Se tuli eilistä peliä katsoessa mieleen, että pelissä, jonka tarkoitus on pallon käsittely jaloin, ja jota kaikki kentällä olleet ovat harjoitelleet maanisesti käytännössä koko elämänsä, miten on mahdollista että yhdellä zlaatanalla on ratkaisevasti parempi kosketus siihen palloon kuin kaikilla muilla?
Treenannut niin perkeleen paljon enemmän ja paremmin kuin muut läpi elämänsä, ja tuon tuloksen sitten näkee juuri mainitsemallasi tavalla suoraan pelikentällä sekä tietenkin vertailemalla Zlatanin uran tekemisiä ja saavutuksia niihin kaikkiin muihin eilen kentällä nähtyihin pelaajiin.
Ennenkin olen maininnut Zlatanin kommentista jonkun toimittajan kyseltyä "lahjoistaan," vastasi kutakuinkin niin että "luuletko minun syntyneen tällaisena, olen elänyt futis jaloissani 3-vuotiaasta asti."
Eli treeniä ja treeniä ja itseluottamusta rajattomasti treenattujen taitojensa huomiseksi ja muuttamiseksi rutiiniksi kentällä, vaikka matkan varrella tuleekin paskaa niskaan esim. muiden junnujengiläisten vanhemmilta kun yksi on parempi ja itsekkäämpi jne.
Joskus huvittaa suorastaan kun miettii ja esim. Zlatanin uran hienoimpia maaleja vuosien varrelta ja katselee niitä läpi YouTubesta, varmaan joku top-70 on täynnä sellaisia unelmamaaleja, että vähän tavallisempi kansainvälisen tason hyökkääjä tekee urallaan sen 5 kpl vastaavia highlight-maaleja kun sattuu kunnolla osumaan.
Ja näkyy se taito muutenkin tietenkin kuin tehdyissä maaleissa, esim. eilenkin oli melko tärkeää Ruotsille, että siellä on Zlatan joka nimenomaan saa pallon pidettyä jalassaan ja painettua pelin painopisteen vastustajan päätyyn.
Huikea pelaaja ja yksi aikamme parhaista ilman muuta, niitä harvoja joka saa jo pelkällä omalla panoksellaan katsomaan matseja esim. aikanaan jo Ajaxissa, sittemmin Serie A:ssa, nyt Ranskan liigassa ja missä onkin pelannut oikeastaan aina sama tarina. Niitä yksilöitä ei kuitenkaan liikaa ole.