Wowee Zowee
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Bolts, Krakhouse-projekti
Ja todettakoon vielä perään, että itse olen aina vierastanut tätä vastakkainasettelua Messi vs. Ronaldo. Tottakai urheilukulttuuriin kuuluu selvittää jopa liiallisuuksiin asti kuka on sen hetken, tai kaikkien aikojen paras. Jos nyt olisi pakko valita, niin hyppäisin Messin kelkkaan, mutta liian usein sitä unohtuu (tai halutaan unohtaa Messi- tai Ronaldo-kiimoissa), että nuo molemmat ovat täysin poikkeuksellisia yksilöitä. Sellaisia, joita ei nouse edes kerran sukupolvessa. Tyydynkin nauttimaan itse siitä, että noiden molempien urat jatkuvat yhä, vaikka mittarissa alkaa olla kilometrejä. Melkoinen tyhjiö jää kun toinen ja lopulta molemmat lopettavat. Ei ihan ole nuoremmista tähdistä (Neymar, De Bruyne, Hazard, Mbappe ym ym.) täyttämään tuota tyhjiötä.
Boldattuun täysin sama, eikä vähiten sen takia, etten ole varmaan eläessäni nähnyt yhtään keskustelua, jossa kyseisen kaksikon vertailu ei mene täysin lapselliseksi lätinäksi. Mulle ei tule yhtään jalkapalloilijaa mieleen sitten Maradonan, joiden ympärille on rakennettu näinkin vahva henkilökultti, kuin näille kahdelle. Onhan kyseessä kaksi erityisen poikkeuksellista yksilöä - jostain syystä toista fanittavalla tuntuu olevan pakottava tarve vähätellä juuri sen toisen saavutuksia. Niin saatanan rasittavaa. /rant