Ehdottomasti tämä. Tyytyväinen itsekkin olen pisteeseen. Kuitenkin rohkeammin olisi voinut pelata. Nyt tällä pelitavalla tämä oli maksimisuoritus. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa.Helvetin hyvä piste vieraista, mutta käytännössä Suomi pelasi 10/90 minuuttia ja teki maalin. Tästä en tykännyt.
Ja näinJa näin
En kutsuisi tuota kuitenkaan onnenpotkuksi. Se oli tekemällä tehty maali. Pukki rynnin sarvet alhaalla soidinmenoille ja siellähän lurahti paskat housuun kilpakumppanilla. Täysin tekemällä tehty huippupelaajan yksilötaidonnäyte.Tulos hyvä, oli tärkeä torjunta Joroselta loppuun. Ihmeellisen passiiviseksi meni loppu miesylivoimalla.
Kyllä tyytyväinen pitää silti olla, kerrankin Suomi sai jonkinlaisen onnenpotkun tärkeille hetkille.
Vähän perseestä että ilmaiskatsojille kyllä tarjotaan 45min ennakkostudio, mutta ei mitään haastatteluita tai jälkistudiota ottelun jälkeen...
Onneksi sentään saatiin tasuri. Tappio olisi jo todennäköisesti vienyt MM-kisamahdollisuudet.
No joo, enemmänkin tarkoitus oli sanoa että kerrankin kävi noin, eikä aina mene tolppaan tai hiuksenhienosti ohi. Näitä ei ole liikaa tullut ns. kovissa paikoissa. Hyvin oli pelattu Pukilta, noin se pitää vetää eikä jättää kesken. Kyllä siinä voi Ukrainan topparilla olla vaikea saada unen päästä kiinni.En kutsuisi tuota kuitenkaan onnenpotkuksi. Se oli tekemällä tehty maali. Pukki rynnin sarvet alhaalla soidinmenoille ja siellähän lurahti paskat housuun kilpakumppanilla. Täysin tekemällä tehty huippupelaajan yksilötaidonnäyte.
Helvetin hyvä piste vieraista, mutta käytännössä Suomi pelasi 10/90 minuuttia ja teki maalin. Tästä en tykännyt. Pelirohkeus, pelirohkeus, pelirohkeus.
Minä näen myös taktisena osaamisena sen, ettei Ukrainaa päästetty myllyttämään kotikentällään liiemmin. Luulisi sen olevan prioriteetti numero yksi ja sitten paikan tullen yrittää iskeä se maali. Tuollainen voi näyttää sohvalle ettei edes yritetä hyökätä ja voittaa ja ollaan alistuttu jo ennen avausvihellystä. Suurmaat kutsuisivat sitä kärsivällisyydeksi ja nöyryydeksi.Ehdottomasti tämä. Tyytyväinen itsekkin olen pisteeseen. Kuitenkin rohkeammin olisi voinut pelata. Nyt tällä pelitavalla tämä oli maksimisuoritus. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa.
Mihinpä se olisi mahkut vienyt. Jos tappion jälkeen olisi riipaissut 6 ottelun voittoputken, niin kyllä lähellä kisoihin menoa olisi.
Kyllähän siinä on pointtinsa. Ja tänään saatiin sen mukana ihan hyvä tulos. Tai jopa hyvä tulos. Kuitenkin pitkässä juoksussa näen että vain puolustamalla ei kauheasti menesty ellei käy ihan hirvittävä munkki. Usean asian pitää mennä kohdalleen, kuten Kreikalla 2004. Varsinkin turnausmuotoisessa järjestelmässä voi päästä hyvinkin pitkälle puolustamalla. Kuitenkin itse näen, että Suomella olisi ollut varaa pelata rohkeammin paikoittain omaa peliänsä ja rakentaa rauhassa hyökkäyksiäkin. Antaa välillä korkeampaa painetta. Kuitenkaan pääpirteittään tinkimättä puolustamisesta. Siinä taas isona tekijänä on parempi tilanteiden tunnistaminen. Eli kyllä näen että Suomi olisi voinut pelata paremmin. Kuitenkin hyvä peli puolustussuuntaan ja Ukraina pidettiin pois paikoilta. Kuten sanoin tyytyväinen pisteeseen olen. Kuitenkin Huuhkajat suorittanut viime vuosina niin hyvin, että nälkä on kasvanut syödessä.Minä näen myös taktisena osaamisena sen, ettei Ukrainaa päästetty myllyttämään kotikentällään liiemmin. Luulisi sen olevan prioriteetti numero yksi ja sitten paikan tullen yrittää iskeä se maali. Tuollainen voi näyttää sohvalle ettei edes yritetä hyökätä ja voittaa ja ollaan alistuttu jo ennen avausvihellystä. Suurmaat kutsuisivat sitä kärsivällisyydeksi ja nöyryydeksi.
Olis kiva pitää palloa ja hyökätä kontrolloidusti ja näin tarjota omalle jengille huilia pelkän pallonperässä juoksemisen sijaan. Laitetaanko tämäniltainen valmentajan puutteellisen strategian piikkiin?Kannattaa muistaa, että kontrolloitu hyökkääminen on myös mitä parhainta puolustamista. Eihän tässä kukaan oleta, että Ukrainaa vastaan vieraissa dominoitaisiin pallollista peliä tai hyökättäisiin hullunrohkeasti, mutta enemmän pitäisi pystyä pitämään palloa, mikä tarjoaa omalle jengille lepoa ja syö Ukrainan kaltaiselta vastustajalta aseita.
Olis kiva pitää palloa ja hyökätä kontrolloidusti ja näin tarjota omalle jengille huilia pelkän pallonperässä juoksemisen sijaan. Laitetaanko tämäniltainen valmentajan puutteellisen strategian piikkiin?
Kuten sanot, sitä ei kukaan edes oleta tapahtuvan Ukrainaa vastaan niitten kotikentällä. Mitenhän tämä nyt olisi sitten pitänyt pelata ja ajatella?
Ok analyysia. Harmi ettei keskikentälle ole laittaa oikein ketään Kamaran lisäksi, jotta joskus voisi realistisesti miettiä erilaisiakin strategioita, kuten vaikka pallonhallintaan perustuvaa puolustamista johtoasemassa jos johtoon joskus päästy. (Pukki on täsmäase vastahyökkäysjengille.)Ei vaan kukaan ei oleta Suomen dominoivan pallollista peliä vieraspelissä Ukrainaa vastaan, mutta tämän iltaista parempaan hyökkäyspeliin pitää pystyä.
Katse suuntautuu kahteen asiaan: 1. ryhmitykseen ja 2. valittuihin pelaajiin. Ehkä keskikenttä olisi kaivannut yhden miehen lisää, koska nyt keskikenttä hävittiin jo määrällisesti. Lisäksi keskikenttälle olisi voinut valita ehkä eri koostumuksen. Eihän toi valittu kolmikko (Shüller-Kamara-Kauko) vakuuttanut edes edellisessä Bosnia-pelissä, minkä vuoksi olin yllättänyt, että sillä lähdettiin tänään.