Jalkapallo – liveseuranta

• 6 820 056
  • 130 280

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Sitä mä olen miettinyt myös hetken, että mikä tuon Chelsean joukkueen identiteetti on? Mitä Marescan Chelsea haluaa olla?

Siis kun miettii esim. Cityä, Poolia, Villaa, Newcastlea jne. niin siellä on selvä identiteetti mitä halutaan olla. Arsenal haluaa olla Stoke, Spurs juoksee vitusti mate, Nunon Forest pelaa simppelisti, ManU on paska jne.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Chalobah olisi voinut myös mennä ykköspalloon eikä seurata vierestä. Mutta joo, hienosti kyllä Mitomalta, siitä ei mitään pois.
Totta, olisi voinut mennä. Mutta silloin Mitomalla olisi ollut mahdollisuus antaa pieni kontakti olkapäällä olkapäähän, jolloin Chalobah olisi ollut satavarmasti ulkona - joko pallon kanssa tai ilman; ihan lottoa. Rio puhuu usein omassa podcastissaan siitä, että puolustajan neljän D:n ensimmäinen ja tärkein on Delay. Sitä Chalobah tuossa yritti, mutta Mitoma veti totaalisen ässän hihasta. Silti, tuossa yrityksessä toppari onnistuu huomattavasti paremmin kuin vähänkään ryntäämistä sisältävässä kokeilussa.

Sitä mä olen miettinyt myös hetken, että mikä tuon Chelsean joukkueen identiteetti on? Mitä Marescan Chelsea haluaa olla?
Sama täällä. Mutta olen päättänyt odotella ensi kauteen, koska tuo joukkueen kasaaminen tehtiin niin kaaosteorian mukaan kuin olla ja saattaa, että mitään kovin koherenttia ei olisi oikein reiluakaan odottaa.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Mutta olen päättänyt odotella ensi kauteen, koska tuo joukkueen kasaaminen tehtiin niin kaaosteorian mukaan kuin olla ja saattaa, että mitään kovin koherenttia ei olisi oikein reiluakaan odottaa.

Valioliigan kärkitaistelu ei vaan oikein ole armollinen välikausille identiteetin rakentamisessa. Kyllä ne pohjatyöt pitäisi olla jo näkyvissä. Joo Palmerin ympärille rakennetaan, se on selvä. Kesällä jälleen pari lupaavaa junnua mukaan ja näille aletaan etsiä oikeaa roolia. Toimiiko sadan miljoonan veljekset Caicedo-Fernandez vieläkään odotetusti? Ketkä ovat avaavat topparit? Maalivahtitilanne? Riittääkö laitapakit? Aivan liikaa kysymysmerkkejä mun mielestä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Valioliigan kärkitaistelu ei vaan oikein ole armollinen välikausille identiteetin rakentamisessa. Kyllä ne pohjatyöt pitäisi olla jo näkyvissä. Joo Palmerin ympärille rakennetaan, se on selvä. Kesällä jälleen pari lupaavaa junnua mukaan ja näille aletaan etsiä oikeaa roolia. Toimiiko sadan miljoonan veljekset Caicedo-Fernandez vieläkään odotetusti? Ketkä ovat avaavat topparit? Maalivahtitilanne? Riittääkö laitapakit? Aivan liikaa kysymysmerkkejä mun mielestä.

Jatketaan vielä sen verran, että mitä Chelsea muuttaa nyt kun ovat kahden maalin tappiolla? Kenet voi tuoda vaihdosta että saadaan muutosta? Joo on loukkaantumisia, mutta sieltäkin Jackson voisi olla vähän eri roolin pelaaja. Reece James? Aika saman tyylin laitapakkeja on jo kentällä. Joo Madueke tuotiin jo, mutta siis. Musta vaan tuntuu että tuo joukkueenrakentaminen on isoimpia epäonnistumisia viime vuosien Valioliigassa.

Edit; Ottaen siis huomioon että Chelsean ei varmasti ole tarkoitus tapella sijoista 4-8, vaan tavoitteet pitää olla korkeammalla.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Siis kun miettii esim. Cityä, Poolia, Villaa, Newcastlea jne. niin siellä on selvä identiteetti mitä halutaan olla. Arsenal haluaa olla Stoke, Spurs juoksee vitusti mate, Nunon Forest pelaa simppelisti, ManU on paska jne.

Ei ole mitään identiteettiä, se on hävinnyt ja sellaista ei ole näköpiirissä tai tuskin tulee ikinä olemaankaan tällä omistuspohjalla.

Eihän tolla joukkueella ole edes paitasponssia.

Jatketaan vielä sen verran, että mitä Chelsea muuttaa nyt kun ovat kahden maalin tappiolla?

Tuo on minusta osoittautunut Marescan isoimmaksi puutteeksi ainakin toistaiseksi. Siis pelin sisällä reagoiminen ja muutosten tekeminen vaihdoilla. Minkään poissaolojen taakse on turha mennä. Siellä on tänäänkin penkillä ihan sallittu määrä vaihtopelaajia, joista takuulla jokaisella on nälkää näyttää osaamistaan kentälle päästessään

Tämä kommentti noin niinkuin isommassa kuvassa. Tämän illan peliä en katso.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyviä kysymyksiä. Koitetaan vastailla jotain. Chelsea-kollegat voivat sitten korjailla, lisäillä tai nyökytellä.

Toimiiko sadan miljoonan veljekset Caicedo-Fernandez vieläkään odotetusti?
Caicedo menee mulla tämän kauden top-keskikenttään niin lujasti, että olisi omassa Best XI -kokoonpanossa keskikentällä yhdessä Gravenberchin ja Palmerin kanssa. Aivan jäätävän huima pelaaja. Enzon sen sijaan kenkisin tuolta menemään, koska a) rooli ei minusta vastaa profiilia ja b) kaikessa syöttötaidossaan hän jää todella usein pelin ulkopuolelle. Joku kyllä maksaa hänestä paljon, mutta maksaako tarpeeksi, jottei tule PSR-turskaa? En oikein usko.

Lavia olisi aivan täydellinen pelaaja Caicedon vierelle. Toivottavasti hänet saadaan parsittua kasaan ja pidettyä kasassa. Yksi parhaista keskikenttänuorukaisista maailmassa.

Ketkä ovat avaavat topparit?
Colwill on selkeä. Hän on aidosti sitä luokkaa, että taso ja monipuolisuus riittävät mestaruutta tavoittelevaan joukkueeseen. Sitten tulee vähän "gäppiä". Chalobah on kolmostoppariksi riittävä, mutta Fofana ei ole 2A - koska ei pysy kasassa ja pelaamisen laatukin on vähän väärä.

Tähän tarvitaan hankinta.

Maalivahtitilanne?
Jörgensenin kehitystä seurattaneen sormet ristissä. Jos Chelsean projekti johonkin kaatuu, niin maalivahtirekryjen kummalliseen sekoiluun.

Riittääkö laitapakit?
Ei se kaukana ole. Gusto on kateutta herättävä pelaaja - ottaisin koska vain Unitediin ja väittäisin että menisi avaukseen kaikissa Valioliigan joukkueissa Forestia ja Liverpoolia lukuun ottamatta.

Reece James olisi yksi maailman parhaista laitapakeista jos Luke Shaw ei olisi sitä saman toivemaailman kentillä. Tässäkin suhteessa Chelsea on varmasti onnellinen siitä, että Gusto hommattiin. Toisella puolella Cucurella menettelee, mutta ei hän mikään sateentekijä ole, vaan enemmänkin tasaisehko suorittaja joka korvattaneen parin seuraavan kauden aikana.

Ylipäätään tuolla on vähän turhan monta pelaajaa, jotka pitäisi saada myytyä, mutta pitkien soppareiden takia hintojen pitäisi olla aikamoisia jotta PSR-puoli ei kusisi nilkkaan. Tämä uhka oli nähtävissä silloin pari vuotta sitten kun sitä porsaanreikää rassattiin niin huolella noiden ylipitkien soppareiden kanssa. Nyt se vähän kostautuu, kun Nkunku, Enzo, Fofana(t), Sanchez jne. pitäisi saada kaupaksi mahdollisimman kovilla hinnoilla.

Mutta jos jätetään nuo PSR-uhkakuvat pois laskuista, sanoisin, että pelaajistossa on enemmän hyvää kuin huonoa. Palmer, Jackson, Caicedo, Gusto ja Colwill ovat aidosti laadukas rungon perusta, ja Neton, Sanchon, Lavian, Cucurellan ja Chalobahin kaltaiset pelaajat tuovat siihen parhaimmillaan paljon lisää.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kappas, tuli vastaan tieto, että Welbeckin edellisestä kahden syöttöbongon illasta on kulunut melkein kahdeksan vuotta. Hieno mies ja hieno intiaanikesä hänen urallaan menossa.

Jeffrey

Jäsen
Tiedättekös kuka oli kuuluisa japanilainen urheilumarkkinoinnin uranuurtaja? Yokomeni Paitasponssi.

Tässä kun aloin ihan miettimään, niin enpä osannut sanoa yhdenkään Valioliiga joukkueen paitasponssia, siis nykyistä. Kai sitä on tulossa vanhaksi. Amexin olisin ehkä arvannut oikein.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Caicedo menee mulla tämän kauden top-keskikenttään niin lujasti, että olisi omassa Best XI -kokoonpanossa keskikentällä yhdessä Gravenberchin ja Palmerin kanssa

Lopetin lukemisen tässä kun et maininnut Guimaraesia. No ei. Hyviä pointteja joten kiitos siitä!

Gusto on joo hyvä, hyvä nosto. Sanchoa pidän sitten hyvänä kun pelaa edes puoli kautta putkeen hyvin Valioliigassa, nyt tuntuu vaan jäävän piippuun järjestään joka kausi jotain. Colwill myös hyvä nosto ja samaa mieltä. Jacksonilta haluaisin myös nähdä ennemmän kokonaisvaltaista pelaamista että voisi nostaa sinne joukkoon jonka ympärille rakentaa.
Mutta pieniä mielipide-eroja vaan nämä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lopetin lukemisen tässä kun et maininnut Guimaraesia.
Rice, Guimaraes ja MGW on mun kakkostiimin keskikenttä :)

Ja koska kuitenkin kiinnostaa niin kolmosjoukkueen keskikenttä olisi muotoa Baleba - Anderson - Mac Allister.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Rice, Guimaraes ja MGW on mun kakkostiimin keskikenttä :)

Ja koska kuitenkin kiinnostaa niin kolmosjoukkueen keskikenttä olisi muotoa Baleba - Anderson - Mac Allister.

Kyllä mä tiedän että tällä palstalla vähätellään Newcastlea mutta tsiisus sentään. Itse kun aina neutraalina vastailen.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä mä tiedän että tällä palstalla vähätellään Newcastlea mutta tsiisus sentään. Itse kun aina neutraalina vastailen.
Tonali on mun seiskajoukkueessa mukana ja Joelintonkin mahtuisi kymmenen joukkueen listalle, joten ei nyt kyllä ihan pidä paikkaansa. Ja kyllä, Ugarte ja Casemiro ovat kuin ovatkin jossain aivan muualla, oh shock and horror.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kotimaisen jalkapallon jatkoaikaderby kohta tulilla, eli SJK KuPS.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy