Kerrankin, kun olisi Bundesliigassa muilla ollut paikka iskeä, kun Bayern on vaikeksissa, niin tämän viikonlopun aikana muut kärkijengit, kuten mm. Union Berlin (2-0 Frankfurtille) ja Dortmund (3-2 Kölnille) töpeksivät sitten oman tsäänssinsä pitää kaulaa isompana Bayerniin. Ja luonnollisesti, kun Bayern oman pelinsä voitti, niin kärki tämän myötä tiivistyy (U.Berlin ja Freiburg 17.p, ja perässä seuraa Bayern ja Dortmund 15.p). Lähinnä tämä huomio sen takia, että jos Bayern tästä taas oman vireensä löytää ja nousee kärkeen, niin nuo ovat vain niitä pelejä, joita Bayernin pahimmat kilpakumppanit eivät vain missään nimessä saisi hävitä ja tuollaisessa tilanteessa pitää kyllä taas katsoa peiliin, eikä vetää aina sitä korttia esille, että kun "Bayernin ylivoimaisuus tuhoaa mielenkiinnon".
Kun eiköhän jostain taas kaivaudu porukkaa kertomaan (kuten jossain Twitterissä toki jo onkin), miten Bayernin ylivoima tuhoaa mielenkiinnon Bundesliigassa, samalla, kun joku Köln rummuttaa kolme pörsää Dortmundin verkkoon. Mutta varmaan sekin on Bayerin ylivoiman vika, kun mm. Dortmund taas aika käsittämättömällä tavalla puppeloi pelinsä jotain Kölniä vastaan ja selitykset ovat luokkaa "Bayern sitä ja tätä". Dortmundin ja Unionn Berlinin olisi nuo pelit pitänyt hoitaa, mutta nyt se mahdollinen kaula, mikä Bayerniin oli ja etu, niin ollaan taas puppeloimassa ihan itse.
Kyllä se lähtee siitä oman pesän puhtaaksi laittamisesta ja rutiinin sekä tasaisuuden löytämisestä sekä itse sen riman nostamisesta sinne korkealle oman toiminnan suhteen, jotta Bayern tuolta huipulta voidaan kammeta ja se on muiden tehtävä mätsätä se Bayernin asettama taso. Eikä niin, että Bayern laskee sen riman vetelemällä vasemmalla kädellä ja alkaa puppeloimaan, jotta muilla on helpompaa. Vaikka sekään ei toki tunnu nyt riittävän. Mutta niin kauan, kun oma toiminta on vähän sinne päin, on aika kornia nostaa Bayernin ylivoima helppona selityksenä tikunnokkaan. Huippu-urheilusta kun puhutaan, niin liian helppoja ja löysiä selityksiä sekä yksinkertaistuksia asioista, todella löperöä puhetta ja analyysia. Muistaakseni olen tästä aiemmin jo kirjoittanutkin, mutta piti nyt taas palailla tämän aiheen tiimoilta, kun muilla olisi about vuosikymmeneen se paras A-luokan tsäänssi iskeä.