MustatKortit
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Niin, tämä on hyvä huomio. Samalla argumentilla siis pitäisi itse asiassa puolustaa sitä, että Casillas on (oli.. miten sen nyt ottaa) kaikkien aikojen maalivahti, koska hänen tilastonsa ovat saman ikäisenä vielä Neueriakin astetta paremmat.
Njaa, Casillas on aina pelannut suurseura Realissa. Neuer pelasi koko aikuisuransa alun, eli 2004-2011 Schalkessa*, joka nyt ei todellakaan ole samassa kastissa Realin (tai Bayernin) kanssa. Tämä luonnollisesti vaikuttaa siihen, mitä ehti saavuttaa ennen siirtoa Bayerniin, sen jälkeen pyttyjä on sadellut ovista ja ikkunoista.
En valitettavasti usko, että Neuer voittaa palkintoa, sillä tämähän on ihan kaupallisestikin tärkeä asia myydä Messiä ja Ronaldoa. Vaikka sen ihan siinä missä nämä kaksi maalinsylkijää voisi ansaita. Ilmeisesti veskari ei vain voi olla maailman paras, tämä on mielestäni vähän typerää.
Sitä kyllä ihmettelen, miten joku ei voi myöntää Neuerin muuttaneen oman aikansa (2010-luvun) maalivahtipeliä suurestikin, kuulostaa vähän älylliseltä epärehellisyydeltä. Minä olen säännöllisesti tekemisissä suomalaisten molarinalkujen kanssa täällä Helsingin alueella, Neuerin merkitys on kiistaton.
* varmaan moni täälläkin muuten muistaa Neuerin käsittämättömän show'n ManUa vastaan silloin muutama vuosi sitten. Neuer meinasi yksin tehdä tyhjiksi täysin ylivoimaisen vastustajan etenemisen jatkoon. Sir Alex päivittelikin matsin jälkeen, että huhheijaa, ei ole tuollaista molaria aiemmin nähnyt.