Pitäisihän noita tilastoja katsoa kokonaisuudessaan. Mielestäni jos 5 vuoden kokonaisuutta halutaan tarkastella, mielestäni silloin tulisi tarkastella vain tuota 5 vuoden kokonaisuutta ja oikaista pois sitä aikaisemmin tehdyt suoritukset. Tämähän olisi ihan kirjanpidollista tulo-menon kohdalle periaatetta joka poistaa tätä aikaväliä sotkevat tekijät. Chelsean osalta esimerkiksi @Axbor Nocturne n esiin nostamaa tilastoa siistii esimerkiksi Oscarin 60 miljoonan myynti Kiinaan ja Costan vastaava summa Madridiin. Myös esimerkiksi Maticin 45 miljoonaa Unitediin. Itse pitäisin tätä ensisijaisesti kikkailuna enkä hyvänä kaupankäyntinä.
Kerro nyt vielä mitä ihmeen kikkailua noissa mainitsemissasi siirroissa sinusta on. Tämä jäi jo edellisessä viestissä epäselväksi ja tähän tartuin.
Muusta viestistäsi olen pitkälti samaa mieltä. Aivan hyvin voitaisiin jättää viiden vuoden kokonaisuutta tarkasteltaessa pois pelaajat, jotka on hankittu ennen tuota. Ja vaikkapa viimeisen ikkunan sisään hankitut pelaajat pois laskuista niin ikään, sillä eihän heistä ole vielä katetta saatu. Vaan eipä se enää nettokulutusta mittaisikaan, vaan jotain muuta. Kyllä minua kaikenlaiset taulukot kiinnosta, ei sillä.