Ja Stanley Cupin vie...?

  • 3 982
  • 53

Stanley Cupin voittaja?

  • Anaheim Ducks

    Ääniä: 224 75,2%
  • Ottawa Senators

    Ääniä: 74 24,8%

  • Äänestäjiä
    298
  • Poll closed .

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mikä yhdistää suomalaiset Anaheimiin? Aku Ankka?

On oikeasti osoitus suomalaisen jääkiekkokulttuurin olemattomuudesta, kun täällä pitäisi olla asiantuntevaa porukkaa ja tosissaan toivotaan "Teemulle kannua". Ymmärrän vielä sen, jos jonkun mielestä Teemun olisi korkea aika se saada, mutta on tämä jotenkin hupaisaa. Sitten julistetaan, että ollaan Anaheim-faneja.

Harva Ottawaa kannattava on sanonut olevansa Ottawa-fani ja siinä on vissi ero. Silloin on aivan sama, onko käynyt Ottawassa vai ei. Ja mielestäni on varsin hyvä argumentti - jota itsekin käytän - että toivoo kannun menevän kanadaan. Mutta eihän tämä jääkiekkokulttuurista tietämättömille voi aueta, miksi näin voisi olla. Jollekin voi tulla jopa yllätyksenä, että kanadassa on lätkäkulttuuri hieman eri tasolla kuin Kaliforniassa ja Anaheimissa.
Tässä oikein malliesimerkki tästä "minä olen teitä parempi" -ajatusmallista.

Itse kannatan Anaheimia näissä finaaleissa Selänteen vuoksi. Teemu on yksi suomalaisen jääkiekon suurista, samaa kastia Kurrin ja Tikkasen kanssa vaikka sormuksia ei miehellä olekaan. Kyse on lähinnä suomalaisen jääkiekon tunnettuudesta, sillä kyllä uudella mantereella Selänteestä puhuttaessa nousee usein suomalaisuus esiin.

Jos tämä tekee minusta "jääkiekkokulttuurista tietämättömän", so be it. Ilmeisesti VT sinäkin olet jääkiekkokulttuurista tietämättömän, koska kannatat HIFK:ta. Sehän on - herraisä - suomalainen joukkue. Kuinka jääkiekkokulttuurin asiantuntija voi seurata suomalaista jääkiekkoa?

Ja vastaus kysymykseesi: Teemu Selänne. Suomalainen jääkiekkoilija.
 

Cube

Jäsen
Suomalaisten paskan itsetunnon puolesta toivon, että Teemu ja Anaheim voittavat. Saisi tämä itsesäälissä rypevä kansa kerrankin tuntea olonsa hyväksi.

Ei mulla Ottawankaan voittoa vastaan mitään sinällään ole. Hienoa, että ovat vihdoin näyttäneet epäilijöilleen ja menneet finaaliin asti. Tuo ykköskenttä on huikea, mutta katsotaan nyt mihin se pystyy, kun Pronger ja Nieds tulevat varjostamaan.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Sitten julistetaan, että ollaan Anaheim-faneja.

Niin, tuo on kyllä aika hupaisaa. Moniko tosin on julistanut fanittavansa Stanley-Cup playoffsien takia Duckseja? Jos toivoo Ducksille menestystä Selänteen takia, en näe siinä mitään ihmeellistä.

Itse kannatan Anaheimia Predsien tiputtua joukkueen fyysisen pelityylin ja nyky-NHL:ssä poikkeavan peluutuksen (harva peluuttaa kolmea enforceria nykyään) takia. Tietenkin Teemulle soisi viimeinkin sen kannun, joten siinäpä on jo tarpeeksi syytä olla Anaheimin puolella. Senators on toki hieno joukkue sekin. Senatorsin pisteitä tiputtaa kuitenkin esimerkiksi McGrattanin pieni peliaika tällä kaudella, joten Ducksien bandwagonissa ollaan!
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Toivottavasti Anaheim vie, vaikkakin Ottawalla on paperilla kovempi hyökkäyskalusto. Teemulle kannu!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös