JA-seniorit 2006

  • 6 442
  • 59

JayV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Kas, vlad, vanha tuplamakkaraperunamies. Mukaan ja matkaan vaan.

Semmoista olen pähkäillyt pienessä päässäni, että pitäisikö ottaa joku löysä teema miitingille, esim. 70-luvun lempparipelaajien suhteen tms. Kukin voisi ottaa esille jonkin lempparipelaajansa miitingissä ja kertoa lyhyesti ao. tarunhohtoisen tarinan? Esim. hull16 voisi tarinoida Tumba Turusesta tai jotain? Itse varaan Mauri Kaukokarin.

Kiikari Kaukokarin fan club on siis kasvamaan päin. Teemaidea on sinänsä hyvä, ja eiköhän sieltä vielä löydy muitakin tähtipelaajia näiden pikaisten ennakkovarausten jälkeen. Vielä parempi olisi tietysti jos voisi tuoda jonkin lempparipelaajansa mukanaan. Tai edes lätkäkortin 70 luvulta...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
JayV kirjoitti:
Kiikari Kaukokarin fan club on siis kasvamaan päin.
- - -

Nonnih, eikun sitten JayV mukaan vaan. Muistellaan Kaukokarin loisteliasta pelityyliä kimpassa ja tippa silmäkulmassa. Laitanpa tähän tällaisen:

"Kun Mauri Kaukokari aikoinaan tsemppasi erikoisella tyylillään Helsingin IFK:n maalilla, meni kaukaa ammuttu laukaus taas kerran aika helposti hänen selkänsä taakse.

- Näkee heikosti, totesi IFK:n suosittu teippari Teukka Honkalinna lakoonisesti." (Heikki Somppi, Kouvolan Sanomat).

Niin, ei kaikilla veskareilla tarvitse hyvä näkö olla, ajatellaan vaikka Tommy Saloakin.
 

JayV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Nonnih, eikun sitten JayV mukaan vaan. Muistellaan Kaukokarin loisteliasta pelityyliä kimpassa ja tippa silmäkulmassa. Laitanpa tähän tällaisen:

"Kun Mauri Kaukokari aikoinaan tsemppasi erikoisella tyylillään Helsingin IFK:n maalilla, meni kaukaa ammuttu laukaus taas kerran aika helposti hänen selkänsä taakse.

- Näkee heikosti, totesi IFK:n suosittu teippari Teukka Honkalinna lakoonisesti." (Heikki Somppi, Kouvolan Sanomat).

Niin, ei kaikilla veskareilla tarvitse hyvä näkö olla, ajatellaan vaikka Tommy Saloakin.

Kiikari piti pelit jännittävinä. Henkka Granholmin manttelinperijä ja Jore Virtasen edelläkävijä. Se oli aikaa, jolloin HIFK oli niin ahne maalinteossa, puolustajat mukaanlukien, että joskus nämä sankarit jäivät yksin ja unohduksiin.

Jore Virtanen sitten osoitti, että ulkonäkökin, tyylikkään hiusleikkauksen muodossa, merkitsee jotain. Yhden A maaottelun mies muistaakseni. Toinen suuri taistelija, joka ansaitsee muistelot.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kysymys fiftyeight.lle

Mikä sinulla määrää tuon päivämäärän seniorien tapaamiselle, minäkin kun olisin kiinnostunut tuosta tilaisuudesta, mutta edellinen oli muistaakseni 20.01.2005 ja minulla oli firman vuosijuhla, nyt on sama juhla taas samalla päivämäärällä. Siirrä seuraava tapaaminen noin viikolla johonkin suuntaan, niin tulen mukaan jos olen hengissä, sekin kun on tällähetkellä hiukan epävarmaa, kun tuo pumppu alkoi taas renata. Pitäkääpä hauskaa ja vanhusten lippu korkealla.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tosiveteraani kirjoitti:
Mikä sinulla määrää tuon päivämäärän seniorien tapaamiselle, minäkin kun olisin kiinnostunut tuosta tilaisuudesta, mutta edellinen oli muistaakseni 20.01.2005 ja minulla oli firman vuosijuhla, nyt on sama juhla taas samalla päivämäärällä.
- - -

Tilipäivä. Vuosi sitten olin vielä palkkatöissä ja tili tuli joka kuun 20. päivä. Nykyisin olen yksityisyrittäjä, eikä tilipäivistä juuri voi puhua, mutta jostain perinteistä täytyy pitää kiinni ja siksi nyt näin.

Voithan sinä käydä ensin firman juhlissa kuuntelemassa pääjohtajan huikean ja kuivan puheen, juoda viiden euron kuohuviiniä lasillisen ja tulla sitten joukkoomme. Niin, vai oletko sinä se pääjohtaja..?
 

krobbe

Jäsen
Juna män jo

Työmaalla selvisi tänään mukavia asioita. Olen kyseisen viikonlopun yksin rivissä ja näin ollen juna tosiaan meni jo, pahoittelut Olkku.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
krobbe kirjoitti:
Työmaalla selvisi tänään mukavia asioita. Olen kyseisen viikonlopun yksin rivissä ja näin ollen juna tosiaan meni jo, pahoittelut Olkku.

Paska juttu. No yritän löytää täältäpäin toisen vaatimukset täyttävän matkakaverin. Pari on mielessä, täytyy kysellä kiinostusta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen tässä mietiskellyt tuota tapaamista hitusen tarkemmin, laittanut niin sanoakseni harmaat aivosoluni liikkeelle ja tullot näinollen lopulta siihen lopputulokseen, että minun lienee syytä peruuttaa kyseiseen tapahtumaan osallistuminen.

Syitä on kaksi, toinen niistä on henkilökohtainen ja toinen liittyy lähinnä jääkiekkoon. Koska voimme olettaa, että paikalla olijat keskittyvät pääsääntöisesti kiekosta keskusteluun ja koska minun intressini eivät tällä saralla juurikaan enää kohtaa, katson, että osallistumiseni on jokseenkin turhaa. Mitä minä sinne tuppisuuna istumaankaan tulisin.

Toivotan kuitenkin teille osallistujille oikein mukavaa iltaa!

vlad.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vlad kirjoitti:
.... Koska voimme olettaa, että paikalla olijat keskittyvät pääsääntöisesti kiekosta keskusteluun ja koska minun intressini eivät tällä saralla juurikaan enää kohtaa, katson, että osallistumiseni on jokseenkin turhaa. Mitä minä sinne tuppisuuna istumaankaan tulisin.

...
No tuota tuota, ainakaan Tampereen-miitissä ei paljoakaan (=ei lainkaan!) kiakosta juteltu; riitti juteltavaa nimittäin muutenkin. Joten vladina miettisin nyt vielä kertaalleen, josko sittenkin tulisit. Koskapa yhdessäolon pointti on loppujen lopuksi ...no siis: yhdessäolossa. Kiakostahan me joristaan täällä ihan piisalti, joten ei siitä tarvitse vääntää kättä livenä. Siis itselläni ainakaan ei ole edes tarvetta moiseen. Uusia ja vanhoja heppuja ja muijia lähden tapaamaan. :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
mauri kirjoitti:
No tuota tuota, ainakaan Tampereen-miitissä ei paljoakaan (=ei lainkaan!) kiakosta juteltu; riitti juteltavaa nimittäin muutenkin. Joten vladina miettisin nyt vielä kertaalleen, josko sittenkin tulisit. Koskapa yhdessäolon pointti on loppujen lopuksi ...no siis: yhdessäolossa. Kiakostahan me joristaan täällä ihan piisalti, joten ei siitä tarvitse vääntää kättä livenä. Siis itselläni ainakaan ei ole edes tarvetta moiseen. Uusia ja vanhoja heppuja ja muijia lähden tapaamaan.

Mitä minä olen ollut Helsingin-miiteissä niin kyllä niissä on kiekosta väännetty kättä oikein kunnolla ja kun tätänykyä innostukseni ei juurikaan riitä kiekosta keskusteluun, ei täällä ja vielä vähemmin jossain tapaamisessa kasvosta kasvoihin immeisten kanssa niin lienee parempi jäädä suosiolla pois kuin ottaa osaa tapaamiseen jossa tuntee itsensä likimain täysin ulkopuoliseksi.

Tällaista tämä elämä on, toiset asiat pysyvät kelkassa pidemmän aikaa ja toiset lyhyemmän aikaa. Nyt alkaa tuntua siltä, että kiekko on putoamassa pois omasta kelkastani, tahi vähintäänkin sen rooli muokkautuu häviävän pieneksi ja olemattomaksi. Innostuksen kuollessa kiekkoon kuolee myös innostus osallistumiseen kiekkokeskusteluun syvällisemmässä määrin - onelinerit eivät ole minun alaani.

Teidän nauttiessa mielenkiintoisesta illasta minä istahdan vuoteen reunalle avaan television ja katson jonkin mielenkiintoisen leffan - se antaa minulle riittävästi yhdelle iltaa.

vlad.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vlad kirjoitti:
Mitä minä olen ollut Helsingin-miiteissä niin kyllä niissä on kiekosta väännetty kättä oikein kunnolla ....
Ymmärrän toki, jos miitti ei nappaa. Itse en aio puhua koko iltana kiakosta. Tiedoksi muillekin vanhuksille. Mieti nyt vielä, silti, vlad... :)
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
krobbe perui, eikä satakunnasta kukaan tuttuni lähde, joten passataan sitten. Taas.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Paree olla kotona... :(
Tuo on muuten takuuvarmasti ensimmäinen hymiö vladilta, jonka MINÄ muistan nähneeni!

***

Minulla poikapololla ei ole vieläkään (onneksi?) ikää näihin sikarikarkeloihin, joten katsotaanpa uusiksi 8 vuoden päästä...

...ellette juomanlaskijaa tarvitse?
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ted Raikas kirjoitti:
T...
...ellette juomanlaskijaa tarvitse?
Heh, aivan: Ted Raikas miitin omaksitunnoksi! Meikäläinenkin on 'luvannut' itselleen ilotella viinin kera hieman maltillisemmin tulevana vuonna -- joten se varmaan auttaisi kontrolloinnissa, kun Ted suureen tuomitsevaan ääneen laskisi, että monesko lasi maurilla on JO menossa...Voisi toimiakin...mene ja tiedä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Twite kirjoitti:
Ja pullareseptipöydän voisi merkitä tällä kertaa selkeästi jotta en joudu siihen vahingossa. Oli kuin olisi latinaa kuunnellut.

Iisk! Oliko siellä sellainenkin? Jos oli, älkää toki minuakaan sinne päästäkö. Joulutorttuni ovat löytäneet käyttäjäkuntaa enimmäkseen tappavina ninjatähtinä.

No, Twite, tuutsäetsätuu vai menetkö kilpailevaan ravintolaan?
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Aha. Turha leikkiä,eli jos tilaisuus vasta alkaa klo 20.00, niin en osallistu. Tämä wanha ei jaksa valvoa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
ELÄKELÄINEN kirjoitti:
Aha. Turha leikkiä,eli jos tilaisuus vasta alkaa klo 20.00, niin en osallistu. Tämä wanha ei jaksa valvoa.

No siksi juuri aloitetaan jo klo 20. Ehtii sitten 21.xx junalla Järvenpäähän ja ennen kymmentä olet jo punkassa napit huulessa ja myssy päässä. Nukut sitten seuraavana aamuna jopa kuuteen, saa lehdenjakajakin rauhassa tuoda lehden eikä tarvitse neljän aikaan kommenttejasi kuunnella kuinka kahvi jäähtyy kun lehti on 10 minuuttia myöhässä.

Mukaan ja matkaan vaan!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mukaan ja matkaan!

Ajankohta on edelleen sama, LA 21.01.06 klo 20 alkaen, ja tapahtuma järjestetään vaikka sitten yksin lipittelisin hyvässä seurassa hienoa konjakkia havannalaista tuprutellen.

Kaikille jo palstalla ja yv:llä mielenkiintoa osoittaneille tulee tämän viikon aikana yksityiskohtaisempaa tietoa paikasta yms ihan viime vuotiseen tapaan. Ne, jotka eivät vielä ole ilmoittautuneet ehtivät sen vielä tehdä joko tähän ketjuun tai yv:llä, miten vain.

Paikka on ihan Helsingin ydinkeskustassa, joten siitä ei huolta kannata kantaa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Do dii

Olen nyt laittanut, tai ainakin yrittänyt koska yhteyksissä on ollut häikkää, yksityisviestiä kaikille asiaan kiinostusta osoittaneilla sekä viime vuonna mukana olleille.

Aika on edelleen sama: lauantaina 21.01.2006 klo 20 alkaen. Paikka ilmenee kutsusta.

HUOM. Mikäli et ole saanut nyt yv:llä kutsua, laita ihmeessä mulle yv:llä tieto. On ollut nimittäin omassa koneessa häikkää enkä siksi ole varma ovatko kaikki saaneet kutsuni.

Kuittaaminen ei ole välttämätöntä, mutta olisi mukava kuitenkin tietää josko kutsu on mennyt perille eli ei. Mieluummin yv:llä.

Lopuksi vielä TERVETULOA, viime vuonna meillä oli niin mukavaa oi jospa oisin...

58
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Uups

Noh, olin siis kämmännyt ja kutsut olivat pääosin haihtuneet bittiavaruuteen. Nyt on kuitenkin ne lähetetty uudelleen, ja ellet ole sitä vieläkään saanut vaikka olet ilmoittautunut niin laita yv:tä tulemaan. Laitoin kutsut myös viime vuonna mukana olleille muuten vaan.

Edit. aargh, taas moka, eli kutsussa on väärä vuosi. Täten korjattakoon että kutsussa tarkoitetaan tietysti vuoden 2006 lauantaita 21.01.klo 20 alkaen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Nonnih, lauantaihin on yksi vaivainen perjantai matkaa.

Mukaan on ilmoittautunut jo joku muukin lisäkseni, joten yksin ei siis tarvitse olla vaikka silloin osallistujajoukko olisikin ollut täydellinen.

Rohkeasti mukaan ja matkaan siis, valitsemallani pöydällä on JA-lippis joten tarkkasilmäiset first-timerit sen varmasti myös bongaavat.

Jos siis haluat koordinaatit, laita yv:tä tulemaan. Vastauksia saa lauantaihin n. klo 17:30 asti.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä on haettu, ja nyt jäi äijä kiinni :)
Suunnistan siis kohti JA-lippistä lauantaina ja toivon todella hartaasti ettei Peter White osu samaan soittoruokalaan. Ihan vaan Piitterin itsensä vuoksi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mitäh, White pelasi eilen kauden parhaan pelinsä.

Anyway, eilen illalla varmistui myös se ettei minun ihan yksin tarvitse baarissa istua illalla. Ainakin muutama urho ja urhotar on siis myös tulossa.

Tsekkaan yv:ni tänään n. klo 17, joten siihen saakka on aikaa pyytää koordinaatteja mikäli yllättäen lähtöhaluja löytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös