Kaivanto,
voisin aivan yhtä hyvin ja paremmin perusteluin väittää, että kirjoituksesi kirjoitti vaikkapa lust4life. Tunnutte molemmat umpisokeilta tapparalaisen 90-luvun menestyksettömyyden sokaisemilta totisilta torvensoittajilta. Siinä on sentään enemmän yhdistäviä tekijöitä kuin minussa ja Zztoipparissa.'
Ainoat nähdäkseni minua ja kyseistä herraa(?) yhdistävät seikat ovat, että kumpikaan ei hyväksy kahvakiekkoa ja kumpikin kirjoittaa suhteellisen oikeakielistä suomea. Kumpikaan piirteistä ei liene kovin omaperäinen yli 35-vuotiaiden suomalaisten jääkiekon ystävävien piirissä.
Sitä paitsi motiivimme kirjoittelulle ovat käsittääkseni aika erilaiset. Zztoippari käyttää minusta kahvakiekkoa vain välineenä Rautakorven solvaamiseen, jotta saisi palvomansa Rauno Korven takaisin Tapparan peräsimeen. Minä en vastusta mitenkään erityisesti Tapparan kahvakiekkoa vaan kahvakiekkoa yleensä. Minulle on sitä paitsi saman tekevää, kuka Tapparaa valmentaa, kunhan sääntöjä venyttävä peli saadaan loppumaan.
Kirjoitin Ilveksen palstalle, että jos Ilves joskus syyllistyisi samanlaiseen järjestelmälliseen kahvauspeliin kuin Tappara, kritisoisin myös sitä säälittä. Uskoisin sitä paitsi, että Ilveksen kannattajien piiristä löytyisikin sen verran paljon asiantuntemusta, että kyseinen pelityyli loppuisi meidän katsojien l. asiakkaiden vaatimuksesta. Jääkiekkohan on nykyään bisnestä, joten vastuu tuotteesta jää myös meille katsojille. Mikäli emme ymmärrä vastustaa kahvalinjaa, ei tuomareilla, valmentajilla, liigajohdolla jne. ole mitään syytä sitä tehdä.
Päinvastoin kahvaus varmasti miellyttääkin monia seurapomoja. Sehän tasapäistää yksilöitä. Sen avulla keskinkertainenkin joukkue voi lyödä húippulahjakkaan, kunhan saa järjestelmällisellä kahvauksella riistettyä vastustajaltaan vauhdin. Miksi enää maksaa huippumiehille huippupalkkoja, kun voi maksaa kahvaajille keskitason palkkoja ja pärjätä yhtä hyvin?
(Muuten Kaivanto, miten esimerkiksi ehdotukseni Ilveksen kokoonpanoista, joita suurin osa Ilveksen palstalle lähettämistäni viesteistä on ollut, ovat sivunneet yhtä asiaa ?)