ranger kirjoitti:
No joo, vakavasti ottaen, Japani-ottelu vahvisti huolestuttavasti kysymysmerkkiä nuoren puolustuksen (ja kokemattoman valmennusjohdon) yllä. Kolumbiaa vastaan saatiin huippuarvokasta itseluottamusta kaikille osa-alueille, mutta valehtelisin, jos väittäisin, ettei luotto peräpään pitävyyteen horju. Sen sijaan maalinteko ei ole tökkinyt enää pitkään aikaan, vaikka perstuntumalla uskomattoman usein törmää väitteisiin siitä, kuinka "hyökkäyspeli on ennakkoon Saksan pahin kompastuskivi". Nimenomaan ennakkoonhan se ei sitä todellakaan ole, ilmeisesti jotkut elävät vieläkin vuoden 2004 EM-kisoissa.
Ranger
Ranger näyttää olevan harvinaisen hyvin perillä saksalaisesta pelistä, toisin kuin keskivero suomalaisen median edustaja (tai satunnainen mömmömkisojen tv-katsoja).
Itse olen ihmetellyt Klinsin tapaa jatkuvasti vaihtaa puolustuksen permanenttia. Eikö olisi ollut viisaampaa valita omat suosikit, pitää päänsä ja peluuttaa heitä runsaasti yhdessä? Nyt keskellä on pelannut kuka milloinkin. Typerää. Joku Huth, joka on varmasti tulevaisuudessa kova sana, olisi voinut jäädä odottamaan vuoroaan. Miehen pelaamattomuus on mielestäni kokoajan näkynyt. Loukkaantumiset (Metzelder, Lahm) ovat tietysti sotkeneet kuvioita viimeisen parin vuoden aikana.
Itse pistäisin kentälle Kolumbiaa vastaan toimineen linjan Lahm-Metzelder-Mertesacker-Friedrich. Keskusta on nuori, mutta Metzelderillä on silloisen Nowotnyn loukkaantumisen takia kuitenkin yhden MM-kisat vyön alla finaalia myöten. Hän pelasi tuolloin mahtavat kisat. Nuorella Mertesackerilla on takana hyvä kausi ja mikä tärkeintä, hän on pelannut paljon viime kaudella. Kokoa löytyy ja ongelmana on keskustan lievä hitaus (vaikka Metzelder on oikeastaan vähän siltä väliltä koko-nopeus). Keskikentän taklausvoimainen Frings on tässä apuna ja kovempia jengejä vastaan myös koko kentän alueella toimiva Ballack pelaa alempana. Hän on tunnetusti erinomainen rikkova pelaaja, vaikka on tietysti sääli tuhlata miestä tällaisessa roolissa.
Heikompia maita - kuten avauspelin Costa-Ricaa - vastaan veikkaan Saksan lyövän taululle melko rumiakin numeroita. Loppuun asti en jaksa kuitenkaan heihin uskoa. Mestariksi veikkaan edelleen Italiaa. Kunhan ei taas Brasilia, vaikka erityisiä antipatioita ei ole ketään kohtaan. Mä tykkään futiksesta, fuck the haters.