Katsokaas kun filmailut eivät kovinkaan monia sytytä, eikä moni niitä halua nähdä. Sen takia niitä ei tallennella kovalevyille, saatikka vahdata telkkaria kikkeli pystyssä ihan vaan sen takia että nähtäisiin sukelteluja jotka saataisiin sitten nauhalle.
Aikamoista paskaa. Et vissiin ole seurannut Kärppiä koskevia ketjuja. Vastustaja joukkueiden faneja ei tunnu mikään muu kiinnostavan kuin myytti Pesosen filmailusta. Kärpät-Tappara/Ilves ketjut ovat täynnä Pesonen filmaa kommentteja. Eikä tämä koske vain näitä vaan myös lähes kaikkia runkosarjan ketjuja. Aina on kuulemma Pesonen filmannut. Jokainen kaatuminen on ollut filmiä, aivan sama onko siellä maila ollut jalkojen välissä. Jos jatkoajan kirjoittajia uskoo niin Pesonen on ehtinyt filmata niin monesti, että 34 maalin tekemiseen tuskin olisi aika riittänyt.
Ja sitten tämä viimeinen välieräpeli. Ainoa mikä kotiyleisöä kiinnosti oli Pesosen filmit. Kotijoukkuettakaan ei muistettu kannustaa. Kyllä minä olen saanut sen kuvan, että Pesosen kaatumisia seurataan nimenomaan kikkeli pystyssä. Sen verran "suu vaahdossa" niistä raportoidaan. Näin se suomalainen kiekkokansa arvostaa, kun joku joukosta erottuva yksilö nousee pintaan ja tekee ainakin minusta jääkiekon arvokkaimpia asioita parhaiten(luistelu, maalinteko, pelisilmä). Ja jotta asian saa jotenkin tasapainoon niin kaiken tämän härdellin aloittajan mielestä tämä kyseinen pelaaja on kuitenkin hänen oma suosikkinsa.
Ja en minä kiistä, etteikö Pesonen joskus kaadu helposti. Lähes joka pelissä hän kompuroi ihan omia aikojaan omiin jalkoihinsa ilman, että vastustaja pelaajia on lähelläkään. Tällainen tapahtuma sai Tapparayleisönkin viimeisessä pelissä nauramaan, kun muuten ei naurattanut. Pesosen tuloskaskaudella Jussi Jokista syyteltiin kaatuiluista ja jo silloin itse sanoin, että taidatte sekoittaa Janne Pesoseen(ei edelleenkään filmaillut, mutta tasapaino oli huono). Jostain syystä haluttiin kuitenkin tarrautua Jokiseen. Mistähän tämä johtuu.. ainiin ..ei siellä eikä täällä turhille pelaajille huudella.
Se hyvä puoli tässä on, että kun Pesonen kerää kaiken paskan ja huomion niskaansa niin muu joukkue saa pelata kuin heitä ei olisikaan. Siellä on Hannes Hyvönen jaetulla kärkipaikalla pistepörsissä ja Jari Viuhkola nousemassa kuin varkain viime kauden tasolle. Aikamoista taakkaa se Pesonen harteillaan kantaa ja silti pelaa noin hyvin. Aika moni paskan puhuja olisi sortunut tuossa paineessa.