Janne Niskala – Raumanmeren rannikkotykki

  • 162 250
  • 792

goys75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitkästä aikaa

Tulinpahan minäkin kesän keskellä hiukan lätkäasioita puimaan. OIkeastaan haluaisin vahvistusta teiltä guruilta, että pitääkö paikkaansa iltapäivälehden tieto, että nyt kun ei lätkäliittojen välillä ole voimassa olevaa sopimusta niin NIskalan lähtiessä kesken sopimuksen änäriin, Lukko saa itse määrittää siirtokorvauksen määrän? Sehän ei kuullosta lainkaan hassummalta Lukon kannalta jos näin on. Tosin vaikka rahaa olisikin, niin tuskin Nikken kaltaista pelimannea on enää vapailla markkinoilla.
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Eli kuten asiasta on jo ennenkin puhuttu niin tuskin Niskala on niin tyhmä että ei olisi laittanut NHL-pykälää sopimukseensa koska sellainen monella huonommallakin on. Näin ollen Niskala on vapaa siirtymään tarjouksen tullessa vaikka heti NHL:ään eikä lukolla ole asiaan nokan koputtamista kun kerran sopimuksen purkupykälä vapauttaa hänet liigasopimuksesta NHL-sopimuksen syntyessä. Ja koska NHL:n ja IIHF:n välillä ei ole mitään voimassaolevaa sopimusta korvauksista niin lukko ei välttämättä saa ropoakaan Niskalan siirtyessä joskin todennäköisempää on että korvaus on aikaisempia vuosia jonkin verran korkeampi.

EDIT: Tietysti jos sopimuksessa ei mitään purkupykälää ole niin lukko voi vaatia ihan mitä vaan...
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Viestin lähetti TosiFani
Ei tarvita NHL pykälää, jos tekee sopimuksen ennen 15.7.

No eihän 15.7. jälkeen tämän kesän varaukset enää voi ensi kautta varten voi sopimusta tehdäkään...? Liigasoppariin tuo päiväys ei taatusti vaikuta pätkääkään, siellä joko on tai ei ole NHL-pykälää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kummasti alkoi ässäfanejakin taas kiinnostamaan kun meillä saattaa olla lähtijöitä. Senhän ne mielellään näkisivät.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä olikin Borikselle. Itsekin olen kuvitellut että sopimuksessa pitäisi olla ns. NHL pykälä, mutta Santalan mukaan sitä ei tarvita.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti TosiFani
Tämä olikin Borikselle. Itsekin olen kuvitellut että sopimuksessa pitäisi olla ns. NHL pykälä, mutta Santalan mukaan sitä ei tarvita.

Huomisen jälkeen ei tarvita mitään pykäliä. "Vanhat varaukset ei päde" ja uusien suuhteen ei ole neuvottelu sopimusta olemassa.

Eli uusien, kuten Niskala, suhteen neuvottelut tulee käydä seura tasolla (Nashville-Lukko), jollei kansainvälinen liitto ja NHL saa sopimusta aikaiseksi, niinkuin ei saa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Parituntia aikaa ja ollaan paljon viisaampia Niskala casen suhteen.
Odotellaan, odotellaan, jännityksellä..... 23.58 voi ruveta tapahtumaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tuskinpa tuossa suomalaisen kellon mukaan mennään?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti psychodad
Tuskinpa tuossa suomalaisen kellon mukaan mennään?

Näin voi olla, hyvä pointti.

Millonhan se sitten ratkeaa, tiedätkö ?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
En valitettavasti tiedä, mutta voidaan kai olettaa että viimeistään klo 10 huomenaamulla voidaan huokaista helpotuksesta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Eihän siitä ole montaa vuotta kun - en muista kenen - siirrosta Änäriin ilmoitettiin Suomessa 17. päivä joten juttu on myös lukon tiedotuksesta kiinni...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti korkki
Eihän siitä ole montaa vuotta kun - en muista kenen - siirrosta Änäriin ilmoitettiin Suomessa 17. päivä joten juttu on myös lukon tiedotuksesta kiinni...

Aivan, mutta Nashville voi tiedottaa omilla sivuillaan, joita olen muuten seurannut ahkerasti viimepäivinä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti korkki
Eihän siitä ole montaa vuotta kun - en muista kenen - siirrosta Änäriin ilmoitettiin Suomessa 17. päivä joten juttu on myös lukon tiedotuksesta kiinni...

Nämä tiedottamisasiat ovat menneet vuosi vuodelta eteenpäin. Kyllä se netistä löytyy nopeasti.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Alkaa hermostuttamaan, koska se takaraja siellä ameriikoissa mahtaa olla. Ainakaan minä en äsken löytänyt Nashvillen sivuilta, mitään uutista, jossa olisi mainittu Nikke.

Paitsi olihan Niskala mainittu vanhoissa uutisissa, mutta ei kahden viimeisen vuorokauden aikana.
Jokohan uskaltaa pitää Niskalaa Lukkopakkina?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
No, läntisemmänkin amerikan kello löi juuri 24:00 joten ei syytä huoleen.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Olkku
Alkaa hermostuttamaan, koska se takaraja siellä ameriikoissa mahtaa olla. Ainakaan minä en äsken löytänyt Nashvillen sivuilta, mitään uutista, jossa olisi mainittu Nikke.

Paitsi olihan Niskala mainittu vanhoissa uutisissa, mutta ei kahden viimeisen vuorokauden aikana.
Jokohan uskaltaa pitää Niskalaa Lukkopakkina?

Itse en ainakaan uskalla pitää Niskalaa Lukko-pakkina ennenkuin asiasta joku virallinen vahvistus saadaan. Ja eihän tuota mahdollista NHL-sopimusta ole pakko julkaista heti vaan voihan seura tiedoittaa siitä esim. päivää myöhemmin...eli odotellaan edelleen...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täällähän on näköjään muutkin samalla asialla liikkellä kuin minäkin...

Ramonan uutisia olen kahdeksasta saakka korvat höröllään kuunnellut, mutta sielläkään ei mitään mainittu Niskalasta, Uusi Raumakaan ei ole sivuilleen mitään asiasta kirjoittanut.

Johdon tavoin en minäkään uskalla vielä tuulettaa Jannen jäämistä Suomeen, pidän jopa outona mikäli Nashville Tennessee ei hänelle sopimusta tyrkytä.

Mutta jumalauta jos ne pitävät meitä koko viikonlopun jännityksessä, ja vasta maanantaina kertovat kuinka asiat lutviutuvat, niin eihän mulla enää siinä vaiheessa ole tukkaa lainkaan päässä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Roku
Mutta jumalauta jos ne pitävät meitä koko viikonlopun jännityksessä, ja vasta maanantaina kertovat kuinka asiat lutviutuvat, niin eihän mulla enää siinä vaiheessa ole tukkaa lainkaan päässä.

No mulla ei ole sitähuolta, on tota päälaen peitettä jo tällähaavaa sen verran niukalti, että jos viimeset lähtee, niin lähteköön, kunhan saatais vaan asiaan selkeyttä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ottakaa ihan rennosti vaan. Jos nääsvillen sivuilla ei lue että Niskala on tehnyt kontrahdin, niin se on lukon mies. Nyt kun vielä Pettinen pidettäisiin.

Eiköhän uuden rauman toimitus voi soittaa Nikelle ja varmistaa vielä asian niin päästään tästäkin spekuloinnista. Sen tiedän että UR toimitus tätä palstaa lukee, sen verran nopeasti heittoni "Eiköhän Andy Roachin puhelin alkanut soimaan" löysi hieman eri versiona tiensä verkkolehden sivuille kun ensi kauden rankkarisääntö julkistettiin.
 
Viestin lähetti psychodad
Sen tiedän että UR toimitus tätä palstaa lukee, sen verran nopeasti heittoni "Eiköhän Andy Roachin puhelin alkanut soimaan" löysi hieman eri versiona tiensä verkkolehden sivuille kun ensi kauden rankkarisääntö julkistettiin.

Näin uskon itsekin, sillä monta kertaa kun olemme täällä jostain asiasta keskustelleet ja sitä ihmetelleet, on UR:n toimitus tehnyt asiasta jutun ja meitä valaissut, kiitokset siitä!
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rautakorpi toteaa tuolla Lankin Takaa palstalla että tilanne Niskalan ja Pettisen suhteen on siinä mielessä huono että ehdotonta takarajaa NHL:ään lähdön suhteen ei ole. Samassa jutussa kerrotaan myös että Lukko pelaa Pitsiturnauksessa kahdella eri joukkueella ja se että Markku Tähtinen on pelikunnossa vasta syyskuussa.

http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=8900
 

Junskeri

Jäsen
– Meillä on iso ryhmä, yli 30 kenttäpelaajaa. Kaikki ringissä olevat pääsevät jäälle turnauksessa, kertoo päävalmentaja Jukka Rautakorpi.

Hyvä, että nuorille ainakin periaatteessa annetaan mahdollisuus näyttää. Antaa varmasti uskottavuutta koko seuran juniorityöhön ja lisämotivaatiota nuorille pelaajille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös