Japa Levonen

  • 54 778
  • 199

Goldberg

Jäsen
cherry kirjoitti:
.
Ainoa oikea ratkaisu SM-Liigalta olisi hyllyttää Levonen vähintään loppukaudeksi. Tässä asemassa työskentelevältä henkilöltä on lupa odottaa mallikasta käytöstä kaukalon ulkopuolella. Tuomio rattijuopumuksesta madaltaa myös Levosen auktoriteettia sekä uskottavuutta tuomarin hommassa.

Kerrohan miten tuo kaikki madaltaa auktoriteettiä tai uskottavuutta ?? Tuolla yhtälöllä muutamien pelaajien taidot olisi nolla....meinaan vaan jos rattijuoppus tai huumekäry alentaisi taitoja..Eikö?
Hauska nähdä että suosikkijoukkueeni ( Hifk) "fanit" ovat ottaaneet asiakseen puukottaa Japaa. Hei, ei viititä. Ei me voida. Meillä on kanssa eräs.....Jookosta. Annetaan Japan kärsiä rangaistuksensa kentän ulkopuolella. Minun puolestani voi viheltää. Se on parasta terapiaa.....ihan niinkuin pelaaminen Jerelle. Vitsi meistä tulee sokeita kun kyse on muista kuin omista.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Patrik: näin teemme

cherry kirjoitti:
Ottamatta kantaa Levosen tottumuksiin totean vain, että Saarinen viheltää Mestistä tällä kaudella. Ei loppunut siis ura.
Kas kas. Liigatuomarin ura kuitenkin ainakin katkesi rattijuoppouteen?
 

cherry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko tuotteena.
Goldberg kirjoitti:
Kerrohan miten tuo kaikki madaltaa auktoriteettiä tai uskottavuutta ??
Tuomari toimii asemassa, jossa häneltä odotetaan puolueettomuutta, oikeudenmukaisuutta sekä ennen kaikkea laadittujen sääntöjen noudattamista sekä näiden pohjalta oikeuden jakamista. Myös maalaisjärjen käyttö on sallittua. Samat seikat toimivat sekä siviilielämässä että urheilun maailmassa. Miten tällainen henkilö voisi jatkaa tehtävässään ilman sanktiota? Millaisen kuvan SM-Liiga organisaationa antaisi kohdeyleisölleen eli sponsoreille, medialle ja suurelle yleisölle, jos jättäisi Levosen rankaisematta?
Goldberg kirjoitti:
Tuolla yhtälöllä muutamien pelaajien taidot olisi nolla....meinaan vaan jos rattijuoppus tai huumekäry alentaisi taitoja..Eikö?
Kuten viestini uudelleen lukemalla voinet varmaankin todeta, etten puhunut taidoista sanallakaan.
Goldberg kirjoitti:
Hauska nähdä että suosikkijoukkueeni ( Hifk) "fanit" ovat ottaaneet asiakseen puukottaa Japaa. Hei, ei viititä. Ei me voida. Meillä on kanssa eräs.....Jookosta.
Se, että joukkueella X on ringissään pelaaja, joka on töppäillyt aikaisemmin ja tästä suoraselkäisesti kärsinyt rangaistuksensa, ei poista sitä faktaa, etteikö joukkuetta X seuraavilla olisi oikeutta ottaa kantaa henkilön Y toimiin. Puukottamisesta tuskin on kysymys, ei ainakaan allekirjoittaneella. Pidit siitä tai et niin Levonen joutuu kärsimään rangaistuksensa, ja ymmärtäänee sen itsekin. Toivottavasti sinäkin.
Goldberg kirjoitti:
Annetaan Japan kärsiä rangaistuksensa kentän ulkopuolella. Minun puolestani voi viheltää. Se on parasta terapiaa.....ihan niinkuin pelaaminen Jerelle. Vitsi meistä tulee sokeita kun kyse on muista kuin omista.
Valitettavasti näin ei toimi nykyajan vakavasti otettava osakeyhtiö eikä vastaavassa asemassa toimiva urheiluorganisaatio.
 

Goldberg

Jäsen
cherry kirjoitti:
Tuomari toimii asemassa, jossa häneltä odotetaan puolueettomuutta, oikeudenmukaisuutta sekä ennen kaikkea laadittujen sääntöjen noudattamista sekä näiden pohjalta oikeuden jakamista. Myös maalaisjärjen käyttö on sallittua. Samat seikat toimivat sekä siviilielämässä että urheilun maailmassa. Miten tällainen henkilö voisi jatkaa tehtävässään ilman sanktiota? Millaisen kuvan SM-Liiga organisaationa antaisi kohdeyleisölleen eli sponsoreille, medialle ja suurelle yleisölle, jos jättäisi Levosen rankaisematta?

