Jalkapallokeskustelun Dream Team: Vasen puolustaja

  • 4 287
  • 53

Paras vasen puolustaja on?


  • Äänestäjiä
    295
  • Poll closed .

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska maailman parhaasta jalkapallojoukkueesta ei ole listoille kelvannut ketään, niin äänestin Lyonin Eric Abidalia.
 

Cube

Jäsen
sixtus kirjoitti:
Täältä lähti ääni Lahmille. Zambrotta oli ennen tätä kautta paikan herra ja hidalgo, mutta hivenen kehnot otteet Blaugrana paidassa pudottivat miehen kärkipaikalt.
Toisaalta myöskään Lahm ei ole tällä kaudella Bayernin paidassa ollut MM-kisojen esitystensä tasolla.
 
Vasemman pakin paikalla on mielestäni kovemman luokan pelaajia kuin tuolla oikealla laidalla. Tunnetustihan monet pitävät oikean pakin paikkaa kaikista vähäpätöisimpänä jalkapallossa tietyistä syistä. Se kertookin jotain oikeiden pakkien tasosta, että Gary Neville on siinä kakkosena. Itse äänestin monista hyvistä vaihtoehdoista vasemman pakin paikalle Razvan Rattia, vai mikä se nyt olikaan, koska hänellä on poteniaalia todella paljon.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Lahm oli valintani tästä listasta, muita ketä tuli mieleen niin Wayne Bribge esimerkiksi. Mutta ääni on mennyt saksaan, joten se siitä.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Voittaja kirjoitti:
Täytyy sanoa ettei paljon päätä huimaa maailmalla vasempien pakkien taso jos esim. Roberto Carlos pääsee listoille. No itse heitin Lahmille ääneni, jollekinhan se piti antaa.

Ja ihan sama pätee myös oikeiden pakkien tasoon maailmalla. Nyt olisi tilausta minun kaltaiselleni pakille.

Ääni tietenkin Zambrottalle.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Ei ole olemassa kuin yksi oikea vastaus, Rotta, Gianluca Zambrotta!
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Vaikea valinta Zambrottan ja Lahmin välillä. Zambrotta kuitenkin hässinyt pahemman kerran muutamassa pelissä tällä kaudella, joten otetaan edelleen nuori Philipp Lahm kuitenkin mukaan. Vaikea ohitettava ja nöyrä pelaaja. Puuttuu Zambrottan kokemus.
 

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Roberto Carlos tientenkin tästä ei kahta sanaa. Aina ollu suosikki ja tulee ilmeisesti aina olemaan. Uskomaton vasuri muuten Carloksella. Tässä vähän videopätkää kyseisestä herrasta. Aivan upeita maaleja kertakaikkiaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Zambrotta. Perusteluja ei kaivattane.
 
Italokiintiö taisi tulla täyteen jo Buffonin valinnalla, joten Zambrotta jää ilman ääntä tällä kertaa. Muutenkin päivän kunto ratkaisee ja viime aikoina Zambrottan peli on tökkinyt aivan kuin Barcelonalla kokonaisuudessaan. Myös toinen pätevä vaihtoehto, Philip Lahm, on pelannut tällä kaudella vaisusti hyvien MM-kisojen vastapainoksi.

Niinpä ääneni meneekin Patrice Evralle, joka lyhyen totuttelun jälkeen on päässyt huimaan lentoon brittikentillä.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Gabriel Heinze on valintani. Loukkaantumiset vieneeet parhaan terän mutta täydessä kunnossa todella kova pelaaja. Jos Heinze jatkaa Unitedissa ensi kaudella niin uskon ottavan oman paikkansa Evralta.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jussi77 kirjoitti:
Joku muu, kuka: Carlos Salcido, PSV Einhoven.

Oli muuten vähän väliinputoaja, kun kaveri on liian monipuolisesti pelannut eri rooleissa tänä vuonna, mutta aiemmin mielsin kaverin toppariksi, niin en osannut oikein päätää mille listalle pistäisin ja jäi sitten näköjään kokonaan pois.
 

Fordél

Jäsen
Annoin ääneni kohtaan "joku muu" pelaajalle Jorn Aarne Riise ja samalla ihmettelen suuresti, että miten tämä kaveri on voitu jättää listasta pois? Loistava puolustaja, joka on todella hyvä tukemaan hyökkäyksiä ja omaa todella hyvän laukauksen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Fordél kirjoitti:
Annoin ääneni kohtaan "joku muu" pelaajalle Jorn Aarne Riise ja samalla ihmettelen suuresti, että miten tämä kaveri on voitu jättää listasta pois? Loistava puolustaja, joka on todella hyvä tukemaan hyökkäyksiä ja omaa todella hyvän laukauksen.

Ei erityisen nopea, ei osaa pahemmin haastaa vastustajia, ei kumpaankaan suuntaan hyvä 1vs1 tilanteissa, huono sijoittuminen, lepsu, ei erityisen hyvä puolustamaan. Tässä nyt muutama syy.
 

Fordél

Jäsen
eagle kirjoitti:
Ei erityisen nopea, ei osaa pahemmin haastaa vastustajia, ei kumpaankaan suuntaan hyvä 1vs1 tilanteissa, huono sijoittuminen, lepsu, ei erityisen hyvä puolustamaan. Tässä nyt muutama syy.

Valitettavasti syyt ovat vääriä, muuten ihan hyvä yritys. Hjuumoria...
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Fordél kirjoitti:
Valitettavasti syyt ovat vääriä, muuten ihan hyvä yritys. Hjuumoria...

Riise ei mahdu omissa papereissani edes maailman top-50 vasempien laitapakkien listalle. Mutta se onkin sitten jo eri asia ja siihen palataan myöhemmin.
 

Fordél

Jäsen
eagle kirjoitti:
Riise ei mahdu omissa papereissani edes maailman top-50 vasempien laitapakkien listalle. Mutta se onkin sitten jo eri asia ja siihen palataan myöhemmin.

Kannattas varmaan avata silmät kun kattoo niitä pelejä. Olisi muuten mielenkiintoista nähdä tuo 50-pelaajan lista, jotka ovat parempia vasemmalla laidalla kuin Riise...
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Fordél kirjoitti:
Kannattas varmaan avata silmät kun kattoo niitä pelejä. Olisi muuten mielenkiintoista nähdä tuo 50-pelaajan lista, jotka ovat parempia vasemmalla laidalla kuin Riise...

Niin, pitäisikö minun sanoa että "kannattaisi avata varmaan silmät kun kattoo niitä pelejä" takaisin, jos en ole samaa mieltä. Eikä kyllä kovin moni muukaan ole Riisea kovin kovassa arvossa vasemmalla laitapakkina pitänyt. Eiköhän se ole aika kuvaavaa että Liverpoolilla CL-otteluissa vasemmalla laitapakkina pelasi "koulutukseltaan" toppari/oikealaitappaki, joka ei mahtunut R.Madridissa pelaamaan, eikä Riise.
 

Fordél

Jäsen
eagle kirjoitti:
Niin, pitäisikö minun sanoa että "kannattaisi avata varmaan silmät kun kattoo niitä pelejä" takaisin, jos en ole samaa mieltä. Eikä kyllä kovin moni muukaan ole Riisea kovin kovassa arvossa vasemmalla laitapakkina pitänyt. Eiköhän se ole aika kuvaavaa että Liverpoolilla CL-otteluissa vasemmalla laitapakkina pelasi "koulutukseltaan" toppari/oikealaitappaki, joka ei mahtunut R.Madridissa pelaamaan, eikä Riise.

Jep, ei kannata ottaa näitä ihan niin tosissaan. Makuasioitahan nämä ovat, mutta mielestäni tuo 50 äijän heitto meni jo liiallisuuksiin. Mutta se siitä; olen puhunut.
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Harmillista, että moni maailmanluokan vasen puolustaja tippuu joukkueesta samalla, kun porukkaan mahtuu omalla pelipaikallaankin heikompi oikea pakki.

Mutta ääni joka tapauksessa Zambrottalle, ja kunniamaininta Lahmille.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Sampe kirjoitti:
Harmillista, että moni maailmanluokan vasen puolustaja tippuu joukkueesta samalla, kun porukkaan mahtuu omalla pelipaikallaankin heikompi oikea pakki.

Mutta ääni joka tapauksessa Zambrottalle, ja kunniamaininta Lahmille.

Niin, tämä taas johtuu kyllä hyvin pitkälti siitä että suuri osa äänestää "omaa poikaa" seuralasit päässä, eikä objektiivisesti miettien. Olen kyllä samaa mieltä itse asiasta.

Itse olen toistaiseksi äänestänyt vain yhtä oman suosikkijoukkueeni pelaajaa ja tämä pitää loppuun saakka. Tämä sinällään kyllä ihan objektiivisesti vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös