Jalkapallo – liveseuranta

  • 6 173 206
  • 122 651

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä ovat Gareth Bale ja joku Jameskin tätä nykyä huonoja jalkapalloilijoita...

ei tainnut mennä seuravalinta aikanaan ihan nappiin, kummastakin puhuttiin omana aikanaan jopa maailman top3-futaajina...
James on 24-vuotias, ja tästä "omasta ajastaan" eli potin räjäyttäneistä vuoden 2014 kisoista ja sitä edeltäneestä kaudesta on mennyt vähän reilu vuosi tai toki kohta puolitoista. Eiköhän tuosta nykyisestä voi vielä taso nousta sinne missä on parhaimmillaan ollut.

Saattavat pelata nyt huonommin kuin parhaimmillaan, mutta aika tympeää kun jonkun Real Madridin avauskokoonpanon miehistä puhutaan huonoina jalkapalloilijoina. Tai no James ei tänään ollut avauksessa, mutta kuitenkin.

Mun mielestäni molemmat ovat aika hyviä jalkapalloilijoita edelleen, kun alkaa vähän suhteuttaa missä mennään.
 

faro

Jäsen
Kyllä ovat Gareth Bale ja joku Jameskin tätä nykyä huonoja jalkapalloilijoita...

ei tainnut mennä seuravalinta aikanaan ihan nappiin, kummastakin puhuttiin omana aikanaan jopa maailman top3-futaajina...
Tietenkään et maininnut sitä, että molemmat palasivat tähän peliin loukkaantuneiden kirjoista. Tai no, tuskinpa edes tiesit.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä ovat Gareth Bale ja joku Jameskin tätä nykyä huonoja jalkapalloilijoita...

ei tainnut mennä seuravalinta aikanaan ihan nappiin, kummastakin puhuttiin omana aikanaan jopa maailman top3-futaajina...

Ei pitäisi tarttua näihin sunnuntaijurrien jälkeisiin jonneheittoihin mutta melko paksu provo. Olen pitänyt sinua jotenkin fiksuna kirjoittajana myös fudispuolella, mutta varmaan aika hätäinen johtopäätös ollut aikanaan.

Onhan Bale esim. ratkaissut Realille Mestareiden Liigan pytyn. Molemmilla alla melko pahat vammat, joten ihan iisisti nyt niiden analyysien kanssa. Kausi on pitkä.

Sevillalta hienoa tekemistä tänään, pakko arvostaa.

E: Ja vielä jatkuukin. Helmeä settiä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tietenkään et maininnut sitä, että molemmat palasivat tähän peliin loukkaantuneiden kirjoista. Tai no, tuskinpa edes tiesit.

En tietenkään tiennyt. Mutta etenkään Balen kohdalla tällä ei ole suurta merkitystä, miehen ura on menossa kovaa vauhtia pöntöstä alas. Espanja ja Real oli suuri virhe.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Onhan Bale esim. ratkaissut Realille Mestareiden Liigan pytyn. Molemmilla alla melko pahat vammat, joten ihan iisisti nyt niiden analyysien kanssa. Kausi on pitkä.
.

Mä en usko, että Balesta enää tulee mitään tuon kummempaa. Ei vain enää natsaa ja pelaa väärässä jengissä. Tulen sitten kyllä tänne myöntämään rehdisti, mikäli arvioni on väärä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en usko, että Balesta enää tulee mitään tuon kummempaa. Ei vain enää natsaa ja pelaa väärässä jengissä. Tulen sitten kyllä tänne myöntämään rehdisti, mikäli arvioni on väärä.

Mutta se mitä on jo saanut Realissa aikaiseksi ei paina ollenkaan? Eli voit rakentaa täysin tyhjäpäisen argumentin yhden pelaajan tulevaisuudesta sivuuttamalla melko relevantteja tosiasioita menneestä vain siksi koska vetää nyt vammansa jälkeen heikompaa ottelua kuin normaalisti? Eikä minua kiinnosta kyllä piirun vertaakaan tuletko sinä myöntämään tänne jotain joskus. Aivan sama.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mutta se mitä on jo saanut Realissa aikaiseksi ei paina ollenkaan? Eli voit rakentaa täysin tyhjäpäisen argumentin yhden pelaajan tulevaisuudesta sivuuttamalla melko relevantteja tosiasioita menneestä vain siksi koska vetää nyt vammansa jälkeen heikompaa ottelua kuin normaalisti?

Mä perustan näkemykseni niille otteluille, mitä Balelta olen nähnyt pidemmän ajan kuluessa Realin paidassa. En vain ole oikein hänestä vakuuttunut. Balelle paras paikka olisi jossain toisessa sarjassa, todennäköisesti saarilla. Mielellään sellaisessa jengissä, jossa on isoin tähti.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mikähän se "oikea" jengi olisi sitten Balelle? En tätä Benitezin R€alia ole kovin paljoa seurannut, mutta ainakin ennen Bale sopi kuin nenäpäähän madristojen nopeaan vastaiskupeliin yhdessä Maailman Parhaan kanssa. Ja Sevilla nyt tällä kaudella voittanut kotonaan molemmat jättiläiset eli eka Barcan ja nyt Realin, että tuo Sanchez Pijuan on yksi vaikeimpia paikkoja valloittaa Espanjan kentillä melki vuodesta toiseen.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä perustan näkemykseni niille otteluille, mitä Balelta olen nähnyt pidemmän ajan kuluessa Realin paidassa. En vain ole oikein hänestä vakuuttunut. Balelle paras paikka olisi jossain toisessa sarjassa, todennäköisesti saarilla. Mielellään sellaisessa jengissä, jossa on isoin tähti.

Selvä. Suosittelisin kaivamaan miehen tilastoja esiin vaikka seuraavaksi. Mitä mieltä olit esityksistään kun Bayern kaatui UCL-pudotuspeleissä, tai UCL-finaalissa taannoin? Tai miehen maalien ja maalisyöttöjen suhdanteista pelattuihin otteluihin? Jees, sitä minäkin...

Välillä pelannut kyllä heikosti mutta uskallan väittää että näkemyksesi on pääosin erittäin väärä.
 

faro

Jäsen
En tietenkään tiennyt. Mutta etenkään Balen kohdalla tällä ei ole suurta merkitystä, miehen ura on menossa kovaa vauhtia pöntöstä alas. Espanja ja Real oli suuri virhe.
No on sillä nyt aika iso merkitys. Alkukaudella Bale oli hyvä. Nyt ihan ymmärrettävää, että ei kulje heti loukkaantumisen jälkeen.

Jamesin kohdalla nuo kommenttisi puolestaan eivät osoita mitään muuta kuin täydellistä tietämättömyyttä. Tai sitten tarkoituksesi oli alun perin vain ja ainoastaan provota.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä perustan näkemykseni niille otteluille, mitä Balelta olen nähnyt pidemmän ajan kuluessa Realin paidassa. En vain ole oikein hänestä vakuuttunut. Balelle paras paikka olisi jossain toisessa sarjassa, todennäköisesti saarilla. Mielellään sellaisessa jengissä, jossa on isoin tähti.
Tämä tuossa alkuperäisessä mielipiteessä vähän tökki, meinaan siis sitä että missä jengissä tuollainen "huono jalkapalloilija" voi olla se isoin tähti, jossain kolmosdivarissa?

Ei oikein siis uppoa tuo että olisivat huonoja jalkapalloilijoita, kun miettii millä tasolla ovat vielä ihan hiljattain olleet ja missä saavat edelleen ammatikseen pelata.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tämä tuossa alkuperäisessä mielipiteessä vähän tökki, meinaan siis sitä että missä jengissä tuollainen "huono jalkapalloilija" voi olla se isoin tähti, jossain kolmosdivarissa?

Ei oikein siis uppoa tuo että olisivat huonoja jalkapalloilijoita, kun miettii millä tasolla ovat vielä ihan hiljattain olleet ja missä saavat edelleen ammatikseen pelata.

Tuskin tuon termin ymmärtäminen tuossa yhteydessä nyt niin vaikeaa oli, paitsi tietysti tällä saivartelijoiden luvatulla palstalla. Tarkoitin luonnollisesti sitä, että nämä herrat eivät ole elementissään ja kaukana siitä meiningistä, millä parhaimmillaan olivat.

@Scissors yllä viittasi Balen otteisiin Sieniliigassa, mielestäni hän ei koskaan ole saavuttanut sitä tasoa ja energisyyttä Realin paidassa, kuin millä nousi yleisön tietoisuuteen aikanaan Valioliigassa. Oma veikkaus on, että palaa jossain vaiheessa saarille ja ison seuran kautta lopulta keskisuureen seuraan.

En nyt ymmärrä, miksi joku @faro :n kaltainen Real-fani tästä loukkaantuu, en pidä Balea minään 80-100 miljoonan arvoisena pelaajana. Tosin en kyllä pidä oikeastaan ketään muutakaan.
 

faro

Jäsen
En nyt ymmärrä, miksi joku @faro :n kaltainen Real-fani tästä loukkaantuu, en pidä Balea minään 80-100 miljoonan arvoisena pelaajana. Tosin en kyllä pidä oikeastaan ketään muutakaan.
En minä nyt koe, että olisin mitenkään loukkaantunut. Ei ole tapana tehdä niin keskustelupalstalla. Ihmetytti vaan idioottimaiset kommenttisi, sillä niitä sinulta harvoin näkee. Lähteäpä sitten kommentoimaan kahden pelaajan tasoa todella raflaavaan sävyyn yhden ottelun perusteella (loukkaantumisten jäljiltä). Etenkin kun et nyt muutenkaan vaikuta olevan kovin hyvin perillä Realin asioista tai tämän kauden La Ligasta.

Jamesin haukkuminen huonoksi pelaajaksi lähinnä nauratti. Et vissiin katsellut alkukaudella pelejä?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En minä nyt koe, että olisin mitenkään loukkaantunut. Ei ole tapana tehdä niin keskustelupalstalla. Ihmetytti vaan idioottimaiset kommenttisi, sillä niitä sinulta harvoin näkee. Lähteäpä sitten kommentoimaan kahden pelaajan tasoa todella raflaavaan sävyyn yhden ottelun perusteella (loukkaantumisten jäljiltä). Etenkin kun et nyt muutenkaan vaikuta olevan kovin hyvin perillä Realin asioista tai tämän kauden La Ligasta.

Jamesin haukkuminen huonoksi pelaajaksi lähinnä nauratti. Et vissiin katsellut alkukaudella pelejä?

Kuten jo yllä selvitin, niin käytin ilmausta huono pelaaja nyt hieman eri tavoin, kuin mitä täällä pahasteltiin. Jamesin uran suunta on omissa arvioissani enemmän auki kuin Balen, hänestä voi tulla isokin tähti. Balesta jo totesin, että veikkaan uran suunnaksi Valioliigan suurseura --> Valioliigan keskisuuri seura. Ei siinä mitään, voin olla väärässäkin ja pelaa unohtumattoman loppu-uran, siinä tapauksessa tulen noutamaan takkini.
 

Andrew

Jäsen
Balesta jo totesin, että veikkaan uran suunnaksi Valioliigan suurseura --> Valioliigan keskisuuri seura. Ei siinä mitään, voin olla väärässäkin ja pelaa unohtumattoman loppu-uran, siinä tapauksessa tulen noutamaan takkini.

Bale on loistava jalkapalloilija, mutta ei ole oikein koskaan sopeutunut tuonne Espanjan La Ligaan. Huhuttu siirto Manchester Unitediin olisi varmasti hyvä ratkaisu, mutta voi olla, että seurojen välit ovat nyt niin tulehtuneet tuon "David De Gea episodin" takia, että ei tule toteutumaan.

Real on vaikea paikka pelata, koska tuntuu, että joukkuehenki aina rakoilee tuossa organisaatiossa. Liian monta isoa egoa samassa joukkueessa, jotka on kykenemättömiä pelaamaan joukkueelle 110% ja sen takia Real ei tällä kaudellakaan voita mestaruutta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Bale on loistava jalkapalloilija, mutta ei ole oikein koskaan sopeutunut tuonne Espanjan La Ligaan. Huhuttu siirto Manchester Unitediin olisi varmasti hyvä ratkaisu, mutta voi olla, että seurojen välit ovat nyt niin tulehtuneet tuon "David De Gea episodin" takia, että ei tule toteutumaan.

Real on vaikea paikka pelata, koska tuntuu, että joukkuehenki aina rakoilee tuossa organisaatiossa. Liian monta isoa egoa samassa joukkueessa, jotka on kykenemättömiä pelaamaan joukkueelle 110% ja sen takia Real ei tällä kaudellakaan voita mestaruutta.

Juuri tuo egojen määrä, eikä Balen ole sieltä pienimmästä päästä... Balelle parasta olisi olla joukkueen selvä tähti ja tuossa mielessä brittein saarilta löytyisi varmasti hyviä paikkoja. Barca, Bayern ainakin poissa laskuista ja täytyy rehellisesti todeta, että en näkisi Bayernin hyötyvän Garethista ollenkaan, jo tällä hetkellä penkillä/saikulla istuu ykköskorin kavereita iso nippu.

Joku ManU voisi olla jees, mutta epäilenpä jollain aikavälillä suuntaa Arsu/Chelsea, josta sitten parin kauden siirtymällä Spursiin tai muuhun keskikastin lädiseuraan.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
@MustatKortit haluan kysyä että monta peliä aikanaan näit Balelta Valioliigasta, kun pelasi vielä Spursissa? Kun niin miestä hehkutat noista ajoista, ja nyt lyttäät Realissa. Oliko enemmän kuin yhden käden sormilla laskettavissa, vai menikö tämä ns. kaiken maailman lööppien ja foorumin hehkutuksien perusteella (?)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@MustatKortit haluan kysyä että monta peliä aikanaan näit Balelta Valioliigasta, kun pelasi vielä Spursissa? Kun niin miestä hehkutat noista ajoista, ja nyt lyttäät Realissa. Oliko enemmän kuin yhden käden sormilla laskettavissa, vai menikö tämä ns. kaiken maailman lööppien ja foorumin hehkutuksien perusteella (?)

Rehellisesti sanottuna, en varmaan yli kymmentä peliä nähnyt, ehkä joku 8-10 kappaletta täysiä pelejä... eli siinä mielessä voi toki sanoa, että otanta on vähäinen. Tähän toki päälle kaikki maali- ja highlight-reelit, hymiö.

Korostan, että mitään kiveen hakattua totuutta mä en tässä ole jankkaamassa, minulla vain on se kuva Balesta, että pelin taso on mennyt alaspäin. Mistä lie johtuu, varmaan monen asian summa. Saikutus, oman roolin etsiminen, Realin pelityylin erot lädifutikseen...välillä ilme kentällä on suorastaan tuskainen. Gareth Bale on mielestäni toki edelleen oiva futari, mutta ei ole kovin kauaa siitä, kun mies rahallisesti arvioitiin samaan kategoriaan Messin sekä Ronaldon kanssa.

Mielestäni Gareth Bale on pikemminkin 10-20 miljoonan pelaaja, ei 50-100 miljoonan pelaaja.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Rehellisesti sanottuna, en varmaan yli kymmentä peliä nähnyt, ehkä joku 8-10 kappaletta täysiä pelejä... eli siinä mielessä voi toki sanoa, että otanta on vähäinen. Tähän toki päälle kaikki maali- ja highlight-reelit, hymiö.

Korostan, että mitään kiveen hakattua totuutta mä en tässä ole jankkaamassa, minulla vain on se kuva Balesta, että pelin taso on mennyt alaspäin. Mistä lie johtuu, varmaan monen asian summa. Saikutus, oman roolin etsiminen, Realin pelityylin erot lädifutikseen...välillä ilme kentällä on suorastaan tuskainen. Gareth Bale on mielestäni toki edelleen oiva futari, mutta ei ole kovin kauaa siitä, kun mies rahallisesti arvioitiin samaan kategoriaan Messin sekä Ronaldon kanssa.

Mielestäni Gareth Bale on pikemminkin 10-20 miljoonan pelaaja, ei 50-100 miljoonan pelaaja.

Ok, kiitos selvennyksestä. Kuitenkin sinulla jonkinlainen otanta on siis. Ja tuosta en voisi olla enempää samaa mieltä että Bale ei kyllä kuulu samaan koriin Messin tai CR:n kanssa, toki sitten näiden pelaajien hinnat olisivatkin varmaan jo lukemaa 150+ miljoonaa nykypäivän markkinoilla.

Edit. Lisättäkköön että Balesta varmaan sellaiset 50milj £ helpostikin joku valioliigajengi maksaisi vielä, mutta ei siis samaa kategoriaa kuin Messit, Ronaldot.. tai sitten perässä tulevat Hazard, Neymar, Aguero jne
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ok, kiitos selvennyksestä. Kuitenkin sinulla jonkinlainen otanta on siis. Ja tuosta en voisi olla enempää samaa mieltä että Bale ei kyllä kuulu samaan koriin Messin tai CR:n kanssa, toki sitten näiden pelaajien hinnat olisivatkin varmaan jo lukemaa 150+ miljoonaa nykypäivän markkinoilla.

Edit. Lisättäkköön että Balesta varmaan sellaiset 50milj £ helpostikin joku valioliigajengi maksaisi vielä, mutta ei siis samaa kategoriaa kuin Messit, Ronaldot.. tai sitten perässä tulevat Hazard, Neymar, Aguero jne

Joku Ribery tai Robben lienevät hintakategoriassa 30 miljoonaa tätä nykyä, en ainakaan itse maksaisi Balesta paljoa enempää. Tai no, mä en henkilökohtaisesti maksaisi Balesta mitään, jos jompi kumpi noista olisi saatavilla, mutta toki Bale on nuorempi, joka nostaa sitten hintaa hänen osaltaan.

Thomas Mullerin huhutaan olevan 60-70 miljoonan pelaaja (tosin vain teoriassa, koska ei varmaan olisi kaupan kuitenkaan) ja hän olisi helvetisti Balea kovempi hankinta.

Mutta nämä nyt on tällaisia pyörittelyitä, pelkällä mutulla siis. Ihan hauskaa tosin näitä on pyöritellä.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Joku Ribery tai Robben lienevät hintakategoriassa 30 miljoonaa tätä nykyä, en ainakaan itse maksaisi Balesta paljoa enempää. Tai no, mä en henkilökohtaisesti maksaisi Balesta mitään, jos jompi kumpi noista olisi saatavilla, mutta toki Bale on nuorempi, joka nostaa sitten hintaa hänen osaltaan.

Thomas Mullerin huhutaan olevan 60-70 miljoonan pelaaja (tosin vain teoriassa, koska ei varmaan olisi kaupan kuitenkaan) ja hän olisi helvetisti Balea kovempi hankinta.

Mutta nämä nyt on tällaisia pyörittelyitä, pelkällä mutulla siis. Ihan hauskaa tosin näitä on pyöritellä.

Joo tosiaan Manuhan oli valmis maksamaan Mullerista sen ~100milj, siis huhujen mukaan. Noihin saat nykypäivänä vetää aika yläkanttiin tota hintaa, koska ei varmana Bayern luopuisi Mullerista (jos siis olisi kaupan) niin 60milj. Hazardiakin jengi veikkaa about 80-100 milj hintaiseksi jo, ja onhan hän ollut nyt pari edelliskautta varmaan valjun paras pelaaja, ja about saman korin äijäksi itse ainakin luokittelisin nämä kaksi. Toki Hazardilla ikää pari vuotta vähemmän. Näitä on kyllä hauska pyöritellä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös