Minua taas ei yllätä, kun sinun tapaisesi En Gång Alltid-tosiuskovaiset käyttäytyvät kuin, paremman ilmaisun puutteessa, pahimmat Tukholman syndrooma saaneet, kun täällä annetaan perusteltua kritiikkiä. Kaksi kysymystä, miksi IFKn kokoisessa seurassa ylipäätään palkataan UTJksi henkilö, jonka kohdalla tiedetään ajan x-päästä onko hän hitti vai huti? Onko IFKn mahdotonta palkata UTJksi sellaista henkilöä, joka pystyisi loistamaan pestissään päivästä yksi alkaen? Toisekseen missä on ilmoitettu IFKn toimesta, että a) Pesosen kädet ovat sidottu b) fyrkat olisivat vähissä?
Kieltämättä hauska vastaus, mutta en nyt ihan tunnista itseäni tuosta. Tarkennuksena: mulla ei ole mitään syytä puolustella IFK:n johtoa tai valmennusta, ja vitutukseltani seuraan olen ottanut etäisyyttä koko touhuun. Mutta en jaksaisi lukea täältä niin isolla volyymilla negailua ja sellaista kritiikkiä, joka mielestäni
ei ole perusteltua, koska sen alle helposti hukkuu rakentavampi ja ennen kaikkea kiinnostavampi keskustelu.
Koitetaas nyt kuitenkin vastata: 1) Ei. Mutta Pesonen on palkattu tehtävään tilanteessa, jossa tämän kauden osalta merkittävät päätökset oli jo pitkälti tehty. Miten tuossa
loistat? Vesalaisen jatkolapun ja Sompin diilin lasken plussana. Paljonhan UTJ:n työstä on sellaista, mitä ei ulkopuolelle heti näe, eli vaikea objektiivisesti arvioida vielä. 2) Perustan arvioini verotietoihin, IFK:n tilikauden tulokseen ja yhteenlaskuun. Pelkästään IFK:n ykköskentässä on Lehterä ja Pakarinen liigan absoluuttisia palkkakuninkaita (ks. verotiedot), luokkaa 300 k€ jätkiä, voi olla hieman ylikin. Vesalainen ei myöskään pelaa hiluilla. Tuohon kun laskee päälle Melartin, Knotin, Marleaun (kustannukset nousi jatkon myötä), Komarovin jne., niin tuo joukkue ei kolmellä millillä lähde. Täältä on saanut lukea, että "ei voi maksaa enempää kuin 3 M€" - voi, helposti*. Takapainoisista soppareista on vielä ollut puhetta, mutta jätetään ne nyt huhupuheena pois laskuista, samoin kuin pk-seudun epäilemättä kovemmat oheiskulut.
*Lisäyksenä vielä: tämä on hei seura, jossa #45 vetää >55 k€ vuodessa...
edit2. Jäi mainitsematta kohdassa 2: toimarin (ja UTJ:n?) pikaiset fudut viime keväänä kertonee kassan tilasta sekin jotain.