Olihan se mimmien veto Diilin kontekstissa hyvä. Läpän vuoksi matalalla kynnyksellä ostettavat valotikut, hassu hattu ja Aamulypsyn porukan hyödyntäminen ovat tuollaisella risteilyllä ihan spot on.
Saattoi siinä tietty käsikirjoittamistakin olla. En nyt jaksa spoileritagejä käyttää, mutta sanotaan niin, finaaliin saatiin juuri ne ketkä sinne haluttiinkin saada.
Sekin on hauskaa, miten tässä piirtyy joka kaudella tietynlaiset arkkityypit, joita takuulla alleviivataan valinnoilla, mitkä kommentit pääsevät ohjelmaan asti. Ja eiköhän niitä myös käsketä/pyydetä heittelemään.
Etenkin Jessi näytetään ja ehkä onkin sellaisena överi-itsevarmana sointuborgina, joka on mun mielestä ärsyttävä tapa johtaa. Varmaan selittävät sitä sillä, että miehet johtavat useinkin sillä tyylillä. Ehkä, mutta en pidä sitä hyvänä mallina kenelläkään, ja näissä naisten tapauksissa homma näyttäytyy jonkinlaisena todistelun tarpeena.
Salme taas on siinä mielessä vastakohta, että ei tuo itseään ja osaamistaan hanakasti esiin, mutta tekee duuninsa hyvin ikään kuin taustalla. Joskus tälläkin tyylillä pärjää Diilissä, mikäli palkintopesti on sopiva.
Vikan viisikon naisista suosikkini on Aini, joka tuo sopivassa määrin pehmeitä arvoja. Itsehän olen humanisti, enkä ole varsinaisesti työskennellyt "bisnesalalla", jossa management by perkele on joskus tarpeen(?).
Niklas on omanlaisensa velmu vastarannankiiski, josta tosiaan näkee, ettei luultavasti ole oikeasti kiinnostunut pestistä. Hänellekin takuulla on käsikirjoitettu / korostettu tiettyjä juttuja. Yleensä tällä profiililla mennään varmasti jatkoon alkuvaiheessa, ja olisin odottanut, että olisi nyt laivalla pudonnut.
Vielä Mikistä, niin tulee puitua koko kärkiviisikko. Mun silmissä tavallaan symppis ja olisi voinut olla hyvä Korjaamon hommassa. Tällaisia snadisti hessuhopojahan on kans joka vuosi mukana. Muiden tällaisten isän pahan loukkaantumisen takia en ole kuitenkaan itkenyt silmiä päästäni kuusivuotiaana, joten siinä mielessä ekstrasymppaus sukunsa takia.