Jari Kurri – uusi ruorimies ja omistaja

  • 218 479
  • 1 058

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Kun Kurri vetää jonkin verran ristiriitaisia tunteita herättävää projektia Suomessa, niin eihän Kurrin paikalta kannata missään nimessä alkaa jotain koronakapinaa vetämään, ooppera jengin innoittamana. Yhteistyökumppaneita on ilmeisesti muutenkin rajattu määrä, joten ei siltä positiolta kannata aktiivisesti itse hankkia nyrpistelijöitä jokereita vastaan esim. maan hallituksen suunnalta. Siinä missä Liiga seurat voivat kuitenkin suht vapaasti matkustaa Suomessa, niin Jokereiden kotipelit voivat siirtyä Pietariin (tai muualle Venäjälle) yhdellä rajapäätöksellä.

Ja kyllähän Kurria voi kritisoida silloin, kun virheitä tulee, mutta vähän kohtuuttomalta tuntuu, jos Kurrilta kaiken muun painolastin lisäksi haluttaisiin kapinakenraalia koronakitisijöille. Itsellä silmään pisti ainoastaan tuo kommentti, että ilman katsojia pystyvät pelaamaan koko kauden ja talous joustaa siihen. Meinaa siinä voi olla sitten taas paskamyrsky valmis, jos oikeasti joutuvat pelaamaan ilman yleisöä ja sitten hakevat valtiolta miljoonatukia..
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kun Kurri vetää jonkin verran ristiriitaisia tunteita herättävää projektia Suomessa, niin eihän Kurrin paikalta kannata missään nimessä alkaa jotain koronakapinaa vetämään, ooppera jengin innoittamana.

On täysin eri asia kapinoida teatterityyliin kuin vaatia toimenpiteitä, linjauksia, vastuunottoa ja päätöksiä. On eri asia viestiä yleisöttömän hallin tuomat kokonaishaitat, kuin joko ilmoittaa rikkovansa rajoituksia tai kehottaa niiden rikkomiseen. Joukkueen kannalta hyödyllinen viestintä ei ole kapinakenraalina olemista. Tämä Kurrin heikko viestintä ei jää vain tämän casen varaan, vaan käytännössä hän on kuin Fingerporin Homelius: ihan mitä hän sanoo, oli se kuinka hyväntahtoista tahansa, on vaarassa kääntyä häntä ja hänen edustamaansa seuraa vastaan.

Ja kyllä, tuo mainitsemasi paskamyrsky mahdollisten tukien jälkeen on hyvinkin todennäköistä. Tuo on osa sitä huonoa viestintää ja sitä, miksi Kurrista kirjoitin. Ketään ei pitäisi yllättää se, että seurapomolta pyydetään näkemystä yleisömääristä. Varsinkin nyt, kun Jokerien osalta ei ole edes kauden starttiin suunnitelmia pääseekö vaikka lohkoissa katsomaan. Jos vastausta ei ole mietitty etukäteen, on se heikkoa valmistautumista. Jos etukäteen on mietitty asiaa, niin seuraavalla kerralla kannattaisi pyytää kysymykset etukäteen ja miettiä jonkun toisen henkilön kanssa vähän mitä aiotaan vastata.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Niin, Kurrin tehtävä ois kasata jengi ja toimarin tehtävä ois kommentoida näitä asioita. Mutta kun toimarin ei anneta mennä median eteen, ettei möläyttele jotain ihan omituisia, niin Kurri saa sitten itse hoitaa nää. Huoh. Osaavaa toimaria sisään ja Mikkolalle joku rooli missä olisi oikeasti hyvä..
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
On täysin eri asia kapinoida teatterityyliin kuin vaatia toimenpiteitä, linjauksia, vastuunottoa ja päätöksiä.

Onhan se tietenkin noinkin, mutta edelleen näkisin Kurrin position sen verran haastavana, että ei siitä kannata miksikään arvojohtajaksi ehdoin tahdoin, omasta takaa hakeutua. Meinaa kun koittaa idän asiaa glorifioivaa kiekkokilpailua sovittaa länsimaahan, niin mukana tulee paljolti kompromisseja ja sellaisten jälkeen kun alkaa "arvojohtamaan", niin nopeasti voi joku olla tarjoamassa sellaista soihtua käteen, joka häikäisee niiden aikaisemmin tehtyjen kompromissien suuntaan.

Ja toki ymmärrän myös ärtymyksen Jokerit kannattajien joukossa, kun esim. tv-sopimus asia ei ole kunnossa kauden aattona, mutta aika vähän Kurri sillekin asialle voi tehdä. Meinaa jos sielläkin liiga myy tv-oikeudet keskitetysti, niin ei siinä yksittäisen joukkueen älämölö paljoa auta. Ja voihan se Kurrillakin noissa KHL pöydissä olla, että kannattaa tarkasti miettiä, mihin "taisteluihin" vaikutusvaltaa kannattaa oikeasti käyttää ja missä sitten vaan polttaa siltoja. Toki Kurri voisi viestiä (ellei ole viestinyt jo) Moskovan suuntaan, että jos tv-oikeuksia ei ole vielä saatu myytyä, niin kaikenlaiset geoblokkaukset kannattaisi purkaa KHL:n omilta nettikanavilta Suomen osalta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Onhan se tietenkin noinkin, mutta edelleen näkisin Kurrin position sen verran haastavana, että ei siitä kannata miksikään arvojohtajaksi ehdoin tahdoin, omasta takaa hakeutua.

Heh, kieltämättä Kurri arvojohtajana vaikuttaa samalta kuin... Noh, sanotaanko että ihan hirveästi ei tarvitse kärjistää, että Kurrin roolissa se olisi... Ei saatana, syytehän tässä voisi tulla jos jatkaisi. Eli kauhean kaunista kuvaa siitä olisi vaikea maalata.

Mutta. Mä en näe Kurria arvojohtajana jos hän ottaa esimerkiksi mediassa kantaa tavalla, joka on seuralle edullista ja tukee suomalaista kiekkoilua. Mä en näe arvojohtamisena sitä, että esitetään faktat ja annetaan muiden päättää onko hinta sen arvoinen. Ja sanottakoon vielä sen verran, että henkilökohtaisella tasolla mun elämä ei horju vaikka Hartwall olisi tyhjänä. Yksi kaveri on tuolla käynyt säännöllisesti hommissa, tosin täysin sivutoimisena ja tuskin edes elintasossa näkyy kun miettii päätyön liksaa ja muita passiivisia tuloja. Hallille mä en ole näillä näkymin hetkeen suuntaamassa, vaikka tiketti tippuisi postista ja rajoitusten puitteissa tai puutteen takia se olisi mahdollista. Se että mä kuulun riskiryhmään ja haluan edes näiltä osin laskea riskiä ei pitäisi tarkoittaa sitä, että sen takia useiden muiden pitäisi väijyä kotona tai kärsiä siitä, että mun immuniteettipuutteet johtaa henkilökohtaisella tasolla tuohon THL:n "riskisimpään" luokkaan. Vaikka korona on mulle THL:n luokituksissa riskisempi ja pari rokotusta löytyy, mä täysin sydämin toivon halleihin saatavan edes osan yleistöstä. Tiedostaen että mä en tule siellä olemaan vähään aikaan ja että mulle se henkilökohtaisella tasolla olisi terveys huomioiden parasta, jos kukaan ei kävisi missään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jokerit Suomessa kotoisessa pääsarjassamme, Jokeri-legenda ja yksi kaikkien aikojen suurimmista suomalaisista jääkiekko-pelaajista Jari Kurri taustalla kasaamassa huippujengiä. Tuossa olisi kaikki ainekset Jokerien kannalta jollekin todella hienolle tarinalle. Nyt yksi suurimmista on pelkkä bulvaani venäläisessä projektissa. Sääli.

Näin ulkopuolelta. Sitten jos asia sisäpuolelta näyttäytyy faneille niin, että KHL on oikea paikka Jokereille, niin turhapa tuosta on täältä ulkopuolelta huudella. Sitten asia on niin, vaikka itselleni on hyvin vaikea ymmärtää, että miten joku voisi nähdä KHL:n parempana (ja oikeana) paikkana Jokereille.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit Suomessa kotoisessa pääsarjassamme, Jokeri-legenda ja yksi kaikkien aikojen suurimmista suomalaisista jääkiekko-pelaajista Jari Kurri taustalla kasaamassa huippujengiä. Tuossa olisi kaikki ainekset Jokerien kannalta jollekin todella hienolle tarinalle. Nyt yksi suurimmista on pelkkä bulvaani venäläisessä projektissa. Sääli.

Näin ulkopuolelta. Sitten jos asia sisäpuolelta näyttäytyy faneille niin, että KHL on oikea paikka Jokereille, niin turhapa tuosta on täältä ulkopuolelta huudella. Sitten asia on niin, vaikka itselleni on hyvin vaikea ymmärtää, että miten joku voisi nähdä KHL:n parempana (ja oikeana) paikkana Jokereille.
Ensimmäiseen kappaleeseen. Muuten samaa mieltä mutta Kurrin ei pidä puuttua joukkueen rakentamiseen kuin lompakkona. Kurri on kasvonsa jo ainakin minun ja useamman muun silmissä menettänyt niin pahasti, että tervemenoa vaikka Moskovaan jos Jokerit palaa Suomeen. Eli itse asiassa samaa mieltä siitä että "Jokerit kotoisassa pääsarjassamme."


Näitä mieluummin KHL:n parempana näkeviä taitaa olla tällä palstalla enää muutama hassu. Jokerit on nykyään sellainen vinkulelu joka valittaa (byhyy meistä kirjoitetaan ikävästi, byhyy ei ole katsojia ei me sytytä pelaamaan) tai sitten elvistelee (meillä on fyrkkaa voidaan pelata kausi tyhjälle hallille). Odotellaan että KHL kyllästyisi tähän vinkuleluun ja lopettaisi sillä leikkimisen.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäiseen kappaleeseen. Muuten samaa mieltä mutta Kurrin ei pidä puuttua joukkueen rakentamiseen kuin lompakkona. Kurri on kasvonsa jo ainakin minun ja useamman muun silmissä menettänyt niin pahasti, että tervemenoa vaikka Moskovaan jos Jokerit palaa Suomeen. Eli itse asiassa samaa mieltä siitä että "Jokerit kotoisassa pääsarjassamme."


Näitä mieluummin KHL:n parempana näkeviä taitaa olla tällä palstalla enää muutama hassu. Jokerit on nykyään sellainen vinkulelu joka valittaa (byhyy meistä kirjoitetaan ikävästi, byhyy ei ole katsojia ei me sytytä pelaamaan) tai sitten elvistelee (meillä on fyrkkaa voidaan pelata kausi tyhjälle hallille). Odotellaan että KHL kyllästyisi tähän vinkuleluun ja lopettaisi sillä leikkimisen.

Lisättäköön tähän vielä, että eiköhän Kurri pakkaa laukkunsa muutenkin siinä vaiheessa, kun tähän pitäisi omia euroja laittaa. Ilman hyviä järjestelyitä ja järkevää talouden käyttöä homma saadaan kannattamattomaksi Suomessakin aika äkkiä (kuten nähtiin) ja veikkaan, että katsomoiden täyteen saaminen on kaikkea muuta, kuin itsestäänselvyys tässä vaiheessa. Monella paloi näpit tämän siirron yhteydessä, monella sen aikana ja kun tässä vielä on tätä huutelua ollut kohta kahdeksatta vuotta ex- ja nykyisten fanien välillä, niin en usko kovinkaan pian mitään uutta ja yhtenäistä muodostettavan.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Twitterissä on toimittajat ja toimitusten esihenkilöt alkaneet heräilemään pikkuhiljaa noihin Kurrin lausuntoihin. Kuten arvata saattoi, pian mennään taas.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Twitterissä on toimittajat ja toimitusten esihenkilöt alkaneet heräilemään pikkuhiljaa noihin Kurrin lausuntoihin. Kuten arvata saattoi, pian mennään taas.
Tähänkin jo kommentit valmiina. "Meil on fyrkkaa. Kato no easy way out. Joko lopetatte niiden ikävien juttujen kirjoittamisen? Hyvä!".
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Aika jännä, että vain vähän aikaa sitten Kurri elvisteli kuinka liitua löytyy vaikka katsojia ei olisikaan, mutta nyt liituja ei sitten löytynytkään, kun SKA halusi vähän vahvistusta takalinjoilleen.

Tätä se bulvaanin homma on Jari, josta venäläiset sulle maksavat. Nauti eläkevirastasi venäläisten vinkuleluna. Senhän sä parhaiten osaat.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Haiskahtaa hyvin vahvasti siltä, että Bobilla oli jo SKA:n sopimustarjous pöydällä ennen lentoaan Eurooppaan. Loppu olikin sitten puhdasta teatteria.
Haiskahtaa siltä, että Bobilla oli jo SKA:n sopimustarjous pöydällä ennen lentoaan jenkkeihin. "Jos paikka ei aukea ylhäältä, täältä saat tarvittavat rahat, että sopimus kannattaa purkaa"
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Pahimmalla kumppanille divarissa myyntiin sä et vitun votkanapa ota mitää kantaa. Mulla on sulle Kurri lyhyet terveiset tän podcastin jälkeen. Seuraa sä pelle markkinoita ja haista vittu.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös