Jaajon Diili

  • 298 551
  • 1 519

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta oli kyllä hölmö tuokin edellinen tehtävä. Tehtävänä luoda resepti mocktailiin, ja tuo itse resepti tuntui olevan vielä aika tärkeässä osassa tuossa tehtävässä. En tiedä, miten tuo liittyy varsinaisesti johtamiseen tai yleensäkään mihinkään mitä tässä ohjelmassa haetaan. Erityisen tyhmältä tämä tuntui, kun toisessa joukkueessa, jossa oli jo valmiiksi yksi ihminen enemmän, oli kaksi kokkia. En sano, että mocktailien sekoittelu nyt varsinaisesti kuuluisi kokkien hommiin, mutta kyllähän siinä etua on paljon jos tunnet miten eri ainesosat käyttäytyvät yhdessä.

Niin haetaan johtajaa kulttuuritehtaalle ja sitten yhtäkiä johtamisen määrittää se kuinka hyvin teet jonkun drinkin suunnittelun muutamassa tunnissa. Paljon enemmän kertoisi jos tuolta juomavalmistajalta olisi tullut joku uusi maku myyntiin ja tiimien tehtävä olisi ollut brändätä ja markkinoida/myydä niitä. Olisi varmaan paljon enemmän tullut näytettävää myös jos koittaisi vaikka myydä jossain tapahtumassa (esim. baarissa) alkoholittomia drinkkejä tai mitä tapoja keksisivätkään.

Älyttömintä vielä oli ettei näitä 2 kokkia pistetty suoriltaan eri puolille kun kuitenkin sitten muissa tehtävissä suoraan nimeämisiä ollut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Dino @-pasi-
Mutta ei se nyt ihan pelkästään siihen drinkin makuun kaatunut, vaan myös siihen että häviäjät ei edes valinneet makutestien voittajaa omaksi drinkikseen, mm koska se ei sopinut heidän etukäteen suunnittelemaansa värimaailmaan (ja Jessin selitys oli että mokasivat maistatuksen jotenkin, todellisuudessa mustikka varmaan voittaa aina kaikki makutestit). Parhaalla maulla ja siihen sopivalla värimaailmalla, kuka tietää. Tai siis tehtävä olisi ehkä ollut voitettavissa vaikka toisen tiimin maku olisi ollut parempi.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi

Kyllähän tuo korostaa, että ihan Jaajon oma show tämä on.
Tuossa jutussa on ihan hyviä pointteja, kuten että "Tekeekö ison kulttuuritalon johtaja some- tai brändivideoita? Ei tee, se on joku muu.". Monestihan huonon johtajan tunnistaa siitä, että isojen linjojen sijaan hän keskittyy näpräilemään joidenkin triviaalien asioiden kanssa ja tekee itse sellaisia asioita, jotka oikeasti kuuluisi alaisten tehtäviin. Ja tässä ohjelmassa haetaan johtajaa tehtävillä, joissa pitää näprätä somevideoita, sekoitella jotain juomareseptejä ja vääntää itse flyereita. Kaikki sellaisia hommia, joita oikean johtajan ei pitäisi ikinä olla itse tekemässä.

Mutta kuten sanottua, niin TV-viihdettähän tämä on ja ei tuossa mitään oikean firman oikeaa johtajaa olla hakemassakaan. Kyse on siitä, että Jaajo hyödyntää ohjelmaa ja sen näkyvyyttä omissa bisneksissään ja Sanoma hyödyntää Jaajon lärviä ohjelman promoamisessa ja mainosten myynnissä, ja siinä sivussa leikitään että joku saa palkinnoksi työpaikan, jota kukaan kilpailijoistakaan ei ihan oikeasti halua koska heistäkin iso osa on tullut hakemaan näkyvyyttä itselleen, omalle firmalleen tai molemmille.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk

Kyllähän tuo korostaa, että ihan Jaajon oma show tämä on.
Eniten ihmetyttää tuon jutunkin perusteella, että ainakin osa kilpailijoista luuli oikeasti hakevansa jotain oikeaa työpaikkaa tässä ohjelmassa. Mutta toivottavasti vain osa on noin sinisilmäinen.

Jos esimerkiksi Niklas voittaisi tämän kauden, niin eiköhän heti perään tulisi uutinen että ”yhdessä päätettiin, että jatketaan tällä kertaa erillään”. Eihän tuo nyt varmaan rupeaisi mitään kahvilaa pyörittämään kun asuu jossain ihan muualla skutsissa ja pyörittää automyynti ketjua missä taitaa olla jopa satoja työntekijöitä töissä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Eiköhän viimeistä kautta nykymallissa ja -muodossa mennä

Mihin suuntaan tätä sitten vietäisiin, julkkis-Diilikin taidettiin jo nähdä, joten ottaisiko Miljonääri-Holma tämänkin juontajan paikan? Formaattia nyt ei hirveästi voi muuttaa ja kunnon työpaikkaan tarvisi tosiaan panostaa enemmän (myös tuotannon puolelta) ja onko Suomessa siihen mahdollisuuksia.

Itselle toki kelpaa ohjelma kerran vuodessa aivot narikkaan viihteenä tällaisenaankin.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Mihin suuntaan tätä sitten vietäisiin, julkkis-Diilikin taidettiin jo nähdä, joten ottaisiko Miljonääri-Holma tämänkin juontajan paikan? Formaattia nyt ei hirveästi voi muuttaa ja kunnon työpaikkaan tarvisi tosiaan panostaa enemmän (myös tuotannon puolelta) ja onko Suomessa siihen mahdollisuuksia.

Itselle toki kelpaa ohjelma kerran vuodessa aivot narikkaan viihteenä tällaisenaankin.

Hyvää pohdintaa. Ongelma saattaa olla Nelosen avioliitto monen oman radiojuontajan kanssa, joille, ja joiden henkilöbrändeille täytyy antaa ruutuaikaa. Eli todennäköisesti ohjelman vetäjä pitäisi vaihtua. Ja se saattaisi vaatia kanavan vaihtoa.
 
Formaattia nyt ei hirveästi voi muuttaa ja kunnon työpaikkaan tarvisi tosiaan panostaa enemmän (myös tuotannon puolelta) ja onko Suomessa siihen mahdollisuuksia.

Niinpä. Suomesta tuskin löytyy omistajaa, jolla on a) merkittävä pesti auki ja b) haluaa ehdottomasti rekrytä tähän positioon henkilön tv-formaatin kautta ja vielä c) uskoo, että parhaat hakijat ovat tarjolla tällaisen formaatin eikä normaalin rekryprosessin kautta.

Ihan kelpo viihdettä tämä on ja sellaisena se pitää ottaakin. Hieman hymähdytti jonkun kilpailijan kommentit siitä, miten tässä nyt ei olekaan sitä unelmien työpaikkaa tarjolla. Öö, oletko katsonut tätä ohjelmaa aiemmin??
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä. Suomesta tuskin löytyy omistajaa, jolla on a) merkittävä pesti auki ja b) haluaa ehdottomasti rekrytä tähän positioon henkilön tv-formaatin kautta ja vielä c) uskoo, että parhaat hakijat ovat tarjolla tällaisen formaatin eikä normaalin rekryprosessin kautta.

Ihan kelpo viihdettä tämä on ja sellaisena se pitää ottaakin. Hieman hymähdytti jonkun kilpailijan kommentit siitä, miten tässä nyt ei olekaan sitä unelmien työpaikkaa tarjolla. Öö, oletko katsonut tätä ohjelmaa aiemmin??
Hyviä pointteja. Omasta mielestä jo ihan katseltavuuden vuoksi ohjelma kaipaisi hieman vakavampaa otetta, koska etenkin tätä kautta voisi paikoin joku ilkeämielinen pitää jo lähes sketsiviihteenä.

Kohdat A-C itse näkisin täyttyvän todennäköisimmin, jos pesti olisi sellainen jossa pitäisi jonkun verran olla julkisuudessa, ja että työnantaja hyötyisi julkisuudesta. Sanotaan nyt vaikka, että joku Asuntomessujen johtohahmon haku voisi ehkä olla sellainen, mitä tällaisessa formaatissa voisi kuvitella etsivänsä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyviä pointteja. Omasta mielestä jo ihan katseltavuuden vuoksi ohjelma kaipaisi hieman vakavampaa otetta, koska etenkin tätä kautta voisi paikoin joku ilkeämielinen pitää jo lähes sketsiviihteenä.

