Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Janne Pesonen HIFK:n urheilujohtajana

• 198 482
  • 1 619

Oliko valinta sopiva?

• Kyllä

Ääniä: 85 17,7%
  • Ei

Ääniä: 261 54,3%
  • En osaa sanoa

Ääniä: 156 32,4%

• Äänestäjiä
    481

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vastaus: emme tiedä. Kyllä mä ymmärrän, että IFK:n krooninen paskuus turhauttaa, mutta UTJ-Pesosen toiminnasta on aika vaikea arvioida muutaman kuukauden otannalla, varsinkin kun IFK on sinä aikana aloittanut runkosarjan tuloksellisesti paremmin kuin.. ikinä? Samaan aikaan esim. Kärppiin on lappanut uutta pakkia sisään, joo... mm. selkävammapotilas AHL:stä ilman koeaikaa. :D Viestisi isosta kuvasta olen samaa mieltä, mutta kritiikin kohdentuminen täällä erinäisiin kenkää-ketjuihin kumuloituneen vitutuksen ja mutu-tason oletusten pohjalta on mielestäni hiukka kohtuutonta, siitä tuo alkuperäinen viesti.
Emme välttämättä olen sinunkaan kanssa isosta kuvasta eri mieltä ja pahoittelut, että profiloin sinut aiemmin epäoikeudenmukaisesti "En Gång Alltid, kaikilla kivaa"-porukkaan kuuluvaksi. Tähän kuitenkin otan kiinni (boldaus oma) eli annat kritiikkiä täällä muille mutu-tason oletuksista, mutta samaan aikaan sinullakaan ei käsitykseni mukaan ole minkäänlaista varmaa tietoa siitä, että Pesosella ei ole resursseja käytettävissään ja sen takia IFK ei reagoi mitenkään pelaajamarkkinoilla? Joku Hiitelän juttu nyt on ihan samanlaista mutuilua ja kummallisesti sitä nyt voidaan ilmeisesti jonkun silmissä käyttää jonkin sortin tietona. Muistan, että täällä naureskeltiin lehtijutuille IFKn sekasorrosta ja case Olli Jokiselle, kun toimittajat eivät olleet kuulemma millään tavalla uskottavia? Miten nyt yhtäkkiä joku Hiitelä olisi uskottava lähde? Menee hiukan tolppien siirtelyksi? Eikö? Mihin tällä pyrin? No, siihen, että niin kauan kuin IFK ei itse jonkun suulla kerro, että tämän kauden joukkueeseen ei panosteta normaalilla tavalla, jää varteenotettava epäily Janne Pesonen osaamattomuudesta toimia urheilutoimenjohtajana ja sen myötä tänne ei saada hankittua tarvittavia vahvistuksia. Tätä tukee myös se, että Pesonen tulee täysin pystymetsästä pestiin, josta hänellä a) ei ole minkäänlaista kokemusta b) saati näyttöjä. Siispä, on mielestäni erikoista, että annat kritiikkiä mutuilusta, koska nähdäkseni teet sitä ihan itse omasta näkökulmastasi toki.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Emme välttämättä olen sinunkaan kanssa isosta kuvasta eri mieltä ja pahoittelut, että profiloin sinut aiemmin epäoikeudenmukaisesti "En Gång Alltid, kaikilla kivaa"-porukkaan kuuluvaksi. Tähän kuitenkin otan kiinni (boldaus oma) eli annat kritiikkiä täällä muille mutu-tason oletuksista, mutta samaan aikaan sinullakaan ei käsitykseni mukaan ole minkäänlaista varmaa tietoa siitä, että Pesosella ei ole resursseja käytettävissään ja sen takia IFK ei reagoi mitenkään pelaajamarkkinoilla? Joku Hiitelän juttu nyt on ihan samanlaista mutuilua ja kummallisesti sitä nyt voidaan ilmeisesti jonkun silmissä käyttää jonkin sortin tietona. Muistan, että täällä naureskeltiin lehtijutuille IFKn sekasorrosta ja case Olli Jokiselle, kun toimittajat eivät olleet kuulemma millään tavalla uskottavia? Miten nyt yhtäkkiä joku Hiitelä olisi uskottava lähde? Menee hiukan tolppien siirtelyksi? Eikö? Mihin tällä pyrin? No, siihen, että niin kauan kuin IFK ei itse jonkun suulla kerro, että tämän kauden joukkueeseen ei panosteta normaalilla tavalla, jää varteenotettava epäily Janne Pesonen osaamattomuudesta toimia urheilutoimenjohtajana ja sen myötä tänne ei saada hankittua tarvittavia vahvistuksia. Tätä tukee myös se, että Pesonen tulee täysin pystymetsästä pestiin, josta hänellä a) ei ole minkäänlaista kokemusta b) saati näyttöjä. Siispä, on mielestäni erikoista, että annat kritiikkiä mutuilusta, koska nähdäkseni teet sitä ihan itse omasta näkökulmastasi toki.
Kiitokset rakentavasta viestistä! Olet siinä oikeassa, että ei minulla IFK:n kassan tilasta ole varmaa tietoa, ja kenties olen väärässä. Hiitelän tai muiden kirjoituksista en tiedä, en ole lukenut. Käsitykseni asiasta perustuu viime keväänä toimarille ja Tobbelle annettuihin äkillisiin fuduihin ja Pesosen palkkauksen ajankohtaan vs. milloin liigajoukkueet nykyään rakennetaan, reilusti tappiolliseen tulokseen ja verotietoihin. Nämä ovat mielestäni mutu-rajan ylittäviä argumentteja vs. "tet-harjoittelija Pesonen vaan kalastelee ja nostaa liksaa", mutta jokainen lukija punnitkoon asiaa itse.

Anyway, toivottavasti tuohon nippuun tulee pari laatupelaajaa ja pian, eikä tätä tuloksellisesta hyvää alkua hukata.

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta arvostelu on ihan ok niin kauan, ennen kuin joku seurasta kertoo asian todellisen laidan mikä kumoaisi samalla henkilöön ja ammattitaitoon profiloituvia uskomuksia.

Tällä hetkellä tiedossa olevat seurasta varmistetut asiat;

1. Henkilöiden positiot organisaatiossa
2. IFK:lla haku päällä, mutta ketään ei vaan näy.

Mistään hankintapolitiikasta ei ole mielestäni sanottu halaistua sanaakaan muilta osin, kuin että Lindbohmin paikkaaja on (edelleen) hakusessa. Mielestäni silloin on ihan ok ihmetellä, että mistä helvetistä se nyt kiikastaa. IFK:n profiiliin sopivia on tipahdellut liigaan aina SaiPaa myöten.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Naurettavaa, että tämän mittakaavan seuran UTJ:n löytää todennäköisemmin luistelukoulusta tai Bar Jatkoajasta haalarit jalassa kuin itse päätteen / faksin äärestä. Vieläpä Kärppien hanskat tuolla myyrällä. Ulos!

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Huh ja mitä vielä? Ei mikään ihme, ettei kaverista kuulu mitään. Axalla oli markkinointipampun hommat sivuduunina ja PesosJannella sama UTJ:na?

Linkki ohjaa Tiktokkiin:

Ei jumalauta, mä luulin ensin tuon olevan joku vanha pätkä, mutta sehän on ihan tuore. Eihän tämän pelleilyn pitäisi olla todellista, mutta aina vaan osataan alittaa kaikki rimat. Sanattomaksi vetää jälleen "suurseuran" touhut. Osuvia ne muutamat kommentit siinä alla.

edit. Kai se jotain opintotukea saa ja näin ollen ei tarvitse kummoista liksaa maksaa. Saatiin ainakin halvalla.

Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ovat lähettäneet Pesosen myyräksi IFKhon. Onneksi itsekin kärsivät M&M kanssa

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläkin alkaa näkemys kääntymään. Jotain voisi ainakin kommentoida kun varmasti tietää miten maksavat fanit on tuskissaan tilanteesta.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, LA Kings, Arsenal
Huh ja mitä vielä? Ei mikään ihme, ettei kaverista kuulu mitään. Axalla oli markkinointipampun hommat sivuduunina ja PesosJannella sama UTJ:na?

Linkki ohjaa Tiktokkiin:

Ei kai tää jätkä oikeasti käy päätoimisesti koulua tällä hetkellä? Normaalisti jengi tekee hanttihommia koulun ohella miten koulujutuilta vain kerkeää, Pessi on sitten sivutoimisesti HIFK:n urheilutoimenjohtaja.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voin kertoa vahvana mutu-faktana, pelaaja tai pari on tulossa. Mutta ei vahvistuksia.
Jos sieltä ihan vakavissaan kaiken tämän hieromisen jälkeen tulee jotain Ykkös ja Kakkos Valttereita sekä jotain JoonaLehmuksia niin jonkin sortin protestia Kärppien tapaan voisi katsomossa järjestää

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Jos sieltä ihan vakavissaan kaiken tämän hieromisen jälkeen tulee jotain Ykkös ja Kakkos Valttereita sekä jotain JoonaLehmuksia niin jonkin sortin protestia Kärppien tapaan voisi katsomossa järjestää
Valitettavasti en voi osallistua moiseen protestiin, koska ajatuksissa ei ole maksaa tämänkaltaisen joukkueen katsomisesta.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyseinen video on alunperin julkaistu jo tammikuun alussa, joten ei tosiaan mikään tuore video.

E: Siitä huolimatta että on vanha video, sais alkaa kuulumaan jo jotain uutisia...

Joo, mutta käytännössä otettiin jäbä suoraan koulun penkiltä (onko se vielä valmistunutkaan?) pestiin, jossa pitäis olla raudanluja ammattilainen day one.

Jopa Saipa onnistu palkkaamaan kokeneen ja osaamisensa näyttäneen Harri Ahon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy