Veikkaan että kaksi peliä sieltä tulee. Perusteena se että saman sai myös Torkki vuosi sitten.
Silloin Token tapauksessahan peli oli jo katkaistu, kun se nyt oli käynnissä, mutta Niskalan tapauksessa ei varmaan voi olla vaikuttamatta se että hän oli tuon SaiPan maalin jälkeen käynyt kervistelemässä Rantalalle. Luulen että mikäli hän olisi pitänyt turpansa tukossa, niin tuosta ei olisi mitään sanktioita tullut, joten Siperia opettaa tässäkin eli ei kannata aukoa päätään.
Joku tuossa otteluketjussa kirjoitti että toisen erän alku olisi myöhästynyt sen takia että Rantalaa paikkailtiin, mutta tämä kai on puhdasta legendaa. En nyt vaarin vanhasta vekkarista aikaa katsonut, mutta eipä tuo erän alku niin valtavasti kai myöhässä ollut.
Tietysti olen puolueellinen enkä ole tapausta nähnyt, mutta vaikea minun kuitenkin on uskoa että teko olisi tahallinen ollut. Luulisi nyt sen verran Jannenkin muistavan viime vuotisesta että mitä siitä seuraa kun kiekon päin tuomaria ampuu.
Olettekos muuten lukeneet Lankin Takaa juttua?
Kuten JR Ewing raapustaa, niin otteluvideolta on mahdoton sanoa oliko teko tahallinen, kun Janne kuitenkin katsoi koko ajan pelin suuntaan eli SaiPan maalia kohti, ja Rantala oli tässä kiekon ja maalin välissä. Ja sitä on kenenkään turha ihmetellä että miksi Janne yritti laukoa kiekon päin Jamoa, ainahan sitä voi maalia yrittää mistä tahansa kenttää, eikä missään säännöissä kai kielletä laukomasta vaikka peliä ei montaa sekuntia jäljellä olekaan.
Itse en tietysti ole tuota nauhaa nähnyt, mutta JR varmaan on.
Niinkuin jo tuohon otteluketjuun kirjoitin eilen, niin aika rohkeasti pelaajat kyllä alivoimissa muutenkin noita purkukiekkoja vetävät, oli sitten edessä tuomari eli ei. Mulle tulee usein mieleen että ne päänkin korkuiset vedot kohti laidan vieressä seisovaa linjuria eivät välttämättä aina ole kiireessä vedettyjä, mutta en tiedä sitten. Ei siellä tosiaan ole paljon aikaa katsella missä viirupaita luistelee.
Mutta mutta. Eiköhän huomenna iltapäivällä jo ratkaisu tähänkin asiaan saada. Kuten kirjoitin edelle, niin kahta peliä odotan, yhden ottelun pelikielto olisi positiivinen yllätys kun taas yli kahden ottelun menevä pelikielto negatiivinen sellainen.