Jos Gretzky syötteli Kurrille lapaan kerta toisensa jälkeen, niin nyt Kurri syöttelee jatkuvasti median lapaan. Ja sitten Kurri uhriutuu, kun media lyö kiekkoa tyhjiin.
Kurrille tiedoksi, että tottakai Jokereihin on pelaaajamarkkinoilla imua. Huippuluokan palkanmaksaja, joka korostuu entisestään pandemian luoman taloudellisen epävarmuuden aikana. Ei ne pelaajat valitse Jokereita siksi, että sen imago nyt on jotenkin erityisen hieno tai että Jokerit on paras ponnahduslauta NHL:ään. Jokerit on ainoa läntisen Euroopan joukkue, joka pelaa maailman toseksi tasokkainta sarjaa, pystyy kilpailemaan nettopalkoissa/kokonaispaketissa lähes kaikkien Sveitsin, Saksan, Ruotsin ja jopa muutaman KHL joukkueen kanssa. Kolikon kääntöpuolella on toki pelaajapolun kuihtuminen sen kustannuksella, että Jokerit ovat päässeet peräti kaksi kertaa KHL historiansa aikana pudotuspelien toiselle kierrokselle.
Se, että KHL:llä on poliittinen tarkoitus -jota kukaan ei muuksi pysty valkopesemään- on seikka jonka kanssa Kurrin on elettävä jatkossakin, sillä se määrittelee KHL-Jokerit ja on uutisarvoltaan kaikkein korkein. Jokerit edustaa KHL:ää ja sivutuotteena sen poliittista tarkoitusta Suomessa ja sen roolina on toimia KHL:n markkinointikoneistona Suomessa. Tätä brändiä Kurri siis mainostaa "vahvaksi ja hyväksi". Malliesimerkki kuinka liian läheltä katsottuna kokonaisuuden hahmottaminen on mahdotonta.
Oma kantani siihen, miksi Jokereissa ei ole nähty tarpeelliseksi palkata tai ole löydetty asiansa osaavaa PR:n ja viestinnän ammattilaista on se, että kun se viesti median suuntaan on kuitenkin ennalta ulkoa määritelty, sen suitset viestinnän suhteen on kasakan käsissä ja viestinnässä pitää noudattaa KHL:n ja siiheen tiiviisti liittyvää Venäjän poliittisia intressejä niin tällaisen ammattilaisen löytäminen on vaikeaa jos kohta mahdotonta.
Kurri noudattaakin vanhaa "viisautta": tein itse ja säästin. Lopputuloksena "hyvä ja vahva brändi" joka lähtee Leville laulamaan karaokea maaliskuussa.