Tässä oikein malliesimerkki tästä "minä olen teitä parempi" -ajatusmallista.Mikä yhdistää suomalaiset Anaheimiin? Aku Ankka?
On oikeasti osoitus suomalaisen jääkiekkokulttuurin olemattomuudesta, kun täällä pitäisi olla asiantuntevaa porukkaa ja tosissaan toivotaan "Teemulle kannua". Ymmärrän vielä sen, jos jonkun mielestä Teemun olisi korkea aika se saada, mutta on tämä jotenkin hupaisaa. Sitten julistetaan, että ollaan Anaheim-faneja.
Harva Ottawaa kannattava on sanonut olevansa Ottawa-fani ja siinä on vissi ero. Silloin on aivan sama, onko käynyt Ottawassa vai ei. Ja mielestäni on varsin hyvä argumentti - jota itsekin käytän - että toivoo kannun menevän kanadaan. Mutta eihän tämä jääkiekkokulttuurista tietämättömille voi aueta, miksi näin voisi olla. Jollekin voi tulla jopa yllätyksenä, että kanadassa on lätkäkulttuuri hieman eri tasolla kuin Kaliforniassa ja Anaheimissa.
Itse kannatan Anaheimia näissä finaaleissa Selänteen vuoksi. Teemu on yksi suomalaisen jääkiekon suurista, samaa kastia Kurrin ja Tikkasen kanssa vaikka sormuksia ei miehellä olekaan. Kyse on lähinnä suomalaisen jääkiekon tunnettuudesta, sillä kyllä uudella mantereella Selänteestä puhuttaessa nousee usein suomalaisuus esiin.
Jos tämä tekee minusta "jääkiekkokulttuurista tietämättömän", so be it. Ilmeisesti VT sinäkin olet jääkiekkokulttuurista tietämättömän, koska kannatat HIFK:ta. Sehän on - herraisä - suomalainen joukkue. Kuinka jääkiekkokulttuurin asiantuntija voi seurata suomalaista jääkiekkoa?
Ja vastaus kysymykseesi: Teemu Selänne. Suomalainen jääkiekkoilija.