Kuten viestini uudelleen lukemalla voinet varmaankin todeta, etten puhunut taidoista sanallakaan.

Se, että joukkueella X on ringissään pelaaja, joka on töppäillyt aikaisemmin ja tästä suoraselkäisesti kärsinyt rangaistuksensa, ei poista sitä faktaa, etteikö joukkuetta X seuraavilla olisi oikeutta ottaa kantaa henkilön Y toimiin. Puukottamisesta tuskin on kysymys, ei ainakaan allekirjoittaneella. Pidit siitä tai et niin Levonen joutuu kärsimään rangaistuksensa, ja ymmärtäänee sen itsekin. Toivottavasti sinäkin.

Valitettavasti näin ei toimi nykyajan vakavasti otettava osakeyhtiö eikä vastaavassa asemassa toimiva urheiluorganisaatio.



Olet muutamassa asiassa ihan oikeassa...mutta mutta...takerrun pariin seikkaan..siihen millaisen kuvan liiga antaa ja siihen tuomarin sisäisten sääntöjen noudattamiseen. Ei kai Liiga ja Tuomariyhteisö voi oikein rangaista mistään, kun onhan tänä talvena jo jäällä sattunut asioita mistä olisi pitänyt tuomita jos olisi halunnut antaa jonkinlaisen määrätietoisen kuvan kohderyhmilleen ( Lue: tapaus Shedden, Nickersson jne). Tosin ne ovat pelin sisäisiä asioita mitkä näkyvät ulos. Ja siinä on maalaisjärki kyllä suljettu pois. Eli tarkoitatko, että liiga ja sen seurat ovat mielivaltaisia organisaatioita? Sillä tuolla sepityksellä sen kuvan saa .
Ja sitten eikö pelaajatkin ole sitoutuneita sisäisiin sääntöihin? Tuskin pelaajia suljetaan pelaamasta jos he saa vastaavan tuomion? Siispä lyhyesti: Miksi rangaista nyt kun ei ole ennenkään rangaistu? Vai onko nyt vain Levosen persoona sellainen mistä pitäisi rangaista?
Ja kun sanoit ettei vakavasti otettava osakeyhtiö tai vastaavassa asemassa oleva urheiluorganisaatio toimi niin....totean vain että lyhyt on sinunkin muisti. Ja tästä jos haluat lisää väitellä niin se sitten yv:nä.
 

scholl

Jäsen
Joukka kirjoitti:
Sakkomäärä ilman törkeitä liikenteenvaarantamisia on 3kpl/vuosi tai 4kpl/2 vuotta. Ja viime vuoden maaliskuussa voimaan tulleen lain mukaan malli on todellakin "pulinat pois". Viime syyskuulla tuli kutsu laitokselle, neljä sakkoa kahteen vuoteen, kortti kuukauden pois siitä päivästä lukien, vaikka tarvitsen korttia ammatissani.

Itse tiedän samanlaisen tilanteen viime syksyltä. Viimeisestä sakosta taisi olla kaiken lisäksi lähes vuosi aikaa, mutta syksyllä poliisi ilmeisesti tehoetsi omat tiedostonsa ja otti sitten rytäkällä ihmisiltä kortteja pois.
Joukka kirjoitti:
Eli laki kiristyi ja huomioitavaa on myös se, että nyt jos "uusii" kortittomuutensa, on aika automaattisesti 1,5 kertainen.

Miten tuo menee eli tuo lusittu kk puhdistaa koko tilin vai lasketaanko ne edelliset sakot edelleen 4kpl/2v kiintiöön mukaan? Eli jos otat seuraavan sakon niin onko se sinulle ensimmäinen vai katsotaanko taas onko sinulla 4kpl 2 vuoden aikana?

"nimim. 1 ylinopeussakko 2 vuodessa"
 

cherry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko tuotteena.
Goldberg kirjoitti:
Ei kai Liiga ja Tuomariyhteisö voi oikein rangaista mistään, kun onhan tänä talvena jo jäällä sattunut asioita mistä olisi pitänyt tuomita jos olisi halunnut antaa jonkinlaisen määrätietoisen kuvan kohderyhmilleen ( Lue: tapaus Shedden, Nickersson jne). Tosin ne ovat pelin sisäisiä asioita mitkä näkyvät ulos. Ja siinä on maalaisjärki kyllä suljettu pois.
Itsehän jo tässä vastaat omaan pohdintaasi. Ne ovat pelin sisäisiä asioita. Olivat ne linjassa tai eivät, ne ovat Muukkosen päätöksiä. Eivät pelin ulkopuolella tapahtuvia tuomarin moraalikäsityksen vastaisia asioita.
Eli tarkoitatko, että liiga ja sen seurat ovat mielivaltaisia organisaatioita? Sillä tuolla sepityksellä sen kuvan saa .
En tarkoita. Tarkenna, mistä sait käsityksen, että olisin tätä mieltä?
Ja sitten eikö pelaajatkin ole sitoutuneita sisäisiin sääntöihin?
Tietenkin. Nyt ei ole kuitenkaan kyse pelaajista, kuten ketjun otsikostakin sen voi tarkkasilmäisimmät huomata.
Tuskin pelaajia suljetaan pelaamasta jos he saa vastaavan tuomion?
Epärelevanttia. Kts. vastaus yllä.
Miksi rangaista nyt kun ei ole ennenkään rangaistu?
Vai jätettiinkö Saarinen rankaisematta, koska mies lupautui ammattiauttajalle ja vetäytyi itse tehtävästään? Ja vaikka varsinaista ennakkotapausta ei olekaan, on rangaistus silti paikallaan. Selvitys tähän edellisessä viestissäni. Itseasiassahan Levonen kärsii rangaistustaan jo parhaillaan.
Vai onko nyt vain Levosen persoona sellainen mistä pitäisi rangaista?
Kuka persoonasta on puhunut? Tuomarista on kyse ja tämän asemasta johtuvista odotuksista sekä käsityksistä.
Ja kun sanoit ettei vakavasti otettava osakeyhtiö tai vastaavassa asemassa oleva urheiluorganisaatio toimi niin....totean vain että lyhyt on sinunkin muisti. Ja tästä jos haluat lisää väitellä niin se sitten yv:nä.
Voit toki lyhyesti vihjata sanalla tai kahdella, missä kohtaa muistini pätkii. Tuskin tarvitsee enää edes rautalangasta vääntää, että tuomarit ja pelaajat painivat eri sarjoissa.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
scholl kirjoitti:
Miten tuo menee eli tuo lusittu kk puhdistaa koko tilin vai lasketaanko ne edelliset sakot edelleen 4kpl/2v kiintiöön mukaan? Eli jos otat seuraavan sakon niin onko se sinulle ensimmäinen vai katsotaanko taas onko sinulla 4kpl 2 vuoden aikana?

"nimim. 1 ylinopeussakko 2 vuodessa"

Tuo lusittu kk nollasi sakkotilin ja seuraava sakko on se sakko numero yksi.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Siellähän se Japa oli sitten jo tänään puhaltanut C-junnujen pelin Ässät-lukko. Toivottavasti (ja kai oletettavasti) palaa myös liigaan melkoisen pian.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
korkki kirjoitti:
Siellähän se Japa oli sitten jo tänään puhaltanut C-junnujen pelin Ässät-lukko. Toivottavasti (ja kai oletettavasti) palaa myös liigaan melkoisen pian.

Niinhan se oli, itse taman myos kavin toteamassa. Aika pahasti Japa oli yleison hampaissa, katsomosta loytyi monta kovaaanista (raumalaista?), jotka jaksoivat purnata jokaisesta Levosen vihellyksesta. Piti se rattijuopumuskin tietty ottaa esille, tosin taisi olla porukalla mukavasti huumoria mukana...

Kylla Japan paluu liigaan olisi hyva juttu kaikille.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Teksti-TV:n mukaan Japa palaa vihellyshommiin. Liigan olympiatauon aikana hän viheltää Mestistä.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Espoon Siniset kirjoitti:
Teksti-TV:n mukaan Japa palaa vihellyshommiin. Liigan olympiatauon aikana hän viheltää Mestistä.

Mestis ois ihan sopiva paikka Levoselle. LänsiAuto Areenalla ei tarvi Japan enää ikinä tulla. Miten on joskus valittu liigan parhaaksi tuomariksi? Tällä kaudella ainaki mitä minä olen nähnyt niin on ollyt sysipaska.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Lauri kirjoitti:
Mestis ois ihan sopiva paikka Levoselle. LänsiAuto Areenalla ei tarvi Japan enää ikinä tulla. Miten on joskus valittu liigan parhaaksi tuomariksi? Tällä kaudella ainaki mitä minä olen nähnyt niin on ollyt sysipaska.

Sm-liigan pelaajat ovat vailla ymmärrystä jääkiekon suhteen. Ovat valinneet Levosen liigan parhaaksi tuomariksi, Laurilta kysymättä ;)
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Olkku kirjoitti:
Sm-liigan pelaajat ovat vailla ymmärrystä jääkiekon suhteen. Ovat valinneet Levosen liigan parhaaksi tuomariksi, Laurilta kysymättä ;)

Niin on ikävä kyllä päässyt käymään :)
No jos vakavissaan ollaan niin onko sun mielestä Jari Levonen hyvä tuomari? On kyllä kaveri pahasti pudottanu tasoaan.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Lauri kirjoitti:
Niin on ikävä kyllä päässyt käymään :)
No jos vakavissaan ollaan niin onko sun mielestä Jari Levonen hyvä tuomari? On kyllä kaveri pahasti pudottanu tasoaan.

Itseasiassa. Ei tälläkaudella ole vakuuttanut. Syytä en tiedä, enkä ala arvailemaan siviiliasioihin. Kuitenkin on kauttarantain kuulunut, että Japa ei ole ollut entisensä.
 

hannie

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Olkku kirjoitti:
Itseasiassa. Ei tälläkaudella ole vakuuttanut. Syytä en tiedä, enkä ala arvailemaan siviiliasioihin. Kuitenkin on kauttarantain kuulunut, että Japa ei ole ollut entisensä.

Antakaa äijän ottaa vähän happea ja törkeää vajota toisen yksityisasioihin. Vaikka en miestä tunne niin olen kuullut että yksityiselämässä pyhkii hyvin. Hänellä on mukavat lapset ja käsipuolessa kaunis ymmärtäväinen naisystävä.
Keskitytään arvioimaan mieluummin niitä tuomarointitaitoja. Ei Japalla ole paras kausi menossa, mutta on tapahtunut asioita ja paineet varmasti suuret. Annetaan miehelle vähän aikaa ladata akkunsa, uskon että Japa palaa vielä omalle tasolleen.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
hannie kirjoitti:
Antakaa äijän ottaa vähän happea ja törkeää vajota toisen yksityisasioihin.

Mikäli nyt oikein osaan lukea, omakirjoittamaani tekstiä, kirjoitin nimenomaan, että. "Syytä en tiedä, enkä ala arvailemaan siviiliasioihin". Joten voisitko valaista, mitä törkeää olen vajonnut kirjoittamaan? Ja kyllä itse pidän "Japaa" liigan parhaana tuomarina.
 

lisamarie

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ja SAIPA
japa liigan paras

Kommentoin nyt ekaa kertaa tätä asiaa joten suoraan asiaan.
EI SM-Liiga mun mielestä ole Suomen korkein ja ylin valta joten itse en ymmärrä miksi J. Levonen hyllytettiin vapaa-ajalla tapahtuneesta rikkeestä! Se ei mene jakkoon vaikka mikä olisi. Asia olisi ollut eri jos kyseinen tapahtuma olisi tapahtunut toisella paikkakunnalla pelin jälkeenn koska silloin asia olisi liittynyt työhön mutta nyt tapahtumapaikka oli Pori ja vapaa-aika. Tottakai hyväksyn sen että joutuu vastuuseen rattijuoppoudesta alle prommillen määrän,mutta mitä helevattua sillä on tekemistä tuomaroinnin kanssa?! Ei mitään.
Voisin itse asiassa kysyä teiltä näin:
Jos omalla ajallan tyäajan ulkopuolella kärähdät rattijuoppoudesta niin saatko silloin potkut, väliaikaisen siirron tms? Et todellakaan! Enkä saa miekään koska vapaa-aika on mun aikaa eikä muiten.
Mutta onnex Japa saa alkaa taasen tuomita ja on MM-kisoissa tuomarina ja hänet siellä näen. Mutta se on harmi ettei Porissa hänen hyvvää työskentelyä näe!
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
lisamarie kirjoitti:
Kommentoin nyt ekaa kertaa tätä asiaa joten suoraan asiaan.
EI SM-Liiga mun mielestä ole Suomen korkein ja ylin valta joten itse en ymmärrä miksi J. Levonen hyllytettiin vapaa-ajalla tapahtuneesta rikkeestä! Se ei mene jakkoon vaikka mikä olisi. Asia olisi ollut eri jos kyseinen tapahtuma olisi tapahtunut toisella paikkakunnalla pelin jälkeenn koska silloin asia olisi liittynyt työhön mutta nyt tapahtumapaikka oli Pori ja vapaa-aika. Tottakai hyväksyn sen että joutuu vastuuseen rattijuoppoudesta alle prommillen määrän,mutta mitä helevattua sillä on tekemistä tuomaroinnin kanssa?! Ei mitään.
Voisin itse asiassa kysyä teiltä näin:
Jos omalla ajallan tyäajan ulkopuolella kärähdät rattijuoppoudesta niin saatko silloin potkut, väliaikaisen siirron tms? Et todellakaan! Enkä saa miekään koska vapaa-aika on mun aikaa eikä muiten.
Mutta onnex Japa saa alkaa taasen tuomita ja on MM-kisoissa tuomarina ja hänet siellä näen. Mutta se on harmi ettei Porissa hänen hyvvää työskentelyä näe!

Kai se on Liigalta vakio toimenpide hyllyttää, jos ratista kärähtää. Ei meikäläistä haittaa vaikka Japa hetken olisikin huililla, saapahan miettiä että otanko ja ajan toistekin. Rattijuoppouden osalta saisi olla valtakunnalisesti nollatoleranssi.

Kannattaa muuten jättää noi teinix äxxät pois.
 

koohela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän kaksipiippuinen juttu tämä japan kärähdyksestä seurannut panna, itseäni ainakin vituttaisi ja katsoisin sen epäoikeudenmukaiseksi jos duunista pistettäisiin pakkolomalle rattijuoppoomisen takia (toki dumarointi ei varmaan ole japan ainoa duuni[?]). Täytyy kyllä todeta vielä tähän että on japan viheltämisen taso laskenut vrt. pariin viime kauteen, en ole itse nähnyt kuin 2 hänen viheltämäänsä peliä mutta kaikki sitä puhuvat joten ei kaikki varmaan ole väärässäkään.
 

hannie

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
koohela kirjoitti:
Vähän kaksipiippuinen juttu tämä japan kärähdyksestä seurannut panna, itseäni ainakin vituttaisi ja katsoisin sen epäoikeudenmukaiseksi jos duunista pistettäisiin pakkolomalle rattijuoppoomisen takia (toki dumarointi ei varmaan ole japan ainoa duuni[?]). Täytyy kyllä todeta vielä tähän että on japan viheltämisen taso laskenut vrt. pariin viime kauteen, en ole itse nähnyt kuin 2 hänen viheltämäänsä peliä mutta kaikki sitä puhuvat joten ei kaikki varmaan ole väärässäkään.

Itse olen palstalle kirjoittanut japan puolesta, mutta otan sanani takaisin. Miehellä näyttää olevan kaikki hyvin Tai olisi jos ei tuon viinan kanssa pelaisi. Viina on vienyt monta suurta miestä, harmi että on viemässä levostakin.
Kyllä taso laskee kun viina ottaa miehen hallintaan. Kunpa äijä ymmärtäisi ajoissa...
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
lisamarie kirjoitti:
Kommentoin nyt ekaa kertaa tätä asiaa joten suoraan asiaan.
EI SM-Liiga mun mielestä ole Suomen korkein ja ylin valta joten itse en ymmärrä miksi J. Levonen hyllytettiin vapaa-ajalla tapahtuneesta rikkeestä! Se ei mene jakkoon vaikka mikä olisi.


Rattijuoppous on Suomen lain mukaan rikos. Minä en ainakaan sietäisi työpaikallani rikollisia. Mielestäni kaikki rattijuopot tulisi ampua.
 

Tuamas

Jäsen
huihai kirjoitti:
Rattijuoppous on Suomen lain mukaan rikos. Minä en ainakaan sietäisi työpaikallani rikollisia. Mielestäni kaikki rattijuopot tulisi ampua.

- Eli jos otat yhden ison, lähdet ajamaan kohti kotia ja Poliisit pysäyttävät, puhallat 0,51 -> sinut pitäisi ampua?
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
huihai kirjoitti:
Rattijuoppous on Suomen lain mukaan rikos. Minä en ainakaan sietäisi työpaikallani rikollisia. Mielestäni kaikki rattijuopot tulisi ampua.

Oletko harkinnut diktaattorin uraa? Voisit hyvinkin sopia jonkin ydinasevaltion päämieheksi tuolla jossain lähellä idässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös