Mainos

Jaajon Diili

  • 311 046
  • 1 543

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja eikö myös ole ollut sääntö, että ohjelmaa ei saa mainita myynti-tilanteissa. Vai onko se ollut jakso- tai tehtäväkohtaista? Nythän siellä ihan pokkana myydään puhelimessa niin että "Henkka tässä Diili-ohjelmasta moikkuli moi"
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Taisi Jaajo ja Tuke radiossa perjantaina kehuskella kuinka siisti ja hyvä juttu on, kun omia kontakteja voi tässä ohjelmassa hyödyntää. Niin että mistäköhän näkökulmasta tarkasteltuna? Tuo yllä mainittu katsojamäärä puhukoon puolestaan.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Ja eikö myös ole ollut sääntö, että ohjelmaa ei saa mainita myynti-tilanteissa. Vai onko se ollut jakso- tai tehtäväkohtaista? Nythän siellä ihan pokkana myydään puhelimessa niin että "Henkka tässä Diili-ohjelmasta moikkuli moi"

Ja onkohan suhteellisen hankalaa taas livekohtaamisissa jotenkin välttää porukkaa tajuamasta, että kyse on Diilistä kun kameraryhmät ympärillä ja Noora/Toni siinä fläppitaulun kanssa tuijottaa herkeämättä? Oiskohan tästä syystä juuri sitten poistettu koko kielto, jos sellainen joskus oli.

Jotenkin itselle sen ohjelman mainitseminenkaan ei tunnu edes huijaukselta, mutta tosiaan se klassikkotapaus missä ne kolmen markan farkut myydään puhelimessa 500 eurolla jollekin hyvälle frendille ei kyllä kerro myyntitaidosta mitään. Eikä varsinaisesti hyödytä sitä ostajaakaan näkyvyyden kautta, kun ei tainnut edes tulla nimi esille ja toisekseen tuskinpa on mainehyöty olla se risaisten halpisfarkkujen ostaja sieltä telkkarista :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaksi jaksoa kun nyt takana niiin täytyy ihmetellä että todellako tässä haetaan sitä tyyppiä joka pystyy myymään puhelimella tavaraa kavereilensa eniten? esim. brändäyksellä ei näytä olevan mitään väliä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen lisäks toki saa vismapayn vuodeksi ilmaiseksi. En tiedä minkä arvoinen se on starttiyritykselle sitten.

Mikäli voittajan idea on hyvä niin kyllä sillä ihan kelvollisen bisneksen tekee mutta edellyttää että idea on oikeasti hyvä.

Joo itse näkisin että jos sulla on oikeasti joku hyvä liikeidea niin lähesty ihan muita henkilöitä kun Jaajoa, mutta tuo 20 000e ja näkyvyys saattaisi kuitenkin tehdä sen että jos sulla on kasa huonoja "korkean riskin ideoita" johon ei ehkä normaalisti haluaisi omaa rahaa pistää kiini niin tämmöiseen tuo voisi olla oikein hyväkin mahdollisuus.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Ja eikö myös ole ollut sääntö, että ohjelmaa ei saa mainita myynti-tilanteissa. Vai onko se ollut jakso- tai tehtäväkohtaista? Nythän siellä ihan pokkana myydään puhelimessa niin että "Henkka tässä Diili-ohjelmasta moikkuli moi"
Itsekkin muuten muistan tällaisen kanssa. Ainakin jenkkiversiosta muistan että joskus joku joukkue taidettiin jopa hylätä, kun oli maininnut edes sivulauseessa, "pääsette telkkariin tmv".

Tässä kisassa muutenkin säännöt tuntuu olevan yhtä pitäviä kuin raksilan jää. Tuossa jäätelötehtävässäkin taisi olla sääntö että "koko joukkueen pitää olla kampissa/triplassa siihen kellonaikaan tai koko joukkue hylätään". No nyt ei kumpikaan joukkue tainnut olla paikalla, mutta ei sitä missään mainittu eikä hylkyjä tullut.

Toisaalta ihan sama mitä tuossa kisassa olisi käynyt. Se kuka päätti myydä ne Attendon jäätelöt eteenpäin heiltä kysymättä olisi pitänyt lennättää heti ekana ovesta ulos ilman mitään selityksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
Mitä jengi oikein valittaa täällä? Diilihän on ihan hemmetin viihdyttävä sarja, joka herättää tunteita myötähäpeästä epäuskoon, vitutukseen ja dejavu´-fiilikseen. Tuolla viimeisellä tarkoitan sitä, että on hienoa nähdä Diilissä joku arkkityyppihahmo, jollaisia bisnismaailmassa pyörii.

Esimerkkinä nyt vaikkapa tämä Axel, joka on hahmona tuttu ainakin itselleni: Sanojen tasolla kaveri käärii hihoja, pitää lankoja käsissä, takoo massia, katsoo eteenpäin, tekee tiimityötä, rokkaa ja rollaa, mutta tyypin sisällöllinen anti on nolla. Axelin pitäisi muuten perustaa sen rock-your-day-speden kanssa joku taivaita tavoitteleva firma, joka olisi Suomen uusi Nokia.

Harmi, että se-joka-istuu-yläkannella (en muista nimeä) tipahti myös heti. Lyyliltä tuli legendaarisia kommentteja, kun kysyttiin osaamisalueita. Hän vastasi jotenkin, että "osaamisalueitani ovat mm. hallinnollinen tuki ja kokonaisuuksien läpileikkaus". Ei tuollaista verbaliikka-akrobaattia saisi tiputta noin pian pois.
 
Harmi, että se-joka-istuu-yläkannella (en muista nimeä) tipahti myös heti. Lyyliltä tuli legendaarisia kommentteja, kun kysyttiin osaamisalueita. Hän vastasi jotenkin, että "osaamisalueitani ovat mm. hallinnollinen tuki ja kokonaisuuksien läpileikkaus". Ei tuollaista verbaliikka-akrobaattia saisi tiputta noin pian pois.
Siinä oli kyllä hienosti kiteytetty omat vahvuudet, kuin suoraan puppulausegeneraattorista. Ansaitsisi tulla translitteroiduksi kokonaisuudessaan. Se lause tuntui jatkuvan ikuisuuden.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tää nyt joku spoileri?

Harmi, että se-joka-istuu-yläkannella (en muista nimeä) tipahti myös heti. Lyyliltä tuli legendaarisia kommentteja, kun kysyttiin osaamisalueita. Hän vastasi jotenkin, että "osaamisalueitani ovat mm. hallinnollinen tuki ja kokonaisuuksien läpileikkaus". Ei tuollaista verbaliikka-akrobaattia saisi tiputta noin pian pois.
 

Stigu

Jäsen
Onko tää nyt joku spoileri?
Joo, mulla taitaa olla muisti spoilaantunut. Eihän se-joka-istuu-yläkannella tipahtanutkaan. Eli jatkossakin legendaarisia lauseita sitten yläkannen suunnalta.

Tässäkin kaudessa muuten näkee, että kisaajat on valittu menetelmällä 80% jollain tavalla viihdyttäviä ja 20% oikeasti potentiaalisia voittajia. Itse koen, että nimenomaan noilla vanhemmilla tyypeillä on enemmän potentiaalia pelkästään kokemuksensa kautta. Ei silti, kivahan noita parikymppisiä untuvikkoja on katsoa. Intoa, energiaa, julkisuudenhakuisuutta ja itseluottamusta täynnä, vain taivas rajana. Tuossa ensimmäisessä tehtävässä huomasi ehkä parhaiten tuollaisen poppoon perisynnin: Kaikki haluavat puhua, mutta kukaan ei halua kuunnella.

Olen myös kelannut, miten tuota kisaa saisi paremmaksi, ja vaikea on kyllä miettiä mikä formaatti olisi parempi, jos sarjan perusideana on, että kerran viikossa yksi kisaaja tippuu pois. Silloin nuo tehtävät ovat pakostakin tuollaisia hieman keinotekoisia pikatehtävia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Taisi Jaajo ja Tuke radiossa perjantaina kehuskella kuinka siisti ja hyvä juttu on, kun omia kontakteja voi tässä ohjelmassa hyödyntää. Niin että mistäköhän näkökulmasta tarkasteltuna? Tuo yllä mainittu katsojamäärä puhukoon puolestaan.
Kontaktit ovat elintärkeitä, mutta toimivat kun on annettavaa puolin ja toisin. Kaverit lakkaa aika äkkiä vastaamasta puhelimeen jos itsellä ei ole tarjota muuta kuin parin kympin farkkuja viidellä sadalla. Ohjelman ja "kisan" aikana saa jotkut kaupat tehtyä, mutta elämä jatkuu tuon jälkeenkin ja sitten kusessa jos itsellä ei ole mitään annettavaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Toinen jakso takana ja sulaminen sopi kyllä jäätelöteemaan.

En tiedä kuulinko omiani, mutta voittaneen tiimin Tiina-täti myi siis 1000 eurolla yhden kilpailijan mukaan. Kontakti tietty kuten selväksi kävi. En tiedä miten muuten Isabellin johdolla tai "johdolla" olisivat tuollaisen eron repineet.

Sen sijaan Sampon liideri Jenni veti homman aivan vihkoon. Jälleen jäätelöteemaan sopien jäätävä sulaminen. Jos Axel floppasi niin tämä oli next level. Olisi voinut pelastaa vielä itsensä, mutta valitsi sitten bottom 3 kaksi selkeästi parempaa.

Eli vahvaksi veikkaamani kisaaja heti ulos.

Muutoin ainoat puhtaat paperit ansaitsi logistiikka. Molemmilta. Joskus itsekin noissa epäonnistuneena tajusin heti että tuo homma kusee. Kumpikaan joukkue ei roolittanut yhtä kilpailijaa olemaan välikontaktina aikataulujen, toimitusten ja muuttujien suhteen. Ja nimenomaan kun kyse on ryhmätyöstä, lyhyestä suunnittelusta ja kiireestä.

Eli taas kerran myytiin kontakteilla tai muiden ideoilla ja unohdettiin tehtävän kokonaisuus. Liki suora uusinta ensimmäisestä tehtävästä.

Ja ei nämä Jaajon tehtävät kyllä vakuuta myöskään ja nyt myös neuvonantajat olivat ihan sitä itseään. Molemmat tuottivat ääntä sanomatta mitään. Noora ja Toni eivät itse edes osanneet ratkaista logistiikkaa vaan roolitusta toisteltiin. Niin?

Logistiikalle vielä kerran kehut. Tuonne suuntaan ei ruveta jauhamaan mitään paskaa kun tuollainen setti hoidettavana. Muiden tehtävä on huolehtia myynti ja seurata aikataulun pitävyyttä tällaisessa.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Love Island ohjelmassa on muuten isompi pääpalkinto (25K€)

Jos tämän pkasan pitäisi oikeasti houkutella kovia tekijöitä liike-elämästä, niin summa pitäisi olla huomattavasti isompi.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Toinen joukkue harmitteli, että keksi vasta liian lopussa, että kisassa olisi pärjännyt parhaiten, kun oltais valittu joku hyväntekeväisyyskohde ja soitettu kaverimme läpi ja kysytty rahaa. Huikea konsepti!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Toinen joukkue harmitteli, että keksi vasta liian lopussa, että kisassa olisi pärjännyt parhaiten, kun oltais valittu joku hyväntekeväisyyskohde ja soitettu kaverimme läpi ja kysytty rahaa. Huikea konsepti!

Oli muuten kohtuullisen priceless-hetki kun "Mulla on frendejä, soitan kaikille" -Henkka totesi Jennille että tuon vuoksi kysyykin jeesiä kyseiseltä kaverilta. Kaveri tuntui tajuavan miten henkisesti halpamainen idea tehdä rahaa tuollainen on ja vaikutti siltä kun ei olisi halunnut edes kameroissa olla.

Attendo myös varmasti tykkäsi kun pääsi osallistumaan.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Vähän silleen sivusilmällä seurasin jakson, niin paljonko noilla joukkueilla oli yhteensä aikaa suorittaa tuo tehtävä? Itselleni jäi sellainen kuva, että aikaikkuna oli varsin rajoitettu ja silloin kiireessä tapahtuu sellaisia virheitä, joita ei normaalisti tulisi.

Toki, ymmärrän varsin hyvin että tarkoitus on nimenomaan myös testata paineensietokykyä ja että pystyykö suorittamaan hektisissä olosuhteissa, mutta vähän sellainen fiilis jää että kaikin puolin laadukkaampaa settiä saataisiin katsojienkin kannalta aikaiseksi jos noihin varattaisiin vähän enemmän suunnitteluaikaa. Ehkä olen väärässä.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Toki, ymmärrän varsin hyvin että tarkoitus on nimenomaan myös testata paineensietokykyä ja että pystyykö suorittamaan hektisissä olosuhteissa, mutta vähän sellainen fiilis jää että kaikin puolin laadukkaampaa settiä saataisiin katsojienkin kannalta aikaiseksi jos noihin varattaisiin vähän enemmän suunnitteluaikaa. Ehkä olen väärässä.
Tuolla ylempänä kun pohdittiin, miten tehtävistä saataisiin laadukkaampia niin ajattelin juuri, että ainakin jotkut tehtävät saisivat kestää sen pari päivää. Varmaan kisaajatkin saisivat itsestään enemmän irti, kisat olisivat laadukkaampia ja myös sellainen "tuuriammunta" eli jonkun kaveri ostaa tonnilla jäätelöä voisi jäädä helpommin pois. Ehkä myös arvionti voisi olla muutakin kuin pelkkää eurojen laskemista, vaikkapa ekologisuus, laatu, asiakastyytyväisyys jne. Esim. jotenkin tuntuu uskomattomalta tuon voittaneen joukkueen 300 jäätelön hävikki.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuolla ylempänä kun pohdittiin, miten tehtävistä saataisiin laadukkaampia niin ajattelin juuri, että ainakin jotkut tehtävät saisivat kestää sen pari päivää. Varmaan kisaajatkin saisivat itsestään enemmän irti, kisat olisivat laadukkaampia ja myös sellainen "tuuriammunta" eli jonkun kaveri ostaa tonnilla jäätelöä voisi jäädä helpommin pois. Ehkä myös arvionti voisi olla muutakin kuin pelkkää eurojen laskemista, vaikkapa ekologisuus, laatu, asiakastyytyväisyys jne. Esim. jotenkin tuntuu uskomattomalta tuon voittaneen joukkueen 300 jäätelön hävikki.

Minusta tässä oli uskomattominta se että myytävän tuotteen imagoa sai lokata ihan vapaasti ja esimerkiksi tuotteen esittelyllä ei ollut mitään merkitystä. Olisivat voineet käytännössä sulkea varsinaisen myyntipisteen ja kaikki auttaa kuljetuksissa ja soitella vaan puhelimella. Itse tuotteella ei ollut mitään väliä vaikka luulisi että juuri se tässä olisi ite firmallekin aika merkittävää, ei kuitenkaan normaalissa elämässä voi vain soitella firmoille Diili ohjelman nimissä, kyllä se Jymylläkin varmaan aika pitkälle on suoraan kuluttajille myyntiä myyntipisteillä ja kaupoissa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kamppi näyttäisi aukeavan klo 10. Jos tosiaan koko kisan aikaikkuna on 10-18:30 on kisa jo lähtökohtaisesti tuomittu sekoiluun.

Jotta saataisiin edes jotain järkeä touhuun pitäisi mennä jotenkin näin:
1.päivä: tehtävän anto - > suunnittelupäivä
2.päivä: suorituspäivä
3.päivä: suoritusten arvioinnit ja johtoportaan kokoontuminen.

Pudotus oli sentään linjassa mutta toisaalta Jenni teki järjettömän pudotuksen uhan mahdottomaksi.

Ohjelma on tosiaan sekava ja rikkaimpien sekä anteliaimpien kavereiden omaavat pärjäävät.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Ei tällä ole minkään bisneksen kanssa mitään tekemistä. Tehdään paskaa, halpaa viihdettä nollabudjetilla sutaisten ja kiireessä. Joka ikinen asia on tehty "vähän sinne päin", tehtävät on naurettavia kaverille myymistä tai logistiikka-ongelmien ratkontaa. En tiedä johtuuko tämä tekijöiden tyhmyydestä vai laiskuudesta.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Ihan hirveetä paskaa kuten ennenkin. Muuten ei jaksaisi katsoa mutta yksi tuttu hahmo on mukana tässä mukahassuttelussa. Naurattaa silti enemmän kuin Putous.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toinen joukkue harmitteli, että keksi vasta liian lopussa, että kisassa olisi pärjännyt parhaiten, kun oltais valittu joku hyväntekeväisyyskohde ja soitettu kaverimme läpi ja kysytty rahaa. Huikea konsepti!
No, kovasti uhosivat, että seuraavalla kerralla heti noin liikkeelle.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Siis jos näillä kilpailijoilla kaikilla on nyt se timanttinen liikeidea takataskussa valmiina Jaajon rahoitusta vailla, niin miksi tässä jotain jäätelöä myydään ja kaupungilla juostaan itsensä nolaamassa? Vai seulotaanko tässä ensin se kenellä on eniten telkkariin haluavia kavereita, ja sitten vasta katsotaan että mikäs nakkikioski se voittajan businesidea sitten olikaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös