Janne Pesonen loppukauden diilillä HIFK:n

• 203 798
  • 515

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:ta on todella vaikea voittaa missään olosuhteissa (eteenkään paras7 sarjassa) jos herrat Riksman, Pesonen, Granlund, Peltonen ja Kuhta ovat jotakuinkin 100% iskussa samalla kertaa.
Samaa mieltä, tosin pakko lisätä listaan vielä Somervuori, Wirtanen ja varauksin Hirso. Neljän parhaan sakkiinkin voidaan päästä vielä materiaaliedulla, mutta viimeistään Jokereita, Kalpaa, Pelicansia ja Ässiä vastaan tulee kyllä pleijareissa kylmää kyytiä tälläkin rosterilla mikäli pelisysteemiä ei saada iskostettua joukkueen selkärankaan pleijareihin mennessä. Tähtipelaajamme kyllä tekevät maaleja ilman pelisysteemiäkin, mutta puuttuvasta tai vajaasta systeemistä kärsivät ne 3-4 -ketjut jotka todella usein kevään pelejä ratkovat. Meillä on joukkueessa kaksi liigan parasta pelaajaa (Peltonen, Granlund) ja kolmanneksi on potentiaalia Pesosella. Maalintekokilpailussa ei kuitenkaan pärjätä pleijareissa, se on jo nähty, joten eritoten alempien kenttien systeemit täytyy pistää kuntoon ennen pitkää jotta vastustaja saadaan pidettyä siinä 0-2 maalin haarukassa.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen tämä ilmalanihmeiden filmausdissaus. Kaikki Pesosen matsit katsottuna ei Pesonen ole filmannut vielä kertaakaan. Joitain satunaisia Jokereiden pelejä katsottuna kovajätkä Väänänen on jurkannut jo pari kertaa (edelliset HIFK- ja Ässät-pelit, HIFK-pelissä kunnon kristiinaronaldot) ja J. Ruudun levytyksistä en viitsi edes mainita.

Okei. Itse peliin. Tukkoista on alussa ollut, mutta tosiasiassa Pesosen kaltaiset pelaajatyypit tulevat sieltä lopulta. Ihan varmasti tämä kaveri on keväällä isossa osassa mm. Miken ja Villen kanssa. Ei mitään hätää. Mä puolustan Pesosta kevääseen asti kävi miten kävi, kuten Haatjan kohdalla viime kaudella. Tiettyjen kavereiden asenne ja taidot ynnättynä voi olla huoletta tulevaisuuden suhteen.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mielenkiintoinen tämä ilmalanihmeiden filmausdissaus.
Tätä kyllä ihmettelen minäkin. Missä tätä dissausta on tapahtunut? Eihän kukaan ole voinut Pesosta filmaamisesta dissata HIFK-aikanaan, kun kaveria ei ole yksinkertaisesti edes kentältä erottanut? Kerran huomasin Pesosen kentällä taannoin ja naureskelin että "Kukakohan tuolla leikkii taklaavansa ja kaatuu itse". Pesonenhan se.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran huomasin Pesosen kentällä taannoin ja naureskelin että "Kukakohan tuolla leikkii taklaavansa ja kaatuu itse". Pesonenhan se.

Niin se maailma pyörii ;). Mielenkiintoisena tilastollisena seikkana: Kohta tämä pohjoisen kasvatti on ottanut pisteissä kiinni mm. Jokereiden pelilliseksi johtajaksi hankitun super-Ilarin, jonka onnistuminen ei ole kovinkaan hääppöistä ollut Kekäläisen muukalaislegioonassa. Ihan vaan hymyilytti tämä seikka, kun ottelujakin tähän edellä mainittuun on n. puolet vähemmän. Toki eri asia on se hymyilyttääkö minua HIFK:n sarjasijoitus suhteessa junan tuomiin.

edit. Mitä sä antaisit Gags arvosanaksi tuolle Vantaan Kristiinan suoritukselle edellisessä HIFK-pelissä? Tää menee kyllä liikaa off-topikin puolelle, joten ei tarvii vastata. Modet voi antaa kuukauden kieltoja.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Niin se maailma pyörii ;). Mielenkiintoisena tilastollisena seikkana: Kohta tämä pohjoisen kasvatti on ottanut pisteissä kiinni mm. Jokereiden pelilliseksi johtajaksi hankitun super-Ilarin, jonka onnistuminen ei ole kovinkaan hääppöistä ollut Kekäläisen muukalaislegioonassa. Ihan vaan hymyilytti tämä seikka, kun ottelujakin tähän edellä mainittuun on n. puolet vähemmän. Toki eri asia on se hymyilyttääkö minua HIFK:n sarjasijoitus suhteessa junan tuomiin.
Mitä tekemistä tällä on Pesosen kaatuilun tai filmausdissausten kanssa? Miksi vaihdat puheenaihetta?

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tekemistä tällä on Pesosen kaatuilun tai filmausdissausten kanssa? Miksi vaihdat puheenaihetta?

Niin, mä puhuin Pesosesta ja nostin esiin mielenkiintoisen tilastollisen seikan. Se ei liittynyt Ossin hyppyihin mitenkään, vaan Janne Pesoseen ja hänen tehoihin tähän asti ja suhteessa dynastian johtopelaajan vastaaviin. Sama liiga, helppo arviointikohde you know. Jos verrokkijoukkueen pelaaja pelaa Euroopan upeinta kiekkoa esittävässä joukueessa, on myös mielekästä tehdä tällaisia vertailuja. Aiemmassa viestissä jo muokkasin tekstiä hiukan moden pelossa. Suuressa pelossa.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kerro nyt missä Pesosta on filmaajaksi haukuttu HIFK-aikanaan. Käsittääkseni sinä tässä nyt kuitenkin otit puheeksi Pesosen nimenomaan HIFK-pelaajana?

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerro nyt missä Pesosta on filmaajaksi haukuttu HIFK-aikanaan. Käsittääkseni sinä tässä nyt kuitenkin otit puheeksi Pesosen nimenomaan HIFK-pelaajana?

En alunperin niin väittänytkään. Tosin ilmalasta luonnehdittiin sopimuksen varmistuttua Pesosta mm. sukeltajamestariksi. Pesosta kuitenkin on luonnehdittu sieltä ilmalan puolesta voimakkaasti filmaavaksi pelaajaksi ja tämä filmaaminen ei siten kaiken loogisen ajattelun mukaan sovi ilmalan arvoihin. Arvot kuitenkin kärsivät tuplastandardeista, kun ne vaan syynätään reaalimaailmassa huolella. Sen enempää en toki ala asiasta vänkäämään, koska olen tuonut omat pointtini esille, enkä niitä raukkamaisesti lähde enää syynämään.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
No minä ainakin voin tässä sanoa, että Pesonen ei ole kaatuillut ja filmannut läheskään yhtä paljon HIFK-aikanaan kuin Kärpät-aikanaan. Samoin toistan saman jonka totesin aiemmin, hän ei ole myöskään ollut yhtä näkyvässä roolissa HIFKssa; kuin aikanaan Kärpissä. Mitäs näistä faktoista vänkäämään ja provosoitumaan, vai mitä?

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Vielä saadaan paljon iloa Pessistä.

Pikkuhiljaa alkaa mies löytämään pelituntuman ja peli alkaa kulkea. Olen aivan varma että Pessi tuo meille vielä paljon iloa ja ennen kaikkea maaleja. Toissijaista ovat nämä kaatuilu/filmailujutskat. Hienoa kun meillä on oma tuottava ja työteliäs "poroosasto". IFK on suvaitsevainen ja sivistynyt seura. Landeltakin tulleet ovat löytäneet Nordikselta himan:))

Pesonen ei ole kaatuillut ja filmannut läheskään yhtä paljon HIFK-aikanaan kuin Kärpät-aikanaan. Samoin toistan saman jonka totesin aiemmin, hän ei ole myöskään ollut yhtä näkyvässä roolissa HIFKssa; kuin aikanaan Kärpissä. Mitäs näistä faktoista vänkäämään ja provosoitumaan, vai mitä?

Jotenkin uskon että narrileiri alkaa kutsumaan Pesosta taas filmaajaksi, kun hän alkaa tehtailemaan enemmän ja nimenomaan ratkaisevia maaleja. Näinhän se oli aikanaan kun kaveri pelasi Kärpissä. Shedden taisi ekana alkaa kutsua ja sen jälkeen kaverin ei tarvinnut kuin luistella kentällä, niin sekin taisi olla jo filmaamista. Pesosta ei taidettu filmaajaksi kutsua ennen kuin sattui kilpailemaan pistepörssin voitosta Ville Leinon kanssa. Mielestäni kaveri on aina ollut erittäin yritteliäs eikä pelkää kontakteja, mutta ilmeisesti ei oo sitten voimaa tarpeeksi, joten on sitten katollaan välillä, mutta en näe asiassa mitään pahaa.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jotenkin uskon että narrileiri alkaa kutsumaan Pesosta taas filmaajaksi, kun hän alkaa tehtailemaan enemmän ja nimenomaan ratkaisevia maaleja.
Itse en usko minkäänlaiseen korrelaatioon kaatuilun ja pisteidenteon välillä. Vastakkaisena esimerkkinä vaikkapa Ville Leino, joka Jokereissa kaatuiluaan vähennettyä teki pisteitä huimasti aiempaa enemmän ja kehittyi NHL-pelaajaksi. Toki voi olla mahdollista että Pesonen tarvitsee kaatuilua pisteiden tekemisen tueksi, itse en vaan siihen usko. Mutta jos rupeaa kaatuilemaan samaan tahtiin kuin kärppäaikanaan, kutsun taatusti kaatuilijaksi, tekee sitten pisteitä vai ei.

Itse en usko minkäänlaiseen korrelaatioon kaatuilun ja pisteidenteon välillä. Vastakkaisena esimerkkinä vaikkapa Ville Leino, joka Jokereissa kaatuiluaan vähennettyä teki pisteitä huimasti aiempaa enemmän ja kehittyi NHL-pelaajaksi. Toki voi olla mahdollista että Pesonen tarvitsee kaatuilua pisteiden tekemisen tueksi, itse en vaan siihen usko. Mutta jos rupeaa kaatuilemaan samaan tahtiin kuin kärppäaikanaan, kutsun taatusti kaatuilijaksi, tekee sitten pisteitä vai ei.

Joo en itsekään usko tuollaiseen korrelaatioon, mutta ihmiset kateudessaan/vihamielisyydessään leimaavat välillä toisia negatiivisessa valossa, niinkuin tässä kyseisessä Pesosen tapauksessa on tapahtunut.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Joo en itsekään usko tuollaiseen korrelaatioon, mutta ihmiset kateudessaan/vihamielisyydessään leimaavat välillä toisia negatiivisessa valossa, niinkuin tässä kyseisessä Pesosen tapauksessa on tapahtunut.
Ai oletko sitä mieltä että Pesonen on kaatuillut HIFKn riveissä ihan yhtä paljon kuin kärppäaikanaan?

Sinä oletit kysymättä, minä kysyin. Mutta sentään sinusta oli vastaajaksi, josta propsit. Eiköhän tämä ollut sitten tässä.

Pointtini on "mutta ihmiset kateudessaan/vihamielisyydessään leimaavat välillä toisia negatiivisessa valossa," kuten aikaisemmassa viestissäni sanoin. Ja uskon/tiedän että näin tulee käymään mikäli Pesonen alkaa paujkuttamaan pisteitä, varsinkin narreja vastaan. Ei tarvi kuin yksi kampitus, niin heti ollaan itkemässä kun filmataan.

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pointtini on "mutta ihmiset kateudessaan/vihamielisyydessään leimaavat välillä toisia negatiivisessa valossa," kuten aikaisemmassa viestissäni sanoin.

Janne Pesosta pidettiin aika yleisesti kovana filmaajana jo ennen miehen todellista läpimurtoa liigan eliittiin, joten ei tuon kateuden ainakaan pitäisi olla se syy.

Stigu

Jäsen
Ja uskon/tiedän että näin tulee käymään mikäli Pesonen alkaa paujkuttamaan pisteitä, varsinkin narreja vastaan. Ei tarvi kuin yksi kampitus, niin heti ollaan itkemässä kun filmataan.
Veikkaan, että Narrien taholta tuota itkemistä ei tälla kaudella ainakaan kuulu, heillä nimittäin on riveissään teatterikoulu Turkan kirkkain timantti- the Twitter-mies. Uuno "vittu Jokerit" Turhapurohan oli nuoruudessaan Suomenmestari kaatuilussa, liekö opettanut Jakkea tällä saralla?

Ja jotei menisi aiheen ohi, niin kyllähän Pessi on saanut jo tuollaiset 50% potentiaalistaan irti. Keväällä toivottavasti viilettää Peltosen ja Micken kanssa sata lasissa.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itse en usko minkäänlaiseen korrelaatioon kaatuilun ja pisteidenteon välillä. Vastakkaisena esimerkkinä vaikkapa Ville Leino, joka Jokereissa kaatuiluaan vähennettyä teki pisteitä huimasti aiempaa enemmän ja kehittyi NHL-pelaajaksi.

Sitä vaan, että tuossahan voisi olla selvä korrelaatio Leinonkin tapauksessa. Ei niiden muuttujien tarvitse samaan suuntaan muuttua;)

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Pesonen on pelaaja joka mahtuisi Jokereihin koska vain jos saisin päättää itse, kaatuilkoot ja filmailkoot, sama se kun Ruutukin pitää änkeä Jokereihin niin kyllähän siellä yksi pessikin menisi!

Jos nyt ei ihmeitä tapahdu niin pessi on todellakin arvokas kultakimpale vielä loppukaudesta Hifkille.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muista milloin viimeksi olisin nähnyt tällaisella profiililla liikkuvan pelaajan olevan näin paska. Siis oikeasti, absoluuttisen paska. Kiekonmenetyksiä sarjassa, niin omassa päässä kuin laidoilla ja maalipaikoissa. Kaatuilua, hiihtelyä ja törmäilyä omiin. Ja jos oikein näin, kompastui luistimiinsa mennessän pukukoppiin. Aivan uskomaton turakainen. Olisipa menny italiaan pelailemaan, sinne taso olisi ehkä riittänyt.

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Terotetaanko Pesosen luistimia ollenkaan? Viimeksi Winnipegissä tai MM-kisoissa? Jätkä kaatuilee koko ajan kun tekee vähänkin jyrkemmän käännöksen, joskus jopa suorassa luistelussakin. Itse pistin tämän jo merkille heti ensimmäisestä Jokerit-pelistä lähtien.

Huomaa kyllä ettei juurikaan itseluottamusta löydy. Kiekko pomppii lavassa ja ei oikein uskalla tehdä mitään. Ja mielestäni pelaa aivan väärässä kentässä. Joko Somervuori tai Pesonen pois ja tällä hetkellä se on luonnollisesti Pesonen. Pesosen täytyisi saada kiekkoa ja sitä kautta sitä tulostakin alkaisi tulemaan. Tällä hetkellä Mikke ja Eero löytävät toisensa ja Pesonen jää varjoon.

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomaa kyllä ettei juurikaan itseluottamusta löydy. Kiekko pomppii lavassa ja ei oikein uskalla tehdä mitään.

Enpä usko,että hän nyt säikkyisi ja muuttuisi epävarmaksi, jos ei heti natsaa. Luin uusimmasta Jääkiekkolehdestä 99 kysymystä Pessillä ja kovin rento ja oikealla asenteella tuntui olevan. Hän on kuitenkin nähnyt jo yhtä sun toista, enkä usko kovin helpolla hötkyilevän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy