uutta kolumnia kehiin heti kun todistusaineistoa on silmäpussin hallussa.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuolla aiemmin oli puhetta tapauksesta jossa Sporde juoksi Häkkisen perässä Brasiliassa. Tuolta löytyy Sporden oma kertomus aiheesta urheilun värityskirjasta poimittuna.

http://www.likekustannus.fi/kirjakeko/tiedot.php?id=2690

"Juoksimme kuin Viren aikoinaan. Olin ihan löysänä vatsakivusta ja kuumuudesta ja loppumetreillä oli vielä ylämäki. Häkkinen jäi portille, joka oli vielä kiinni. Hain vielä perässä puuskuttaneelta kuvaajalta kameran ja jatkoimme juoksemista autolle."
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Pakko huomioida, että Jari Porttilalla on muuten tänään synttärit, 46 vuotta tulee täyteen. Onkohan hän jo Torinossa juhlimassa?
 

Bandana

Jäsen
Jari Sportzacus Ensimmäinen

Kunnioitettu Mestari,

Näin syntymäpäivänäsi haluan kertoa sinulle Mestari, kuinka paljon arvostan sinua.

Olet syy siihen, miksi olen kiinnostunut journalismista. Olet syy siihen, miksi haluan olla kuin sinä Mestari. Olet syy siihen, miksi yritän kasvattaa samanlaisia silmäpusseja.

Mestari, olet ollut suuri inspiraatio minun lyhyellä mutta nousukiitoisella tähtitoimittajan uralla. Edustat tutkivana journalistina sitä toimittajakuntaa, johon myös minä haluan kuulua.

Mestari, kuten varmaan satut tietämään, sinä olet viimeinen mohikaani. Viimeinen mohikaani tässä journalismin maailmassa, jossa journalismin taso laskee alas kuin olut Mestarin kurkussa canneslaisessa katukuppilassa.

Nykyajan toimittajat ovat pizzanaamaisia velttoperseitä, jotka tekevät vain sen mitä on pakko, ja sitten vääntävät väkisin naama irvessä vittuuntuneena jonkun virheiden täyttämän räpellyksen.

Sinä teet kaiken suomalaisen urheilujournalismin eteen. Sinä, Mestari, pidät peräpohjojan lippua korkealla.

Sinä saat tuhannet ihmiset hiljenemään ja kuuntelemaan, kun paljastat salaliitot maailmalla, oli se sitten Monacon auringossa tai alppien lumimyrskyssä. Sinulla on karismaa ja auktoriteettia, josta kaiken maailman markotervaahot ja perseruoholat voivat vain haaveilla.

Matkustat ympäri maailmaa, laukussasi ainoastaan mikrofoni, videokamera ja Karhuvaaran antamat lounassetelit.

Juokset mersun perässä Brasiliassa, ryntäät kentälle kesken maaottelun Olympiastadionilla, jahtaat lumisateessa norjalaisia huijarituomareita... Lista jatkuu loputtomiin.

Rehellisesti puhuen, kuinka moni muu suomalainen olisi lähtenyt Häkkisen perään Brasiliassa? Muut olisivat vain soittaneet urheilutoimitukseen ja käskeneet etsiä netistä kommentit - Jari ei siihen alentunut. Mestari, sinä juoksit! Minä näin televisiossa kuinka sinä juoksit!

Toivottavasti juoksusi jatkuu vielä pitkään.

Sillä kuten kaikki tiedämme, Mestari, pakko painaa.

Hyvää syntympäivää!

Teksti: Bandana 2.2.2006, Espoo
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Bandana kirjoitti:
Kunnioitettu Mestari, ...
Mykistävää kamaa, mutta pakko kysyä mestarintekijältä oliko poolopaidan onnittelusta poisjättäminen mestarimainen unhoitus vaiko tietoinen valinta tyyliseikkana?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei voi kun vesi kielellä odottaa Sporttilan seuraavaa kolumnia,tai miksi se sitten lasketaankaan.
Suomalaiset kehittävät huippusalaisen suksivoiteen, joka takaa aivan hirveän luiston, ja tätä samaa ihmesalvaa ollaan muiluttamassa Norjalaisille, ja vielä tarkemmin Mika Kojonkoskelle.
Satun tietämään, että Jarzan seuraava juttu käsittelee juuri tätä aihetta.
Minulle on kerrottu, että skandaalin ainekset ovat ilmassa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuunnelkaapa muuten Tulosruudun muiden miespuolisten toimittajien hiihtorappareita. Äijäthän puhuu ihan samalla rytmillä ja tyylillä kuin guru itse! Juuri eilisessä jutussa jossa puhuttiin "dramaattisesta" voitelusalaisuuksien paljastumisista jne. toisesta huoneesta kuultuani luulin että Sporde jyrää, mutta siellä olikin oppipoika asialla. Jari on kouluttanut koko porukan!


MACK
 

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
Mack kirjoitti:
Kuunnelkaapa muuten Tulosruudun muiden miespuolisten toimittajien hiihtorappareita. Äijäthän puhuu ihan samalla rytmillä ja tyylillä kuin guru itse! Juuri eilisessä jutussa jossa puhuttiin "dramaattisesta" voitelusalaisuuksien paljastumisista jne. toisesta huoneesta kuultuani luulin että Sporde jyrää, mutta siellä olikin oppipoika asialla. Jari on kouluttanut koko porukan!


MACK

Samaan kiinnitin itsekin huomiota! Sanoinkin jo isäukolle, että "taas on Sporttilan salaliittoteorointi käynnissä", mutta sitten minua informoitiin, että kyseessä oli joku muu kuin arvon silmäpussi. :) Joko Sporde on käynnistänyt Kohujournalistiikan perusteet -kirjekurssin tai sitten maikkarin toimittajat ovat ilmeisesti ottaneet omatoimisesti mallia Mestarista.
 

IMATION

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen, Canes
Aurajoen Tarzan kirjoitti:
Ei voi kun vesi kielellä odottaa Sporttilan seuraavaa kolumnia,tai miksi se sitten lasketaankaan.
Suomalaiset kehittävät huippusalaisen suksivoiteen, joka takaa aivan hirveän luiston, ja tätä samaa ihmesalvaa ollaan muiluttamassa Norjalaisille, ja vielä tarkemmin Mika Kojonkoskelle.
Satun tietämään, että Jarzan seuraava juttu käsittelee juuri tätä aihetta.
Minulle on kerrottu, että skandaalin ainekset ovat ilmassa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/makihyppy/artikkelit.shtml?422862
Tässähän tämä!
 

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
Sporde kirjoitti:
Sillä loppujen lopuksi asiassa on vain kaksi mahdollisuutta: joko kyseessä on suomalaisten monisäikeinen juoni norjalaisia vastaan - tai sitten kävi miltä näyttää - norjalaiset jäivät kiinni rysän päältä.

Norjalaisten onneksi he voivat aina sanoa, että kaiken takana ovat kuitenkin suomalaiset.

Mestari, sä teit sen taas :D
 

scholl

Jäsen
Olen lähdössä su-aamuna Torinoon. Mikäli Spordeen törmään, valokuvaan hänet ja raportoin tänne välittömästi.

Niin ja tapaan samalla matkalla norjalaisia, joten minulle on kyllä kerrottu, että Sporde haluaa jututtaa minua.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jos keulalle tullaan kilometrin kovempaa kuin muut, merkitsee se montaa metriä montun pohjalla.
Ja jos nopeus on kolme kilopascalia, montako hehtaaria kestää junan matka Helsingistä Tampereelle?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
scholl kirjoitti:
Olen lähdössä su-aamuna Torinoon. Mikäli Spordeen törmään, valokuvaan hänet ja raportoin tänne välittömästi.

Niin ja tapaan samalla matkalla norjalaisia, joten minulle on kyllä kerrottu, että Sporde haluaa jututtaa minua.
Ota purkki vanhaa suksivoidetta mukaan ja purkkiin lappu

To: Mika Kojonkoski, Norway
From: Conspiracy
TOP SECRET

"Unohdat" sen Porttilan näköpiiriin ja sitten vaan juttua odottelemaan.

Katsopas vaan kun sain Porttilamaisen viestin aikaan, monta riviä tyhjää ja sisältökin melkolailla turha.
 

scholl

Jäsen
Aurajoen Tarzan kirjoitti:
Taattua tavaraa, mestari on jälleen kerran ylittänyt itsensä.
Yksitoista kappaletta asiaa.
Ja loppuhuipennus on kerrassaan huikea:

"Sillä loppujen lopuksi asiassa on vain kaksi mahdollisuutta: joko kyseessä on suomalaisten monisäikeinen juoni norjalaisia vastaan - tai sitten kävi miltä näyttää - norjalaiset jäivät kiinni rysän päältä.

Norjalaisten onneksi he voivat aina sanoa, että kaiken takana ovat kuitenkin suomalaiset."
 

East

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän jätti ja susirajan punamusta
maggie kirjoitti:
Joista ainakin vain kahdessa kappaleessa on pelkkiä sivulauseita.
Lauseiden rajatkaan eivät tälle toimittajalle ole ihan itsestään selvyys. Esimerkiksi tässä pilkku on päin h***tiä:

"Työntekijä asetti siis työpaikkansa peliin, sillä hetkellä kun ryhtyi leikkiin."

Tässä taas seuraavan virkkeen päälauseesta puuttuu predikaatti kokonaan, eikä päälausetta ole myöskään erotettu pilkulla että-konjunktiolla alkavasta sivulauseesta (päälause on siis "ei [ole] ihme"):

"Jos se ero syntyy voiteilla, ei ihme että niitä havitellaan."

Tosin "Sporttilan" teksteissä kielenhuollolliset asiat ovat sittenkin sivuseikkoja. Pilkunnussiminen lienee turhaa. Sisältö pitää siitä huolen.

EDIT: Laitetaan nyt se kieliopillisesti korrekti versiokin tähän...
"Jos se ero syntyy voiteilla, ei ole ihme, että niitä havitellaan."
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
scholl kirjoitti:
Ja loppuhuipennus on kerrassaan huikea:

"Sillä loppujen lopuksi asiassa on vain kaksi mahdollisuutta: joko kyseessä on suomalaisten monisäikeinen juoni norjalaisia vastaan - tai sitten kävi miltä näyttää - norjalaiset jäivät kiinni rysän päältä.

Norjalaisten onneksi he voivat aina sanoa, että kaiken takana ovat kuitenkin suomalaiset."
Niin on. Hauskintahan tässä on että koko juttuun ei oikeasti millään tavalla liity ketään norjalaista. Kojonkoski ja rosmoduunari, molemmat suomalaisia. Eli tottakai 'norjalaisten onneksi' he voivat noin sanoa, se kun on perkele totta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös