Eihän noihin nyt paljoa tarviikkaan mitään ylimääräistä lisätä, ideana näillä videojulkistuksilla ja varsinkin tällä "Siksi minä olen lukko"-kampanjalla on lisätä yhteisöllisyyttä ja tehdä joukkueesta kannattaja-läheisempi. Omasta mielestäni verrattuna esimerkiksi näihin Uskon, Tahdon ja Tiedän, niin tämä on ollut ihan toimiva kampanja. Edellämainituistahan muodostui lähes pelkästään koko kansan vitsi.Olisi kiva tietää, kuka noita Lukon sivulla julkaistavia videoita tekee. Osaamisen taso aika heikkoa.
Eihän noihin nyt paljoa tarviikkaan mitään ylimääräistä lisätä, ideana näillä videojulkistuksilla ja varsinkin tällä "Siksi minä olen lukko"-kampanjalla on lisätä yhteisöllisyyttä ja tehdä joukkueesta kannattaja-läheisempi.
Mitä niissä pitäisi olla? Muokataan video, missä strobovalot vilkku ja Niskala hyppää helikopterista kirjoittamaan jatkosopimusta Rajalan takapihalle, jossa pöydällä pari bisseä ja stripparia?
Tuo on itseasiassa ihan kaikessa Lukon toiminnassa. Lähes kaikki viestintä vaikuttaa aina amatöörimäiseltä, se "piinapenkki" vaikkakin oli kiekkoareenan toteuttama oli teknisesti täysin paska, senkin olisi pitänyt tuon kokoisen organisaation hoitaa itse ja hoitaa kunnolla. Jollain tasolla tuo on kauan ollut jo kaikilla tiedossa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ihmetyttää kyllä että miksei tuohon puoleen panosteta edes yhden ammattitaitoisen ihmisen verran, näyttäisi koko homma joka suuntaan paljon ammattimaisemmalta. Sama henkilö voisi panostaa myös sitten viestintään (mukaanlukien kotisivut).Ne on vain helvetin amatöörimäisesti tehty ja näyttävät tökeröiltä. Kannattaa verrata, millaisia videoita muiden joukkueiden some-kanavissa on. Toki ymmärrän senkin, ettei Rauman kokoisessa kaupungissa helpolla löydy viestinnän ammattilaisia varsinkaan videotuotantoon.
Tuo on itseasiassa ihan kaikessa Lukon toiminnassa. Lähes kaikki viestintä vaikuttaa aina amatöörimäiseltä, se "piinapenkki" vaikkakin oli kiekkoareenan toteuttama oli teknisesti täysin paska, senkin olisi pitänyt tuon kokoisen organisaation hoitaa itse ja hoitaa kunnolla. Jollain tasolla tuo on kauan ollut jo kaikilla tiedossa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ihmetyttää kyllä että miksei tuohon puoleen panosteta edes yhden ammattitaitoisen ihmisen verran, näyttäisi koko homma joka suuntaan paljon ammattimaisemmalta. Sama henkilö voisi panostaa myös sitten viestintään (mukaanlukien kotisivut).
On muuten kumma että Salmi tai koko hallitus ei ole ohjeistanut Rajalaa tuon suhteen. Eli viestintä pitäisi olla ehdottamasti kunnossa ja laadun pitää olla ammattimaista. Itse en naamakirjaa käytä, mutta täällä on useampi kertonut että sielläkin on pääasiassa mainoksia tulevista tapahtumista, jotka eivät liity jääkiekkoon.Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon sen taas: kyse on vain ja ainoastaan siitä, että vaatimustaso ei ole korkea. Koskisen kaffepaussi oli ideana hieno, mutta toteutus tasoa yläasteen mediakurssi. Tai oikeastaan jopa huonompi, sillä tämän päivän yläasteikäiset osaavat tuottaa laadukkaampia striimejä.
Tuo "Siksi minä olen Lukko"-kampanjahan on ihan hyvä ja se taisi olla jonkun ulkopuolisen tuotantoa? Mutta onko koko viestintä ulkoistettu
RD aikana taisi tuo tuotantotalo Traama olla hoitamassa videoita yms. Oliko se sellaista tuotantoa josta puhut vai vielä jotain ammattimaisempaa?Idea hyvä, mutta videotuotanto ei ammattimainen. Tuollaisissa proggiksissa kannattaisi käyttää ihan mainostoimistoa eikä laittaa amatöörejä hommiin.
En nyt tarkalleen muista mitä tuotantoa he tekivät tarkalleen, mutta nimi kuulostaa kuitenkin pikkufirmalle (joka ei kuitenkaan siis tarkoita että laatu olisi huonoa), eli sinänsä se ei kerro yhtään mitään jos noita ostetaan yritykseltä. Vaikka itse löisin firman pystyyn ja kuvaisin videoita Lukolle, se ei tarkoita että laatu olisi hyvää ja ammattimaisen näköistä. Mutta en suoraan kommentoi tuota Traamaa, kun en niitä työnäytteitä muista. Kommentoin sitä että ei se vielä takaa mitään. Kuten ei taannut sekään että kiekkoareena hoiti sen piinapenkin streamauksen, en tiedä kumman laitteistolla, mutta toteutus oli täyttä paskaa. Kolmosdivarin joukkueen saunaillastakin voisi odottaa parempaa.RD aikana taisi tuo tuotantotalo Traama olla hoitamassa videoita yms. Oliko se sellaista tuotantoa josta puhut vai vielä jotain ammattimaisempaa?
En nyt tarkalleen muista mitä tuotantoa he tekivät tarkalleen, mutta nimi kuulostaa kuitenkin pikkufirmalle (joka ei kuitenkaan siis tarkoita että laatu olisi huonoa)
RD aikana taisi tuo tuotantotalo Traama olla hoitamassa videoita yms. Oliko se sellaista tuotantoa josta puhut vai vielä jotain ammattimaisempaa?
Lisäksi käsittääkseni sosiaaliseen mediaan sisältöä ja Lukon markkinointia on hoitanut viestintäyhtiö Bonde. Marko Östman siirtyi sinne hommiin Lukon palkkalistoilta. Lukossa hän vastasi markkinoinnista ja viestinnästä, mutta mielestäni Lukko ei palkannut tähän hommaan uutta päällikköä, vaan päätti ostaa ainakin osittain palvelun Bondelta eli sama mies jatkoi hommaa eri lafkan laskuun.
Hyvä jatko, MUTTA ei riitä ykköpariin sitte millään
Kyllä Niskala on edelleen liigan eliittiä kiekollisena viivalla terveenä ollessaan. Erittän tärkeä jatkosoppari. Kunto Niskalalla lienee joukkueen kovimpia (kiekkoilijaksi hyviä aikoja puolimaratonilla) kun terveyttä riittää niin 20 min/peli ei ole ongelma.Hyvä jatko, MUTTA ei riitä ykköpariin sitte millään
Kyllä Niskala on edelleen liigan eliittiä kiekollisena viivalla terveenä ollessaan. Erittän tärkeä jatkosoppari. Kunto Niskalalla lienee joukkueen kovimpia (kiekkoilijaksi hyviä aikoja puolimaratonilla) kun terveyttä riittää niin 20 min/peli ei ole ongelma.
Ja kun tarkemmin katsoin, niin Nikkehän veti todella kovaa. Ovetshkin laukoi tänä vuonna tähdistössä 163.Alumniottelusta kotiutuneena toivon, että Niskala alkaa vetää lämäreitä liigassa niiden rannareidensa sijaan. Olkapääkin lienee kunnossa jos vetää 162 kilsaa tunnissa tutkaan. Toki Patrik veti 166...
Ja kun tarkemmin katsoin, niin Nikkehän veti todella kovaa. Ovetshkin laukoi tänä vuonna tähdistössä 163.
160km/h kulkeva kiekko viuhuu siniviivalta maaliviivalle 0,38 sekunnissa, kun taas esim. 140km/h kulkeva kiekko 0,44 sekunnissa. Maalivahdin reaktiokyvyn kannalta ei mitään merkitystä, tärkeintä että laukaus on tarkka.