Jari Korpisalo - SM-liigan Persoona
Viestin lähetti Näkkäri
Mistäs tällainen huhu on kuultu?
Vaikkapa Ässät-lehti 01/2003-04
Viestin lähetti Näkkäri
Itse uskon kyllä, että Korppi jatkaa vielä kausi kerrallaan niin kauan kuin peli kulkee näinkin hyvin kuin tällä kaudella.
Korpin ikäisen miehen pitää jo ajatella vain
harjoitus kerrallaan ja
peli kerrallaan. Yksikin loukkaantuminen (tyyliin tämä kylkivamma) voi edesauttaa päätöstä uran lopettamisesta. Korpin luistin on tosiaan kulkenut loistavasti tämän kauden, joten hän voisi toisaalta lopettaa hyvään kauteen TAI hyvän kauden päätteeksi pelata vielä yhden kauden. Itse
toivon jälkimmäistä ja
pelkään ensimmäistä vaihtoehtoa.
Viestin lähetti Näkkäri
En edes halua kuvitella Ässiä ilman Jari Korpisaloa.
Takon lopettaessa kiinnostukseni Ässiin lopahti 20%.
Levosen lopettaessa kiinnostukseni Ässiin tipahti 10%-yksikköä lisää.
Korpisalon mahdollisesti lopettaessa kiinnostukseni Ässiin romahtaa vähintään 60%-yksikköä.
Siinä vaiheessa kun Korpisalo ei enää jatka Patapaidassa, niin kysyn kyllä itseltäni toisenkin kerran, kiinnostaako minua mennä Turku-halliin katsomaan TPS:n maalintekoharjoituksia ja Ässien 7-0 nöyryytyksiä. (OK, Korppi EI pelannut SIINÄ ottelussa)
Kysymys ei ole ainoastaan Ässien kiinnostavuudesta, vaan SM-liigan tulevaisuuden persoonien puutteesta. Persoona ei aina automaattisesti tarkoita joukkueen parasta pistemiestä, vaan hänellä pitää olla jotain sellaista, joka sytyttää vastustajienkin kannattajat. Korpisalolla on taistelutahto ja lämäri, Helmisellä lättysyötöt, Nurmisella ranne... Mitä sitten?! Todellisten persoonien puutteessa en välttämättä jaksa innostua Pakaslahden aloitusvoittojen ihailusta.
Worst case scenario:
Parin kolmen vuoden päästä se voi olla totta, että joudumme tunnustamaan Ranskan liigan paluumuuttajan Jani Kiviharjun SM-liigan suureksi persoonaksi.
Korpilla on vielä SM-liigassa jäljellä vähintään viisi ottelua. Toivottavasti ura/kausi jatkuu tämän kevään play offs -karsinnoissa. Nautitaan nyt ainakin tästä suuresta persoonasta, joka meillä vielä on.