Janos Valmunen

  • 13 952
  • 42

Oletko ikinä kuullut Janos Valmusesta?

  • Kyllä, olen kuunnellut paljon hänen musiikkiaan.

    Ääniä: 15 7,7%
  • Olen kuullut jonkun/joitakin biisejä.

    Ääniä: 59 30,1%
  • Olen kuullut nimen...

    Ääniä: 20 10,2%
  • En ole ikinä kuullutkaan!

    Ääniä: 102 52,0%

  • Äänestäjiä
    196

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Viestin lähetti Janos
Mitä??? Oletko nähnyt Janoksen livenä?? Missä ja milloin? Millanen jätkä oli?
Joo, patu oli soittamassa pienen kotikaupunkini pienessä pubissa, vuosi oli ehkä 91?
Eipä tuo itsestään suurta meteliä pitänyt.
Akustisena muistaakseni keikan heitti.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Juuri soitettiin Uudenkaupungin poliisista ja sanottiin että pitää ottaa yhteyttä Janoksen (avo)vaimo Liisa Pietilään fanisivujen takia. Ei oo läppä... :(
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Voi härreguud mitä matskua. Tulee samanlainen myötänolouden ja hyväksikäytön tunne kuin Sepi Kumpulaisen tuotantoa kuunnellessa. Tällaisten juttujen väsääminen kaikelle kansalle on suunnilleen yhtä hauskaa kuin koota jääkiekkojoukkue sokeista tai muuten vammaisista.

R.I.P
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
___

antoiko Liisa-täti kannustusta vai piiskaa?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Viime päivinä olen saanut tutustua edesmenneeseen tulkitsijapersoonaan. Tuo Ihmettelyketjussa esiin nostettu haastattelu oli myös.. mielenkiintoinen. Eikö hänen kuolemastaan tosiaankaan löydy muuta tietoa kuin että "löytyi kuolleena moottoripyöränsä päältä"?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kyllähän tämä Janos Valmunen on pakko laskea eräänlaiseksi kulttihenkilöksi, koska hän pomppaa esille tasaisin väliajoin jossakin yhteydessä ja häntä ympäröi salamyhkäisyyden verho.

Harvemmin yli 20 vuotta sitten tehdyllä yksittäisellä hitillä noustaan keskustelunaiheeksi missään yhteydessä.


Hämmentävää. Todella hämmentävää.
 
Viimeksi muokattu:

RDivis

Jäsen
Hah, itse olen törmännyt tähän jamppaan, kun eksyin kaveriporukan mukana Ari Koivusen soolokeikalle (kyllä, luitte oikein). Arin settiin kuului ainakin tuolloin Valmusen Bussipysäkillä. Hirveää diipadaapaa nuo sanat ovat, oli esittäjä kuka tahansa
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harmittaa perkeleesti, että olen hukannut itsetehdyn Janos Valmusen Parhaat -kokoelmalevyn, jossa about kaikki kovat biisti oli, myös myöhempää tuotantoa. Muistelen kaiholla, että sitä kuunnellessa meni suorastaan kylmät väreet, Bussipysäkillä oli vasta alkusoittoa. Muistelisin että ainakin Hei pikku tyttö oli varsin kova kappale.
 

heskey #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, NyR 95-99
Luettuani otsikosta nimen Janos Valmunen, koin velvollisuudeksi lukea koko ketjun läpi. Aijai. Legendaarista paskalistakamaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onhan Valmusen tuotanto huonoa, MUTTA tämä on juuri sellaista huonoutta joka on sympaattisella tavalla hauskaa. Oikeasti hirvittävä paska on sellaista mitä ei kykene edes kuuntelemaan vitsillä. Valmusta pystyy, joten rispektiä. Suomalainen musiikkitaivas olisi tietyllä tapaa köyhempää ilman Janos Valmusen omintakeista panosta.
 

Vercetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Kaveriporukan kesken Janos on noussut nyt viimeisen vuoden aikana todelliseksi legendaksi, kun joku tuon Bussipysäkillä-biisin jostain ilmeisesti sattumalta löysi. Tähän päälle tietenkin tutustuminen Janoksen muuhunkin tuotantoon sekä elämänvaiheisiin, jonka jälkeen liittyminen facebookissa olevaan fan clubiin oli enää vain itseään odotuttanut luonnollinen siirtymä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Legenda. Jo ihan puhtaasti sen taustatarinansa ansiosta, mikä meni siis siten että Radio Cityssä päätettiin kokeilla saadaanko Bussipysäkillä-kappaleen kaltaisesta kammotuksesta hitti soittamalla ko. kappaletta vähintään joka toinen tunti. No, kyllähän siitä saatiin hitti.

Eikä se Bussipysäkillä ole läpeensä huono biisi, koska siinä on mukavasti camp-efektiä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Legenda. Jo ihan puhtaasti sen taustatarinansa ansiosta, mikä meni siis siten että Radio Cityssä päätettiin kokeilla saadaanko Bussipysäkillä-kappaleen kaltaisesta kammotuksesta hitti soittamalla ko. kappaletta vähintään joka toinen tunti. No, kyllähän siitä saatiin hitti.
Taisi muuten olla reilusti ennen Radio Cityn nostatusta, kun tuo nousi "hitiksi". Kiva kuitenkin, että tuota joku vielä muistelee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harmittaa perkeleesti, että olen hukannut itsetehdyn Janos Valmusen Parhaat -kokoelmalevyn, jossa about kaikki kovat biisit oli, myös myöhempää tuotantoa. Muistelen kaiholla, että sitä kuunnellessa meni suorastaan kylmät väreet, Bussipysäkillä oli vasta alkusoittoa. Muistelisin että ainakin Hei pikku tyttö oli varsin kova kappale.
Näköjään kuudessa vuodessa kehitys kehittyy ja kyseinen kappale löytyy videopalvelu Youtubesta:Janos Valmunen - Hei Pikku Tyttö - YouTube
Pidän tätä ehkäpä internetsin suurimpana saavutuksena. En kuunnellut kappaletta vielä, säästän sopivan herkkään juhannushetkeen.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kyllä tuota aikanaan kuunneltiin paljon. Oli se biisi millä porukka saatiin takuulla ulos kämpiltä kun oli tarkoitus lähteä baariin. Kuullostaa siltä kun sikaa tapettaisiin.

Edit: tässä Bussipysäkillä Ari Koivusen laulamana ja tämähän ei poista sitä seikkaa että itse kappale on silkkaa paskaa mutta tässä ei sentään tee mieli laittaa tikareita korviin:

Bussipysäkillä - Ari Koivunen & Luca Gargano Duo @ Kotka 28.1.2011 - YouTube
 
Viimeksi muokattu:

Al Dente

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Jokipojat, HIFK
Kyllä tuota aikanaan kuunneltiin paljon. Oli se biisi millä porukka saatiin takuulla ulos kämpiltä kun oli tarkoitus lähteä baariin. Kuullostaa siltä kun sikaa tapettaisiin.

Heh, samaan tarkoitukseen käytettiin tuota itsekin... Vihattujen levyjen peruskamaa. Tuli joskus ostettua tuo tuotos c-kasettina markalla Anttilan poistolaarista. Tallessa lienee vieläkin. Pitääkin laittaa joku päivä soimaan ja kokeilla jos tulee viboja.

Toinen tuon ajan kulttibiisi oli Alpo Myllerin Enon Diskoon: Alpo Myller - Enon disco - YouTube

Kerran onnistuttiin puhumaan erään soittojuomalan DJ soittamaan tuo biisi ja porukkahan lattialla meni ihan kybällä mukana.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Toinen tuon ajan kulttibiisi oli Alpo Myllerin Enon Diskoon: Alpo Myller - Enon disco - YouTube

Kerran onnistuttiin puhumaan erään soittojuomalan DJ soittamaan tuo biisi ja porukkahan lattialla meni ihan kybällä mukana.
Airaksisen Mattikin on joillain keikoillaan tätä soittanut. Yleisö vissiin ollut vähän pähkinöinä kun ysäritamppauksen keskellä alkaa soimaan tämä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös