Janne Niskala – Raumanmeren rannikkotykki

  • 161 782
  • 792

Ikifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Erinomainen Uutinen! Oma kasvatti, pelaaja, joka arvostaa pelaamista kasvattajaseurassaan ja jolla on sekä taitoa että kuntoa vielä jatkaa! Pelaajatyyppi, jota on ilo seurata ja on yksi syy, miksi yleensä tulen halliin katsomaan pelejä.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Olisi kiva tietää, kuka noita Lukon sivulla julkaistavia videoita tekee. Osaamisen taso aika heikkoa.
Eihän noihin nyt paljoa tarviikkaan mitään ylimääräistä lisätä, ideana näillä videojulkistuksilla ja varsinkin tällä "Siksi minä olen lukko"-kampanjalla on lisätä yhteisöllisyyttä ja tehdä joukkueesta kannattaja-läheisempi. Omasta mielestäni verrattuna esimerkiksi näihin Uskon, Tahdon ja Tiedän, niin tämä on ollut ihan toimiva kampanja. Edellämainituistahan muodostui lähes pelkästään koko kansan vitsi.

Niskalan sopimus erittäin mieluisa joukkueen rakennuksen kannalta, niin kentälle kuin pukukoppiin.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän noihin nyt paljoa tarviikkaan mitään ylimääräistä lisätä, ideana näillä videojulkistuksilla ja varsinkin tällä "Siksi minä olen lukko"-kampanjalla on lisätä yhteisöllisyyttä ja tehdä joukkueesta kannattaja-läheisempi.

Ne on vain helvetin amatöörimäisesti tehty ja näyttävät tökeröiltä. Kannattaa verrata, millaisia videoita muiden joukkueiden some-kanavissa on. Toki ymmärrän senkin, ettei Rauman kokoisessa kaupungissa helpolla löydy viestinnän ammattilaisia varsinkaan videotuotantoon.

Mitä niissä pitäisi olla? Muokataan video, missä strobovalot vilkku ja Niskala hyppää helikopterista kirjoittamaan jatkosopimusta Rajalan takapihalle, jossa pöydällä pari bisseä ja stripparia?

Ei toki, laitetaan vain joku pystymetsästä kuvailemaan kännykällä ja leikkaamaan movie makerilla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä. Erittäinen mieluisa uutinen, vaikka myönnän kyllä että pari kertaa kauden aikana tuli kirottua Niskalan otteita katsoessa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ne on vain helvetin amatöörimäisesti tehty ja näyttävät tökeröiltä. Kannattaa verrata, millaisia videoita muiden joukkueiden some-kanavissa on. Toki ymmärrän senkin, ettei Rauman kokoisessa kaupungissa helpolla löydy viestinnän ammattilaisia varsinkaan videotuotantoon.
Tuo on itseasiassa ihan kaikessa Lukon toiminnassa. Lähes kaikki viestintä vaikuttaa aina amatöörimäiseltä, se "piinapenkki" vaikkakin oli kiekkoareenan toteuttama oli teknisesti täysin paska, senkin olisi pitänyt tuon kokoisen organisaation hoitaa itse ja hoitaa kunnolla. Jollain tasolla tuo on kauan ollut jo kaikilla tiedossa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ihmetyttää kyllä että miksei tuohon puoleen panosteta edes yhden ammattitaitoisen ihmisen verran, näyttäisi koko homma joka suuntaan paljon ammattimaisemmalta. Sama henkilö voisi panostaa myös sitten viestintään (mukaanlukien kotisivut).
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin rikkinäinen pumppu
Niskalan pitäisi itse tiedostaa, että jos pelaa liikaa tai on kevyestikkin loukkaantunut niin hoitaa asian kuntoon. Nyt mennyt muutama kausi pilalle kun on pelannut puolikuntoisena ja yrittänyt auttaa joukkuetta vaikkei siihen ole fyysisesti mahdollisuutta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo on itseasiassa ihan kaikessa Lukon toiminnassa. Lähes kaikki viestintä vaikuttaa aina amatöörimäiseltä, se "piinapenkki" vaikkakin oli kiekkoareenan toteuttama oli teknisesti täysin paska, senkin olisi pitänyt tuon kokoisen organisaation hoitaa itse ja hoitaa kunnolla. Jollain tasolla tuo on kauan ollut jo kaikilla tiedossa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ihmetyttää kyllä että miksei tuohon puoleen panosteta edes yhden ammattitaitoisen ihmisen verran, näyttäisi koko homma joka suuntaan paljon ammattimaisemmalta. Sama henkilö voisi panostaa myös sitten viestintään (mukaanlukien kotisivut).

Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon sen taas: kyse on vain ja ainoastaan siitä, että vaatimustaso ei ole korkea. Koskisen kaffepaussi oli ideana hieno, mutta toteutus tasoa yläasteen mediakurssi. Tai oikeastaan jopa huonompi, sillä tämän päivän yläasteikäiset osaavat tuottaa laadukkaampia striimejä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon sen taas: kyse on vain ja ainoastaan siitä, että vaatimustaso ei ole korkea. Koskisen kaffepaussi oli ideana hieno, mutta toteutus tasoa yläasteen mediakurssi. Tai oikeastaan jopa huonompi, sillä tämän päivän yläasteikäiset osaavat tuottaa laadukkaampia striimejä.
On muuten kumma että Salmi tai koko hallitus ei ole ohjeistanut Rajalaa tuon suhteen. Eli viestintä pitäisi olla ehdottamasti kunnossa ja laadun pitää olla ammattimaista. Itse en naamakirjaa käytä, mutta täällä on useampi kertonut että sielläkin on pääasiassa mainoksia tulevista tapahtumista, jotka eivät liity jääkiekkoon.

Ja tuo päälliköiden/johtajien määrä on kuitenkin täysin naurettava, jos edes viestintää ei saada hoidettua kunnolla. Jos jokainen osa-alue toimisi ammattimaisesti, ei tuollaisessa katraassa olisi mielestäni mitään ihmeellistä, mutta tällä hetkellä hieman kyseenalainen.


edit. Vai oliko viestintä itseasiassa ulkoistettu? Tuo "Siksi minä olen Lukko"-kampanjahan on ihan hyvä ja se taisi olla jonkun ulkopuolisen tuotantoa? Mutta onko koko viestintä ulkoistettu

edit2. Sitten tuon Lukon sivuilta löytyvän bit.ly-lyhennetyn linkin takaa löytyy osoiteriviltä "source=facebook", mistäköhän on linkki kopsattu?

Veikkauksen sivuilta löytyy myös ihan normaali linkki tuohon, tälläinenkin asia vaatii jopa 30s ylimääräistä työtä. Eli siis haetaan kohdesivuilta oikea ja alkuperäinen linkki, tai kopsataan joku linkki facebookista..
 
Viimeksi muokattu:

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo "Siksi minä olen Lukko"-kampanjahan on ihan hyvä ja se taisi olla jonkun ulkopuolisen tuotantoa? Mutta onko koko viestintä ulkoistettu

Idea hyvä, mutta videotuotanto ei ammattimainen. Tuollaisissa proggiksissa kannattaisi käyttää ihan mainostoimistoa eikä laittaa amatöörejä hommiin.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Idea hyvä, mutta videotuotanto ei ammattimainen. Tuollaisissa proggiksissa kannattaisi käyttää ihan mainostoimistoa eikä laittaa amatöörejä hommiin.
RD aikana taisi tuo tuotantotalo Traama olla hoitamassa videoita yms. Oliko se sellaista tuotantoa josta puhut vai vielä jotain ammattimaisempaa?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
RD aikana taisi tuo tuotantotalo Traama olla hoitamassa videoita yms. Oliko se sellaista tuotantoa josta puhut vai vielä jotain ammattimaisempaa?
En nyt tarkalleen muista mitä tuotantoa he tekivät tarkalleen, mutta nimi kuulostaa kuitenkin pikkufirmalle (joka ei kuitenkaan siis tarkoita että laatu olisi huonoa), eli sinänsä se ei kerro yhtään mitään jos noita ostetaan yritykseltä. Vaikka itse löisin firman pystyyn ja kuvaisin videoita Lukolle, se ei tarkoita että laatu olisi hyvää ja ammattimaisen näköistä. Mutta en suoraan kommentoi tuota Traamaa, kun en niitä työnäytteitä muista. Kommentoin sitä että ei se vielä takaa mitään. Kuten ei taannut sekään että kiekkoareena hoiti sen piinapenkin streamauksen, en tiedä kumman laitteistolla, mutta toteutus oli täyttä paskaa. Kolmosdivarin joukkueen saunaillastakin voisi odottaa parempaa.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En nyt tarkalleen muista mitä tuotantoa he tekivät tarkalleen, mutta nimi kuulostaa kuitenkin pikkufirmalle (joka ei kuitenkaan siis tarkoita että laatu olisi huonoa)

Tuotantotalo Traama on Marko Savolaisen lafka ja eiköhän se tuottanut kuluneellakin kaudella Lukon ennakko- ja pelinjälkeishaastattelut Youtubeen. Sama mies veti jo n. 15 vuotta sitten kaapelikanava Ganal Tvtä.

Lisäksi käsittääkseni sosiaaliseen mediaan sisältöä ja Lukon markkinointia on hoitanut viestintäyhtiö Bonde. Marko Östman siirtyi sinne hommiin Lukon palkkalistoilta. Lukossa hän vastasi markkinoinnista ja viestinnästä, mutta mielestäni Lukko ei palkannut tähän hommaan uutta päällikköä, vaan päätti ostaa ainakin osittain palvelun Bondelta eli sama mies jatkoi hommaa eri lafkan laskuun. Näin olen asian käsittänyt, mutta saa korjata jos olen väärässä.

Edit. Huomasin et täähän on ihan täyttä ot:a. Joten jotain aiheestakin: Niskalan jatkosopimus on hieno juttu. Kyllä terve Janne on iso vahvistus jengiin ja varmasti tärkeä mies kopissa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
RD aikana taisi tuo tuotantotalo Traama olla hoitamassa videoita yms. Oliko se sellaista tuotantoa josta puhut vai vielä jotain ammattimaisempaa?

Olivat ne muistaakseni parempia, mutta niistä jäänyt mieleen, että olivat kömpelösti editoineet alkuun pitkiä mainoksia, mikä ei ole tarkoituksenmukaista YouTube-aikakaudella.

Edit. Tuossa nyt yksi esimerkki paremmasta osaamisesta: 8-vuotiaan Topiaksen pelipäivä IFK:n kanssa - YouTube

Lisäksi käsittääkseni sosiaaliseen mediaan sisältöä ja Lukon markkinointia on hoitanut viestintäyhtiö Bonde. Marko Östman siirtyi sinne hommiin Lukon palkkalistoilta. Lukossa hän vastasi markkinoinnista ja viestinnästä, mutta mielestäni Lukko ei palkannut tähän hommaan uutta päällikköä, vaan päätti ostaa ainakin osittain palvelun Bondelta eli sama mies jatkoi hommaa eri lafkan laskuun.

"Official östmanni" ja käsivaralta kännykällä kuvatut heiluvat videot. Melkein väitän, ettei menisi missään muussa seurassa tuollainen laatu läpi.
 
Viimeksi muokattu:

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos nörtit nyt kirjoittaisi näistä kuvausjutuista ja muusta johonkin muuhun ketjuun! Tämä koskee Niskalan Jannea, joka ei liene vastuussa huonoista videoista yms.

Vituttaa, kun luulee tulevansa lukemaan jotain ketjun aiheeseen liittyvää ja sitten täällä jauhetaan ihan muuta paskaa.

Ketjun aiheeseen liittyvää on se, että on hienoa, että Nikke jatkaa, toivottavasti terveenä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä jatko, MUTTA ei riitä ykköpariin sitte millään

Kyllä minusta riittää. Jos Niskala pääsee terveenä pelaamaan, on Janne edelleen Liigassa kova tekijä. Niskala pystyy terveenä pelaamaan sen n. 23-25 min per peli ja on pelote viivalle ylivoimaan.

2 edellistä kautta Niskala on pelannut vamman kanssa ja se heijastuu aina pelaamisen tasoon.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Hyvä jatko, MUTTA ei riitä ykköpariin sitte millään
Kyllä Niskala on edelleen liigan eliittiä kiekollisena viivalla terveenä ollessaan. Erittän tärkeä jatkosoppari. Kunto Niskalalla lienee joukkueen kovimpia (kiekkoilijaksi hyviä aikoja puolimaratonilla) kun terveyttä riittää niin 20 min/peli ei ole ongelma.

Mutta kiekollinen peli ei saa puolustuksessa jäädä yksin Niskalan varaan, nuorempi Riikola olisi hyvä tukemaan tätä osastoa.

Ja vielä moni palstaveli haukkui Miika Koivistonkin ihan paskaksi kun pelasi Lukossa....
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Niskala on edelleen liigan eliittiä kiekollisena viivalla terveenä ollessaan. Erittän tärkeä jatkosoppari. Kunto Niskalalla lienee joukkueen kovimpia (kiekkoilijaksi hyviä aikoja puolimaratonilla) kun terveyttä riittää niin 20 min/peli ei ole ongelma.

Kunto riittää, mutta kun ikää tulee, niin palautuminen hidastuu ja loukkaantumisriski kasvaa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alumniottelusta kotiutuneena toivon, että Niskala alkaa vetää lämäreitä liigassa niiden rannareidensa sijaan. Olkapääkin lienee kunnossa jos vetää 162 kilsaa tunnissa tutkaan. Toki Patrik veti 166...
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alumniottelusta kotiutuneena toivon, että Niskala alkaa vetää lämäreitä liigassa niiden rannareidensa sijaan. Olkapääkin lienee kunnossa jos vetää 162 kilsaa tunnissa tutkaan. Toki Patrik veti 166...
Ja kun tarkemmin katsoin, niin Nikkehän veti todella kovaa. Ovetshkin laukoi tänä vuonna tähdistössä 163.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja kun tarkemmin katsoin, niin Nikkehän veti todella kovaa. Ovetshkin laukoi tänä vuonna tähdistössä 163.

160km/h kulkeva kiekko viuhuu siniviivalta maaliviivalle 0,38 sekunnissa, kun taas esim. 140km/h kulkeva kiekko 0,44 sekunnissa. Maalivahdin reaktiokyvyn kannalta ei mitään merkitystä, tärkeintä että laukaus on tarkka.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
160km/h kulkeva kiekko viuhuu siniviivalta maaliviivalle 0,38 sekunnissa, kun taas esim. 140km/h kulkeva kiekko 0,44 sekunnissa. Maalivahdin reaktiokyvyn kannalta ei mitään merkitystä, tärkeintä että laukaus on tarkka.

Juuri näin. Toki Niskalan kaltainen pyssy tuo sitä pelotetta viivalle, ei niitä kovia vetoja ole mukava vastustajan blokkailla. Tärkeintä on tosiaan saada toimitettua kiekko viivasta maalille asti ja maalia kohti. Viime kaudella Niskalan poissaollessa yv-pelissä Ahosen, Motinin, Seväsen yms. laukaukset olivat järjestään todella heikkolaatuisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös