Jalkapallon MM-2014 – kenen lippua kannat?

  • 10 789
  • 124

Jalkapallon MM-2014 – kenen lippua kannat?


  • Äänestäjiä
    322
  • Poll closed .

Zborik_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Italia, ollut ykkössuosikki jalkapallon arvokisoissa niin kauan kun olen lajia seurannut eli 2000-luvun alusta lähtien. Sympatiapisteet Uruguaylle, Ecuadorille ja Chilelle.
 

Baldrick

Jäsen
Argentiinalla vain kuusi ja Portugalilla seitsemän? Yllätyin kyllä, että heillä on niin vähän ja että Belgialla on tuplasti enemmän.

Itse lähden Ghanan remmiin, koska Asamoah Gyan, sekä pari muuta veitikkaa. Heistä muodostui suurimmilta osin favorittejä viime kisoista ja samoilla mennään. Toki valitsen useamman bandwagonin, mutta Ghanaa liputetaan. Mestaruutta tavoittelevista ensisijaisen lämpöni ansaitsee tämän hetkisillä fiiliksillä Portugali. Ennen olen aina ollut Espanjan remmissä, mutta jotenkin siitä joukkueesta on tullut hieman epämiellyttävä.

Inhokkina Englanti ja Italia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Inhokkina Englanti ja Italia.

Italia ja Englanti tekevät arvokisoissa kummatkin sen 0-1 maalia per peli, joskus hurjastellessaan saattavat yltää kahteen, näin kliseisesti ja stereotyyppisesti ajateltuna.

Ensin mainitulla kyse on (usein toimivasta) pelitaktiikasta, jälkimmäisen taso taas ei riitä maalitehtailuun.

ps. edelleen hämmentynyt Saksan fanien näin suuresta määrästä, ei meitä aiemmin ole näin isoa poppoota ollut..neljännes kaikista äänistä tässäkin gallupissa! ohhoh.

Ilmeisesti viime vuosien menevä ja näyttävä nahkapöksy-jalkapallo on saanut puolelleen ihan uusia kannattajia.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Italia ja Englanti tekevät arvokisoissa kummatkin sen 0-1 maalia per peli, joskus hurjastellessaan saattavat yltää kahteen, näin kliseisesti ja stereotyyppisesti ajateltuna.

Ensin mainitulla kyse on (usein toimivasta) pelitaktiikasta, jälkimmäisen taso taas ei riitä maalitehtailuun.

ps. edelleen hämmentynyt Saksan fanien näin suuresta määrästä, ei meitä aiemmin ole näin isoa poppoota ollut..neljännes kaikista äänistä tässäkin gallupissa! ohhoh.

Ilmeisesti viime vuosien menevä ja näyttävä nahkapöksy-jalkapallo on saanut puolelleen ihan uusia kannattajia.

Suomalaiset kehittyvät ja ymmärtävät hitaasti. Vasta nyt monet alkavat ymmärtää ettei Saksa pelaakkaan konemaisen kylmästi vaikkei se ole niin tehnyt enää ainakaan 2000-luvulla. Vielä menee parit kisat ennen kuin kansa havahtuu että myös Italia pelaa iloista hyökkäyspeliä jota se on tehnyt miltei läpi 2000-luvun.

Itsekin omasin joskus inhokkeja joihin muunmuassa Saksa kuului mutta sitten kasvoin aikuiseksi ja nykyään tykkään katsoa Saksan pelejä. Varsinkin Italia-Saksa-matsit on ihania:)
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Suomalaiset kehittyvät ja ymmärtävät hitaasti. Vasta nyt monet alkavat ymmärtää ettei Saksa pelaakkaan konemaisen kylmästi vaikkei se ole niin tehnyt enää ainakaan 2000-luvulla. Vielä menee parit kisat ennen kuin kansa havahtuu että myös Italia pelaa iloista hyökkäyspeliä jota se on tehnyt miltei läpi 2000-luvun.

Itsekin omasin joskus inhokkeja joihin muunmuassa Saksa kuului mutta sitten kasvoin aikuiseksi ja nykyään tykkään katsoa Saksan pelejä. Varsinkin Italia-Saksa-matsit on ihania:)

Joku Saksan "konemaisuus" voidaan heittää huoletta 70-luvulle. MM90 kisoissakin Länsi-Saksa hyökkäsi seitsemällä miehellä, joka oli noissa kisoissa varsin poikkeuksellista.

Muita eläviä legendoja:

Brittijoukkueet = "pitkä päätyyn ja perään"
Uruguay = "rikollisia jaloille potkijoita"
Brasilia = "sambafutis"
Italia = "catenacchio"
Hollanti "total voetball"
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kuin varkain sydämeni vei
Eviva Espanja
Nyt kaipuu rauhaa anna ei
Eviva Espanja
Tuon kaiken silmissäni nään
Eviva Espanja
Ja kerran sinne lämpimään
Mä ainaiseksi jään
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Saksalla mennään kuten tähänkin asti ollaan menty.
Jos joskus sellainen ihme tapahtuu, että Suomi on kinkereissä mukana, voin tarkistaa kantaani.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Koska Tanska ei päässyt kisoihin, niin Espanjan lippua kannan.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Inhokkejakin täällä on lueteltu. Mukavampaa on seurata kisoja, kun ei ole inhokkeja. Italia oli minulle joskus sellainen, mutta nykyäänhän ne tosiaankin pelaa ihan kivan näköistä jalkapalloa. Seurajoukkueista olen nykyään jopa alkanut pitää esim. Napolin pelistä. Noh, Kreikkaa kuitenkaan en tule ikinä kannattamaan, se on minulle inhokki
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Jostain syystä on tullut aina Englannin puolella seisottua.

Englanti jalkapallossa on vähän kuin Suomi jääkiekossa. Suurvalta omassa lajissaan, joka on kuitenkin enemmän sympaattinen suurmaa kuin ehdoton voittajasuosikki. Molempien junnutuotanto on ollut myös viime vuosina alamaissa, ja molempien joukkueiden "lempinimi" liittyy leijoniin. Ehkäpä nämä käyvät perusteluina.

Englanti
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itselleni pienistä sukujuurista ja muutenkin ihan junnusta asti ollut Italia fani ja kun AC Milan fani olin jo lapsena ja joukkueessa pelasi paljon Hollantilaisia, niin Hollanti on kakkosjengi mitä kannatan.

Eniten inhoan Saksaa, pelaa minusta aina hemmetin tylsää fudista - nykyään vähän vähemmän tylsää ja siitä syystä vähän tämä inhotus laimentunut, eli ei enää pahoja oksennusrefleksejä tosin inhotusta ei ainakaan vähennä Pasi Rautiasen sakemanni hehkutus.

Sen verran vielä, että n. 10 vuotiaana olin Sisiliassa katsomassa MM-kisoja, ottelut Hollanti-Egypti, Irlanti-Egypti olivat pikkupojalle mahtava kokemus, sekä suosikki Italian Sisilialais syntyisen Salvatore "Toto" Schillacin maalikuninkuus, se fiilis kun katsoo Italiassa isolta skriiniltä Italian matsia ja pienen saaren oma poika tulee vaihdosta tykittämään maaleja!
 
Viimeksi muokattu:

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Sen verran vielä, että n. 10 vuotiaana olin Sisiliassa katsomassa MM-kisoja, ottelut Hollanti-Egypti, Irlanti-Egypti olivat pikkupojalle mahtava kokemus, sekä suosikki Italian Sisilialais syntyisen Salvatore "Toto" Schillacin maalikuninkuus, se fiilis kun katsoo Italiassa isolta skriiniltä Italian matsia ja pienen saaren oma poika tulee vaihdosta tykittämään maaleja!

Hienoa että pääsit noihin viimeisiin "oikeisiin" MM-kisoihin paikan päälle. Harmi että tuo Irlanti-Egypti oli yksi kisojen huonoimmista peleistä. Moneen peliinhän tuolloin olisi päässyt kun liput oli hinnoiteltu yläkanttiina ja katsomot osittain vain puolillaan.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Rakkautta yli lajirajojen

Sveitsi pelas(t)i Suomen jääkiekossa puolivälieriin, joten ainakin minä tunnen suorastaan kansalaisvelvollisuudeksi sympata Sveitsiä jalkapallon MM-kisoissa.

Eli uusittu vastaukseni on: Englanti ja Sveitsi.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Sen verran vielä, että n. 10 vuotiaana olin Sisiliassa katsomassa MM-kisoja, ottelut Hollanti-Egypti, Irlanti-Egypti olivat pikkupojalle mahtava kokemus, sekä suosikki Italian Sisilialais syntyisen Salvatore "Toto" Schillacin maalikuninkuus, se fiilis kun katsoo Italiassa isolta skriiniltä Italian matsia ja pienen saaren oma poika tulee vaihdosta tykittämään maaleja!

Minua on kaihertanut ja tulee kaihertamaan ikuisesti, kun en saanut olla Palermossa kisojen aikaan. Tosin tämä itsestäni riippumattomista syistä, koska olin nuori kölvi tuohon aikaan.

Italiaa siis äänestin. Kaikkien aikojen kovin futari Paolo Maldini ja kaikki muut.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Hollanti ykkönen, Kroatia kakkonen, kaikki Etelä-Amerikan maat kolmantena ja kaikki knääpiöt sen jälkeen. Espanja ja Saksa viimeisinä, jotain uutta välillä jookos.
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Oranje se on ollut pikkupojasta asti.

Tämä. Hyökkäävä pelityyli on aina viihdyttänyt. Muuten onkin sitten aika neutraalia, mutta Englanti ainakin lukeutuu näin etukäteen inhokkeihin. Pelasi maailman tylsintä futista viime EM-kisoissa ja tähän tuskin on tulossa muutosta, sillä koutsina on yhä sama, sataprosenttisesti puolustuksen kautta pelaamiseen luottava, Suomeakin valmentanut Roy Hodgson.
 

Jindebyne

Jäsen
Italian kelkassa niin kauan kun Suomi ei ole kisoissa ja silloinkin Italialle menee suuret sympatiat.

Espanjalle en toivo mainittavaa menestystä, aikansa kutakin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Saksa!

Aiemmin sympatioitani keräsivät myös mm. Espanja, Portugali, Hollanti, Tanska tietysti, Tsekki ja Kroatia, mutta Tanska ja Tsekki ovat poissa, Espanja ja Hollanti muuttuneet jotenkin vastenmielisiksi eikä Kroatia tai Portugali enää aiheuta mitään ihmeitä tunteita puoleen jos toiseenkaan.

Uuden mantereen joukkueista Brasilia on ollut ykkönen, kautta aikain, vaikka viime MM-kisoissa Diego Forlán yksittäisenä pelaajana saikin minulta suurimmat sympatiat esitystensä ansiosta - brassit olivat jotenkin pettymys.

Miksikö Saksa...
Tällekin lienee historiallistakin painolastia, olen jotenkin aina tykännyt saksalaisesta pelityylistä (insinöörimäistä?). Tosin, v.-74 MM-kisojen loppuottelussa olin Hollannin ja v.-96 EM-kisoissa Tsekin puolella - vastassa siis Saksa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Espanjan puolia on pidetty jo viitisentoista vuotta.

Menestystä toivon lisäksi Belgialle, kaikille pienille maille, sekä Schweinsteigerille ja Dani Alvesille.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Junnuna olin Maradonan banwagonissa, sen jälkeen ei ole kovin vahvaa tunnetta ollut muuhun suuntaan kuin että Saksa oli inhokki ainaisine sukelluksineen. Nyt kun Saksakin on ruvennut pelaamaan eri tyylillä, niin inhokkeja ei oikeastaan ole.
Melko epäfanaattisesti kannatan näissä kisoissa Englantia, seuraavana Urugyau (mikä lohkojaon huomioonottaen on hankalaa). Sympatiaa voin antaa jollekin Afrikkalaiselle sikäli mikäli kun pelaavat mielikuvitusrikasta hyökkäävää futista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös