Mitä **ttua? Hirso oli eilen yksi niistä harvoista, jotka saivat kiekkoa tuotua hallitusti ylöspäin ja pelattua sitä hyökkäysalueella.
Itse laittaisin Pesosen Hirson rinnalle tai jopa Wirtasen rinnalle kokeilemaan, miten peli onnistuisi, jos saa itse pitää kiekkoa enemmän. Ykkösketjussa Granlund on kuitenkin se primus motor.
Ei, mut kato, ku Kimi vaan surffailee niinqu aina, ku se on vitun juudas narrihuora.
Ja sitten itse asiaan. Mä laittaisin Pesosen kylmän viileästi Wirtasen vierelle. Pesonen ei valitettavasti näytä oikein istuvan Miken viereen, koska molemmat tykkäävät pitää paljon kiekkoa. Peralta tämä ominaisuus melkeinpä puuttuu ja hän siirtää hyvinkin mielellään kiekon nopeasti eteenpäin. Peralla on kuitenkin aivna loistava pelisilmä, vaikka ei mistään Miken tai Kimin tasosta puhutakaan käsien tasolla. Veikkaisin, että tehoja alkaisi tulla myös Pessille.
Nähdyn perusteella mä en kyllä näe asennevammaa tai sluibailua kentällä Pesosen kohdalla ollenkaan. Jos Pesonen olisi tullut Kojon aikana, veikkaan, että toiminta kentällä edes näyttäisi erilaiselta. Kari-kontrollifriikki olisi hyvissä ajoin tehnyt dvd:n, missä käydään haluttu pelitapa läpi ja sitten sitä olisi hinkattu vielä vähän lisää. Keskivertoälyllä varustettu jääkiekkoilijakin olisi sen ymmärtänyt ja oletan, että Janne Pesosen älykkyyn on vähintään juuri tällä keskitasolla.
Pelisysteemi tökkii niin pahasti, että ei ole mikään ihme, että joukkue on täynnä epäonnistujia. Mä en uhraa sekuntiakaan aikaa Pessi puuttuviin tehoihin, koska pelaaminen on kuitenkin parantunut hänelläkin. Ihan sama kuin Haatajankin kanssa: katsokaa muutakin tekemistä kentällä kuin niitä hukattuja maalipaikkoja. Kyllä siellä ruhoa laitetaan joka vaihdossa likoon ihan kiitettävästi. Ongelma vaan tosiaan taitaa olla siinä, että isossa kuvassa Pesosen ja Miken vahvuudet eivät tule esiin yhdessä pelattaessa.