Voi olla, että noista 1550 katsojasta tulee joku uudestaakin. Varsinkin jos Gnistan jatkaa sarjakärjessä. Saa nähdä minkäläistä buumia saadaan Ogelissa rakennettua. Joka pelii 1000+ katsojaa voisi olla ihan saavutetavissa oleva ehkä?
Katselin itse peliä Ruudusta ja kävin puoliajalla urheilupuiston viereisessä K-kaupassa ostoksilla. Kauppa oli aivan tupaten täynnä hyväntuulista jengiä hakemassa puoliajalla virvokkeita. Suurin osa Gnistanpaitaisia junioreita.
Ruudun kautta katsominen oli siltäkin osin huono valinta, että auki olevasta ikkunasta kuului mökä sen verran hyvin, että maalit spoilaantuivat hyvän aikaa ennen kuin ne telkkariin asti välittyivät. Olen tässä aika monta vuotta asunut, enkä muista vastaavaa hulabaloota Musta Pekka Areenalta. Kingit toki antoivat siihen oman osansa myös. Kyllä tässä buuminpoikasta on selvästi kuitenkin ilmassa. Sunnuntaina nyt ainakin menee tonni uudestaan rikki.
Iloinen olen kyllä joukkueen puolesta. Ogelin oma poika Rantanen on saanut joukkueen hienoon lentoon ja on oikeastaan ihan käsittämätöntä, että on ihan täysin mahdollista pelata paikasta Veikkausliigaan. Samassa sarjassa pelaa kilometrin päästä tuleva KäPa, paikallinen suurseura HIFK ja nukkuvat jättiläiset Jaro ja TPS. Jotenkin sieltä on silti löytynyt elintilaa pienelle kyläseuralle.
Tuleepa näitä matseja katsellessa mieleen sekin, miten hieno sarja divarikin voi olla ja millaisia tarinoita siellä syntyy, jos latu on auki ylöspäin ja kilpailullisuus on keskiössä. Lätkän puolelta keksin yhden sarjan, joka tälläisen pelleilyn on tehokkaasti halunnut tappaa.