Kohdat A-C itse näkisin täyttyvän todennäköisimmin, jos pesti olisi sellainen jossa pitäisi jonkun verran olla julkisuudessa, ja että työnantaja hyötyisi julkisuudesta. Sanotaan nyt vaikka, että joku Asuntomessujen johtohahmon haku voisi ehkä olla sellainen, mitä tällaisessa formaatissa voisi kuvitella etsivänsä.

Mietin että voisiko tuota Starttiraha systeemiä parantaa mitä toisen kauden palkintona oli ja ohjelmaa juontamaan vaikka tyyliin Kim Väisänen. Toki siis summan tässä tapauksessa pitäisi olla merkittävä eikä joku muutama tonni ja ilmainen ohjelmisto vuodeksi kuten Jaajon Diilissä. Siis jos sopivaa pestiä ei ole tarjolla.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Niinpä. Suomesta tuskin löytyy omistajaa, jolla on a) merkittävä pesti auki ja b) haluaa ehdottomasti rekrytä tähän positioon henkilön tv-formaatin kautta ja vielä c) uskoo, että parhaat hakijat ovat tarjolla tällaisen formaatin eikä normaalin rekryprosessin kautta.
Tässä on varmaan sekin, että nämä vakavasti otettavat pestit ja niiden johtajat ovat sellaisia, että eivät halua tai tarvitse mitään julkisuutta. Eli paras työntekijä löytyy perinteisellä rekryprosessilla ja sillä johtajallakin on sen verran pinkkaa, ettei tarvitse ruveta mitään viihdeohjelmaa tekemään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jaajon Diilin suurin ongelma on se, että se ei anna kenellekään yhtään mitään. Ohjelmaa suunnitellessa ei ole selvästikään kyetty ratkaisemaan sitä, miten saadaan ohjelma palvelemaan mahdollisimman monia osapuolia.

Jaajon yrittäjäimagoa ohjelma ei ole ainakaan parantanut. Ilmiriidat aiemmin Soinnun kanssa, kaikki sekoilut Kollan kanssa, ja palkintopestien yleinen epämääräisyys ei anna kovin hyvää kuvaa siitä, että Jaajo olisi menestynyt yrittäjä. Jaajon bisnekset ovat saaneet ohjelmassa kyllä media-aikaa, mutta onko kaikki media-aika aina automaattisesti hyvästä?

Kilpailijoiden osalta ainoa porkkana taitaa olla ohjelman aikainen julkisuus. Ohjelman voittamisella tai palkinnoilla ei ole mitään arvoa. Aika vähän Sointua lukuun ottamatta tuosta ohjelmasta on jäänyt pysyvästi pinnalle julkisuuteen. Lisäksi moni kilpailija antaa itsestään ohjelmassa tumpelon kuvan, kun joutuu selviytymään tumpelotehtävissä. Jos haluat julkkikseksi, miksi mennä Diiliin, kun sen julkisuuden saa jostain Temppareista tai muusta realitysta Diiliä suuremmassa mittakaavassa?

Yhteistyökumppaneillekaan ohjelma ei ole mikään jättipotti, pikemminkin päinvastoin. Monesta ohjelmaan osallistuneesta brändistä on jäänyt vähän negatiivinen kuva, vaikka yritykset ovat todennäköisesti maksaneet tavoitteenaan saada positiivista mielikuvaa. Esimerkiksi ne Seinäjoen ja Iisalmen "kaupunkivierailut" ovat lähinnä korostaneet sitä, miten kaukana kaikesta kaupunki on, eikä siellä ole sitten ollut yhtään mitään. Samoin HJK ja Ilves eivät hekään varsinaisesti lisäpisteitä saaneet ohjelmasta. Mikä motiivi yrityksillä on osallistua tähän ohjelmaan?

Katsojiakin vituttaa katsoa vuodesta toiseen tätä sekoilua. Tehtävissä ei ole kunnon sääntöjä ja kaikki toteutetaan juostenkusten. Jos haluat katsoa toisten toistuvaa epäonnistumista ja jossain määrin jopa nöyryyttämistä, Diili palvelee ehkä tällaisia katsojia, mutta todennäköisesti suurin osa yleisöstä haluaa nähdä onnistumisia. Muutenkin tehtävät tuntuvat toistensa kopioilta, enkä oikein ymmärrä, mitä uutta uusi kausi toisi kuvioihin. Mielestäni paljon kiinostavampi vähän vastaava formaatti löytyy Menestysreseptistä, jossa tavoitellaan onnistumista ja tehdään pitkäjänteistä työtä sen eteen. Diilissä on mahtipontiset tehtävät, jotka menevät pipariksi olemattoman aikataulun vuoksi, joka pakottaa kilpailijat menemään sieltä mistä aita on matalin, eli pyydetään paikalle omia kavereita ja huomionkipeitä somevaikuttajia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä motiivi yrityksillä on osallistua tähän ohjelmaan?
Eikä ne nyt kovin korkean profiilin yrityksiä ole olleetkaan. Leipomoa ja mikä se nettihuutokauppa-startup oli. Siihen pari kuolleenasyntynyttä Jaajon omaa startuppia ja seuroilta ja kauppakeskuksilta "no tulkaa nyt sitten"-tyyppinen setti, ja kausi on kasassa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Muutenkin tehtävät tuntuvat toistensa kopioilta, enkä oikein ymmärrä, mitä uutta uusi kausi toisi kuvioihin. Mielestäni paljon kiinostavampi vähän vastaava formaatti löytyy Menestysreseptistä, jossa tavoitellaan onnistumista ja tehdään pitkäjänteistä työtä sen eteen.
Ja Menestysreseptissä on neuvonantajan/ tuomarin rooliin laittaa Suomen ehkä maineikkaimman mainostoimiston Bob Helsingin (nyk. Bob the Robot) perustaja ja Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila. Siinä kisaajat saavat kyllä sellaisen tuotebrändäyksen mestarikurssin, että vaikka tippuvatkin, niin käteen jää tulevaisuutta varten muutakin kuin diilimäistä sekoilua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Individual @JYP#44 Ja vaikkei Menestysreseptikään ole tietenkään mikään aito ja reilu kilpailu sekään, tai siis tuomaristo (lue osuuskauppa) päättää voittajan ja pisteet annetaan sitten sen mukaisesti, niin se on ennenkaikkea loistava mainos osuuskaupalle mutta myös osaaottaville firmoille, ja lisäksi käsittääkseni myös ihan suosittu ohjelma kanavalleen. Diilikin saattaa olla jälkimmäistä, mutta ensinmainitut jää täysin piippuun.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikä ne nyt kovin korkean profiilin yrityksiä ole olleetkaan. Leipomoa ja mikä se nettihuutokauppa-startup oli. Siihen pari kuolleenasyntynyttä Jaajon omaa startuppia ja seuroilta ja kauppakeskuksilta "no tulkaa nyt sitten"-tyyppinen setti, ja kausi on kasassa.

Jaajonkin kohdalla vähän alkaa olemaan kun noita yrityksiä missä mukana ei ole kun kourallinen että onko järkeä olla ohjelmassa mukana, toki palkka juoksee mutta maine taitaa vain heikentyä. Pitäisi varmaan mennä seuraavaksi yrittäjäksi leijonan luolaan että saisi pari firmaa lisää jota sitten mainosta diilissä ja olisi oikeasti yritysimperiumin johtaja :)
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Diilillä on kaiketi kuitenkin jonkin verran katsojia ja minäkin katson sitä viihdeohjelmana. On toki niitäkin, jotka sanovat, etteivät enää tällaista paskaa katso, mutta todelliset tilastoidut katsojaluvut toki määrittävät sen, jatkuuko ohjelma vielä vai ei. Väittäisin, että viihteen näkökulmasta toimii paremmin se, että porukka on värikästä kuin asiansa osaavaa. Mitään kovanluokan osaajia ei tuollaiseen lähde, vaikka pääpalkinto olisi jokin oikea vastuullinen työpaikka. Luulen suurimmalle osalle motiivina ohjelmaan osallistumiselle olevan se, että pääsee jollain tapaa julkisuuteen ja ehkä sitä kautta saa jotain yhteistyömahdollisuuksia ja muuta hyötyä. Jaajon Diilissä käydään enemmänkin näyttäytymässä kuin etsimässä mitään oikeaa duunia ja mainostaminen jonain työhaastattelunakin enemmän mainoslause kuin todellisuutta.

Kim Väisäsen vetämä Diili, jonka palkintona starttiraha yritykseen voisi olla katsomisen arvoinen ohjelma. Tai ylipäätään mikä tahansa formaatti, jossa Kim Väisänen viisastelee ja esittää muita ihmisiä älykkäämpää, koska "niin rikkaat tekee".
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olihan kyllä poikkeuksellisen turhauttavaa katsottavaa tämä uusin Diili-jakso. Koko tehtävä oli taas ihan järjetön ja käytännössä kilpailijoille eibedes annettu minkäänlaista mahdollisuutta onnistua. Miten helvetissä kukaan saa jollakin varttitunnin suunnitteluajalla ja tunnin varoitusajalla ketään liikkeelle tapahtumaan. Aikaa on ihan olemattoman vähän ja siinä pitäisi neljän ihmisen kerätä myytävät, suunnitella ohjelmat ja sisältö, hommata esiintyjät ym. henkilöt, pitää heitä kädestä ja järjestää kaikki valmiiksi, markkinoida, toimia sisäänheittäjänä, myyjänä ja siinä sivussa vielä viihdyttääkin niitä vieraita. Ja tietenkin myydä koko ajan.

Toivoin koko "johtoryhmän" ajan, että joku kilpailijoista vetäisi kunnon kilarit, ja alkaisi huutaa heitä tylyttäneelle kolmikolle, että "Menepä saatanan Linnonmaa itse sen hikisen lärvisi kanssa ja tee sama tehtävä samoista lähtökohdista, niin katsotaan miten menee". Eihän kumpikaan tiimeistä tuossa onnistunut, mutta ei heille kyllä annettu siihen edes mitään mahdollisuuksia, joten kritiikki tuntui ihan kohtuuttomalta. Loppujen lopuksi Jaajon olisi pitänyt napsauttaa sormiaan ja todeta "Sä saat potkut" sille henkilölle, joka vastasi tämän tehtävän suunnittelusta ja toteutuksesta.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Olihan kyllä poikkeuksellisen turhauttavaa katsottavaa tämä uusin Diili-jakso. Koko tehtävä oli taas ihan järjetön ja käytännössä kilpailijoille eibedes annettu minkäänlaista mahdollisuutta onnistua. Miten helvetissä kukaan saa jollakin varttitunnin suunnitteluajalla ja tunnin varoitusajalla ketään liikkeelle tapahtumaan. Aikaa on ihan olemattoman vähän ja siinä pitäisi neljän ihmisen kerätä myytävät, suunnitella ohjelmat ja sisältö, hommata esiintyjät ym. henkilöt, pitää heitä kädestä ja järjestää kaikki valmiiksi, markkinoida, toimia sisäänheittäjänä, myyjänä ja siinä sivussa vielä viihdyttääkin niitä vieraita. Ja tietenkin myydä koko ajan.

Toivoin koko "johtoryhmän" ajan, että joku kilpailijoista vetäisi kunnon kilarit, ja alkaisi huutaa heitä tylyttäneelle kolmikolle, että "Menepä saatanan Linnonmaa itse sen hikisen lärvisi kanssa ja tee sama tehtävä samoista lähtökohdista, niin katsotaan miten menee". Eihän kumpikaan tiimeistä tuossa onnistunut, mutta ei heille kyllä annettu siihen edes mitään mahdollisuuksia, joten kritiikki tuntui ihan kohtuuttomalta. Loppujen lopuksi Jaajon olisi pitänyt napsauttaa sormiaan ja todeta "Sä saat potkut" sille henkilölle, joka vastasi tämän tehtävän suunnittelusta ja toteutuksesta.
Eniten itseäni tuossa vielä hävettäisi, että kyseessä oli hyväntekeväisyystapahtuma ja HJK:n oma tapahtuma ,jonka kanssa pelleiltiin. Mikäpäs siinä, jos tuollaisten tehtävien kanssa leikittäisiin noissa jaajon puulaakiyrityksissä, jotka on kuolemanpartaalla muutenkin. Mutta että oikeasti joku tuolta tuotannosta viitsii ottaa yhteyttä näihin oikeisiin yrityksiin, että voidaanko tulla tekee hyväntekeväisyyttä teidän kanssa ja sitten se tekeminen on oikeasti aivan tuollaista sontaa.

Mielestäni kaiken koko tuotannon tasosta kertoo tämä tuottajan toteamus:
– Ymmärrämme tuotannossa tapahtumatuotannon lainalaisuudet. Jos teettäisimme ohjelmassa vain sellaisia tehtäviä, mitä ammattilaiset saavat tehdyksi 1-2 päivän aikana, näkisimme todennäköisesti vain hienoja ideointipalavereita, jotka onnistuessakaan eivät ole kovin viihdyttävää televisiota, Kari perustelee.
Harmi kun mitään editointia ei ole vielä keksitty.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mieluummin minä katsoisin hyvää ideointia kuin paskaa ja juosten kusten tehtyä toteuttamista. Tuollaisen paskan katsominen lähinnä turhauttaa. Ja tosiaan nuo kyllä saa sitten tarvittaessa editoitua jos sieltä ideointipalavereista ei tule mitään ohjelman kannalta hyvää sisältöä.

Mutta tuosta voisi päätellä sen, että eihän tässä edes haluta noiden kilpailijoiden onnistuvan. Ilmeisesti ohjelman kannalta parempaa sisältöä tulee, kun on kiire, kaikki menee perseelleen ja lähtökohdat on jo sellaiset, että siinä ei voi onnistua. Ja siinä pääsee samalla Jaajo ja hänen apurinsa korostamaan itseään ja omaa erinomaisuuttaan ripittämällä epäonnistujia.

Kyllä minä ymmärrän, että tämä on enemmän viihdeohjelma kuin oikeaa bisnestä, mutta sen verran näihin tehtäviin toivoisi parannusta että kilpailijoilla olisi edes pieni mahdollisuus onnistua niissä jos oikein hyvin tehtäisiin asiat. Nämä "Järjestä tapahtuma tunnissa" -tyyliset räpellykset on ihan yhtä tyhjän kanssa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mieluummin minä katsoisin hyvää ideointia kuin paskaa ja juosten kusten tehtyä toteuttamista. Tuollaisen paskan katsominen lähinnä turhauttaa. Ja tosiaan nuo kyllä saa sitten tarvittaessa editoitua jos sieltä ideointipalavereista ei tule mitään ohjelman kannalta hyvää sisältöä.

Niin ja mitä halutaan tuoda esille. Esimerkiksi siinä jethron kaudella muistaakseni paljon enemmän epäonnistuneita kilpailijoita tuotiin esiin ja henkilökemioita, jopa itse kilpailu vähemmän pääosassa monessa tehtävässä, ei ollut myöskään lähellekään näin kiireinen aikataulu mitä nyt. Kontaktia saadaan hyvällä käsikirjoituksella.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Miten noin vihkoon voi vetää? Lippunipun kanssa vaikkapa viereiselle Linnanmäelle, niin aivan varmasti olisi ison kasan saanut käyttöön.
 

dimmu

Jäsen
Miten noin vihkoon voi vetää? Lippunipun kanssa vaikkapa viereiselle Linnanmäelle, niin aivan varmasti olisi ison kasan saanut käyttöön.

Niimpä. Perheet ovat viettäneet rankan päivän huvipuistossa ja maksaneet rannekkeista ja muusta tilpehööristä, totta kai he olisivat vielä lähteneet väsyneenä katsomaan jalkapalloa ja tuhlaamaan lisää rahaa ruokiin ja muuhun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös