Jari ''Bull'' Mentula

• 39 159
  • 153

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Itse teloin aikoinaan jalkani paskaksi styrkkarien roudauslaatikoiden kanssa ja sen vuoksi päätin kuntoutuksessa mennä salille. Se oli kyllä ihan sopivaa ajatukset pois sulkevaa toimintaa, joka myös edesauttoi jalkani kuntoutumista. Kuulemma sillä kyseisellä salilla asiakaskunnasta suurin osa oli jotain liimatukkaisia cityslickereitä, mutta silloin yön tunteina, kun minä olin paikalla, oli siellä itseni lisäksi vaan muutama Bullin ylipainoinen harrastelijaversio äheltämässä penkkipunnerruksessa. Ne oli ihan mukavia poikia ne möykyt. Yhdeltä sain pari osunutta hevoskisan vihjettä ja toiselle toiselle vinkkasin, mistä se saa viikonlopun pulverit halvemmalla.

En tiedä salielämästä sen enempää, mutta voisin kuvitella sen olevan yhtä helvettiä ruuhkatuntien aikaan. Taas sillon jos siellä on populaa itsensä lisäksi vain maksimissaan se neljä ihmistä, niin ymmärrän hyvin, miksi siellä viihtyy.

Having said that, en kyllä silti enää ikinä ostaisi salikorttia uudelleen.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo pitäis munkin kyllä kuntoilla enemmän. Jotenkin vaan tuntuu tosi hölmöltä ajatukselta mennä johonkin paikkaan, liikutella rautapalikoita edestakaisin ja sitten palata kotiin. Tai kyllä mä voin tehdä lähes mitä vaan kunhan siitä maksetaan palkkaa, mutta noissa punttisalijutuissa se menee toisinpäin. Jengi maksaa siitä. Jostain ryhmäliikuntajutusta saisi sentään jotain iloa. Ja esimerkiksi metsäpoluilla juostessa aivotkin lepäisi, eikä se maksa mitään.

Mä jo aiemmin ihmettelin kun Vesa Keskisestä puhuttaessa joku sanoi ettei se voi olla juntti kun on niin menestyvä ja rikas. Siis häh? Miten se siihen asiaan liittyy? Vesa Keskinen on silloin rikas ja menestyvä juntti. Kyllä mäkin arvostan kaikkia menestyneitä ja ylipäätänsä yrittäjiä. Toi Mentulakin on keksinyt hyvän idean ja vissiin tehnyt hommia sen eteen. Tuskin se kuitenkaan mitään ruutia on uudestaan keksinyt tai sellaista, mihin ei yksinkertaiset ihmiset pystyisi. Eikö se sellaisen kuvan ole antanut niissä sen lehtijutuissa ja telkkariohjelmissa. Tai kyllähän se nyt muutenkin tulee mieleen jos miettii että joku harrastaa rautapalikoiden liikuttelua ylös ja alas, ja sama sata kertaa toistaen. Sitten vähän peilaillaan itseään ja pussaillaan hauista, ja kaikki tää jossain hienhajuisessa salissa hölmöjen ihmisten ympäröimänä. Ja lopuksi kävellään kylillä kananmunat kainalossa.

Vai että Bull olisi muka yksinkertainen vain siksi, että se on saliapina? Itse en usko moiseen. Kuten jo ylempänä viitattiin, niin hienosti on mies rahaa tahkonnut tarjoamalla muille saliapinoille palvelua.

Se että mies on riukukätinen silmälasinörtti, ei tarkoita sitä, että mies on mitenkään älykkäämpi.

Viimeksi muokattu:

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Mitä täällä tapahtuu? Tämän päivän lehdissä ei ole halaistua sanaa Bullista. Ilmeisesti koko Kreikan kannattaminen lihaksikkailla harteilla painaa kuitenkin jonkin verran, kun en ole päässyt lukemaan miehen mielipiteitä puolalaisesta indieleffaskenestä tai kalsarien oikeasta käyttötavasta.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Joo, itsekkin petyin kun huomasin, että Bullilla ei ollut mitään sanottavaa tänään.

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä muutama frendi on pumpannu aivonsa pihalle salilla... Kai se rauta tekee ihmisestä tyhmän...

Ei kai se raudan nostelu ihmisen älykkyyttä voi heikentää, mutta sen olen huomannut että monella salihemmolla nousee pisu hattuun samaa tahtia kun lihakset suurenee. Kai siinä ego kasvaa ja alkaa kuvitella itsestään liikoja, kun saa hieman lisää kokoa. Sitten tulee vielä se melonit kainaloissa kävelytyyli, vaikkei lihakset niin suuret vielä olisikaan. Ja niiden lisäravinnepullojen heiluttelu mahdollisimman näkyvästi, niin että kaikki varmasti huomaa.

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Lähden lauantaiaamuna Rhodokselle ja voitte vaan kuvitella miten tässä muutama päivä sitten nauratti kun luin että ketjun päähenkilö on myös siellä silloin kuin minäkin. Pakko mennä haastamaan se kännissä sormikoukkuun, niin pääsen lehteen ja twitteriin.......

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Ei kai se raudan nostelu ihmisen älykkyyttä voi heikentää...
Vai voiko? Jostakin se punttien heilutteluun käytettävä aika on otettava. Minä en ole ainakaan lukenut kuin pakolliset kuviot urheilun aloittamisen jälkeen. Sitä ennen istuin vapaa-aikani nenä kiinni kirjoissa. Minä olisin ainakin vähintään vahvasti yleissivistyneempi ja luultavasti myös parempi ajattelija, jos treenaisin vapaa-aikanani aivolihasta muiden lihasten sijaan. Valintojen maailma.

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Jari "Bull" Mentulan kohdalla uutisointi on lähtenyt täysin käsistä. Ilta-Sanomat uutisoi Mentulasta ensikertaa 17.1.2013, tällöin uutinen näytti tältä:

"Mahtuuko lasagne laihduttajan ruokaympyrään? Jutta Gustafsbergin tiimin päävalmentaja Jari "Bull" Mentula antaa palautteen laihduttajan ruokavaliosta.

Jutta ja puolen vuoden superdieetit - ohjelman Raimo ymppää ruokavalioonsa niin terveellisiä herkkuja kuin rasvaisiakin.
- Suolapähkinää, pähkinäsuklaata, punaista maitoa, nakkipiirakkaa, pizzaa lisäjuustolla, listaa Mentula.
Laihduttajan ruokavalioon epäterveellisiä ei voi jättää ollenkaan, jos haluaa saada aikaan tuloksia.
- Tämä on ihan itsensä myrkyttämistä, toteaa Mentula. "

Tämäkään ei ollut oikeastaan uutinen. Pari sitaattia aikaisemmin esitetystä ohjelmasta, ja enemmänkin tuota Jutan ohjelman mainostamista. Vielä tässä vaiheessa "Bull" ei ollut mikään julkkis. Seuraavan kerran "Bullia" siteerattiin 30.1.2013, sitten 6.2.2013. Tämän jälkeen hänet mainittiin parissa uutisessa, kunnes 6.11.2014 Mentulan nimi pääsi ensikertaa Ilta-Sanomien otsikkoon: Jari ”Bull” Mentula pumppasi hirmutulot ja -verot: Kyllähän se tuntuu". Tästä lähti hirmuinen nousukiito kohti Suomen Turhimman Julkkiksen titteliä. Tuosta päivästä alkaen Bull on päässyt IS:n otsikoihin yhteensä 32 kertaa. Tähän mennessä olemme saaneet kuulla "Bullista" eniten aikavälillä 29.6-13.7.2015, huimat kahdeksan kertaa! Tästä voi siis päätellä, että jos Mentula esiintyy otsikoissa maanantaina, niin tiistaina hän pitää välipäivän ja palaa lehtien kansiin keskiviikkoon mennessä. Nythän "Bull" lomailee IS:n mukaan leveästi Kreikassa, joten uutisointiin saattaa tulla jopa parinkin päivän mittainen tauko. Onkin siis aika kerrata mehevimmät otsikot kuukausien varrelta:

Jari "Bull" Mentula paljasti hurjan penkkituloksensa Possessa (21.11.2014)
Jari "Bull" Mentula ei ole tyytyväinen penkkitulokseensa (8.12.2014)
Näin paljon Jari "Bull" Mentula nostaa penkistä (12.3.2015)
Kesäparran kasvattanut Jari "Bull" Mentula kertoo, saako lihaksilla naisia (28.5.2015)
"Bull" Mentula meni kihloihin - "On aika siirtyä seuraavalle tasolle" (20.6.2015)
"Bull" Mentula julkaisi pullistelukuvan - kasvattaako mies kesäpartaa? (25.6.2015)

Sekä tietenkin kaksi tärkeää uutista päivämäärältä 29.6.2015:

”Bull” Mentula HS:ssä: Treenatessa voi turahtaa housuun – ”Jostain se paine karkaa”
Näin 140-kiloinen ”Bull” Mentula matkustaa lentokoneessa – ”Vierustovereille epämukavampaa”

Uutiset on julkaistu 16:04 ja 22:19. Nyt kun Selännekkin on lopettanut, niin jostakin niitä otsikoita pitää kesäisin repiä. Kiitokset asiantuntevalle Ilta-Sanomien toimitukselle, joka pitää huolen siitä, että näin kesäisinkin on laatujournalismia saatavilla, näytti kello sitten viittä yli neljää keskellä päivää taikka puoli yhtätoista illalla.

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Missä tämä suuruus vaikuttaa, kun ei ole vastaan tullut? Siis ihan aidosti, mä luen iltapäivälehtiä ja katson telkkariakin melko kritiikittömästi. En nyt kaikkea paskaa tietenkään katso, mutta kun en ole kaveria missään nähnyt. Mitä mä oon missannut? Seiskan?

Snagari

Jäsen
Missä tämä suuruus vaikuttaa, kun ei ole vastaan tullut? Siis ihan aidosti, mä luen iltapäivälehtiä ja katson telkkariakin melko kritiikittömästi. En nyt kaikkea paskaa tietenkään katso, mutta kun en ole kaveria missään nähnyt. Mitä mä oon missannut? Seiskan?
Ollut molempien iltapäivälehtien nettisivuilla tämän kesän lähestulkoon joka päivä aivan nollatason uutisilla. Ehkä olet missannut internetin.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuota ukkoa kun katsoo, niin väistämättä alkaa miettimään, miten pian saamme lukea uutisen Mentulan äkillisestä poismenosta. Ei tuollainen olomuoto ole enää kaunista.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuota ukkoa kun katsoo, niin väistämättä alkaa miettimään, miten pian saamme lukea uutisen Mentulan äkillisestä poismenosta. Ei tuollainen olomuoto ole enää kaunista.

Perversseintähän tässä oliossa on että se jakelee telkkarissa ohjeita ihmisille miten saada itsensä näyttämään terveeltä ja hyvinvoivalta. Ja tekee tätä päästä varpaisiin asti leikellyn muovisen silikoniyökötyksen kanssa...

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Mentulan nousu julkisuuteen johtuu täysin tästä jo kohta pari vuotta kestäneestä fitnessbuumista, joka on vain kiihtymään päin. Mentulalla kävi kyllä todella hyvä tuuri, kun hän sattui hyväksi onnekseen olemaan siinä jossain Jutan ohjelmassa mörisemässä vihaisesti läskeille. Kun iltapulutkin lopulta heräsivät tähän buumiin niin Mentula oli luultavasti ainoa käytettävissä oleva "asiantuntija", jolla oli jo jonkin verran medianäkyvyyttä. Tästä sitten alkoi tämä loputon kierre.

Kaverillehan toi on median kiinnostus on oikea kultakaivos, kun mediat tyrkyttävät ilmaista mainosta miehen bisneksille lähes joka ikinen päivä. Toisaalta on kyllä niinkin, että kyllähän melkein jokainen meistä olisi valmis jauhaamaan lähes mitä tahansa paskaa lehdille, jos se näkyisi suoraan +merkkisenä tuloksena pankkitilillä.

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Metropolitans
Eikö joku lähipiiristä voisi kohteliaasti sanoa Jarille tuosta kammottavasta spede parrasta jonka on kasvattanut?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Perversseintähän tässä oliossa on että se jakelee telkkarissa ohjeita ihmisille miten saada itsensä näyttämään terveeltä ja hyvinvoivalta. Ja tekee tätä päästä varpaisiin asti leikellyn muovisen silikoniyökötyksen kanssa...
Sitten taas on se puoli, että mitä väliä sillä on, miltä Jutta ja Bull itse näyttävät, jos heidän ohjeensa toimivat. En tätä kohdista sulle sen kummemmin, vaan yleisesti hiukan ihmetyttää, miksi joku Mentula pitää kolata maanrakoon ulkonäkönsä ja duuninsa vuoksi, jos kuitenkin homma toimii sekä omien tavoitteidensa suhteen että noissa telkkuohjelmissakin. Ei se minunkaan esteettiseen makuuni ole kropaltaan, mutta eipä mulla pelkoa ole siltä näyttääkään koskaan, ellei joku radioaktiivinen hämis satu puraisemaan tai ydinlaskeuma sopivassa kulmassa satamaan päälle.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vai voiko? Jostakin se punttien heilutteluun käytettävä aika on otettava. Minä en ole ainakaan lukenut kuin pakolliset kuviot urheilun aloittamisen jälkeen. Sitä ennen istuin vapaa-aikani nenä kiinni kirjoissa. Minä olisin ainakin vähintään vahvasti yleissivistyneempi ja luultavasti myös parempi ajattelija, jos treenaisin vapaa-aikanani aivolihasta muiden lihasten sijaan. Valintojen maailma.
Ei kai tieto itsessään ole älykkyyttä. Ymmärrän kyllä, mitä haet, mutta näkisin asian niin, että perusfiksulle jampalle kyseessä ei ole puhdas nollasummapeli. Ainakin mulla pelkkä pänttääminen ei toimi, vaan luen mieluummin ajatellen ja syventyen silloin kun luen, ja toisaalta treenaamaankin on pakko päästä säännöllisesti. Kroppa vaatii sitä. Tai mieli, aivan sama.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Toki oman alansa ammattilainen, mutta uusi ns pakollinen sporttilööppäri kun Masa on laskussa. Bull on jatkuvasti lehdissä, käteisen määrä lomalla on käsitelty ja hotelliakin voisi kuvailla jopa romanttiseksi. Myöskään Kreikan talouskriisi ei kuulemma näy saarilla millään tavoin. Good stuff.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tutkimusten mukaan liikunta edistää oppimista:

Edu.fi - Liikunta

- Liikunnan on havaittu vaikuttavan myönteisesti erityisesti lasten kognitiiviseen eli tiedolliseen toimintaan kuten muistiin ja toiminnanohjaukseen, kertoo tutkija Heidi Syväoja LIKES-tutkimuskeskuksesta. Toiminnanohjaus tarkoittaa ihmisen kykyä suunnitella, ohjata ja arvioida joustavasti omaa toimintaansa.

Liikunta lisää uusimman tutkimuksen mukaan aivokuoren sähköistä aktiivisuutta juuri niillä alueilla, jotka vastaavat toiminnanohjauksesta. Fyysisesti hyväkuntoisten lasten aivojen aktiivisuus on mitattu suuremmaksi kuin huonokuntoisten lasten. Fyysinen rasitus ennen testiä lisäsi aivokuoren aktiivisuutta.

- Tutkimusten mukaan säännöllinen liikunta kehittää aivojen rakenteita, erityisesti hippokampuksen tilavuutta, joka on oppimisen ja muistin keskus, kertoo Heidi Syväoja. Varsinkin hyvä kestävyyskunto näyttäisi olevan yhteydessä tiedolliseen toimintaan.

Liikunta vahvistaa tuki- ja liikuntaelimiä, vähentää ahdistus- ja masennusoireita, parantaa fyysistä kuntoa ja ehkäisee monia sairauksia. Tutkimuksissa on viitteitä siitä, että liikunta vaikuttaa oppimiseen myös motoristen taitojen kautta. Motorisia taitoja ovat esimerkiksi konttaaminen, käveleminen, hyppääminen ja heittäminen, ja niiden oppiminen kulkee käsi kädessä lapsen tiedollisten taitojen oppimisen kanssa. Huomion arvoisia liikunnan vaikutuksia välittäviä tekijöitä ovat myös sosiaalinen vuorovaikutus, kouluviihtyvyys, itsetunto ja lihavuuden ehkäisy.

The Benefits of Exercise for Studying | Points Sports Health

Before you blow off practice because you need to study for a big exam you might want to keep this in mind. Besides leaving you feeling energized and refreshed, exercise improves attention, speed of processing, and the ability to perform cognitive tasks. There has also been evidence between the connection of exercise and higher mental processes of memory and the ability to juggle different intellectual tasks at the same time.

When you are exercising, you change your blood chemistry and make nutrients more available to the brain. This increase in blood circulation also enhances energy production and waste removal. The hormone epinephrine, stimulated by exercise, increases your awareness and therefore your ability to concentrate.

Voi siis sanoa, että salilla käyvät ja muut urheilua harrastavat, jotka myös opiskelevat, ovat älykkäämpiä kuin ne, jotka eivät harrasta liikuntaa opiskelujen ohella. Ja samahan se on melkein sanoa, että salilla käyvät ovat tutkitusti älykkäämpiä kuin ne jotka eivät käy.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Millä Mentula muuten ajaa? Voisin veikata, että uudenkarhealla Jenkki-pickupilla tyyliin Ford F-150 / GMC Sierra / Dodge Ram. Onhan tämä varmasti täytynyt uutisoida?
Pari viikkoa sitten jossain iltapulussa kerrottiin herran ajelevan Audi A7:lla. Olen ajanut itsekin kyseisellä autolla ja tykkäsin siitä kovin, vaikka se onkin todella matala.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
@Kaiuni Alen @sampio

Asiahan on varmasti kuten toitte esille. Teidän esityksessänne vain oli sellainen oletus, että ehtii tehdä molemmat asiat (sivistyä ja treenata). Monella kokoaikatyössä käyvällä perheellisellä ihmisellä vaan tahtoo jäädä kellon näyttö pieneksi kaiken tekemiseen. Se että reseptorit ovat oikeassa vireystilassa tiedon vastaanottamiseen ei oikein riitä, jos niille ei tarjota sitä tietoa otettavaksi.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
@KiVi Jos ei millään saa järkättyä aikaa treenaamiseen, niin ainahan voi kävellä/juosta/pyöräillä töihin tai edes osan työmatkasta. Ja jos töissä sattuisi löytymään aikaa, niin käy vaikka kävelemässä korttelin ympäri kesken työpäivän. Tätä ei tietenkään voi verrata tunnin salitreeniin, mutta auttaa ainakin opiskelussa ja työnteossa.

Ja onko se 30-60 minuutin juoksulenkki loppujen lopulta niin pitkä aika arkipäivästä, ettei siihen ja älylliseen harjoitteluun jää aikaa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy