Jalonen unelmoi paluusta Ilvekseen

  • 3 308
  • 13

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämän aamun Aamulehdessä oli, ehkä Jukka Jalosen profiiliksi tarkoitettu juttu. Lukekaa ihmeessä jos haluatte maanantain piristykseksi jotain hauskaa. Jalonen kehuu Ilvestä maasta taivaisiin ja seuraavaksi moittii Tapparaa totiseksi torvensoittajaksi. Voihan se niin ollakin, mutta Jalosen perustelut ontuvat melkoisesti, sillä hän ei ole koskaan pitänyt oranssista väristä. Melko tosikkomainen syy herättää negatiivisia tunteita, varsinkin kun nahkakin on parkkiintunut eksoottisissa paikoissa. Toimittajathan näitä juttuja tekee, mutta kai Jalonen jotain asiaakin osaisi puhua.





Terveisin koo
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Jalonenhan puhuu asiaa :D
Tässä pari suoraa siteerausta :
"Tapparan voittaisi aina pirun mielellään. En ole tykännyt koskaan oranssista väristä - ja seurassa on ollut aina totisia torvensoittajia. Ilveksen meininkin on rennompaa. "
---
"Tappara käyttää mailahäirintää ja kiekottoman pelaajan estämistä ylivoimaisesti eniten koko liigassa."
---
"Joukkueelle pitäisi viheltää ainakin 30 jäähyä joka ottelussa, mutta tuomarilinja on mitä on."
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei sitä juttua kannata tosissaan ottaa, selvää sivuntäytettä. Varsinkin heitto oranssista ikävänä värinä osoittaa, että juttua tehdessä ei sen enempää Jalonen kuin toimittajakaan ole ollut kovin tosissaan.
Pienikaluiselle kiitos keskustelun tason nostamisesta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
On se kumma, että jo neljäs(!) liigavalmentaja pienellä aikaa näkee väärin. Summanen, Matalmäki, Eloranta ja Jalonen ovat ilmeisesti näiden Tapparan totisten torvensoittajien mielestä niin asiantuntemattomia, etteivät tiedä, mistä puhuvat. Ihmettelen, kun itsekin lähes puoli vuosisataa jääkiekkoa seuranneena olen myös pannut merkille Tapparan järkyttävän kahvaamisen. Kuitenkin olen pitänyt itseäni jonkinlaisena asiantuntijana kiekon suhteen. Ilmeisesti olen ollut väärässä. Pitäisiköhän hommata oranssit lasit.

Aamulehdeltä oli hieno veto, että he vihdoinkin uskalsivat kirjoittaa edes jotain Tapparan rikollisesta pelistä, vaikkakin Jalosen suulla. Vielä kymmenen vuotta sitten en olisi ikinä uskonut, että kahvakiekko voisi rantautua Tampereelle. Kuvittelin, että tamperelaisen kiekkoyleisön asiantuntemus on sitä luokkaa, että kahvarit naurettaisiin pellolle. Uskon yhä, että Ilveksessä näin onkin. Valitettavasti vain yliarvioin rakkaan vihollisemme kannattajien asiantuntemuksen.
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti ZZTOIPPARI
On se kumma, että jo neljäs(!) liigavalmentaja pienellä aikaa näkee väärin. Summanen, Matalmäki, Eloranta ja Jalonen ovat ilmeisesti näiden Tapparan totisten torvensoittajien mielestä niin asiantuntemattomia, etteivät tiedä, mistä puhuvat. Ihmettelen, kun itsekin lähes puoli vuosisataa jääkiekkoa seuranneena olen myös pannut merkille Tapparan järkyttävän kahvaamisen. Kuitenkin olen pitänyt itseäni jonkinlaisena asiantuntijana kiekon suhteen. Ilmeisesti olen ollut väärässä. Pitäisiköhän hommata oranssit lasit.

Aamulehdeltä oli hieno veto, että he vihdoinkin uskalsivat kirjoittaa edes jotain Tapparan rikollisesta pelistä, vaikkakin Jalosen suulla. Vielä kymmenen vuotta sitten en olisi ikinä uskonut, että kahvakiekko voisi rantautua Tampereelle. Kuvittelin, että tamperelaisen kiekkoyleisön asiantuntemus on sitä luokkaa, että kahvarit naurettaisiin pellolle. Uskon yhä, että Ilveksessä näin onkin. Valitettavasti vain yliarvioin rakkaan vihollisemme kannattajien asiantuntemuksen.

Pläräilin tuossa läpi kaikki viestit, joita olet tänne ja ilves.comiin rykäissyt. Odotetusti juttusi pyörivät pääosin yhden asian ympärillä. Tällä nyt tuskin mitään merkitystä mihinkään suuntaan on mutta ilmoitanpa kuitenkin, että olet viimeistään nyt antanut aivan riittävästi materiaalia määrättyjen johtopäätösten vetämiseen.
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole helppoa pienen ihmisen käsittää minkälaisia kiksejä ZZ... touhuistaan saa. Äijä(?) posmottaa suu vaahdossa kolmella palstalla samaa asiaa, eikä ole kirjoitustyylistään päätellen edes mikään hormonien ravistelema teini. Miksi?

Ja Jukka Jalonen on ihan helevetin huono häviäjä.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Töttöröö

En minä tuommoista lehtijuttua ajatellut tosissani ottaakaan. Ihmettelen vaan miksi isolevikkisessä päivälehdessä keskellä asiallisia urheilu-uutisia on noinkin pöhkö "nuoleskelusepustus".
Arvelin, että joku kuitenkin uskoo tähänkin lehtikirjoitukseen kuin raamattuun, enkä ihan väärin arvellutkaan.

Haka-Metsäläinen on aivan innoissaan kun Aamulehti on vihdoin uskaltanut tarttua Tapparan rikolliseen peliin. ( Voi voi kun keksisin jotain näpäkkää tähänkin.) Hän on myös toistuvasti vedonnut Tapparan kannattajiin jotta me tekisimme jotain tälle rikolliselle pelitavalle. Minäpä vetoan nyt Haka Metsäläiseen ja hänen puolivuosisataiseen kokemukseensa ja -näkemykseensä.
Tee ystävä hyvä sinä jotain tälle kamalalle vääryydelle. Nyt sinulla tuntuisi olevan oikein kunnon foorumikin tälle kahvakiekko asialle.


Kaivanto hei, voi se olla yksi toinenkin tyyppi. Jompikumpi jokatapauksessa.


koo
 

Kaivanto

Jäsen
Re: Töttöröö

Viestin lähetti koo
Kaivanto hei, voi se olla yksi toinenkin tyyppi. Jompikumpi jokatapauksessa.

Ilman muuta voi, annan tälle mahdollisuudelle sen painoarvon jonka se ansaitsee.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaivanto,

voisin aivan yhtä hyvin ja paremmin perusteluin väittää, että kirjoituksesi kirjoitti vaikkapa lust4life. Tunnutte molemmat umpisokeilta tapparalaisen 90-luvun menestyksettömyyden sokaisemilta totisilta torvensoittajilta. Siinä on sentään enemmän yhdistäviä tekijöitä kuin minussa ja Zztoipparissa.'

Ainoat nähdäkseni minua ja kyseistä herraa(?) yhdistävät seikat ovat, että kumpikaan ei hyväksy kahvakiekkoa ja kumpikin kirjoittaa suhteellisen oikeakielistä suomea. Kumpikaan piirteistä ei liene kovin omaperäinen yli 35-vuotiaiden suomalaisten jääkiekon ystävävien piirissä.

Sitä paitsi motiivimme kirjoittelulle ovat käsittääkseni aika erilaiset. Zztoippari käyttää minusta kahvakiekkoa vain välineenä Rautakorven solvaamiseen, jotta saisi palvomansa Rauno Korven takaisin Tapparan peräsimeen. Minä en vastusta mitenkään erityisesti Tapparan kahvakiekkoa vaan kahvakiekkoa yleensä. Minulle on sitä paitsi saman tekevää, kuka Tapparaa valmentaa, kunhan sääntöjä venyttävä peli saadaan loppumaan.

Kirjoitin Ilveksen palstalle, että jos Ilves joskus syyllistyisi samanlaiseen järjestelmälliseen kahvauspeliin kuin Tappara, kritisoisin myös sitä säälittä. Uskoisin sitä paitsi, että Ilveksen kannattajien piiristä löytyisikin sen verran paljon asiantuntemusta, että kyseinen pelityyli loppuisi meidän katsojien l. asiakkaiden vaatimuksesta. Jääkiekkohan on nykyään bisnestä, joten vastuu tuotteesta jää myös meille katsojille. Mikäli emme ymmärrä vastustaa kahvalinjaa, ei tuomareilla, valmentajilla, liigajohdolla jne. ole mitään syytä sitä tehdä.

Päinvastoin kahvaus varmasti miellyttääkin monia seurapomoja. Sehän tasapäistää yksilöitä. Sen avulla keskinkertainenkin joukkue voi lyödä húippulahjakkaan, kunhan saa järjestelmällisellä kahvauksella riistettyä vastustajaltaan vauhdin. Miksi enää maksaa huippumiehille huippupalkkoja, kun voi maksaa kahvaajille keskitason palkkoja ja pärjätä yhtä hyvin?

(Muuten Kaivanto, miten esimerkiksi ehdotukseni Ilveksen kokoonpanoista, joita suurin osa Ilveksen palstalle lähettämistäni viesteistä on ollut, ovat sivunneet yhtä asiaa ?)
 

ZZTOIPPARI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampereelta
Kiistämätön fakta lienee, että Rautakorpi, tuttavallisemmin Fe-Kuusisuo, on omaksunut suuresti ihailemansa Hannes Aravirran luoman kahvakiekkona tunnetun jääkiekon syöpäläisen tehokkaammin kuin yksikään valmentaja tämän hetken SM-liigassa. Rautakorven puolustukseksi on todettava, että parhaimmillaan Tapparan ei tarvitse moisiin konsteihin turvautua. Siitä oivana osoituksena oli viime lauantainen ottelu, jossa kotijoukkue luisteli neljällä ketjulla jalat alta hämeenlinnalaisilta vierailtaan. Niinpä olikin sangen yllättävää lukea maanantaisesta Tampereen Sanomista hipnoosikatsejalosen kommentit. Kuka tahansa itseään kunnioittava valmentaja olisi pitänyt leipäläpensä visusti suljettuna, mutta jumalainen Jalonen ei ilmeisesti enää muistanut millaiseen rikolliseen pelitapaan oli oman "joukkueensa" tappio-ottelussa valjastanut.
 

Kaivanto

Jäsen
Re: Kaivanto,

Lukaisin omani ja Lust4lifen viestit toistamiseen enkä totta puhuen vieläkään ymmärrä, miten niistä irtoaa minkään sortin perusteluja sokealle ja totiselle torventöräyttelylle. Noh, olit ilmeisesti sarkastinen esittäessäsi perustelut joita ei ollut laisinkaan, ja väitit niitä omiani paremmiksi.

Kirjoittaessani tätä olet kirjoittanut tänne seitsemän viestiä, joista seitsemän pyörii Tapparan kahvaamisen ympärillä. Kun olet ilves.comissakin asiaan pariin otteeseen palannut, alkaa kasassa olla minusta riittävästi meriittejä 'yhden asian mies' -tittelille. Tämä on luonnollisesti vain oma mielipiteeni.

Ainoat nähdäkseni minua ja kyseistä herraa(?) yhdistävät seikat ovat, että kumpikaan ei hyväksy kahvakiekkoa ja kumpikin kirjoittaa suhteellisen oikeakielistä suomea. Kumpikaan piirteistä ei liene kovin omaperäinen yli 35-vuotiaiden suomalaisten jääkiekon ystävävien piirissä.

Totta. Mutta lisääpä rajaaviin määreisiin vielä intomielinen antikahva-Rautakorpi -internet-manifestointi, ja teitä on 1-2.

Zztoippari käyttää minusta kahvakiekkoa vain välineenä Rautakorven solvaamiseen, jotta saisi palvomansa Rauno Korven takaisin Tapparan peräsimeen. Minä en vastusta mitenkään erityisesti Tapparan kahvakiekkoa vaan kahvakiekkoa yleensä. Minulle on sitä paitsi saman tekevää, kuka Tapparaa valmentaa, kunhan sääntöjä venyttävä peli saadaan loppumaan.

Kummasti sait ympättyä Rautakorpea, Kahvaraa ja "kiekottoman pelaajan estämiseen ja ronkkimiseen pohjautuvaa pelityyliä" sielunyhteyteen viestissä, jolla entreesi Jatkoaikaan teit. Tässä viimeisimmässä on luonnollisesti tarkoituksenmukaista olla ihan vaan yleensä kahvaa vastaan ja pelin puolesta.
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Haka Metsäläinen,

Jumankekka, noin komeaa psykologista profiilia saa itsestään harvemmin lukea! "Umpisokea tapparalaisen 90-luvun menestyksettömyyden sokaisema totinen torvensoittaja." En pysty edes lukemaan tuota nopeasti, saati sitten keksimään moista nimitystä. Nöyrryn ylivertaisen nimitysgeneraattorisi edessä.
Tai kokeilen sittenkin: Vaikutat minusta lamaannuttavan, kateudesta tai muusta inhottavasta kumpuavan Tappara-antipatian riivaamalta säälittävältä pippelinnysväriltä, joka pystyy hyväksymään Ilveksen aseman kaupungin kakkosjoukkueena vain painamalla lokaan sitä ykkösjoukkuetta. Miltä kuulostaa? Ja hymiöitä perään etten vaan ole totinen.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
ZZmehtäläinen: Kardinaalimunaus, kun yritit erottaa kaksi kirjoittajaa toisistaan. Seuraava kappale paljastaa munauksesi:

Ainoat nähdäkseni minua ja kyseistä herraa(?) yhdistävät seikat ovat, että kumpikaan ei hyväksy kahvakiekkoa ja kumpikin kirjoittaa suhteellisen oikeakielistä suomea. Kumpikaan piirteistä ei liene kovin omaperäinen yli 35-vuotiaiden suomalaisten jääkiekon ystävävien piirissä

Minua ja kyseistä herraa(?)
yli 35-vuotiaiden

Miten voit tietää kyseisen kirjoittajan olevan yli 35-vuotias, kun et tiedä onko kyseessä mies,nainen, poika tai tyttö.

Tarkkuutta ZZmehtäläinen, tarkkuutta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös