Omalla kohdallani tällainen hankinta sytyttää ainakin ensireaktion suhteen paljon enemmän, kuin puolituntemattomien AHL-nimien julkistaminen. Enkä sitä suinkaan tarkoita, etteikö nämä AHL-kaverit voisi lopulta olla jopa kovempia jätkiä, mutta lähtökohtaisesti on kivempi toivottaa tervetulleeksi jo vuosien takaa liigapeleistä tuttu taituri.
Omaa nälkääni tämä hankinta tyydyttää jo siinäkin mielessä, että jo pidemmän aikaa olen toivonut IFK:n tekevän nuorien, hyviksi havaittujen liigapelaajien kohdalla edes jonkinlaisia kaappauksia siirtomarkkinoilla. Lähinnä olen aikanaan kaivannut tänne Jukka Voutilaista, Janne Pesosta, Tuomas Pihlmania, Janne Laakkosta (jee, tämä siis vihdoin toteutui), Jarkko Immosta ja muita vastaavia nuoria, ns. proven SM-liigapelaajia. Ja nyt ainakin omaksi ilokseni tällainen saatiin, vaikka Laakkosta ei siis suoraan Kerhosta hankittukaan. Ymmärrettäväähän se toki on tällaisia siirtoja odotellessa, että vähänkään kovempien ja lupaavien kotimaisten nimien hankkiminen on muista liigaseuroista aika hankalaa, mutta toteutuessaan nämä ns. sisäiset siirrot laittavat uutta väriä koko liigaan, puhumattakaan siitä, että kohteena on IFK.
Kerho-aikoinaan Laakkonen teki minuun melkoisen vaikutuksen taidoillaan, ja vaikka miehen pelissä on takuulla miinuspuoliakin, toivotaan että syttyy täällä hyvään liekkiin. Vaikea kuvitella, enkä itse asiassa eses suostu kuvittelemaan mahdollisuutta, että kyseessä olisi samanlainen mielialapelaaja aka velliperse, kuin Jokereiden huippuhankinta Jesse Niinimäen kohdalla. Eipä Laakkonen tietenkään ole "IFK:n tyylinen" ryminäpelaaja, mutta sehän olisikin kiva joukkue, johon ei taitopelaajia lainkaan mahtuisi. Ja kyllä, onhan joukkueessa käsiäkin, mutta ei mielestäni siinä määrin, etteikö Laakkonen sekaan mahtuisi. Niitä tehoja onkin sitten tultava, Laakkosen ei todellakaan sovi jäädä taistelemaan Vihkon, Hirson ja Häppölän kanssa pistepörssisijoituksista.
Ja veikkaanpa, että on siinä tilastossa melko pian on ohittanut kaikki edellämainitut tehomiehet.
Joka tapauksessa pakko vielä kerran sanoa, että kyseessä on jopa harvinaisen innostava hankinta. Meinasin sanoa, että innostavin pitkään aikaan, mutta nähtiinhän toki viime kaudellakin muutama, ns. värinää aiheuttava pelaajahankinta tuon työsulun aikana.