Jan Platil puolustukseen...

  • 56 154
  • 230

-JH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näin Platilin livenä tällä kaudella Kanadan kierroksella ja pidän hankintaa Lukolta kohtuullisen kovana. Platil on perusvarma pakki joka ei kauheesti pidä kiekkoa. Yhden pelin perusteella voi sanoa että kyseessä on aika perusvarma kaveri. Platil on myös mielettömän vahva. Tulee olemaan kulmissa aika paskamainen tyyppi vieraille.

Huono puoli kaverissa on liikkuminen ja tämän ongelman tuomat jäähyt. Jos "nollatoleranssikiekko" rantautuu oikeesti SM-Liigaan niin Platilille tulee aika pitkä sopeutumisjakso. Platil oli mielestäni parempi puolustaja kuin esim. NHL:ssäkin esiintyneet Novak, Malec ja Norton. Häntä ei tod. näk. nostettu ylös tällä kaudella juuri tuomarilinjan takia. AHL:ssä pelataan selvästi "vanhempaa" kiekkoa kuin NHL:ssä ja tuollaiseen peliin Platil sopii mainiosti.

Platilin plussat ja miinukset

+Voima
+Taklauspeli
+Perusvarmuus
+Pelinäkemys
+Laukaus
-Kiekoton (saattaa muuttua isommassa kaukalossa)
-Liikkuminen
-Turhat jäähyt
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tässä kaverissa on ainesta allekirjoittaneenkin lempipelaajaksi. Toki paikallispeleissä ei kuulu tälläistä jannua fanittaa, mutta muuten saattaa pistää Liigassa sen verran hulinaksi, että nimi jää muistiin.

Potentiaalia on tehdä 15+ tehopistettä ja jäähymääränkin uskoisi olevan reilusti kolmenumeroinen. Tshekkiläistä diivailua tuskin tämä kaveri harrastaa, kun tuntuu olevan enemmän pohjoisamerikkalaistyylinen.

Edelleen Hunkesiin en jaksa uskoa. In Platil We Trust!
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rento kaveri :D "- Rakastamme toisiamme, ja hän tietää tämän olevan hyvä siirto urani kannalta. Uskon suhteemme kestävän välimatkan, mutta jos niin ei käy, meressä on paljon kaloja." -Platil
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haastattelu

-Haluan päästä fyysisesti hyvään kuntoon ja kehittyä kiekollisessa pelaamisessani.
-En ole tappelija. Olen valmis astumaan esiin joukkuekaverini puolesta, mutta en lähde hakemaan tappeluita.
-Minulla on hyvä laukaus, taklaan kovaa, blokkaan laukauksia ja menen kiekkoihin aggressiivisesti.
-Kun tulemme tässä vaiheessa, voimme kauden alkaessa keskittyä täysillä pelaamiseen. Saamme kaikki käytännön asiat hoidettua ja pääsemme paremmin sisälle joukkueen kemiaan.
Odotan kyllä todella innolla jo ensi kautta ja kaikkein eniten minua kiinnostaa tämä tsekki(kanukki)pakki. Haastattelusta käy ilmi, että kaveri tulee Raumalle tosissaan ja tietää itsekin omat vahvuutensa. Platil uhrautuu pelaajatovereiden puolesta, muttei lähde itse hakemaan tyhmiä jäähyjä tappelun aloittamisesta. Monet veikkaavat täällä Hunkesin olevan Lukon paras pistemies ensi kaudella, mutta itse odotan kyllä Platilinkin tekevän hyvät pisteet. Kyllä tästä hyvä tulee!
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"viimeisten kolmen vuoden aikana en saanut edes kunnollista mahdollisuutta näyttää, istuin vain penkillä"

Tuo taas kuulostaa tylsältä..
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onkohan kellään tietoa Platilin tilanteesta. Ensi viikolla, 15.6, on päivä jolloin pitää sopimuksen alaisten pelaajien tehdä sopimus NHL:ään jos aikoo ”normaalein” konstein sinne siirtyä. Tuon päivämääränkin jälkeen siirtyminen on mahdollista, tosin silloin puhutaan aivan eri rahasummista.

Mahtaakohan tuo päivämäärä koskea millään tavalla Platilia koska hänellä on sopimuksessa Lukon kanssa, pykälä NHL:ään siirtymisestä. Antaako tuo pykälä hänelle mahdollisuuden siirtymiseen missä vaiheessa kesää tahansa, vai rajoittaako tuo päivämäärä siirtymistä.
Entä onko sillä vaikutusta Platilin siirtymiseen, että mies on tahkonnut jo Pohjois-Amerikan kaukaloita, ainakin Salmelaisen tapauksessa muistan tälläisestä puhutun.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Walton kirjoitti:
Onkohan kellään tietoa Platilin tilanteesta. Ensi viikolla, 15.6, on päivä jolloin pitää sopimuksen alaisten pelaajien tehdä sopimus NHL:ään jos aikoo ”normaalein” konstein sinne siirtyä.

Ei noista pykälistä ota pirukaan selvää, itse ainakin olen ihan pihalla, että milloin kunkin pelaajan kohdalla nuo päivät menevät. Sopimukset, eurooppalaisuus, varausvuosi jne vaikuttavat, eikä uutta CBA:ta taida kokonaisuudessaan olla missään nähtävillä.

Platiliin kohdalla päivä on kuitenkin 15. heinäkuuta.

Mies itse matkasi perjantaina New Yorkiin oman kullan kainaloon, palaa Raumalle heinäkuun lopulla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Boris kirjoitti:
Ei noista pykälistä ota pirukaan selvää, itse ainakin olen ihan pihalla, että milloin kunkin pelaajan kohdalla nuo päivät menevät. Sopimukset, eurooppalaisuus, varausvuosi jne vaikuttavat, eikä uutta CBA:ta taida kokonaisuudessaan olla missään nähtävillä.

Platiliin kohdalla päivä on kuitenkin 15. heinäkuuta.

Mies itse matkasi perjantaina New Yorkiin oman kullan kainaloon, palaa Raumalle heinäkuun lopulla.

Perusnegatiivisena henkilönä luulen, notta Platil jää tuolle reissulleen. Joku NHL-joukkue tarjoaa sopimusta ja sinne jää. Valitettavasti. (Toivottavasti ei).
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Boris kirjoitti:
Platiliin kohdalla päivä on kuitenkin 15. heinäkuuta.
Mistäs tuollainen 15. heinäkuuta?

No, teksti-tv tietää kertoa kuitenkin, että takarajaa on siirretty parilla viikolla ja se on nyt 1.7.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Johan tässä alkaa odottelemaan 14.9 kun kiekko tippuu Äijänsuolla jäähän. (Toki harkkapelejäkin keritään kokeilemaan aikasempaa).

Nyt kun mekin saatiin Rahikainen lisättyä omaan vahvuuteemme ja Nickerson/Fistric kaksikosta toisen huhutaan olevan tulossa niin kyllä väriä ainakin kentällä löytyy naapureiden kohdatessa.

Platil kyllä tuntuu hienolta hankinnalta ja jos Poriin (tai IFK:iin) olisi ilmestynyt niin kyseessähän olisi jo tässä vaiheessa kovin ikinä missään supergooni, Lukkopaidassahan kaveri nyt on sitten vaan köyhän miehen Levokari :)

Näihin asetelmiin kun vielä muistetaan Shame "Suckerpunch" Toporowskin valmiudet niin vihdoin voi olla tyytyväinen paikallismatsien ylisuureen määrään. Myönnetään nyt silti, notta olisi Topokin ihan ok jäbä jos vaan meillä pelaisi.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Jääkiekkoa on tullut pelaamaan!

TylerDG kirjoitti:
Johan tässä alkaa odottelemaan 14.9 kun kiekko tippuu Äijänsuolla jäähän. (Toki harkkapelejäkin keritään kokeilemaan aikasempaa).

Nyt kun mekin saatiin Rahikainen lisättyä omaan vahvuuteemme ja Nickerson/Fistric kaksikosta toisen huhutaan olevan tulossa niin kyllä väriä ainakin kentällä löytyy naapureiden kohdatessa.

Platil kyllä tuntuu hienolta hankinnalta ja jos Poriin (tai IFK:iin) olisi ilmestynyt niin kyseessähän olisi jo tässä vaiheessa kovin ikinä missään supergooni, Lukkopaidassahan kaveri nyt on sitten vaan köyhän miehen Levokari :)

Näihin asetelmiin kun vielä muistetaan Shame "Suckerpunch" Toporowskin valmiudet niin vihdoin voi olla tyytyväinen paikallismatsien ylisuureen määrään. Myönnetään nyt silti, notta olisi Topokin ihan ok jäbä jos vaan meillä pelaisi.

Voipi olla jonkun tason pettymys jos odottaa Platilin harrastavan useinkin jotain nyrkkihippoja.On tainnut jokaisessa mahdollisessa mediassa puhua siitä,että on tullut pelaamaan jääkiekkoa eikä harrastamaan nyrkkeilyä,viimeksi taisi olla jääkiekkolehdessä jossa Platil asiasta ilmoitti.Tiedä sitten "joutuuko" todistamaan kovuuttaan alkukaudesta/harjoitusotteluissa.Tuskin mies itse/seura haluaa nähdä näin hyvää pelaajaa missään jäähyboxissa tai pelikielloissa.Toivottavasti Platil oppii myös pian täkäläisen taklauspelin säännöt,eli mahdollisimman vähän ja silloinkin vain hipaisut sallitaan.Tosin uusi /tuleva liigan Tj. J-P Vuorinen kertoilee samaisessa jääkiekkolehdessä ennen Platilin osuutta hänen mielipiteensä jääkiekosta:"Kannatan kiekkoilua sen alkuperäisessä muodossaan,johon kuuluu positiivinen aggressiivisuus ja taklaukset",näin siis Tj. J-P Vuorinen jääkiekkolehdessä.Mitä se sitten tarkoittaakaan,sen tulemme näkemään sitten kun aika on.Mitään nyrkkisankaria ei varmaankaan Platilista siis olla leipomassa vaikka puolustaa toki joukkuekavereitaan,kuten on myös todennut henk.koht. face-to-face.Itse odotan näkeväni tuota kuulema aika kovaa laukaisua,onko vastaavaa koettu "Magnumin" jälkeen,jos ei Nikken laukaisua lasketa "huippu kovaksi"?
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
TiDo28 kirjoitti:
Voipi olla jonkun tason pettymys jos odottaa Platilin harrastavan useinkin jotain nyrkkihippoja.On tainnut jokaisessa mahdollisessa mediassa puhua siitä,että on tullut pelaamaan jääkiekkoa eikä harrastamaan nyrkkeilyä,viimeksi taisi olla jääkiekkolehdessä jossa Platil asiasta ilmoitti.Tiedä sitten "joutuuko" todistamaan kovuuttaan alkukaudesta/harjoitusotteluissa.Tuskin mies itse/seura haluaa nähdä näin hyvää pelaajaa missään jäähyboxissa tai pelikielloissa.Toivottavasti Platil oppii myös pian täkäläisen taklauspelin säännöt,eli mahdollisimman vähän ja silloinkin vain hipaisut sallitaan.Tosin uusi /tuleva liigan Tj. J-P Vuorinen kertoilee samaisessa jääkiekkolehdessä ennen Platilin osuutta hänen mielipiteensä jääkiekosta:"Kannatan kiekkoilua sen alkuperäisessä muodossaan,johon kuuluu positiivinen aggressiivisuus ja taklaukset",näin siis Tj. J-P Vuorinen jääkiekkolehdessä.Mitä se sitten tarkoittaakaan,sen tulemme näkemään sitten kun aika on.Mitään nyrkkisankaria ei varmaankaan Platilista siis olla leipomassa vaikka puolustaa toki joukkuekavereitaan,kuten on myös todennut henk.koht. face-to-face.Itse odotan näkeväni tuota kuulema aika kovaa laukaisua,onko vastaavaa koettu "Magnumin" jälkeen,jos ei Nikken laukaisua lasketa "huippu kovaksi"?

Niin, tulihan se Nickersonkin kehittämään kiekollista pelaamistaan. Ja onnistui kai siinäkin odotusten mukaisesti.

Kyllä meikä uskoo, että Platilin hanskat ainakin pariin otteeseen kauden aikana putoavat, ei välttämättä useammin koska tuskin liigasta montaa haastajaakaan kaverille löytyy.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
J. Suutari tuolla urheilukanavan chatissa tänään puheli myös Platilista. Oli kuulemma kuullut Platilin entisiltä joukkuetovereilta, että suuttuessaan Platil saattaa tehdä tappelussa pahaa jälkeä. Muutenkin antoi kaverin tappelukyvyistä ihan positiivisen kuvan, tosin se nyt on sitä mitä emme hirveästi toivo näkevämme.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Ihan hyvä. Mutta VAIN jos kynnys tappelun aloittamiseen on todella korkea. Emme kaipaa tappelijoita, mutta jos todella aihetta ilmenee, otettakoon niin että tuntuu, tulkoon 5 pelikieltoa :)
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Itse käsitin niin tämän "tappelijaexpertin" puheista sen, ettei Platil useasti myllyä ota. Sitten kun päreet palavat, niin ainakin liigatasolla voi monelle Platilia vastaan nousta seinä pystyyn. Kova on myös kuulemma "painimaan". Mitähän se tarkoitti? Olisikohan ollut kulmaväännöistä, joista on tälläkin palstalla jo kirjoitettu...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jukan takahiukset kirjoitti:
Kova on myös kuulemma "painimaan". Mitähän se tarkoitti? Olisikohan ollut kulmaväännöistä, joista on tälläkin palstalla jo kirjoitettu...
Kait tuo painiminen voi tarkoittaa ihan normaalia painiakin, sillä kyllähän lätkämatseissa perinteisesti painiakin on harrastettu. Aiemminhan kotimaisissa ympyröissä tätä "alalajia" harrastettiin huomattavasti enemmän. Ihmetyttääkin kun nykyään näitä pelkkiä nyrkkihippoja arvostetaan, sillä onhan se kunnon alistus kun selättää kaverin ja ottaa siinä samassa pelipaidankin vielä pois päältä. Mielestäni taplus on kuitenkin kokonaisuus johon kuuluu sekä paini että iskunvaihdot(joita palstalla aina voittajan etsimiseksi pelkästään luetellaan). Niin ja jäässähän ei enää lyödä vaan sitten painitaan, jos halukkuuksia pelureilta vielä löytyy....
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jukan takahiukset kirjoitti:
Itse käsitin niin tämän "tappelijaexpertin" puheista sen, ettei Platil useasti myllyä ota.

No ei se mikään puhdas tappelija tosiaankaan ole, mutta on niitä myllyjä jonkin verran takana. Toivottavasti niitä ei tarvitse silti ensi kaudella kovin usein nähdä, ja jos nähdään niin punapaita sitten jään pintaan kiitos.

Cairns voi toki valaista enemmänkin tuosta Platilin "kilahtamisesta" jos sattuu tätä ketjua lukemaan. Lisäinfo aina kelpaa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jukan takahiukset kirjoitti:
Itse käsitin niin tämän "tappelijaexpertin" puheista sen, ettei Platil useasti myllyä ota. Sitten kun päreet palavat, niin ainakin liigatasolla voi monelle Platilia vastaan nousta seinä pystyyn. Kova on myös kuulemma "painimaan". Mitähän se tarkoitti? Olisikohan ollut kulmaväännöistä, joista on tälläkin palstalla jo kirjoitettu...

Oman käsitykseni mukaan Suutari tarkoitti sitä, että Platilin tappelut menevät yleensä painimiseksi ja nuhjaamiseksi ilman kunnon iskujen vaihtoa, mutta suuttuessaan Platil on tappelussa ikävä vastustaja.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Ah, paskan möivät. No eipä voi mitään. Kiitokset tiedosta.
Jukalta kysyttiin eilen urheiluchatissa, että miksi ei enää kirjoita Jatkoaikaan. Vastasi vaan, että kysykää Juha Hiitelältä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Blackie kirjoitti:
Jukalta kysyttiin eilen urheiluchatissa, että miksi ei enää kirjoita Jatkoaikaan. Vastasi vaan, että kysykää Juha Hiitelältä.

No ei Hiitelä silti estä Jukkaa kirjoittamasta foorumille. Tarkoitti varmasti niitä kolumneja joita Jukka ennen kirjoitteli.
 
Blackie kirjoitti:
Jukalta kysyttiin eilen urheiluchatissa, että miksi ei enää kirjoita Jatkoaikaan. Vastasi vaan, että kysykää Juha Hiitelältä.

Voin olla vähän kuutamolla ja muutenkin tää menee ehkä offariks, mut kuka on Juha Hiitelä?

ni vois kysyy:)

Mutta siis kyllä toi Platil asialliselta kaverilta takalinjoilla vaikuttaa, plussana pelitaitoihin tietysti se kovuus, mitä miehellä oletettavasti on. Luin haastattelun jostain, niin vaikutti kaikinpuolin asialliselta kaverilta. Varmasti vahvistus teidän pakkikalustoon.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Shejbal kirjoitti:
...mutta suuttuessaan Platil on tappelussa ikävä vastustaja.

Tää Platil on aikalailla paperia noissa tappelutouhuissa ja Ässienkin rosterissa tulee ensi kaudella olemaan 3-5 kaveria, jotka pyyhkäsee tarvittaessa slaavilaisella jään puhtaaksi.

Eiköhän ihminen suutu lähes aina, kun tappeluun lähdetään. Vai onko ensi kauden vakioselitys rauman suunnalta Platilin ottaessa lukua; "Jan ei ollut tässä matsissa lainkaan suuttunut, sen näki ilmeestä"?

Väriä paikallispeleihin, se on aina hauskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös